vifa basis

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
martinb76
Berichten: 50
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 20:52
Locatie: berkel en rodenrijs

vifa basis

Bericht door martinb76 »

hallo.
ik heb 3 vraagjes.

ik ben in het bezit van een verbeterde basis filter bestaat uit betere onderdelen en kast is 5 cm dieper geworden.
nou wil ik de kast in een andere kleur spuiten, dus de speakers moeten er uit.
1 zijn er nog tips ideeen om de kast inwendig te verstevigen (demping zit er in vast gelijmt.
2 wil het filter nu uitwendig laten zodat het sterke magnetisch veld geen invloed kan hebben op spoelen en condensators.
maar zijn er bij het filter nog verbeteringen aan te passen.
wil als het misschien kan de ring radiator van scan speak in bouwen kan dat, en zijn er al mensen die dat al gedaan hebben.
hoor graag reacties/tips.
ApaX
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 12:53

Re: vifa basis

Bericht door ApaX »

martinb76 schreef:
hallo.
ik heb 3 vraagjes.

ik ben in het bezit van een verbeterde basis filter bestaat uit betere onderdelen en kast is 5 cm dieper geworden.
nou wil ik de kast in een andere kleur spuiten, dus de speakers moeten er uit.
1 zijn er nog tips ideeen om de kast inwendig te verstevigen (demping zit er in vast gelijmt.
2 wil het filter nu uitwendig laten zodat het sterke magnetisch veld geen invloed kan hebben op spoelen en condensators.
maar zijn er bij het filter nog verbeteringen aan te passen.
wil als het misschien kan de ring radiator van scan speak in bouwen kan dat, en zijn er al mensen die dat al gedaan hebben.
hoor graag reacties/tips.
Hoi,

Ik zou er persoonlijk niet zo snel veel aan veranderen. Ik denk dat je jezelf een hoop werk geeft waaqr je uiteindelijk weinig tot niks voor terug krijgt. Filter onderdelen kan je vervangen door highend onderdelen, maar ik hoor zelf eigenlijk maar weinig verschil, naar mijn mening is het niet de moeite, behalve als er echt prut in zit, maar dat denk ik eigenlijk niet.

Spuiten/verven is natuurlijk geen probleem! Maar best een stevige klus om het echt netjes te doen!

Als je zelf wil gaan verven/spuiten, ik heb wel een kleine tip. Laat in de badkamer 10 minuten de (zo heet mogelijke) douche lopen, tot dat de lucht helemaal verzadigd is met waterdamp. Zet de douche uit (zet de afzuiging NIET aan) Laat het wat condenseren en viola, je hebt een nagenoeg stofvrije ruimte.
martinb76
Berichten: 50
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 20:52
Locatie: berkel en rodenrijs

hallo

Bericht door martinb76 »

bedankt voor de info,
het filter bestaat al uit betere ond tritec spoelen en mkp+ condensators de bedrading is ook van goede kwaliteit.
maar wil het filter uitwendig laten.
leuk kastje bouwen en een plexiglas er kan je zien wat voor kunstwerk er in zit.
nickskethisnikske
Berichten: 57
Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:02
Locatie: Mechelen (hombeek)

Re: vifa basis

Bericht door nickskethisnikske »

ApaX schreef:
martinb76 schreef:
hallo.
ik heb 3 vraagjes.

ik ben in het bezit van een verbeterde basis filter bestaat uit betere onderdelen en kast is 5 cm dieper geworden.
nou wil ik de kast in een andere kleur spuiten, dus de speakers moeten er uit.
1 zijn er nog tips ideeen om de kast inwendig te verstevigen (demping zit er in vast gelijmt.
2 wil het filter nu uitwendig laten zodat het sterke magnetisch veld geen invloed kan hebben op spoelen en condensators.
maar zijn er bij het filter nog verbeteringen aan te passen.
wil als het misschien kan de ring radiator van scan speak in bouwen kan dat, en zijn er al mensen die dat al gedaan hebben.
hoor graag reacties/tips.
Hoi,

Ik zou er persoonlijk niet zo snel veel aan veranderen. Ik denk dat je jezelf een hoop werk geeft waaqr je uiteindelijk weinig tot niks voor terug krijgt. Filter onderdelen kan je vervangen door highend onderdelen, maar ik hoor zelf eigenlijk maar weinig verschil, naar mijn mening is het niet de moeite, behalve als er echt prut in zit, maar dat denk ik eigenlijk niet.

Spuiten/verven is natuurlijk geen probleem! Maar best een stevige klus om het echt netjes te doen!

Als je zelf wil gaan verven/spuiten, ik heb wel een kleine tip. Laat in de badkamer 10 minuten de (zo heet mogelijke) douche lopen, tot dat de lucht helemaal verzadigd is met waterdamp. Zet de douche uit (zet de afzuiging NIET aan) Laat het wat condenseren en viola, je hebt een nagenoeg stofvrije ruimte.
En dan, als je gaat spuiten is heel de badkamer in het kleurtje van de speaker :roll:
martinb76
Berichten: 50
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 20:52
Locatie: berkel en rodenrijs

hallo

Bericht door martinb76 »

ik laat het bij een meubel spuiter doen die heeft de juiste spullen en omstandigheden.
thuis doen is niet zo een strak plan.
ApaX
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 12:53

Re: vifa basis

Bericht door ApaX »

nickskethisnikske schreef:
ApaX schreef:
martinb76 schreef:
hallo.
ik heb 3 vraagjes.

ik ben in het bezit van een verbeterde basis filter bestaat uit betere onderdelen en kast is 5 cm dieper geworden.
nou wil ik de kast in een andere kleur spuiten, dus de speakers moeten er uit.
1 zijn er nog tips ideeen om de kast inwendig te verstevigen (demping zit er in vast gelijmt.
2 wil het filter nu uitwendig laten zodat het sterke magnetisch veld geen invloed kan hebben op spoelen en condensators.
maar zijn er bij het filter nog verbeteringen aan te passen.
wil als het misschien kan de ring radiator van scan speak in bouwen kan dat, en zijn er al mensen die dat al gedaan hebben.
hoor graag reacties/tips.
Hoi,

Ik zou er persoonlijk niet zo snel veel aan veranderen. Ik denk dat je jezelf een hoop werk geeft waaqr je uiteindelijk weinig tot niks voor terug krijgt. Filter onderdelen kan je vervangen door highend onderdelen, maar ik hoor zelf eigenlijk maar weinig verschil, naar mijn mening is het niet de moeite, behalve als er echt prut in zit, maar dat denk ik eigenlijk niet.

Spuiten/verven is natuurlijk geen probleem! Maar best een stevige klus om het echt netjes te doen!

Als je zelf wil gaan verven/spuiten, ik heb wel een kleine tip. Laat in de badkamer 10 minuten de (zo heet mogelijke) douche lopen, tot dat de lucht helemaal verzadigd is met waterdamp. Zet de douche uit (zet de afzuiging NIET aan) Laat het wat condenseren en viola, je hebt een nagenoeg stofvrije ruimte.
En dan, als je gaat spuiten is heel de badkamer in het kleurtje van de speaker :roll:
kwestie van afdekken, maar het is idd niet zo handig als je gaat spuiten...:), maar voor verven met een rollertje werkt het uitstekend!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”