Er zijn 116 resultaten gevonden

door MxTheo
di 19 sep 2017, 21:33
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: DSP advies gevraagd
Reacties: 44
Weergaves: 3552

Re: DSP advies gevraagd

Misschien is de Dspeaker antimode iets? Is ook een goede DSP.

Groet Theo
door MxTheo
wo 28 mar 2012, 16:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hard, voor weinig.
Reacties: 179
Weergaves: 7904

Re: Hard, voor weinig.

€4,95 is toch echt niet veel voor een 100 wattertje.
En met weinig randcomponenten.
door MxTheo
di 27 mar 2012, 17:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hard, voor weinig.
Reacties: 179
Weergaves: 7904

Re: Hard, voor weinig.

Ha, da's toevallig. Ben ik misschien net iets eerder geweest voor samples bij ST. Ik heb een aantal weken een stel TDA 7293 gesampled, no problemo 8) Dit is een TDA 7294 die een hogere spanning aankan en flexibeler is voor brug en parallel schakelen. Gratis samples is natuurlijk leuk, maar zo duur z...
door MxTheo
zo 04 mar 2012, 23:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Reacties: 1864
Weergaves: 52266

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Jaren lasapparatuur gerepareerd en als ik de voeding zo zie, doet een flink lasapparaat hier niet voor onder :mrgreen:
door MxTheo
di 21 feb 2012, 9:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Reacties: 1864
Weergaves: 52266

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Zit dat centrale massapunt wel precies in het midden van de plaat, ivm vereffeningsstromen :mrgreen:
Maar zonder gekheid, die printjes over de elko's is wel een mooie oplossing, je zou voor een robuster aanzicht misschien 2 weerstanden parallel kunnen zetten.
door MxTheo
zo 19 feb 2012, 22:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Reacties: 418
Weergaves: 17112

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Loop je niet het gevaar dat door tolerantie de spanning over de uitgangselko's ongelijk is?
En daardoor de kans bestaat dat één elko teveel spanning krijgt?
door MxTheo
za 18 feb 2012, 10:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: Eerste buizenversterker: EL84pp
Reacties: 55
Weergaves: 3395

Re: Eerste buizenversterker: EL84pp

Mooie versterker geworden.
Keurig afgewerkt :goeie:
door MxTheo
vr 17 feb 2012, 20:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Reacties: 1864
Weergaves: 52266

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Ik denk ook niet dat het niet toepassen van die c-jes hoorbaar zijn in een eindversterker, hoewel het wel wordt gedaan. Zou het eerder toepassen in een voorversterker. Als je met een scoop op de elko;s gaat meten zie je volgens mij niets van die ratel die de dioden veroorzaken. En wanneer je de weer...
door MxTheo
vr 17 feb 2012, 12:30
Forum: Versterkers
Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Reacties: 1864
Weergaves: 52266

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Waarom R1 en R3 weg?
Deze weerstanden dempen de schakelpulsen (oplaadstroom) van de dioden.
door MxTheo
do 16 feb 2012, 12:59
Forum: Versterkers
Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Reacties: 1864
Weergaves: 52266

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

In vroegere elektuurschakelingen zaten in de voedingslijnen weerstanden van 0,1Ohm. Dus brugcel +/- => weerstand 0,1 => elko 10.000u => weerstand 0,1 => elko 10.000u. Dit filterde volgens elektuur behoorlijk wat rommel uit de voedingsspanningen. En neemt veel minder ruimte in dan een dikke spoel. De...
door MxTheo
wo 15 feb 2012, 21:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: 5.1 Voorversterker
Reacties: 95
Weergaves: 3135

Re: 5.1 Voorversterker

Plexiglas heb ik bij Pyrasiet in Leeuwarden vandaan. Maar volgens mij heeft bouwplastics.nl dit ook, hier kun je online bestellen. Frontpanelen van Schaeffer zijn veel mooier, maar ook duurder, en ze kunnen er letters ed in graveren. Ik vond het een uitdaging om hetzelf te proberen, en met een beetj...
door MxTheo
ma 13 feb 2012, 21:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: Voorversterker met PGA2310
Reacties: 71
Weergaves: 2814

Re: Voorversterker met PGA2310

Mooi project, ben benieuwd naar het eindresultaat.
door MxTheo
ma 13 feb 2012, 21:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Reacties: 1864
Weergaves: 52266

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Serieuse versterker die John Linsley Hood. (klasse A?)
Lijkt wel of hier 4 eindtrappen inzitten, of zie ik dat verkeerd?
door MxTheo
zo 12 feb 2012, 21:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: 5.1 Voorversterker
Reacties: 95
Weergaves: 3135

