Er zijn 538 resultaten gevonden
- vr 29 jul 2016, 21:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: nog een PHONODUDE
- Reacties: 89
- Weergaves: 2560
Re: nog een PHONODUDE
De winst van de tweede versie zit hem vooral in de layout van de print. De print is wel wat prijzig, maar dan ook 'Made in the USA' 
- vr 29 jul 2016, 19:16
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: nog een PHONODUDE
- Reacties: 89
- Weergaves: 2560
Re: nog een PHONODUDE
Hoi Ronny,
Dat is niet de orginele. Dat is de 21st Maida Regulator van Tom Christiansen. Deze maakt gebruikt van IC's en is een stuk efficienter dan de echte orginele Maida.
Cheers,
Fokko
Dat is niet de orginele. Dat is de 21st Maida Regulator van Tom Christiansen. Deze maakt gebruikt van IC's en is een stuk efficienter dan de echte orginele Maida.
Cheers,
Fokko
- zo 03 jan 2016, 14:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
- Reacties: 37
- Weergaves: 1951
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Weer een kleine update. De beide printen lijken te werken. Eerst getest met de functiegenerator en scoop om te kijken of alles werkt, daarna op de luidsprekers. Helaas heeft er een tijd terug per abuis DC op een van de Hypex eindtrappen gestaan. De schade leek zich in de eerste instantie te beperken...
- zo 27 dec 2015, 11:57
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
- Reacties: 37
- Weergaves: 1951
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Erg druk geweest de laatste tijd, maar een plaatje van de voortgang tijdens kerst.
- zo 27 dec 2015, 11:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
- Reacties: 37
- Weergaves: 1951
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Het originele schema, helaas is de site down.
- zo 11 okt 2015, 17:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: AMB-LCDuino pre-amp
- Reacties: 157
- Weergaves: 4909
Re: AMB-LCDuino pre-amp
Volgens mij mist het bestand gewoon. Heb je een bestand Wconstants.h in dezelfde map staan?
- do 30 jul 2015, 17:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
- Reacties: 37
- Weergaves: 1951
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Economisch qua?
Grote van de print is altijd lastig. Over de breedte zou ik nog 5cm kunnen inperken, maar dan wordt het proppen vrees ik.
Grote van de print is altijd lastig. Over de breedte zou ik nog 5cm kunnen inperken, maar dan wordt het proppen vrees ik.
- do 30 jul 2015, 16:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
- Reacties: 37
- Weergaves: 1951
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Ik heb het topic in de verkeerde categorie staan, hij moet eigenlijk naar de versterker gedeelte. Dit heeft weinig met een DACs te maken.
Het worden inderdaad twee mono printen.
Het worden inderdaad twee mono printen.
- do 30 jul 2015, 11:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
- Reacties: 37
- Weergaves: 1951
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Wanneer het onder druk moet dan scheelt het een hele boel. Ik ben programmeur van beroep en daar heb je eigenlijk hetzelfde. Soms moet je consessies doen die je liever niet doet om een bepaald stuk software (of print) op te leveren voor de deadline.
In ieder geval weer een stap verder.
In ieder geval weer een stap verder.
- do 23 jul 2015, 14:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
- Reacties: 37
- Weergaves: 1951
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Mannen, dank voor de tips en de achtergrondinformatie. Die PDF over transformatoren is erg informatief. Inmiddels heb ik de volumeregeling met de relais ook achterwege gelaten en ga een stappenregelaar gebruiken. Welke benk ik nog niet helemaal uit, maar het Poolse Khozmo is een goeie kanshebber. Ik...
- zo 19 jul 2015, 21:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
- Reacties: 37
- Weergaves: 1951
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
@Barry2001: Ik ben erg tevreden met de hete-lucht soldeerbout. Heb er ook nog zo'n print-verwarmer bij waardoor het makkelijker wordt componenten aan grotere koper oppervlakken te solderen. @ds23man: Hoe zou jij de LL1540 aansluiten? @ray5150: Nogmaals, het pcb is nog niet af. Het idee was niet om h...
- zo 19 jul 2015, 17:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
- Reacties: 37
- Weergaves: 1951
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Hoi Barry, Bedankt voor de tips, stel ik zeker op prijs en ga het meenemen in het uiteindelijke ontwerp. Het kromtrekken heb ik al eens eerder meegemaakt met een 100x250 bord. Dit was wel wat jammer inderdaad, maar was niet problematisch. Ik heb een hetelucht soldeerbout waarmee ik de IC's soldeer. ...
- zo 19 jul 2015, 16:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
- Reacties: 37
- Weergaves: 1951
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
De print wordt wel aardig groot. Hij is nu 200x150mm. Ik wil de 5 volt voeding voor de relais nog wat versoberen, deze is momenteel wel aardig luxe uitgevoerd, maar een LM7805 voldoet hier ook meer dan prima. Verder zit ik er nog naar te kijken om ook trafo's voor de +15 en -15 volt op de print te p...
- zo 19 jul 2015, 15:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
- Reacties: 37
- Weergaves: 1951
Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Heeren van het audioleven, Ik ben bezig (inmiddels ruim een jaar) met een voorversterker. Het idee achter deze voorversterker is het voorzien van invoer-keuze (2x gebalanceerd, 2x ongebalanceerd) en verder zo weinig mogelijk toevoegen. Less is more. Het hart zal waarschijnlijk worden gebasseerd op h...
