Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
Moderator: Beheerdersteam
Ik heb al enige tijd de nieuwe subwoofer amp (conrad 280W RMS @ 4 ohm) model.
Het duurde even voor ik zoveel geweld aan geluid fatsoenlijk heb kunnen plaatsen.
De basis voor de subampbehuizing in hetzelfde model is ook klaar, en binnenkort afwerken zoals de subwoofer. Echter ga ik nu geen nieuw plakplastic halen met een houtprint, maar wil ik overgaan op fineer.
Ik het een aardige houdhandel (http://www.houtcentre-debruin.nl/) kunnen vinden die fineer op bestelling kunnen leveren. Een deze dagen ga ik dan maar gelijk even in de mappen met samples kijken.
De kostprijs van ongeveer 10 a 11 euro / vierkante meter (voor doorsnee houtsoorten) vond ik persoonlijk wel meevallen, maar heb hier geen ervaring mee. Is dat een schappelijke prijs of loont het om elders te kijken?
Het duurde even voor ik zoveel geweld aan geluid fatsoenlijk heb kunnen plaatsen.
De basis voor de subampbehuizing in hetzelfde model is ook klaar, en binnenkort afwerken zoals de subwoofer. Echter ga ik nu geen nieuw plakplastic halen met een houtprint, maar wil ik overgaan op fineer.
Ik het een aardige houdhandel (http://www.houtcentre-debruin.nl/) kunnen vinden die fineer op bestelling kunnen leveren. Een deze dagen ga ik dan maar gelijk even in de mappen met samples kijken.
De kostprijs van ongeveer 10 a 11 euro / vierkante meter (voor doorsnee houtsoorten) vond ik persoonlijk wel meevallen, maar heb hier geen ervaring mee. Is dat een schappelijke prijs of loont het om elders te kijken?
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Hey Mike,
Ik sta op dit moment met één voet in mijn stage (begint maandag, maar voorbereiden al eerder). Dus met afwerking ben ik nu niet bezig.
Hij is nu wel lekker ingespeeld. Het "Stugge/agressieve" geluid van eerst is er uit en er komen nu vooral heerlijke rustige basses uit, maar met de potentie om af en toe flinke dreunen te geven. Ik merk zelf dat ongeveer de 85 watt (skytronic amp) van eerst erg ondermaat zijn voor deze sub. De conrad amp is vanaf dag 1 al lekker geweest.
Van de +6 db boost op 35 hz heb ik vrijwel geen probleem aangezien ik de sub zelf inzet tot 40 hz en eronder.
Overigens komt deze combi naar de zelfbouwaudiodag in almelo op 16 maart (http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5230).
Groeten,
Gobla
Ik sta op dit moment met één voet in mijn stage (begint maandag, maar voorbereiden al eerder). Dus met afwerking ben ik nu niet bezig.
Hij is nu wel lekker ingespeeld. Het "Stugge/agressieve" geluid van eerst is er uit en er komen nu vooral heerlijke rustige basses uit, maar met de potentie om af en toe flinke dreunen te geven. Ik merk zelf dat ongeveer de 85 watt (skytronic amp) van eerst erg ondermaat zijn voor deze sub. De conrad amp is vanaf dag 1 al lekker geweest.
Van de +6 db boost op 35 hz heb ik vrijwel geen probleem aangezien ik de sub zelf inzet tot 40 hz en eronder.
Overigens komt deze combi naar de zelfbouwaudiodag in almelo op 16 maart (http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5230).
Groeten,
Gobla
Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
Oude thread, maar aangezien ik met dezelfde sub iets wil gaan proberen is het jammer dat de plaatjes er niet meer bij staan 
Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
Ja idd.. waar zijn je plaatjes? Ik ben ook wel benieuwd naar alle plaatjes.
Ik ben op dit moment ook bezig mijn sub te veranderen. ook downfire en br pijp aan de zijkant.
Maar ik bouw de plateamp(conrad 150w) wel in aan de overkant van de br pijp.
Maar ik zat te denken aan pootjes te maken van siliconen of is dit niet aan tebevelen??
maar iig:
Ik ben op dit moment ook bezig mijn sub te veranderen. ook downfire en br pijp aan de zijkant.
Maar ik bouw de plateamp(conrad 150w) wel in aan de overkant van de br pijp.
Maar ik zat te denken aan pootjes te maken van siliconen of is dit niet aan tebevelen??
maar iig:
Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
Ik zal binnenkort de foto's weer uploaden.
Mijn ervaring met downfire is wel dat bij een hoog volume de sub nog wel eens weg wil lopen
.
Ik denk dat silicone noppen onder dit wel tegen kunnen gaan.
Hier vast een goedmakertje:
Mijn ervaring met downfire is wel dat bij een hoog volume de sub nog wel eens weg wil lopen
Ik denk dat silicone noppen onder dit wel tegen kunnen gaan.
Hier vast een goedmakertje:
Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
Ziet er mooi uit, meer! Afmetingen, tekeningen, constructie details, versterker, berekeningen...
)
Ik heb rubber deurstoppers gebruikt de laatste keer, beetje lomp, maar de afstand (70 mm) was precies goed. Een kennis van me heeft een wat zwaardere zelfbouw sub, en heeft onderin een vak waarin twee met zand gevulde PVC pijpen liggen als gewicht. Een paar bakstenen kunnen denk ik hetzelfde
Gebruik je nu spikes dan? (Ik heb een betonnen / betegelde vloer, heb spikes geprobeerd maar maakte hier geen verschil.)
Ik heb rubber deurstoppers gebruikt de laatste keer, beetje lomp, maar de afstand (70 mm) was precies goed. Een kennis van me heeft een wat zwaardere zelfbouw sub, en heeft onderin een vak waarin twee met zand gevulde PVC pijpen liggen als gewicht. Een paar bakstenen kunnen denk ik hetzelfde
Gebruik je nu spikes dan? (Ik heb een betonnen / betegelde vloer, heb spikes geprobeerd maar maakte hier geen verschil.)
Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
Even kijken of ik het kan ASCI-En 
Ik zal in de loop van de middag wel meer info plaatsen.
CODE: Selecteer alles
/---------------------------------------\
| |
| ====== (3x Basspoort)
| --------- |
| / \ | Ongeveer 40x40x120 cm meen ik
\--------------0---------0--------------/
| | | |
/^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^\
----------------------------------------- De sub is downfiring. De conus kijkt naar dempmateriaal.
Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
Ah, jij hebt er demping onder liggen, dan vermoede ik al aan de foto te beoordelen. Een makkelijke truc tegen het wandelen is dan de plaat 'demping' te vervangen door een sandwitch van demping hout staal demping of iets dergelijks.
Was die demping noodzakelijk? Ik zie sommigen het gebruiken, en anderen niet. Wat is het effect zonder die dempende laag?
Was die demping noodzakelijk? Ik zie sommigen het gebruiken, en anderen niet. Wat is het effect zonder die dempende laag?
Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
De demping onder maakt in mijn ruimte dat het laag een stuk minder positioneerbaar was (in mijn optiek beter voor een eerlijke subwoofer).
Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)
Is dat dat beest waar je het afgelopen maandag over had?
Groet,
Harm.
Groet,
Harm.

