Er zijn 316 resultaten gevonden

door Gobla
di 29 mar 2011, 18:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterker?
Reacties: 6
Weergaves: 700

Re: Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterke

Ze zijn inderdaad behoorlijk groot. Het heeft qua vorm ook iets weg van een enorme tweeter.
door Gobla
zo 27 mar 2011, 22:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterker?
Reacties: 6
Weergaves: 700

Re: Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterke

Ik heb de bijbehorende voorversterker er bij. Helaas had ik geen goede zuivere bron om het geheel te testen, maar ik was zeker niet ontevreden. Over het hele spectrum klonk het zeer netjes. Mijn plan is om meer informatie in te winnen over deze set. Mogelijk zijn er liefhebbers op zoek naar deze com...
door Gobla
za 26 mar 2011, 17:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterker?
Reacties: 6
Weergaves: 700

Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterker?

Goedendag allen, Vandaag heb ik op een rommelmarkt een paartje Braun LV 720 speakers weten te kopen. Deze zijn actief en hebben de volgende specificaties (kopie plak van een duitse site): Aktivbox mit 2 Tiefton-Systemen 17,5 cm LC 18/8, Mittelton-System 5 cm LC 5/3, Hochton-System 2,5 cm LC 2/3, Übe...
door Gobla
do 03 mar 2011, 11:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
Reacties: 38
Weergaves: 4432

Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

De demping onder maakt in mijn ruimte dat het laag een stuk minder positioneerbaar was (in mijn optiek beter voor een eerlijke subwoofer).
door Gobla
do 03 mar 2011, 10:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
Reacties: 38
Weergaves: 4432

Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

Even kijken of ik het kan ASCI-En :P /---------------------------------------\ | | | ====== (3x Basspoort) | --------- | | / \ | Ongeveer 40x40x120 cm meen ik \--------------0---------0--------------/ | | | | /^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^\ ----------------------------------------- De sub ...
door Gobla
do 03 mar 2011, 10:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouw sub - Kappa TL
Reacties: 57
Weergaves: 2240

Re: Zelfbouw Sub V2 - Infinity Kappa Perfect 12.1

Ik vrees dat bij een TL je thuis je muren mag verstevigen. Bij "normale" BR (~120 liter) lukt het zo om makkelijk 20 hz te halen op een volume waar je niet goed van wordt.

Ik heb zelf een hele goede ervaring met downfiring BR.
door Gobla
do 03 mar 2011, 9:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
Reacties: 38
Weergaves: 4432

Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

Ik zal binnenkort de foto's weer uploaden.

Mijn ervaring met downfire is wel dat bij een hoog volume de sub nog wel eens weg wil lopen :roll: .
Ik denk dat silicone noppen onder dit wel tegen kunnen gaan.

Hier vast een goedmakertje:
door Gobla
ma 07 feb 2011, 0:57
Forum: Mededelingen archief
Onderwerp: MySQL had een probleempje...
Reacties: 3
Weergaves: 933

Re: MySQL had een probleempje...

http://zelfbouwaudio.nl/ portal (dus niet het forum) heeft nog mysql db errors.
door Gobla
vr 26 nov 2010, 18:28
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Cappuccino project - codename 3XT (Afgerond!)
Reacties: 21
Weergaves: 3058

Re: Cappuccino project - codename 3XT (Afgerond!)

Godsgruwende, waarom zitten er geen versterker scouts op dit dit forum. Jij moet die sector in!

Deze amp is een lust voor het oog en (naar hopende) het oor.
door Gobla
ma 30 aug 2010, 18:00
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Multi Purpose CAR PC
Reacties: 90
Weergaves: 9490

Re: Multi Purpose CAR PC

Het gaat net iets langzamer dan in het filmpje te zien is (zal wel door de codec komen oid). Het uitklappen duurt ongeveer 2 seconde.

Helaas is er geen extra ruimte voor nog een vertraging d.m.v. tandwielen...
door Gobla
ma 30 aug 2010, 16:44
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Multi Purpose CAR PC
Reacties: 90
Weergaves: 9490

Re: Multi Purpose CAR PC

Het is toch een set weerstanden geworden. Werken afdoende. Er zit nog een heel klein beetje speling in het mechanisme, maar zal wegvallen als de geleiders er zijn.

