Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik er verstandig aan doe een aparte boorhamer erbij te nemen
aangezien ik deze ook steeds vaker nodig zal hebben..
Er zijn 537 resultaten gevonden
- za 26 mar 2011, 14:14
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: klopboormachine Metabo-Bosch-etc
- Reacties: 23
- Weergaves: 2398
- vr 25 mar 2011, 20:33
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: klopboormachine Metabo-Bosch-etc
- Reacties: 23
- Weergaves: 2398
klopboormachine Metabo-Bosch-etc
Ik ben op zoek naar een "gewone" klopboormachine die ook heel fatsoenlijk door beton heen gaat. Nu heb ik een 12 jaar oude Metabo sbe 600, heel fijn voor hout, maar heeft serieus veel moeite met beton. Mijn vraag is nu; wie heeft positieve ervaring met een goede middenklasse klopboor die o...
- wo 02 mar 2011, 22:32
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: Zwaluwstaart Mal: Project Update
- Reacties: 35
- Weergaves: 4076
Re: Zwaluwstaart Mal: Project Update
Bedankt Thom, hier ook een mal en frees binnengekomen! Ga m binnenkort uittesten.
- do 17 feb 2011, 23:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ipod speaker dock maken
- Reacties: 52
- Weergaves: 4467
Re: Ipod speaker dock maken
Keep us informed, Michiel
- ma 24 jan 2011, 21:47
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: Zwaluwstaart frezen (laser gesneden mal) - Beëindigd
- Reacties: 72
- Weergaves: 4818
Re: Zwaluwstaart frezen (laser gesneden mal)
1 rvs mal voor mij. Waar is de kopieerring voor nodig eigenlijk? Ahh wacht is dat om te voorkomen dat je je mal
raakt met je frees?
raakt met je frees?
- di 09 nov 2010, 8:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: AcousticHobby
- Reacties: 11
- Weergaves: 734
Re: AcousticHobby
Wat ik o.a. zo aardig vind van sommige ontwerpen van Masaaki Takenaka is dat je iets van
de binnenconstructie aan de buitenkant terug ziet.
Het maken van de spiraalvormige poort lijkt me ook een leuke uitdaging..
de binnenconstructie aan de buitenkant terug ziet.
Het maken van de spiraalvormige poort lijkt me ook een leuke uitdaging..
- ma 08 nov 2010, 18:54
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: afrondfrezen- goed en goedkoop
- Reacties: 6
- Weergaves: 2744
afrondfrezen- goed en goedkoop
Deze vraag moet al eens eerder gesteld zijn hier op het forum maar kan zo snel niet iets terugvinden via de zoekfunctie. De vraag is dus waar op het net je goede en goedgeprijsde (af)rondfrezen kan kopen? Zelf heb ik bv deze shop gevonden http://www.mzsgereedschap.nl/frezen/frezen/hm-afrondfrezen/ -...
- do 04 nov 2010, 20:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: AcousticHobby
- Reacties: 11
- Weergaves: 734
AcousticHobby
http://www3.ocn.ne.jp/~hanbei/eng-intro.html
Mooie projecten. Ik ben benieuwd of iemand wel eens wat gemaakt heeft of basis van "de 3d spirals" ?
Mooie projecten. Ik ben benieuwd of iemand wel eens wat gemaakt heeft of basis van "de 3d spirals" ?
- di 02 nov 2010, 18:17
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: formica en PE
- Reacties: 4
- Weergaves: 677
formica en PE
Twee vraagjes: iemand wel eens polypropyleen of polyethyleen gelijmd op hout of mdf?
(Is dit echt niet mogelijk zoals ik her en der lees?)
En vraag twee is waar je Formica kan kopen en kan bekijken?
(Is dit echt niet mogelijk zoals ik her en der lees?)
En vraag twee is waar je Formica kan kopen en kan bekijken?
- zo 03 okt 2010, 23:08
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: metaalzaag met breed blad (gezocht)
- Reacties: 27
- Weergaves: 1119
Re: metaalzaag met breed blad (gezocht)
Niet zeuren dus, zagen...
- zo 03 okt 2010, 9:39
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: metaalzaag met breed blad (gezocht)
- Reacties: 27
- Weergaves: 1119
Re: metaalzaag met breed blad (gezocht)
Allemaal goeie tips! Zelf had ik al bedacht om een verstekbak om de poot te klemmen, alleen is een standaard bakje niet hoog genoeg. Het blokje van Sark, of twee blokjes naast elkaar, is mischien wel een mooie manier om mee te starten.. De verstekzaag alla Arno kan ook (deze heb ik notabene zelf hie...
- za 02 okt 2010, 11:06
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: metaalzaag met breed blad (gezocht)
- Reacties: 27
- Weergaves: 1119
Re: metaalzaag met breed blad (gezocht)
Dat is ondoenlijk omdat de tafel bestaat uit een geheel framewerk met daarop een houten blad.
Daarbij komt dat de tafels erg groot zijn en erg zwaar. Ik moet ze denk ik echt op lokatie afzagen.
Maar bedankt voor je reactie, in iedergeval.
Daarbij komt dat de tafels erg groot zijn en erg zwaar. Ik moet ze denk ik echt op lokatie afzagen.
Maar bedankt voor je reactie, in iedergeval.