Re: 5.1 Voorversterker

Oei, wat een complimenten, ik krijg er een kleur van :dank: Heeft ook wel veel tijd gekost, terugkijkend ben ik in 2008 begonnen met het ontwerpplan. Je bent er dan wel niet constant mee bezig maar toch. Laatste loodjes is dan nog het netjes afwerken van de bedrading en de bovenkant van de versterke...
door MxTheo
zo 12 feb 2012, 16:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: 5.1 Voorversterker
Reacties: 95
Weergaves: 3135

Re: 5.1 Voorversterker

Nou, weekend bijna weer voorbij maar front is klaar.
Via een locale leverancier een heel mooi stuk plexiglas bemachtigd.
Rest alleen nog de bovenkant en het fatsoeneren van de bedrading.
resultaat:
door MxTheo
za 11 feb 2012, 18:04
Forum: Versterkers
Onderwerp: 5.1 Voorversterker
Reacties: 95
Weergaves: 3135

Re: 5.1 Voorversterker

Nou hij werkt. Het speelt al een poosje en het klinkt niet verkeerd. De vorige versterker was een, elektuur 1997, hybrideversterker. Klonk ook niet verkeerd maar je merkt vooral dat de UCD's de speakers meer onder controle hebben. Vooral het laag is strakker, en zal wel door de veel hogere dempingsf...
door MxTheo
vr 10 feb 2012, 20:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Pass Labs Aleph-JX versterker
Reacties: 50
Weergaves: 1743

Re: Pass Labs Aleph-JX versterker

Wat een schroefje al niet kan doen :o
400W per kanaal in rust? dat is echt een straalkachel :mrgreen:
Mooi opgebouwde voedingen.
door MxTheo
vr 10 feb 2012, 20:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
Reacties: 1864
Weergaves: 52266

Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker

Leuk project zo'n dikke amp nieuw leven inblazen.
Trouwens als je het schema bekijkt is het best vreemd dat je de ruststroom niet in kunt stellen.
Ik neem aan dat door toleranties van weerstanden ed. dit toch niet altijd hetzelfde is?
door MxTheo
ma 30 jan 2012, 22:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: Inbouw display in aluminium front
Reacties: 10
Weergaves: 460

Re: Inbouw display in aluminium front

Kijk ook eens naar 'mijn' 5.1 voorversterker project.
Hier heb ik in het front een deel verdiept uitgefreesd met als doel daar ook een stuk plexiglas te plaatsen.
door MxTheo
ma 30 jan 2012, 19:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Reacties: 418
Weergaves: 17112

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Ziet er goed uit!
Leuk die kleine buisjes, had ik moeten bedenken in mijn 6 kanaals preamp, had ik wat meer inbouwruimte gehad. #-o

Groet Theo
door MxTheo
ma 30 jan 2012, 18:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: 5.1 Voorversterker
Reacties: 95
Weergaves: 3135

Re: 5.1 Voorversterker

ds23man schreef:
Ziet er schitterend uit, maar Compact Disk is met een C!

GRG
Oeps :hide:
door MxTheo
zo 29 jan 2012, 21:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: 5.1 Voorversterker
Reacties: 95
Weergaves: 3135

Re: 5.1 Voorversterker

Fotoos.....
Bij foto 4 brandt de blauwe led wat inhoud dat alleen de 2 frontversterkers zijn ingeschakeld (stereo)
Bij foto 6 is de blauwe led uit en worden de overige versterkers ingeschakeld.
Bij foto 7 zijn alle 6 versterkers ingeschakeld (surround)
door MxTheo
zo 29 jan 2012, 21:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: 5.1 Voorversterker
Reacties: 95
Weergaves: 3135

Re: 5.1 Voorversterker

Nou, de oplossing is gevonden. Het bleek dat het contact in het reedrelais vastgeplakt was, waarschijnlijk door de hoge stroom van het VFD. Bij vervangen door een zwaarder relais werkt het inschakelen goed, ringkerntrafo komt in en na ongeveer 1 seconde komt het relais in en dus ook het VFD. Echter ...
door MxTheo
do 26 jan 2012, 23:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: 5.1 Voorversterker
Reacties: 95
Weergaves: 3135

Re: 5.1 Voorversterker

Een zwaardere voeding zou misschien wel helpen maar de stand-by trafo zit op de print. Een grotere trafo zal niet passen en dat zou betekenen dat de voedingsprint opnieuw moet. Bovendien wou ik het stroomverbruik tijdens stand-by zo laag mogelijk houden. Ik had daarvoor een printtrafo genomen met ee...
door MxTheo
do 26 jan 2012, 21:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Reacties: 418
Weergaves: 17112

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Zo, die hebben een tijdeje in een russische kelder gelegen :mrgreen: