Er zijn 57 resultaten gevonden

door nickskethisnikske
wo 05 nov 2008, 13:56
Forum: Pro Audio specifiek
Onderwerp: Gitaar cabinet + head
Reacties: 16
Weergaves: 1529

daarom schreef ik ook goede in plaats van uistekende :D
het zal nog lang duren eer dat de buizenversterker wordt verstoten

is wel raar dat ze dat in deze tijd nog altijd niet hebben kunnen evenaren of hebben kunnen nabootsen.
door nickskethisnikske
wo 05 nov 2008, 11:23
Forum: Pro Audio specifiek
Onderwerp: Gitaar cabinet + head
Reacties: 16
Weergaves: 1529

beetje off-topic misschien maar zou een hypex ucd180 een goede gitaarversterker zijn, ik neem aan van wel?
door nickskethisnikske
wo 30 jul 2008, 20:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van een 1paar 2-weg luidsprekers en 1 andere 2-weg lu..
Reacties: 9
Weergaves: 1545

Ok het filter materiaal is aangekomen, natuurlijk direct een filtertje in elkaar geflanst. Foto's volgen hier nog van. Maar de muziek die nu uit luidsprekers komt is zeer goed, naar mijn mening zeer strakke bassen, zeer detail rijk, gewoon af, zeer mooi hoog :D enkel had ik nog geen rekening gehoude...
door nickskethisnikske
do 17 jul 2008, 21:40
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Reacties: 27
Weergaves: 4539

k ga zo eerst proberen, de filter componenten moeten nog ontvangen worden, dan zal ik eens luisteren welke hoorn het beste is, misschien wel geen verschil hoorbaar. Waarschijnlijk zal de tweeter er wel bovenuitkomen, maar dan zal ik die verzwakken met een weerstand in serie, lijkt mij het gemakkelij...
door nickskethisnikske
do 17 jul 2008, 19:59
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Reacties: 27
Weergaves: 4539

Heb hem kunnen bemachtigen,

ik zit echter met een dilemma, ofwel de ATP150 versie ofwel de ATP80 versie, heb ze nu alletwee al liggen thuis dus dat wordt nog effe wikken en wegen.

Klinkt alvast heel zuiver, echt beste tweeter die ik al gehad heb, bedankt voor de tip/raad :!:
door nickskethisnikske
di 15 jul 2008, 23:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van een 1paar 2-weg luidsprekers en 1 andere 2-weg lu..
Reacties: 9
Weergaves: 1545

Ok dus beter zo'n atp dan bv een monacor dt-300
door nickskethisnikske
di 15 jul 2008, 23:05
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Reacties: 27
Weergaves: 4539

Ok, merci

Het zal dan zoiets worden,

Wat is in feite het verschil tussen apt 50 en apt 150,
Ah misschien apt50 driver alleen en apt 150met hoorn
door nickskethisnikske
ma 14 jul 2008, 21:31
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Reacties: 27
Weergaves: 4539

Dus die apt 50 die jij en BartSegers voorstellen is goed?

Kost wel maar 10€, of mag ik niet echt naar de prijs zien?
Had wel liever een ronde tweeter.
door nickskethisnikske
ma 14 jul 2008, 21:28
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Reacties: 27
Weergaves: 4539

Naar mijn mening klinken ze zeer goed, Kheb wel nog geen filter. En het is wel maar mijn 2de zelfbouw project eigenlijk en die andere waren van de hifi serie van sphynx. (goedkopere speakers)
door nickskethisnikske
ma 14 jul 2008, 20:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van een 1paar 2-weg luidsprekers en 1 andere 2-weg lu..
Reacties: 9
Weergaves: 1545

Eigenlijk zonde dat ik nog geen tweeters heb (zie topic drivers)
sorry voor slechte kwaliteit foto's

Ze klinken al bijzonder goed, dus ben benieuwd met filter en tweeters :shock:
door nickskethisnikske
ma 14 jul 2008, 20:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van een 1paar 2-weg luidsprekers en 1 andere 2-weg lu..
Reacties: 9
Weergaves: 1545

Ziehier, de kastjes gelakt, ziet er al vrij aardig uit naar mijn mening,
ze zijn gelakt met een paar bussen zwarte lak als basis en daarover een laagje zwarte hamerslag ofzoeits, van hammerite dacht ik, natuurlijk zelf gedaan :D
door nickskethisnikske
za 12 jul 2008, 22:08
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Reacties: 27
Weergaves: 4539

nog altijd geen tweeter :? Wie helpt me voort, Budjet 35€ stuk 8ohm hoog rendement indien klein vermogen Voorlopig wordt het ofwel: monacor dt-300 http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=2696 monacor dt104-8 http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=5587 of beyma ht-958PA/S...
door nickskethisnikske
za 12 jul 2008, 21:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van een 1paar 2-weg luidsprekers en 1 andere 2-weg lu..
Reacties: 9
Weergaves: 1545

Ja het zijn zeer nette kastjes, kga ze zelf in een kleurtje spuiten hopelijk blijven ze dan deftig :D De volgende keer laat ik ze spuiten, ach ze kunnen later ook nog wel is herspoten worden, die foto"s komen nog wel. Ik zal proberen de foto's te posten op de server. Voor de filter ga ik op ong...
door nickskethisnikske
vr 11 jul 2008, 23:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Reacties: 299
Weergaves: 55689

Kan je ook gewoon als particulier bij intertechnik.de bestellen?

groet, nick
door nickskethisnikske
wo 09 jul 2008, 21:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van een 1paar 2-weg luidsprekers en 1 andere 2-weg lu..
Reacties: 9
Weergaves: 1545

De afgelopen weken ben ik vakantiewerk aan het doen dus had niet al te veel tijd. Dus heb ik mijn vader maar even ingeschakeld :oops: De kastjes voor de beta's 8 Met het volgende resultaat: http://img410.imageshack.us/img410/6498/dsc01777vb1.th.jpg Had ook direct gezegd, gebruik maar genoeg lijm, da...
door nickskethisnikske
di 01 jul 2008, 17:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: vifa basis
Reacties: 5
Weergaves: 1055

Re: vifa basis

hallo. ik heb 3 vraagjes. ik ben in het bezit van een verbeterde basis filter bestaat uit betere onderdelen en kast is 5 cm dieper geworden. nou wil ik de kast in een andere kleur spuiten, dus de speakers moeten er uit. 1 zijn er nog tips ideeen om de kast inwendig te verstevigen (demping zit er in...
door nickskethisnikske
wo 25 jun 2008, 22:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Reacties: 299
Weergaves: 55689

3 redenen :D

*(kende hem eerst niet daarmee)
*Zijn toch ietsiepitsie duurder? (Maar ja minder verzendkosten alles goed)
*Ze hebben niet alles wat ik wil

Bedankt voor het ontdekken van deze nieuwe shop,

ik ga waarschijnlijk mijn spoeltjes en caps hier al bestellen :wink:
door nickskethisnikske
wo 25 jun 2008, 22:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van een 1paar 2-weg luidsprekers en 1 andere 2-weg lu..
Reacties: 9
Weergaves: 1545

Omdat ik deze week eerst een paar klusjes moest doen voor mijn vader komt mijn gedachte om zelfbouwspeakers te maken maar traag op gang :? . Zo was ik deze week maar eerst begonnen aan een tegel/bakstenen snijmachine op lappen. Was op vele plaatsen wat "roestig", allemaal mooi weggeschuurd...
door nickskethisnikske
wo 25 jun 2008, 0:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Reacties: 299
Weergaves: 55689

wat spoeltjes, condensators, terminals en luidspreker doek
door nickskethisnikske
di 24 jun 2008, 22:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Reacties: 299
Weergaves: 55689

hey, kan je op http://www.lautsprechershop.de

gewoon met overschrijving betalen? (iban bic?)

grtjs
door nickskethisnikske
za 21 jun 2008, 22:31
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Reacties: 27
Weergaves: 4539

Ok, deze site geeft voldoende informatie inzake filtering, heb dit trouwens op school gezien dus ja :oops:
door nickskethisnikske
za 21 jun 2008, 21:54
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Reacties: 27
Weergaves: 4539

Bedankt das een goede kanshebber meer :wink: (Maar dat is ook maar weer 12Wrms) Moet ik eigenlijk een apart compartiment maken voor de tweeter, zodat de geluidsdruk die de lagetonenspeaker produceerd niet schadelijk is voor de tweeter? Is er soms een interessante link voor het maken van een 2weg fil...
door nickskethisnikske
za 21 jun 2008, 19:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van een 1paar 2-weg luidsprekers en 1 andere 2-weg lu..
Reacties: 9
Weergaves: 1545

Bouw van een 1paar 2-weg luidsprekers en 1 andere 2-weg lu..

Hallo, Binnen een week-2weken ga ik beginnen met de bouw van een setje 2-weg luidsprekers. In de voorafgaande weken wil ik me een beetje verdiepen in de zelfbouw. Mijn werkvolgorde zal zijn: 1) Eerst afmetingen kastje bepalen (en gesloten of BR) 2) Kastje maken, tweetertje zoeken 3) Filtertje ontwer...
door nickskethisnikske
vr 20 jun 2008, 20:29
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Reacties: 27
Weergaves: 4539

Die fostex valt inderdaad al af voor mijn 2weg opzet. de B&G NEO3 valt waarschijnlijk ook af? misschien te weinig vermogen Ik had iets van 30W muziekvermogen gevonden voor de B&G NEO3. *Is er iets waar ik moet op letten bij aankoop van een tweeter? *Is een duurdere tweeter beter of toch niet...
door nickskethisnikske
vr 20 jun 2008, 13:47
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Reacties: 27
Weergaves: 4539

Ziet er mooi uit en heeft goede commentaar. Dat is toch mijn max budjet ze, Waar kan ik die kopen? Want ik vind er niet veel over. -->De beyma T2030 behoort ook tot een kanshebber wel maar 15W, maar een tweeter hoeft niet zoveel te hebben dacht ik? --> de vifa HT 260 HVF/6 behoort er ook bij --> mon...