Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Ik heb het topic in de verkeerde categorie staan, hij moet eigenlijk naar de versterker gedeelte. Dit heeft weinig met een DACs te maken.
Het worden inderdaad twee mono printen.
Het worden inderdaad twee mono printen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Lekker economisch qua voedingen......
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Tegen mij word vaak gezegd dat m'n printen te groot zijn.
Als ik dit ontwerp dan zo zie.. dat kan nog wel makkelijk een kwart kleiner.
Als ik dit ontwerp dan zo zie.. dat kan nog wel makkelijk een kwart kleiner.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Volgens mij komen er nog een wapper en peakledsturing op Ray. 
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Economisch qua?
Grote van de print is altijd lastig. Over de breedte zou ik nog 5cm kunnen inperken, maar dan wordt het proppen vrees ik.
Grote van de print is altijd lastig. Over de breedte zou ik nog 5cm kunnen inperken, maar dan wordt het proppen vrees ik.
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Een voorversterker en een bak vol elco'sray5150 schreef:Tegen mij word vaak gezegd dat m'n printen te groot zijn.
Als ik dit ontwerp dan zo zie.. dat kan nog wel makkelijk een kwart kleiner.
Dan kom ik niet zeuren over de afmetingen van de print, zo al erg genoeg
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
En waarom totaal 5 elko's voor een simpel 5V voedingsspanninkje die twee ic'tjes aan stuurt?
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Kan ik me niet voorstellen, ik ben de enige die zich hier met dat soort fratsen bezig houd.ds23man schreef:Volgens mij komen er nog een wapper en peakledsturing op Ray.
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Het originele schema, helaas is de site down.
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Erg druk geweest de laatste tijd, maar een plaatje van de voortgang tijdens kerst.
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Oh ?Fokko schreef:Het originele schema, helaas is de site down.
https://web.archive.org/web/20150423104 ... o/bpre.htm
Hier de hele pagina als een PDF.
(en dan ben ik niet eens IT'er...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Wat een onzin om achter een als instrumentatieversterker geschakelde LM4562 nog een OPA1632 te gebruiken, die mag er gevoegelijk uit want voegt helemaal niks toe. Ook is de PCB layout in het originele artikel om te huilen.
Re: Een nieuwe gebalanceerde solid-state voorversterker
Weer een kleine update.
De beide printen lijken te werken. Eerst getest met de functiegenerator en scoop om te kijken of alles werkt, daarna op de luidsprekers.
Helaas heeft er een tijd terug per abuis DC op een van de Hypex eindtrappen gestaan. De schade leek zich in de eerste instantie te beperken tot een woofer en wat verbrande weerstanden in het scheidingsfilter. Echter blijkt nu dat ook de fet aan de negatieve rail open staat, waarschijnlijk omdat deze teveel vermogen heeft lopen pompen. Deze eruit gesoldeerd en nu wachten op de postbode.
De beide printen lijken te werken. Eerst getest met de functiegenerator en scoop om te kijken of alles werkt, daarna op de luidsprekers.
Helaas heeft er een tijd terug per abuis DC op een van de Hypex eindtrappen gestaan. De schade leek zich in de eerste instantie te beperken tot een woofer en wat verbrande weerstanden in het scheidingsfilter. Echter blijkt nu dat ook de fet aan de negatieve rail open staat, waarschijnlijk omdat deze teveel vermogen heeft lopen pompen. Deze eruit gesoldeerd en nu wachten op de postbode.
