Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Moderator: Beheerdersteam
-
nickskethisnikske
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:02
- Locatie: Mechelen (hombeek)
Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8
Ok, ben dus opzoek naar een geschikte tweeter voorbij mijn eminence beta 8.
Normaal zou het een 2weg systeem worden, maar nu zoek ik dus achter een geschikte tweeter.
Aan de frequentie range te zien kan ik kiezen voor een 2-weg systeem, klopt dit?
beta 8 heeft volgende spec:
sensitivity 95,1
frequentie range 78hz-4,5khz
resonance: 65hz
Zo vooral als monitor voor stagepiano dienen, mp3, cd-radio allemaal kamergebruik dus.
geen PA dus een dome-tweeter?
Ik heb al bij visaton gezien maar aangezien ik achter een tweeter moet zoeken met ook ongeveer 95 sensitivity vind ik zo direct niets?
Ik zoek vooral iets prijs/kwalitatiefs
Kunnen jullie me op weg helpen?
alvast bedankt!
Normaal zou het een 2weg systeem worden, maar nu zoek ik dus achter een geschikte tweeter.
Aan de frequentie range te zien kan ik kiezen voor een 2-weg systeem, klopt dit?
beta 8 heeft volgende spec:
sensitivity 95,1
frequentie range 78hz-4,5khz
resonance: 65hz
Zo vooral als monitor voor stagepiano dienen, mp3, cd-radio allemaal kamergebruik dus.
geen PA dus een dome-tweeter?
Ik heb al bij visaton gezien maar aangezien ik achter een tweeter moet zoeken met ook ongeveer 95 sensitivity vind ik zo direct niets?
Ik zoek vooral iets prijs/kwalitatiefs
Kunnen jullie me op weg helpen?
alvast bedankt!
-
nickskethisnikske
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:02
- Locatie: Mechelen (hombeek)
Ziet er mooi uit en heeft goede commentaar.
Dat is toch mijn max budjet ze,
Waar kan ik die kopen? Want ik vind er niet veel over.
-->De beyma T2030 behoort ook tot een kanshebber wel maar 15W, maar een tweeter hoeft niet zoveel te hebben dacht ik?
--> de vifa HT 260 HVF/6 behoort er ook bij
--> monacor dt-25n of dt-28n
alvast bedankt
Dat is toch mijn max budjet ze,
Waar kan ik die kopen? Want ik vind er niet veel over.
-->De beyma T2030 behoort ook tot een kanshebber wel maar 15W, maar een tweeter hoeft niet zoveel te hebben dacht ik?
--> de vifa HT 260 HVF/6 behoort er ook bij
--> monacor dt-25n of dt-28n
alvast bedankt
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
ikzelf heb hele goede ervaringen met de ATP series van eminence zelf.
Kun je mooi zelf nog een hoorn kiezen die aan jou spreidings eisen voldoet. (wel handig bij een monitor)
De klank is superfris en helder, en kunnen heel wat hebben.
Denk dat een beetje pit geen kwaad kan bij bv piano spelen over een monitor.
het hoge rendement valt altijd te temmen natuurlijk! beter dat, dan een te zwakke tweeter overbelasten lijkt me zo.
deze rockwood, is de eminence atp50 incl hoorntje:
http://www.pollin.de/shop/detail.php?pg ... A2OTUzOTk=
Kun je mooi zelf nog een hoorn kiezen die aan jou spreidings eisen voldoet. (wel handig bij een monitor)
De klank is superfris en helder, en kunnen heel wat hebben.
Denk dat een beetje pit geen kwaad kan bij bv piano spelen over een monitor.
het hoge rendement valt altijd te temmen natuurlijk! beter dat, dan een te zwakke tweeter overbelasten lijkt me zo.
deze rockwood, is de eminence atp50 incl hoorntje:
http://www.pollin.de/shop/detail.php?pg ... A2OTUzOTk=
Het temmen van het rendement van een woofer leidt meestal tot een verslechtering van de kwaliteit van de laagweergave. Probeer bij het vinden van een tweeter een tweeter met hoog rendement te vinden, en dat zal waarschijnlijk geen dometweeter zijn.bartsegers schreef:het hoge rendement valt altijd te temmen natuurlijk! beter dat, dan een te zwakke tweeter overbelasten lijkt me zo.
-
nickskethisnikske
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:02
- Locatie: Mechelen (hombeek)
Die fostex valt inderdaad al af voor mijn 2weg opzet.
de B&G NEO3 valt waarschijnlijk ook af? misschien te weinig vermogen
Ik had iets van 30W muziekvermogen gevonden voor de B&G NEO3.
*Is er iets waar ik moet op letten bij aankoop van een tweeter?
*Is een duurdere tweeter beter of toch niet altijd?
*Ik heb ook nog een probleem bij het ingeven van de parameters van mijn beta8 in winisd er komt altijd een error list
*Zou ik voor een gesloten systeem gaan of voor een br? of maakt dat niet echt uit?
de B&G NEO3 valt waarschijnlijk ook af? misschien te weinig vermogen
Ik had iets van 30W muziekvermogen gevonden voor de B&G NEO3.
