Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Bericht door Gobla »

Het bleek enkel om de DM5's mid-woofers te gaan. Zijn ondertussen weggewerkt in een paar torens. Overigens wil ik dus ook naar die dag in almelo, enkel als mijn sub daarvoor de moeite waard is.
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Bericht door Gobla »

Ik heb al enige tijd de nieuwe subwoofer amp (conrad 280W RMS @ 4 ohm) model.

Het duurde even voor ik zoveel geweld aan geluid fatsoenlijk heb kunnen plaatsen.

De basis voor de subampbehuizing in hetzelfde model is ook klaar, en binnenkort afwerken zoals de subwoofer. Echter ga ik nu geen nieuw plakplastic halen met een houtprint, maar wil ik overgaan op fineer.

Ik het een aardige houdhandel (http://www.houtcentre-debruin.nl/) kunnen vinden die fineer op bestelling kunnen leveren. Een deze dagen ga ik dan maar gelijk even in de mappen met samples kijken.

De kostprijs van ongeveer 10 a 11 euro / vierkante meter (voor doorsnee houtsoorten) vond ik persoonlijk wel meevallen, maar heb hier geen ervaring mee. Is dat een schappelijke prijs of loont het om elders te kijken?
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Dat is niet zoveel. Nu ligt het eraan wat jij doorsnee houtsoorten noemt.

Parket kost ongeveer 30~40 euro per m². Voordeel dat je voor 0,2 m² dan ook maar 6~8 euro betaalt. :)

Edit: dat zijn dan wel houtsoorten als afrormosia, mutenye, afzelia, eiken enzo.
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Bericht door Gobla »

Hmmm, de sub heeft iets meer nodig :P.

Ik heb nodig:

2x 102x36cm
2x 36x48cm
2x 102x3cm
2x 48x3cm


... :roll:
Gebruikersavatar
renderman
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 23 dec 2007, 11:49
Locatie: Het zonnige zuiden

Bericht door renderman »

Hey Gobla!

Hoe is het nu met je sub? Is deze al afgewerkt? Ben ook wel benieuwd naar de prestaties (en die van de plate amp).

Mike
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Bericht door Gobla »

Hey Mike,

Ik sta op dit moment met één voet in mijn stage (begint maandag, maar voorbereiden al eerder). Dus met afwerking ben ik nu niet bezig.

Hij is nu wel lekker ingespeeld. Het "Stugge/agressieve" geluid van eerst is er uit en er komen nu vooral heerlijke rustige basses uit, maar met de potentie om af en toe flinke dreunen te geven. Ik merk zelf dat ongeveer de 85 watt (skytronic amp) van eerst erg ondermaat zijn voor deze sub. De conrad amp is vanaf dag 1 al lekker geweest.

Van de +6 db boost op 35 hz heb ik vrijwel geen probleem aangezien ik de sub zelf inzet tot 40 hz en eronder.

Overigens komt deze combi naar de zelfbouwaudiodag in almelo op 16 maart (http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5230).

Groeten,
Gobla
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

Bericht door blueznl »

Oude thread, maar aangezien ik met dezelfde sub iets wil gaan proberen is het jammer dat de plaatjes er niet meer bij staan :-(
Gebruikersavatar
nxs77
Berichten: 1073
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 1:47
Locatie: Berlikum
Contacteer:

Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

Bericht door nxs77 »

Ja idd.. waar zijn je plaatjes? Ik ben ook wel benieuwd naar alle plaatjes.
Ik ben op dit moment ook bezig mijn sub te veranderen. ook downfire en br pijp aan de zijkant.
Maar ik bouw de plateamp(conrad 150w) wel in aan de overkant van de br pijp.

Maar ik zat te denken aan pootjes te maken van siliconen of is dit niet aan tebevelen??

maar iig: :foto:
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

Bericht door Gobla »

Ik zal binnenkort de foto's weer uploaden.

Mijn ervaring met downfire is wel dat bij een hoog volume de sub nog wel eens weg wil lopen :roll: .
Ik denk dat silicone noppen onder dit wel tegen kunnen gaan.

Hier vast een goedmakertje:
Bijlagen
sub-2.JPG
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

Bericht door blueznl »

Ziet er mooi uit, meer! Afmetingen, tekeningen, constructie details, versterker, berekeningen... :-))

Ik heb rubber deurstoppers gebruikt de laatste keer, beetje lomp, maar de afstand (70 mm) was precies goed. Een kennis van me heeft een wat zwaardere zelfbouw sub, en heeft onderin een vak waarin twee met zand gevulde PVC pijpen liggen als gewicht. Een paar bakstenen kunnen denk ik hetzelfde :-)

Gebruik je nu spikes dan? (Ik heb een betonnen / betegelde vloer, heb spikes geprobeerd maar maakte hier geen verschil.)
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

Bericht door Gobla »

Even kijken of ik het kan ASCI-En :P

CODE: Selecteer alles

/---------------------------------------\
|                                       |
|                                  ======  (3x Basspoort)
|               ---------               |
|              /         \              |  Ongeveer 40x40x120 cm meen ik
\--------------0---------0--------------/
   | |                              | |
/^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^\
-----------------------------------------  De sub is downfiring. De conus kijkt naar dempmateriaal.
Ik zal in de loop van de middag wel meer info plaatsen.
Gebruikersavatar
blueznl
Berichten: 469
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 21:40

Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

Bericht door blueznl »

Ah, jij hebt er demping onder liggen, dan vermoede ik al aan de foto te beoordelen. Een makkelijke truc tegen het wandelen is dan de plaat 'demping' te vervangen door een sandwitch van demping hout staal demping of iets dergelijks.

Was die demping noodzakelijk? Ik zie sommigen het gebruiken, en anderen niet. Wat is het effect zonder die dempende laag?
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

Bericht door Gobla »

De demping onder maakt in mijn ruimte dat het laag een stuk minder positioneerbaar was (in mijn optiek beter voor een eerlijke subwoofer).
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Cappucino Flux (Infinity Kappa Perfect 12.1)

Bericht door hrscharft »

Is dat dat beest waar je het afgelopen maandag over had?

Groet,

Harm.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”