- vr 20 mar 2015, 16:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: AMB-LCDuino pre-amp
- Reacties: 157
- Weergaves: 4909
Re: AMB-LCDuino pre-amp
Daarmee kun je zien welke relais ingeschakeld zijn.
- vr 20 mar 2015, 12:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: AMB-LCDuino pre-amp
- Reacties: 157
- Weergaves: 4909
Re: AMB-LCDuino pre-amp
Ziet er goed uit! Altijd een fan geweest van de finesse waarmee jij je projecten afwerkt. Ga ik zeker volgen.
- zo 25 jan 2015, 19:46
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: I2S DAC Kraakt
- Reacties: 13
- Weergaves: 895
Re: I2S DAC Kraakt
Tussen de tentamens door tijd gevonden om de Amanero te installeren. Werkt perfect. Direct op 32bit bij 192khz en kraakhelder geluid. Ook verder geen problemen met Linux, dus dik tevreden!
- do 25 dec 2014, 20:26
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: I2S DAC Kraakt
- Reacties: 13
- Weergaves: 895
Re: I2S DAC Kraakt
Ik heb op de 32S een 80mhz, op de B2 zit een 100mhz clock. De 32s kan daarom ook niet op 384Khz. Ik heb inmiddels een Amanero besteld, nu wachten 
- wo 24 dec 2014, 16:51
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: I2S DAC Kraakt
- Reacties: 13
- Weergaves: 895
Re: I2S DAC Kraakt
Het gaat om deze module.
Ik heb vier draden van ongeveer 3 cm lopen:
GND - GND
BCLK - DCK
RCLK - D1
DATA - D2
Ik heb verder geen master-clock, of een gedeelde clock over de twee modules. Elk heeft z'n eigen clock.
Ik heb vier draden van ongeveer 3 cm lopen:
GND - GND
BCLK - DCK
RCLK - D1
DATA - D2
Ik heb verder geen master-clock, of een gedeelde clock over de twee modules. Elk heeft z'n eigen clock.
- wo 24 dec 2014, 13:24
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: I2S DAC Kraakt
- Reacties: 13
- Weergaves: 895
Re: I2S DAC Kraakt
Een snelle rekensom: 32bit * 384khz = 12.288kbit/seconde = 1.536kbyte/second. Dus dit zou niet een probleem moeten zijn. Met een hardeschijf pomp je er zo het 20 voudige over. USB 2.0 heeft een max van 480mbit, dus dit is 39 keer onder het max. van usb 2.0. Waarschijnlijk zit er nog wel wat overhead...
- wo 24 dec 2014, 13:07
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: I2S DAC Kraakt
- Reacties: 13
- Weergaves: 895
Re: I2S DAC Kraakt
Wellicht ben ik daar niet duidelijk in geweest, gekraak komt al bij 32bit/96khz. Ik ga nu nog een keer de verbindingen tussen de dac en i2s module opnieuw solderen.
- wo 24 dec 2014, 12:21
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: I2S DAC Kraakt
- Reacties: 13
- Weergaves: 895
I2S DAC Kraakt
Beste forumleden, Ik wou graag muziek direct vanaf mijn laptop streamen naar de DAC, daarvoor heb ik een USB->I2S (XMOS) laten overkomen vanuit het verre oosten. Deze ondersteunt I2S tot 32bit/384khz. i2s1.jpg Nu heb ik zelf een Buffalo 32s DAC. Deze ondersteunt PCM, DSD en SP/DIF tot 32bit/192khz. ...
- wo 24 dec 2014, 11:55
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Een paar phonodude vragen...
- Reacties: 10
- Weergaves: 753
Re: Een paar phonodude vragen...
Beste Jan-Geert, Je hebt hem inderdaad van mij overgenomen, maar het is al even terug dat ik de phonodude gebouwd heb. Wat je zegt over de verschillende versies, zo denk ik er ook over. Ik heb geen overduidelijk verschil gehoord tussen de 5755/5751 en 5755/5670. Zoals je zegt zal het element meer in...
- wo 24 dec 2014, 0:08
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Een paar phonodude vragen...
- Reacties: 10
- Weergaves: 753
Re: Een paar phonodude vragen...
Zit er geen LT1085 op de print? Dit is een wat geupgrade versie van de LM317 die ook een lagere dropout heeft 1v tegenover 1v3 voor de LM317. Check dit even, dit kan in jou situatie voordelig zijn. De printversie is ook niet de laatste versie van Triode Dick. Bij de laatste versie is TD overgestapt ...
- wo 08 okt 2014, 17:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: En er gaat weer een PhonoDude gebouwd worden
- Reacties: 23
- Weergaves: 723
Re: En er gaat weer een PhonoDude gebouwd worden
Leuke hobby, dat houdt je wel van de straat
Ik ben geen materiaal expert, maar volgens mij moet je hier een mu-metaal voor hebben.
Ik ben geen materiaal expert, maar volgens mij moet je hier een mu-metaal voor hebben.