*Is er iets waar ik moet op letten bij aankoop van een tweeter?
*Is een duurdere tweeter beter of toch niet altijd?
*Ik heb ook nog een probleem bij het ingeven van de parameters van mijn beta8 in winisd er komt altijd een error list
*Zou ik voor een gesloten systeem gaan of voor een br? of maakt dat niet echt uit?
Ik zag bij mivoc nog een paar opties staan:
Magnetostaat met 93dB rendement
http://www.mivoc.com/einzelchassis/deta ... %20130%20M
Hoorntweeter met neodium magneet
http://www.mivoc.com/einzelchassis/deta ... 0268%20NEO
Magnetostaat met 93dB rendement
http://www.mivoc.com/einzelchassis/deta ... %20130%20M
Hoorntweeter met neodium magneet
http://www.mivoc.com/einzelchassis/deta ... 0268%20NEO
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Ik bedoelde ook het temmen van de tweeter uiteraard.richard schreef:Het temmen van het rendement van een woofer leidt meestal tot een verslechtering van de kwaliteit van de laagweergave. Probeer bij het vinden van een tweeter een tweeter met hoog rendement te vinden, en dat zal waarschijnlijk geen dometweeter zijn.bartsegers schreef:het hoge rendement valt altijd te temmen natuurlijk! beter dat, dan een te zwakke tweeter overbelasten lijkt me zo.
-
nickskethisnikske
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:02
- Locatie: Mechelen (hombeek)
-
nickskethisnikske
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:02
- Locatie: Mechelen (hombeek)
-
nickskethisnikske
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:02
- Locatie: Mechelen (hombeek)
nog altijd geen tweeter
Wie helpt me voort,
Budjet 35€ stuk
8ohm
hoog rendement indien klein vermogen
Voorlopig wordt het ofwel:
monacor dt-300
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=2696
monacor dt104-8
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5587
of beyma ht-958PA/SW
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5513
alvast bedankt
Wie helpt me voort,
Budjet 35€ stuk
8ohm
hoog rendement indien klein vermogen
Voorlopig wordt het ofwel:
monacor dt-300
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=2696
monacor dt104-8
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5587
of beyma ht-958PA/SW
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5513
alvast bedankt
Hoi,
Die beyma zou ik willen afraden voor piano, dat ding klirrrrrt enorm. Erg vervelend geluid vooral met piano. Die andere twee ken ik niet. Ik ken de Beyma in deze versie:
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5517
Voor zover ik kan zien/weet exact dezelfde tweeter.
Groet Roland
Die beyma zou ik willen afraden voor piano, dat ding klirrrrrt enorm. Erg vervelend geluid vooral met piano. Die andere twee ken ik niet. Ik ken de Beyma in deze versie:
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=5517
Voor zover ik kan zien/weet exact dezelfde tweeter.
Groet Roland
-
nickskethisnikske
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:02
- Locatie: Mechelen (hombeek)
-
nickskethisnikske
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:02
- Locatie: Mechelen (hombeek)
Of die goed klinkt kan ik je niet zeggen, ik heb hem nooit gehoord. Ik vermelde deze tweeter omdat dit de tweeter is die eminence als setje verkoopt bij de beta 8cx. Ik had trouwens ergens een prijs gezien van rond de 25€ dus ik weet niet zeker of dat dezelfde is.
Op de site van eminence vindt je deze info trouwens terug, als ik me niet vergis met bijbehorend filter.
Op de site van eminence vindt je deze info trouwens terug, als ik me niet vergis met bijbehorend filter.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
er gaat een kloon in de rondte van de eminence, die is goedkoop te vinden op duitse sites.
Wil je de atp reeks gewoon kopen in NL, zoek dan de losse driver. de voorzet hoorn is er in alle maten die je bijna kan voorstellen.
Rond is misschien mooist voor je afstraling, maar er zijn meer opties.
driver:
http://www.n-joymusic.nl/eminence-apt-50-p-32386.html
en een kunststof hoorn:
http://www.n-joymusic.nl/eminence-apt15 ... 32388.html
Plotje Freq. resp.
http://www.hth-lautsprecher.de/feapt150.gif
(die site levert ze voor 27 euro)
Wil je de atp reeks gewoon kopen in NL, zoek dan de losse driver. de voorzet hoorn is er in alle maten die je bijna kan voorstellen.
Rond is misschien mooist voor je afstraling, maar er zijn meer opties.
driver:
http://www.n-joymusic.nl/eminence-apt-50-p-32386.html
en een kunststof hoorn:
http://www.n-joymusic.nl/eminence-apt15 ... 32388.html
Plotje Freq. resp.
http://www.hth-lautsprecher.de/feapt150.gif
(die site levert ze voor 27 euro)
-
nickskethisnikske
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 30 dec 2006, 18:02
- Locatie: Mechelen (hombeek)
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond

