Twee vraagjes: iemand wel eens polypropyleen of polyethyleen gelijmd op hout of mdf?
(Is dit echt niet mogelijk zoals ik her en der lees?)
En vraag twee is waar je Formica kan kopen en kan bekijken?
formica en PE
Moderator: Beheerdersteam
Re: formica en PE
Er schijnt een secondenlijm te zijn met activator, die wel pp en pe lijmt. Ik heb het nooit geprobeerd. Ik weet niet wat je wilt lijmen, en hoe vast het moet zitten, maar met een ms-polymeerkit, zoals Bison Polymax, kun je het wel redelijk op z'n plek houden.mipo schreef:Twee vraagjes: iemand wel eens polypropyleen of polyethyleen gelijmd op hout of mdf?
(Is dit echt niet mogelijk zoals ik her en der lees?)
Er zitten genoeg interieurbouwers bij jou in de buurt. Probeer het daar eens.mipo schreef:En vraag twee is waar je Formica kan kopen en kan bekijken?
Klopt min of meer. Er is een primer voor PE en PP en daarna kun je elke secondelijm gebruiken. Het schijnt een erg ongezond goedje te zijn, dus goed ventileren en dan nog zit het niet heel erg vast. PE en PP kun je eigenlijk alleen lassen. Google eens op polyethyleen primer
'n ingewijde kennis van mij zei altijd: PE en PP zijn chemisch inert. Kun je niet lijmen, alleen plakken. Ik leg (dus) ook altijd een plastic zak onder mijn geknoei met cyanoacrylaat.