- za 02 okt 2010, 10:22
- Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- Onderwerp: metaalzaag met breed blad (gezocht)
- Reacties: 27
- Weergaves: 1119
metaalzaag met breed blad (gezocht)
Ik wil een aantal vierkante metalen poten zo haaks mogelijk met de hand doorzagen. Hiervoor gebruik ik een o.a. een verstekbak. Normale metaalzaagjes hebben een erg dun blad en ik ben bang dat ik hierdoor de haakse rechte lijn niet goed kan houden. Weet iemand of een dergelijke metaalzaag met breed ...
- di 24 aug 2010, 21:46
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: microfonie-hoofdtelefoon
- Reacties: 0
- Weergaves: 208
microfonie-hoofdtelefoon
Veel in ear-hoofdtelefoontjes hebben last van microfonie.. waar ligt dat aan en wat kun je er aan doen ? Op het moment test ik een -in ear- waarvan het "huis" uit elkaar kan/ligt en kan dus evt.
tweaken.
Max
tweaken.
Max
- di 24 aug 2010, 21:46
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: microfonie-hoofdtelefoon
- Reacties: 0
- Weergaves: 158
microfonie-hoofdtelefoon
Veel in ear-hoofdtelefoontjes hebben last van microfonie.. waar ligt dat aan en wat kun je er aan doen ? Op het moment test ik een -in ear- waarvan het "huis" uit elkaar kan/ligt en kan dus evt.
tweaken.
Max
tweaken.
Max
- ma 29 mar 2010, 23:02
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: is de Akai AA-10-20l wat?
- Reacties: 5
- Weergaves: 432
Re: is de Akai AA-10-20l wat?
Lijkt mij een uitprobeerprijsje.. vragen staat vrij maar zelf uitproberen levert je meer (wetenschap) op uiteindelijk
- do 11 feb 2010, 8:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: totem arro clone / Momus MKII
- Reacties: 16
- Weergaves: 1158
Re: totem arro clone / Momus MKII
De seas 27tff is gewoon te koop bijvoorbeeld bij Europeaudio en de peerless hds132 is wellicht te vervangen door een Hds 134ppb, maar dat kan je mischien ook even vragen aan edo, de ontwerper van die Momus MkII. De Hds 134ppb kan ook in een kast van ca 6 liter en heeft ook een tuningfrequentie van c...
- ma 11 jan 2010, 17:32
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie
- Reacties: 7
- Weergaves: 474
Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie
Krijg altijd honger als ik een japanner Nederlands hoor praten..
- vr 18 dec 2009, 22:19
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Welke budget tuner..
- Reacties: 14
- Weergaves: 944
Re: Welke budget tuner..
Koop een goedkope budgettuner en laat deze tunen door Jack. Ikzelf heb een weliswaar niet zo heel moderne Rotel tuner licht laten aanpassen en deze klonk daarna aanzienlijk beter.
- zo 13 dec 2009, 12:59
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Versterker, nieuw of tweedehands ...
- Reacties: 10
- Weergaves: 4226
- zo 13 dec 2009, 12:14
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Versterker, nieuw of tweedehands ...
- Reacties: 10
- Weergaves: 4226
Re: Versterker, nieuw of tweedehands ...
Ik denk dat zijn "concullega" uit Delden aantrekkelijker geprijst is terwijl deze tevens garantie geeft op zijn aanbod.
Om nog 349,- te vragen voor bijvoorbeeld een 770 vind ik nogal gedurfd.
Om nog 349,- te vragen voor bijvoorbeeld een 770 vind ik nogal gedurfd.
- vr 06 nov 2009, 12:14
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Permissies
- Reacties: 4
- Weergaves: 425
Re: Permissies
dat is een bewuste keuze. de elite van de zelfbouw, de leden van zba dus, mogen immers wat meer dan gewone stervelingen ;) :mrgreen: Is dat wel zo verstandig? Ik kan me voorstellen dat we er met zijn allen belang bij hebben dat er zoveel mogelijk mensen besmet raken met het zelfbouwvirus, het ontbr...
- do 15 okt 2009, 21:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: privé websites - overzicht
- Reacties: 24
- Weergaves: 3633
Re: privé websites - overzicht
Ik wil dit topic graag schoon houden van discussies over commerciële bijbedoelingen etc en terug gaan naar mijn eigen intentie om alleen een overzicht te hebben van prive websites (dus niet commercieel). Graag verzoek ik de forum sheriff om verdere discussie eventueel af te splitsen naar een andere ...
- do 15 okt 2009, 20:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: privé websites - overzicht
- Reacties: 24
- Weergaves: 3633
Re: privé websites - overzicht
Het ging mij er eigenlijk ook niet om de commerciële sites te benoemen in eerste instantie.. deze zijn relatief makkelijk te vinden volgens mij.. (ook op deze site) maar een volledig overzicht prive websites met mooie en interessante ideeën zou wel handig en stimulerend zijn om deze terug te kunnen ...
- do 15 okt 2009, 18:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: privé websites - overzicht
- Reacties: 24
- Weergaves: 3633
Re: privé websites - overzicht
Privé http://www.diysubwoofers.org http://www.humblehomemadehifi.com/ http://www.lonesaguaro.com/speakers/ http://www.johneekels.nl/index.htm http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudsp...ojects.htm http://www.zillaspeak.com/zillaspeakspeakers.asp http://www.xenophonics.net/ (MC Farlow Exciter) http://m...
