AMB-LCDuino pre-amp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

hannesie schreef:
Volgens mij ben je over de helft. :lol:
Nu nog even bekabelen en een net frontje en klaar is Co.
Over de helft is iets te optimistisch ben ik bang. :mrgreen: Maar we zullen zien. Morgen eerst maar eens een frame maken waar alles netjes op past.

Co
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door hannesie »

AHA, het is dus een proefopstelling met die Hifi2000 kast?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

hannesie schreef:
AHA, het is dus een proefopstelling met die Hifi2000 kast?
Het is ooit een versterker geweest maar ik hergebruik hem steeds voor proefopstellingen. Voorkomt nare verrassingen door brom en ruis.

Co
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Leeuwarden »

De softstart is voor het gemak van de aan/uitschakelaar?
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Leeuwarden schreef:
De softstart is voor het gemak van de aan/uitschakelaar?
Ja en het netfilter en naar de eindversterker.

Co
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Ah!buis »

cve schreef:
Leeuwarden schreef:
De softstart is voor het gemak van de aan/uitschakelaar?
Ja en het netfilter en naar de eindversterker.

Co
Allemaal Complementair :lol:
Anne
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Het is tijd om de figuurzaag weer eens te voorschijn te halen. Daarna wat buigwerk. Is allemaal simpel te doen met een plaat aluminium van 1mm dik. Eigenlijk hoeft het niet zo netjes en precies want het is slechts een chassis waar later niets meer van te zien is. De eigenlijke kast wordt hier omheen gebouwd.

Co
Bijlagen
A1927-14-06-15-0001.jpg
A1927-14-06-15-0004.jpg
A1927-14-06-15-0008.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Ah!buis »

cve schreef:
Eigenlijk hoeft het niet zo netjes en precies want het is slechts een chassis waar later niets meer van te zien is. De eigenlijke kast wordt hier omheen gebouwd.

Co
Jamaar jij weet hoe het er dan vanbinnen uitziet, kun je daar mee leven ? 8-[
Anne
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Nee dus, alles al nageklopt, gevijld en precies op de juiste maat gemaakt.

Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Om de aansluitingen van de ingangen een beetje netjes en overzichtelijk te kunnen houden een paar stukjes Delrin met de figuurzaag bewerkt. Wat gaatjes boren en klaar is Co. De snoertjes komen onder de printen en dat moet even netjes aangebracht worden. Anders wordt het een rommeltje.
Het display zit al op de juiste plek en de uitsparing voor de netentree is gereed.

Co
Bijlagen
A1927-28-06-15-0003.jpg
A1927-28-06-15-0006.jpg
A1927-28-06-15-0008.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door hannesie »

Als ik het goed begrijp maak jij dus een soort van subframe wat dan later in een nette kast komt.
Nu lijkt het al alsof je een routeplanner aan het gebruiken bent. :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

hannesie schreef:
Als ik het goed begrijp maak jij dus een soort van subframe wat dan later in een nette kast komt.
Nu lijkt het al alsof je een routeplanner aan het gebruiken bent. :mrgreen: :lol:
Het is inderdaad een subframe. De uiteindelijke kast bestaat uit 4 hoekstukken van 100x100mm en 10mm dik. Het geheel moet een beetje de richting van Meridian uitgaan. Die alu hoekstukken ben ik al aan het zagen. Dit keer niet met een figuurzaag. :mrgreen:

Co
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door AatV »

Vind het er erg netjes uitzien.
Die blauwe "platen" zijn dat dummy's voor de maatvoering of is dat iets definitiefs?

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ray5150 »

Ziet eruit alsof die plaatjes met het Scheaffer programma gemaakt zijn.
(wel heel netjes allemaal, ik kan daarvan genieten, zoveel toewijding. :D )
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

AatV schreef:
Vind het er erg netjes uitzien.
Die blauwe "platen" zijn dat dummy's voor de maatvoering of is dat iets definitiefs?

groet,
Aat
Het zijn dummy's. Die gebruik ik voor de plaatsbepaling en om de kabelloop te kunnen beoordelen. Als ik daar tevreden over ben mag Schaeffer de echte maken.

Co
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door hannesie »

Hebben ze in Wormer nu zulke lange vakanties, of zitten ze daar met een onoplosbaar probleem?? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Henkjan »

ik lees net in de krant dat Noord-Hollanders het langste van allemaal op vakantie gaan, zou dus wel eens kunnen kloppen :bakkie:
nickwin
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 05 okt 2015, 22:03
Locatie: Winterswijk

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door nickwin »

Hallo,

Ik ben voor m'n pre-amp besturing aan 't zoeken naar een bruikbare uController oplossing en ben gecharmeerd van de LCDuino.
Ik krijg echter foutmeldingen bij het compilen van de Arduino software, hebben hier meer mensen last van ?

CODE: Selecteer alles

lcd1_libs.cpp:36:56: fatal error: WConstants.h: No such file or directory
 #include "WConstants.h"  // all things wiring / arduino
                                                        ^
compilation terminated.
Fout bij compileren.
Heb destijds de software via AMB.org verkregen, maar een lange tijd niets mee gedaan.
Het lijkt alsof ik een library mis.

Grt
Nick
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ds23man »

Je moet de compiler gebruiken waar de broncode voor geschreven is. Als je een nieuwere gebruikt kan dat dit soort foutmeldingen geven. Even zoeken op de AMB site, volgens mij moet daar de juiste staan.
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Fokko »

Volgens mij mist het bestand gewoon. Heb je een bestand Wconstants.h in dezelfde map staan?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door ds23man »

Volu-Master 1.0 was developed and tested with Arduino version 0022. It would probably work with Arduino 0023, but not Arduino 1.0 due to radical API changes.

Hier even de juiste IDE downloaden:

http://www.amb.org/audio/lcduino1/
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

hannesie schreef:
Hebben ze in Wormer nu zulke lange vakanties, of zitten ze daar met een onoplosbaar probleem?? :mrgreen:
Problemen van heel andere aard. Maar de kou is voorlopig weer even uit de lucht en het werk kan weer doorgaan. Letterlijk en figuurlijk.

Co
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door hannesie »

Goed om te horen dat het (weer) goed gaat. :sure:

Ik was je even kwijt. :wink: :| :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

hannesie schreef:
Goed om te horen dat het (weer) goed gaat. :sure:

Ik was je even kwijt. :wink: :| :mrgreen:
Niet kapot te krijgen. :mrgreen: Net onkruid, ik kom altijd weer terug.

Co
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Ah!buis »

cve schreef:
hannesie schreef:
Goed om te horen dat het (weer) goed gaat. :sure:

Ik was je even kwijt. :wink: :| :mrgreen:
Niet kapot te krijgen. :mrgreen: Net onkruid, ik kom altijd weer terug.

Co
Soort van Continuüm ? :lol:
Anne
Plaats reactie