Misschien is de Dspeaker antimode iets? Is ook een goede DSP.
Groet Theo
Er zijn 116 resultaten gevonden
- di 19 sep 2017, 21:33
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: DSP advies gevraagd
- Reacties: 44
- Weergaves: 3552
- wo 28 mar 2012, 16:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hard, voor weinig.
- Reacties: 179
- Weergaves: 7904
Re: Hard, voor weinig.
€4,95 is toch echt niet veel voor een 100 wattertje.
En met weinig randcomponenten.
En met weinig randcomponenten.
- di 27 mar 2012, 17:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hard, voor weinig.
- Reacties: 179
- Weergaves: 7904
Re: Hard, voor weinig.
Ha, da's toevallig. Ben ik misschien net iets eerder geweest voor samples bij ST. Ik heb een aantal weken een stel TDA 7293 gesampled, no problemo 8) Dit is een TDA 7294 die een hogere spanning aankan en flexibeler is voor brug en parallel schakelen. Gratis samples is natuurlijk leuk, maar zo duur z...
- zo 04 mar 2012, 23:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
- Reacties: 1864
- Weergaves: 52266
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Jaren lasapparatuur gerepareerd en als ik de voeding zo zie, doet een flink lasapparaat hier niet voor onder 
- di 21 feb 2012, 9:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
- Reacties: 1864
- Weergaves: 52266
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Zit dat centrale massapunt wel precies in het midden van de plaat, ivm vereffeningsstromen
Maar zonder gekheid, die printjes over de elko's is wel een mooie oplossing, je zou voor een robuster aanzicht misschien 2 weerstanden parallel kunnen zetten.
Maar zonder gekheid, die printjes over de elko's is wel een mooie oplossing, je zou voor een robuster aanzicht misschien 2 weerstanden parallel kunnen zetten.
- zo 19 feb 2012, 22:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
- Reacties: 418
- Weergaves: 17112
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Loop je niet het gevaar dat door tolerantie de spanning over de uitgangselko's ongelijk is?
En daardoor de kans bestaat dat één elko teveel spanning krijgt?
En daardoor de kans bestaat dat één elko teveel spanning krijgt?
- za 18 feb 2012, 10:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste buizenversterker: EL84pp
- Reacties: 55
- Weergaves: 3395
Re: Eerste buizenversterker: EL84pp
Mooie versterker geworden.
Keurig afgewerkt
Keurig afgewerkt
- vr 17 feb 2012, 20:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
- Reacties: 1864
- Weergaves: 52266
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Ik denk ook niet dat het niet toepassen van die c-jes hoorbaar zijn in een eindversterker, hoewel het wel wordt gedaan. Zou het eerder toepassen in een voorversterker. Als je met een scoop op de elko;s gaat meten zie je volgens mij niets van die ratel die de dioden veroorzaken. En wanneer je de weer...
- vr 17 feb 2012, 12:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
- Reacties: 1864
- Weergaves: 52266
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Waarom R1 en R3 weg?
Deze weerstanden dempen de schakelpulsen (oplaadstroom) van de dioden.
Deze weerstanden dempen de schakelpulsen (oplaadstroom) van de dioden.
- do 16 feb 2012, 12:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
- Reacties: 1864
- Weergaves: 52266
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
In vroegere elektuurschakelingen zaten in de voedingslijnen weerstanden van 0,1Ohm. Dus brugcel +/- => weerstand 0,1 => elko 10.000u => weerstand 0,1 => elko 10.000u. Dit filterde volgens elektuur behoorlijk wat rommel uit de voedingsspanningen. En neemt veel minder ruimte in dan een dikke spoel. De...
- wo 15 feb 2012, 21:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 5.1 Voorversterker
- Reacties: 95
- Weergaves: 3135
Re: 5.1 Voorversterker
Plexiglas heb ik bij Pyrasiet in Leeuwarden vandaan. Maar volgens mij heeft bouwplastics.nl dit ook, hier kun je online bestellen. Frontpanelen van Schaeffer zijn veel mooier, maar ook duurder, en ze kunnen er letters ed in graveren. Ik vond het een uitdaging om hetzelf te proberen, en met een beetj...
- ma 13 feb 2012, 21:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker met PGA2310
- Reacties: 71
- Weergaves: 2814
Re: Voorversterker met PGA2310
Mooi project, ben benieuwd naar het eindresultaat.
- ma 13 feb 2012, 21:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
- Reacties: 1864
- Weergaves: 52266
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Serieuse versterker die John Linsley Hood. (klasse A?)
Lijkt wel of hier 4 eindtrappen inzitten, of zie ik dat verkeerd?
Lijkt wel of hier 4 eindtrappen inzitten, of zie ik dat verkeerd?
- zo 12 feb 2012, 21:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 5.1 Voorversterker
- Reacties: 95
- Weergaves: 3135
Re: 5.1 Voorversterker
Oei, wat een complimenten, ik krijg er een kleur van :dank: Heeft ook wel veel tijd gekost, terugkijkend ben ik in 2008 begonnen met het ontwerpplan. Je bent er dan wel niet constant mee bezig maar toch. Laatste loodjes is dan nog het netjes afwerken van de bedrading en de bovenkant van de versterke...
- zo 12 feb 2012, 16:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 5.1 Voorversterker
- Reacties: 95
- Weergaves: 3135
Re: 5.1 Voorversterker
Nou, weekend bijna weer voorbij maar front is klaar.
Via een locale leverancier een heel mooi stuk plexiglas bemachtigd.
Rest alleen nog de bovenkant en het fatsoeneren van de bedrading.
resultaat:
Via een locale leverancier een heel mooi stuk plexiglas bemachtigd.
Rest alleen nog de bovenkant en het fatsoeneren van de bedrading.
resultaat:
- za 11 feb 2012, 18:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 5.1 Voorversterker
- Reacties: 95
- Weergaves: 3135
Re: 5.1 Voorversterker
Nou hij werkt. Het speelt al een poosje en het klinkt niet verkeerd. De vorige versterker was een, elektuur 1997, hybrideversterker. Klonk ook niet verkeerd maar je merkt vooral dat de UCD's de speakers meer onder controle hebben. Vooral het laag is strakker, en zal wel door de veel hogere dempingsf...
- vr 10 feb 2012, 20:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Pass Labs Aleph-JX versterker
- Reacties: 50
- Weergaves: 1743
Re: Pass Labs Aleph-JX versterker
Wat een schroefje al niet kan doen
400W per kanaal in rust? dat is echt een straalkachel
Mooi opgebouwde voedingen.
400W per kanaal in rust? dat is echt een straalkachel
Mooi opgebouwde voedingen.
- vr 10 feb 2012, 20:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker.
- Reacties: 1864
- Weergaves: 52266
Re: Overhaulin' - Pass Labs Aleph 5 Klasse A Eindversterker
Leuk project zo'n dikke amp nieuw leven inblazen.
Trouwens als je het schema bekijkt is het best vreemd dat je de ruststroom niet in kunt stellen.
Ik neem aan dat door toleranties van weerstanden ed. dit toch niet altijd hetzelfde is?
Trouwens als je het schema bekijkt is het best vreemd dat je de ruststroom niet in kunt stellen.
Ik neem aan dat door toleranties van weerstanden ed. dit toch niet altijd hetzelfde is?
- ma 30 jan 2012, 22:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Inbouw display in aluminium front
- Reacties: 10
- Weergaves: 460
Re: Inbouw display in aluminium front
Kijk ook eens naar 'mijn' 5.1 voorversterker project.
Hier heb ik in het front een deel verdiept uitgefreesd met als doel daar ook een stuk plexiglas te plaatsen.
Hier heb ik in het front een deel verdiept uitgefreesd met als doel daar ook een stuk plexiglas te plaatsen.
- ma 30 jan 2012, 19:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
- Reacties: 418
- Weergaves: 17112
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Ziet er goed uit!
Leuk die kleine buisjes, had ik moeten bedenken in mijn 6 kanaals preamp, had ik wat meer inbouwruimte gehad.
Groet Theo
Leuk die kleine buisjes, had ik moeten bedenken in mijn 6 kanaals preamp, had ik wat meer inbouwruimte gehad.
Groet Theo
- ma 30 jan 2012, 18:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 5.1 Voorversterker
- Reacties: 95
- Weergaves: 3135
Re: 5.1 Voorversterker
Oepsds23man schreef:Ziet er schitterend uit, maar Compact Disk is met een C!
GRG
- zo 29 jan 2012, 21:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 5.1 Voorversterker
- Reacties: 95
- Weergaves: 3135
Re: 5.1 Voorversterker
Fotoos.....
Bij foto 4 brandt de blauwe led wat inhoud dat alleen de 2 frontversterkers zijn ingeschakeld (stereo)
Bij foto 6 is de blauwe led uit en worden de overige versterkers ingeschakeld.
Bij foto 7 zijn alle 6 versterkers ingeschakeld (surround)
Bij foto 4 brandt de blauwe led wat inhoud dat alleen de 2 frontversterkers zijn ingeschakeld (stereo)
Bij foto 6 is de blauwe led uit en worden de overige versterkers ingeschakeld.
Bij foto 7 zijn alle 6 versterkers ingeschakeld (surround)
- zo 29 jan 2012, 21:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 5.1 Voorversterker
- Reacties: 95
- Weergaves: 3135
Re: 5.1 Voorversterker
Nou, de oplossing is gevonden. Het bleek dat het contact in het reedrelais vastgeplakt was, waarschijnlijk door de hoge stroom van het VFD. Bij vervangen door een zwaarder relais werkt het inschakelen goed, ringkerntrafo komt in en na ongeveer 1 seconde komt het relais in en dus ook het VFD. Echter ...
- do 26 jan 2012, 23:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 5.1 Voorversterker
- Reacties: 95
- Weergaves: 3135
Re: 5.1 Voorversterker
Een zwaardere voeding zou misschien wel helpen maar de stand-by trafo zit op de print. Een grotere trafo zal niet passen en dat zou betekenen dat de voedingsprint opnieuw moet. Bovendien wou ik het stroomverbruik tijdens stand-by zo laag mogelijk houden. Ik had daarvoor een printtrafo genomen met ee...
- do 26 jan 2012, 21:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
- Reacties: 418
- Weergaves: 17112
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Zo, die hebben een tijdeje in een russische kelder gelegen 
