5.1 Voorversterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door sander1238 »

prachtig project :goeie: :goeie:

sander
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door ds23man »

Ziet er schitterend uit, maar Compact Disk is met een C!

GRG
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door TheoK »

Pracht project.
Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door MxTheo »

ds23man schreef:
Ziet er schitterend uit, maar Compact Disk is met een C!

GRG
Oeps :hide:
Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door MxTheo »

Nou hij werkt.
Het speelt al een poosje en het klinkt niet verkeerd.
De vorige versterker was een, elektuur 1997, hybrideversterker.
Klonk ook niet verkeerd maar je merkt vooral dat de UCD's de speakers meer onder controle hebben.
Vooral het laag is strakker, en zal wel door de veel hogere dempingsfactor van de UCD komen.
Bijlagen
IMG_5381_5_1.JPG
IMG_5380_4_1.JPG
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door ray5150 »

:kwijl: :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door Barry2001 »

Wauw..origineel project, erg gaaf gedaan!
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door bas focal m180 »

Dit is iets kompleet anders dan wat ik normaal voorbij zie komen , echt mooi man .
Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door MxTheo »

Nou, weekend bijna weer voorbij maar front is klaar.
Via een locale leverancier een heel mooi stuk plexiglas bemachtigd.
Rest alleen nog de bovenkant en het fatsoeneren van de bedrading.
resultaat:
Bijlagen
IMG_5390_1_1.JPG
IMG_5391_2_1.JPG
IMG_5392_3_1.JPG
IMG_5397_1_1.JPG
IMG_5422_1_1.JPG
IMG_5428_1_1.JPG
IMG_5431_1_1.JPG
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door TheoK »

Echt schitterend gebouwd zeg. Petje af hoor. :goeie: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door hannesie »

We kunnen rustig stellen dat dit een kandidaat is voor de versterker van 2012. :sure:
Okki
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 21:40

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door Okki »

Wow super project. Dit ziet er echt super uit!! :kwijl: :kwijl:

Ik vraag me alleen af waar de tweede druk schakelaar op het front voor is en ik heb dit niet zo snel terug kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door Barry2001 »

Prachtig met een keurige afwerking zoals je het niet veel meer ziet, en alles zelf gedaan. Zat nog even terug te scrollen, ook de achterkant is gewoon strak en af. Hier wordt de zelfbouwer blij van, complimenten nogmaals.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door Marp »

Dat ziet er erg fraai uit Theo! =D>
Barry2001 schreef:
Prachtig met een keurige afwerking zoals je het niet veel meer ziet
Het was vast niet je bedoeling om aan te geven dat het algemene afwerkingsniveau tegenwoordig daaldende is. :)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door Barry2001 »

Marp schreef:
Dat ziet er erg fraai uit Theo! =D>
Barry2001 schreef:
Prachtig met een keurige afwerking zoals je het niet veel meer ziet
Het was vast niet je bedoeling om aan te geven dat het algemene afwerkingsniveau tegenwoordig daaldende is. :)
Moest 'm even 2 keer lezen :mrgreen: Zal de twentse inslag zijn. Net zoals "ik drink nooit geen bier meer"... :D
Gebruikersavatar
Lars Oosterveen
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 9:06
Locatie: de Wijk
Contacteer:

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door Lars Oosterveen »

Dit ziet er echt heel goed uit, front is echt super!
Mooi ook hoe dat display tussen de draaiknoppen zit.
Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door MxTheo »

Oei, wat een complimenten, ik krijg er een kleur van :dank:
Heeft ook wel veel tijd gekost, terugkijkend ben ik in 2008 begonnen met het ontwerpplan.
Je bent er dan wel niet constant mee bezig maar toch.
Laatste loodjes is dan nog het netjes afwerken van de bedrading en de bovenkant van de versterker.
De buizen steken boven de kast uit dus er moeten een paar gaatjes geboord worden.
En er moet nog een eindversterker gebouwd worden voor de rear speakers 8)

Okki: 2e drukknop is "optimum" de versterker is dan een gewone stereo versterker waarbij de overige 4 versterkertrappen
uitgeschakeld zijn.
De gloeistroom- en anodespanning voedingen worden zo ook niet onnodig belast.
Okki
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 21:40

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door Okki »

Voor een voorversterker project ben ik ook op zoek naar donkerblauw transparant plexiglas. Waar heb je jou stuk vandaan?
Gebruikersavatar
cobaltjeh
Berichten: 1583
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 14:12
Locatie: Dongen

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door cobaltjeh »

Dat is echt een prachtig front paneel geworden! Erg gaaf ontwerp ook.

En helemaal zelf gemaakt is erg knap. Ik laat de mijne bij schaeffer maken, maar die gaat denk ik niet zo mooi worden als deze. :oops:
Gebruikersavatar
MxTheo
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 11 jul 2007, 21:44
Locatie: Hardegarijp

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door MxTheo »

Plexiglas heb ik bij Pyrasiet in Leeuwarden vandaan.
Maar volgens mij heeft bouwplastics.nl dit ook, hier kun je online bestellen.
Frontpanelen van Schaeffer zijn veel mooier, maar ook duurder, en ze kunnen er letters ed in graveren.
Ik vond het een uitdaging om hetzelf te proberen, en met een beetje geduld lukt dit prima.
Behalve de letters dan, misschien in de toekomst toch eens bij Schaeffer kijken :-D
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 5.1 Voorversterker

Bericht door Marp »

MxTheo schreef:
Ik vond het een uitdaging om hetzelf te proberen, en met een beetje geduld lukt dit prima.
Behalve de letters dan, misschien in de toekomst toch eens bij Schaeffer kijken :-D
Of je gebruikt de laserprinter, als het niet persé gegraveerd hoeft te zijn. Een kort verslag staat 8 posts verderop. O:)
Plaats reactie