En als beloofd FILMPJE!
Is nog zonder ombouw, dus het kale mechanisme.

door Gobla
ma 30 aug 2010, 14:04
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Multi Purpose CAR PC
Reacties: 90
Weergaves: 9490

Re: Multi Purpose CAR PC

En je weet zeker dat het niet komt doordat het uitdraaiende motortje nog even spanning in het mechanisme opbouwt, zodat deze als een gespannen veer de monitor uit de eindpositie duwt? Weet ik zeker. Wanneer ik (het systeem aan te zetten) een lage weerstand parallel over de motor zet, rolt deze niet...
door Gobla
zo 29 aug 2010, 20:17
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Multi Purpose CAR PC
Reacties: 90
Weergaves: 9490

Re: Multi Purpose CAR PC

Helaas kan het filmpje nu niet komen. Ik zit namelijk met een probleempje. Als het mechanisme met load (scherm) uitklapt of inklapt, zal deze door de zwaartekracht iets terugklappen. Gezien het mechanisme pas stopt met draaien in de uiterste stand zal deze na ver genoeg wegzakken de motor weer activ...
door Gobla
za 14 aug 2010, 20:49
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Multi Purpose CAR PC
Reacties: 90
Weergaves: 9490

Re: Multi Purpose CAR PC

Henkjan schreef:
dit vraagt gewoon om een filmpje.....
Dat filmpje kan volgende week komen. Dan inclusief inbouw zonder afwerking.
Even geduld dan nog ;)
door Gobla
za 14 aug 2010, 20:37
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Multi Purpose CAR PC
Reacties: 90
Weergaves: 9490

Re: Multi Purpose CAR PC

Zo weer een update.

Het mechanisme is klaar en dient alleen nog een beetje geassisteerd te worden door een veer om de speling wat op te heven. Alle uurtjes meetkunde van vroeger hebben hier goed geholpen :).
door Gobla
zo 04 jul 2010, 20:10
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Multi Purpose CAR PC
Reacties: 90
Weergaves: 9490

Re: Multi Purpose CAR PC

Een leuk concept voor het uitklapmechanisme voor de touchscreen waar ik vanavond verder mee aan de slag ga. Het gifje is geanimeerd en de 2 overigen afbeeldingen heb ik van internet. Overigens, zo gauw er in de auto het alarm afgaat zal de ruimte met het scherm geblokkeerd worden. Deze kan ik dan al...
door Gobla
zo 21 mar 2010, 16:20
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248353

Re: het "te koop gezien" topic....

Niet heel erg audiofiel (of uberhaupt Hifi), maar wel veel nieuwe speakers met klein versterkertje er in (en allerhande verloopkabels).

Gaat om 30 stuks.

http://www.daanauctions.com/Item.aspx?I ... tegoryId=2
door Gobla
ma 15 mar 2010, 18:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: MyRefC LM3886
Reacties: 2
Weergaves: 379

Re: MyRefC LM3886

De basis van de versterker zit hem er in dat de LM318 de LM3886 gebruikt als power booster. Voor mij een nog onbekend principe, maar zeker interessant. Mogelijk omdat de LM318 een onderdeel vormt van de feedback loop dat deze op een of andere manier een positieve invloed heeft over de overall sound?...
door Gobla
ma 15 mar 2010, 14:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: MyRefC LM3886
Reacties: 2
Weergaves: 379

MyRefC LM3886

Ik vroeg me af of er iemand bekend was met deze versie van de lm3886 versterker. De versterker stamt af van het volgende topic op DIYaudio: http://www.diyaudio.com/forums/chip-amps/54571-my-audiophile-lm3886-approach.html Voor zover ik bekend ben met de MyRefC is dat deze t.o.v. een normale lm3886 v...
door Gobla
do 11 mar 2010, 15:36
Forum: Bronnen
Onderwerp: HK DAC vragentopic
Reacties: 376
Weergaves: 30062

Re: HK DAC vragentopic

In de komende waar weken ga ik de originele voeding van de HK dac modden met een paar onderdelen (kosten zullen niet hoog oplopen). Dan ga ik wel een reeks metingen doen wanneer wenselijk.
door Gobla
di 16 feb 2010, 23:07
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: handig toch die zweden...
Reacties: 14
Weergaves: 2836

Re: handig toch die zweden...

Tegenwoordig ook al ruime HK-DAC behuizingen van RVS!
Afbeelding

Alleen nog even een afdekplaat toevoegen.
door Gobla
vr 22 jan 2010, 17:05
Forum: Projecten van het jaar
Onderwerp: ZBA Luidspreker van het Jaar 2009 - nominaties graag
Reacties: 19
Weergaves: 6212

Re: ZBA Luidspreker van het Jaar 2009 - nominaties graag

In slechts een paar weken tijd een complete geluidsset uit de grond

Cappuccino Elegance White

Afbeelding
door Gobla
vr 22 jan 2010, 0:12
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Multi Purpose CAR PC
Reacties: 90
Weergaves: 9490

Re: Multi Purpose CAR PC

Bij deze nu een reeks chips aan het programmeren. Ik doe een poging het VGA deel van de bios zo te veranderen dat de onboard videokaart een native resolutie van 800x480 kan weergeven.
door Gobla
do 21 jan 2010, 15:28
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Multi Purpose CAR PC
Reacties: 90
Weergaves: 9490

Re: Multi Purpose CAR PC

No need, thanks, :D :D :D. Ik heb mijn progger aangepast en zowaar de chips werken!