Tweeters en evt midrange voorbij eminence beta 8

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

nickskethisnikske

Bericht door nickskethisnikske »

Heb hem kunnen bemachtigen,

ik zit echter met een dilemma, ofwel de ATP150 versie ofwel de ATP80 versie, heb ze nu alletwee al liggen thuis dus dat wordt nog effe wikken en wegen.

Klinkt alvast heel zuiver, echt beste tweeter die ik al gehad heb, bedankt voor de tip/raad :!:
bartsegers

Bericht door bartsegers »

hoi nick,

veel plezier ermee alvast.
wat betreft de hoorn, dat zal een uurtje luisteren je wel vertellen.
Loop eens rustig de kamer rond, en luister op je gemak.

misschien kun je zelfs iemand van het forum vragen eens je systeem te meten, dan kun je de tweeter perfect afstellen kwa rendement.
nickskethisnikske

Bericht door nickskethisnikske »

k ga zo eerst proberen, de filter componenten moeten nog ontvangen worden, dan zal ik eens luisteren welke hoorn het beste is, misschien wel geen verschil hoorbaar.

Waarschijnlijk zal de tweeter er wel bovenuitkomen, maar dan zal ik die verzwakken met een weerstand in serie, lijkt mij het gemakkelijkste.

Ik geloof niet dat iemand zo lief gaat zijn om eens af te komen, zelf kan ik het komende half jaar nog niet met de auto rijden. Moet mijn rijbewijs nog halen. Maar dat is iets voor later, ga eerst zien dat alles deftig afgewerkt is en naar mijn goesting. Ik verwacht dat het zonder metingen ook wel zal leiden naar een goede geluidsweergave. Ach dat zien we nog wel.
Plaats reactie