Er zijn 537 resultaten gevonden

door mipo
za 26 mar 2011, 14:14
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: klopboormachine Metabo-Bosch-etc
Reacties: 23
Weergaves: 2398

Re: klopboormachine Metabo-Bosch-etc

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik er verstandig aan doe een aparte boorhamer erbij te nemen
aangezien ik deze ook steeds vaker nodig zal hebben..
door mipo
vr 25 mar 2011, 20:33
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: klopboormachine Metabo-Bosch-etc
Reacties: 23
Weergaves: 2398

klopboormachine Metabo-Bosch-etc

Ik ben op zoek naar een "gewone" klopboormachine die ook heel fatsoenlijk door beton heen gaat. Nu heb ik een 12 jaar oude Metabo sbe 600, heel fijn voor hout, maar heeft serieus veel moeite met beton. Mijn vraag is nu; wie heeft positieve ervaring met een goede middenklasse klopboor die o...
door mipo
wo 02 mar 2011, 22:32
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Zwaluwstaart Mal: Project Update
Reacties: 35
Weergaves: 4076

Re: Zwaluwstaart Mal: Project Update

Bedankt Thom, hier ook een mal en frees binnengekomen! Ga m binnenkort uittesten.
door mipo
do 17 feb 2011, 23:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ipod speaker dock maken
Reacties: 52
Weergaves: 4467

Re: Ipod speaker dock maken

Keep us informed, Michiel
door mipo
ma 24 jan 2011, 21:47
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Zwaluwstaart frezen (laser gesneden mal) - Beëindigd
Reacties: 72
Weergaves: 4818

Re: Zwaluwstaart frezen (laser gesneden mal)

1 rvs mal voor mij. Waar is de kopieerring voor nodig eigenlijk? Ahh wacht is dat om te voorkomen dat je je mal
raakt met je frees?
door mipo
di 09 nov 2010, 8:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: AcousticHobby
Reacties: 11
Weergaves: 734

Re: AcousticHobby

Wat ik o.a. zo aardig vind van sommige ontwerpen van Masaaki Takenaka is dat je iets van
de binnenconstructie aan de buitenkant terug ziet.

Het maken van de spiraalvormige poort lijkt me ook een leuke uitdaging..
door mipo
ma 08 nov 2010, 18:54
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: afrondfrezen- goed en goedkoop
Reacties: 6
Weergaves: 2744

afrondfrezen- goed en goedkoop

Deze vraag moet al eens eerder gesteld zijn hier op het forum maar kan zo snel niet iets terugvinden via de zoekfunctie. De vraag is dus waar op het net je goede en goedgeprijsde (af)rondfrezen kan kopen? Zelf heb ik bv deze shop gevonden http://www.mzsgereedschap.nl/frezen/frezen/hm-afrondfrezen/ -...
door mipo
do 04 nov 2010, 20:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: AcousticHobby
Reacties: 11
Weergaves: 734

AcousticHobby

http://www3.ocn.ne.jp/~hanbei/eng-intro.html

Mooie projecten. Ik ben benieuwd of iemand wel eens wat gemaakt heeft of basis van "de 3d spirals" ?
door mipo
di 02 nov 2010, 18:17
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: formica en PE
Reacties: 4
Weergaves: 677

formica en PE

Twee vraagjes: iemand wel eens polypropyleen of polyethyleen gelijmd op hout of mdf?
(Is dit echt niet mogelijk zoals ik her en der lees?)

En vraag twee is waar je Formica kan kopen en kan bekijken?
door mipo
zo 03 okt 2010, 23:08
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: metaalzaag met breed blad (gezocht)
Reacties: 27
Weergaves: 1119

Re: metaalzaag met breed blad (gezocht)

Niet zeuren dus, zagen...
:mrgreen:
door mipo
zo 03 okt 2010, 9:39
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: metaalzaag met breed blad (gezocht)
Reacties: 27
Weergaves: 1119

Re: metaalzaag met breed blad (gezocht)

Allemaal goeie tips! Zelf had ik al bedacht om een verstekbak om de poot te klemmen, alleen is een standaard bakje niet hoog genoeg. Het blokje van Sark, of twee blokjes naast elkaar, is mischien wel een mooie manier om mee te starten.. De verstekzaag alla Arno kan ook (deze heb ik notabene zelf hie...
door mipo
za 02 okt 2010, 11:06
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: metaalzaag met breed blad (gezocht)
Reacties: 27
Weergaves: 1119

Re: metaalzaag met breed blad (gezocht)

Dat is ondoenlijk omdat de tafel bestaat uit een geheel framewerk met daarop een houten blad.

Daarbij komt dat de tafels erg groot zijn en erg zwaar. Ik moet ze denk ik echt op lokatie afzagen.

Maar bedankt voor je reactie, in iedergeval.
door mipo
za 02 okt 2010, 10:22
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: metaalzaag met breed blad (gezocht)
Reacties: 27
Weergaves: 1119

metaalzaag met breed blad (gezocht)

Ik wil een aantal vierkante metalen poten zo haaks mogelijk met de hand doorzagen. Hiervoor gebruik ik een o.a. een verstekbak. Normale metaalzaagjes hebben een erg dun blad en ik ben bang dat ik hierdoor de haakse rechte lijn niet goed kan houden. Weet iemand of een dergelijke metaalzaag met breed ...
door mipo
di 24 aug 2010, 21:46
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: microfonie-hoofdtelefoon
Reacties: 0
Weergaves: 208

microfonie-hoofdtelefoon

Veel in ear-hoofdtelefoontjes hebben last van microfonie.. waar ligt dat aan en wat kun je er aan doen ? Op het moment test ik een -in ear- waarvan het "huis" uit elkaar kan/ligt en kan dus evt.
tweaken.

Max
door mipo
di 24 aug 2010, 21:46
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: microfonie-hoofdtelefoon
Reacties: 0
Weergaves: 158

microfonie-hoofdtelefoon

Veel in ear-hoofdtelefoontjes hebben last van microfonie.. waar ligt dat aan en wat kun je er aan doen ? Op het moment test ik een -in ear- waarvan het "huis" uit elkaar kan/ligt en kan dus evt.
tweaken.

Max
door mipo
ma 29 mar 2010, 23:02
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: is de Akai AA-10-20l wat?
Reacties: 5
Weergaves: 432

Re: is de Akai AA-10-20l wat?

Lijkt mij een uitprobeerprijsje.. vragen staat vrij maar zelf uitproberen levert je meer (wetenschap) op uiteindelijk
door mipo
do 11 feb 2010, 8:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: totem arro clone / Momus MKII
Reacties: 16
Weergaves: 1158

Re: totem arro clone / Momus MKII

De seas 27tff is gewoon te koop bijvoorbeeld bij Europeaudio en de peerless hds132 is wellicht te vervangen door een Hds 134ppb, maar dat kan je mischien ook even vragen aan edo, de ontwerper van die Momus MkII. De Hds 134ppb kan ook in een kast van ca 6 liter en heeft ook een tuningfrequentie van c...
door mipo
ma 11 jan 2010, 17:32
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie
Reacties: 7
Weergaves: 474

Re: Nieuwe drivers van Fostex FE En serie

Krijg altijd honger als ik een japanner Nederlands hoor praten..
door mipo
vr 18 dec 2009, 22:19
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Welke budget tuner..
Reacties: 14
Weergaves: 944

Re: Welke budget tuner..

Koop een goedkope budgettuner en laat deze tunen door Jack. Ikzelf heb een weliswaar niet zo heel moderne Rotel tuner licht laten aanpassen en deze klonk daarna aanzienlijk beter.
door mipo
zo 13 dec 2009, 12:14
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Versterker, nieuw of tweedehands ...
Reacties: 10
Weergaves: 4226

Re: Versterker, nieuw of tweedehands ...

Ik denk dat zijn "concullega" uit Delden aantrekkelijker geprijst is terwijl deze tevens garantie geeft op zijn aanbod.

Om nog 349,- te vragen voor bijvoorbeeld een 770 vind ik nogal gedurfd.
door mipo
vr 06 nov 2009, 12:14
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Permissies
Reacties: 4
Weergaves: 425

Re: Permissies

dat is een bewuste keuze. de elite van de zelfbouw, de leden van zba dus, mogen immers wat meer dan gewone stervelingen ;) :mrgreen: Is dat wel zo verstandig? Ik kan me voorstellen dat we er met zijn allen belang bij hebben dat er zoveel mogelijk mensen besmet raken met het zelfbouwvirus, het ontbr...
door mipo
do 15 okt 2009, 21:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: privé websites - overzicht
Reacties: 24
Weergaves: 3633

Re: privé websites - overzicht

Ik wil dit topic graag schoon houden van discussies over commerciële bijbedoelingen etc en terug gaan naar mijn eigen intentie om alleen een overzicht te hebben van prive websites (dus niet commercieel). Graag verzoek ik de forum sheriff om verdere discussie eventueel af te splitsen naar een andere ...
door mipo
do 15 okt 2009, 20:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: privé websites - overzicht
Reacties: 24
Weergaves: 3633

Re: privé websites - overzicht

Het ging mij er eigenlijk ook niet om de commerciële sites te benoemen in eerste instantie.. deze zijn relatief makkelijk te vinden volgens mij.. (ook op deze site) maar een volledig overzicht prive websites met mooie en interessante ideeën zou wel handig en stimulerend zijn om deze terug te kunnen ...
door mipo
do 15 okt 2009, 18:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: privé websites - overzicht
Reacties: 24
Weergaves: 3633

Re: privé websites - overzicht

Privé http://www.diysubwoofers.org http://www.humblehomemadehifi.com/ http://www.lonesaguaro.com/speakers/ http://www.johneekels.nl/index.htm http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudsp...ojects.htm http://www.zillaspeak.com/zillaspeakspeakers.asp http://www.xenophonics.net/ (MC Farlow Exciter) http://m...