Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterker?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterker?

Bericht door Gobla »

Goedendag allen,

Vandaag heb ik op een rommelmarkt een paartje Braun LV 720 speakers weten te kopen. Deze zijn actief en hebben de volgende specificaties (kopie plak van een duitse site):
Aktivbox mit 2 Tiefton-Systemen 17,5 cm LC 18/8, Mittelton-System 5 cm LC 5/3, Hochton-System 2,5 cm LC 2/3, Übertragungsbereich 25-25000 Hz, Impedanz 4 Ohm, Schalldruck 107 dB/1m, Frequenzweiche (12 dB/Oct.) mit Übergängen bei 400/3000 Hz. Netto-Volumen 22 Liter.
Verstärkerteil: Leistung Tiefton 60 Watt, Mittelton 20 Watt, Hochton 20 Watt, Übertragungsbereich 1000 Hz bis 15000 Hz.
Holzgehäuse mit weisser oder schwarzer Kunststoff-Oberfläche oder Nussbaum-Furnier, Frontseite gewölbtes, gelochtes, farblos eloxiertes Alu-Blech, abnehmbar.
Vorrichtung für die Befestigung des Fussgestelles LF700.
(hier manual: http://www.aktives-hoeren.de/viewtopic.php?f=16&t=1015)

Nu vroeg ik mij af of het de moeite waard was om de versterker uit deze luidsprekers te gebruiken voor een zelfbouwproject? Tevens vroeg ik mij af of deze set de moeite waard zou zijn met de bijbehorende voorversterker en eindversterker (CES 1020 en een type dat mij ontschoten is)?

Met vriendelijke groet,
Gobla
Bijlagen
braunlv720kmiq.gif
Laatst gewijzigd door Gobla op do 24 okt 2013, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterke

Bericht door Leeuwarden »

De Braun versterker die ik ooit gehoord heb klonk niet slecht. Voor een tientje zou ik het gewoon even proberen voordat je het uit elkaar haalt...
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Re: Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterke

Bericht door Gobla »

Ik heb de bijbehorende voorversterker er bij. Helaas had ik geen goede zuivere bron om het geheel te testen, maar ik was zeker niet ontevreden. Over het hele spectrum klonk het zeer netjes.

Mijn plan is om meer informatie in te winnen over deze set. Mogelijk zijn er liefhebbers op zoek naar deze combinatie. Het zou zonde zijn om dan een dergelijk stuk vintage audio te gaan recyclen terwijl de set van zichzelf goed is.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterke

Bericht door bartsegers »

die middentoners komen me bekend voor, zijn echt JOEKELS.
(Als het dezelfde zijn die ik voor ogen heb)
Gebruikersavatar
Gobla
Berichten: 456
Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47

Re: Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterke

Bericht door Gobla »

Ze zijn inderdaad behoorlijk groot. Het heeft qua vorm ook iets weg van een enorme tweeter.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterke

Bericht door bartsegers »

dichtbij meting van deze middentoners:

(waren wel oudjes, en de coating op die units wordt volgens mij met de tijd minder flexibel)
Bijlagen
braun middentoner.JPG
petrusvv
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 22:03

Re: Luidspreker op basis van de Braun LV 720 inbouwversterke

Bericht door petrusvv »

Beste,

Zijn uw Braun LV 720 nog intact ? D.w.z. dat u ze nog niet uit elkaar heeft gehaald ?
Dan zou ik ze graag van u kopen ....

Vriendelijke groet,

Peter van Velzen.
email: peter.v.v@xs4all.nl
mobiel: +31 6 295 24 205
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”