Er zijn 108 resultaten gevonden

door Peter 53
zo 15 jun 2025, 17:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hk audio PRO8
Reacties: 0
Weergaves: 191

Hk audio PRO8

Ik heb hier 4 HK audio PRo 8 speakertjes staan welke op het werk overbodig waren. Bij alle vier werken de tweeters niet, ze meten 9,6 ohm. Ook de lampjes welke als beveiliging werken zijn goed. Zie ik nog iets over het hoofd?
door Peter 53
do 05 jun 2025, 19:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble homemade Calpamos
Reacties: 12
Weergaves: 477

Re: Humble homemade Calpamos

Dat inspelen duurde ook erg lang met de fostex drivers dus kan me er wat bij voorstellen.
Ben er nu al zeer tevreden mee, en wordt dus alleen maar beter dan. :rock: :rock:
door Peter 53
do 05 jun 2025, 19:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble homemade Calpamos
Reacties: 12
Weergaves: 477

Re: Humble homemade Calpamos

De speakers staan n kleine 3 meter uit elkaar en n meter of 5 van de luisterplek, we gaan zien hoe dit uitpakt.
door Peter 53
do 05 jun 2025, 17:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble homemade Calpamos
Reacties: 12
Weergaves: 477

Re: Humble homemade Calpamos

En ze spelen. 20250605_170615.jpg Hier staan ze recht trouwens Vond ze al imposant klinken, maar nu ze hier in de huiskamer staan klinkt het toch wel erg lekker terwijl ze nog niet eens ingespeeld zijn. Mijn vrouw was niet overtuigd van het geluid van de backloaded horns, was natuurlijk een goed exc...
door Peter 53
di 03 jun 2025, 19:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble homemade Calpamos
Reacties: 12
Weergaves: 477

Re: Humble homemade Calpamos

Dat zijn idd de fe 206 in backloaded hoorns.
door Peter 53
di 03 jun 2025, 16:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Humble homemade Calpamos
Reacties: 12
Weergaves: 477

Humble homemade Calpamos

Het schiet lekker op.
Proefpassing drivers.
Hopenlijk morgen dempingsmateriaal binnen.
20250603_155541.jpg
Nieuw voor oud.
door Peter 53
zo 05 jan 2025, 17:30
Forum: Archief
Onderwerp: 6x Visaton WS25E in Dipool kast
Reacties: 2
Weergaves: 172

Re: 6x Visaton WS25E in Dipool kast

He, hier heb ik wel belangstelling voor.
Kan ik n PB sturen?
door Peter 53
ma 13 nov 2023, 10:31
Forum: Bronnen Showcases
Onderwerp: Dual 121.
Reacties: 1
Weergaves: 293

Dual 121.

Waarom?
Omdat het kan.
Volledig uit elkaar geweest, al het 50 jaar oude vet verwijderd alles opnieuw gemonteerd en geolied en ingevet waar nodig.
Nieuw element gemonteerd. Nieuwe plint gemaakt en hij speelt weer perfect.
20231113_101049.jpg
door Peter 53
zo 20 feb 2022, 13:37
Forum: Luidspreker Showcases
Onderwerp: De fe103 naast zn grote broer.
Reacties: 0
Weergaves: 768

De fe103 naast zn grote broer.

Tijdje terug kasten en fe103 speakers van een forumlid overgenomen. Inmiddels bezig deze hetzelfde uiterlijk te geven als zn grote broertjes.
Ze spelen eigenlijk best redelijk.
20220220_132946.jpg
door Peter 53
ma 15 nov 2021, 20:23
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Volumio Tidal Integratie
Reacties: 68
Weergaves: 1889

Re: Volumio Tidal Integratie

Hier werkt het prima via rpi, echter bij het selecteren van n ander nummer heb ik aan het begin n hikje. Vreselijk irritant. Bij het spelen van n afspeellijst geen problemen.
door Peter 53
zo 24 okt 2021, 15:30
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Gebroederlijk naast elkaar. Spelen doen ze prima.
20211024_152858.jpg
door Peter 53
zo 24 okt 2021, 11:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Vanochtend nog even de waarde van R1 aangeapast tot 100K maar maakt geen verschil..
door Peter 53
za 23 okt 2021, 19:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Het gebeurt alleen als de muziek weg is, er zit geen volume pot in, de beide versterker zijn als monoblok opgebouwd. Pootje 2 en 7 liggen aan massa. Het met de hand in de buurt komen van de EF86 maakt niet uit. Kan ik de waarde van R1 onbeperkt verlagen? Ik neem aan dat je hierdoor de gevoeligheid v...
door Peter 53
vr 22 okt 2021, 15:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Weer wat verder.
Met behulp van de twee 100 ohm weerstanden is de brom zo goed als weg.
Echter is er wel n duidelijke brom wanneer er geen signaal op de ingang staat, is hier nog n oplossing voor?
door Peter 53
wo 20 okt 2021, 21:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

PA4URK schreef:
Effe off topic, maarre... Is die lekker Peter, die Blonde Snol? Dat is ene tripel hè? :beer:
Is idd n trippel. Van dezelfde brouwerij heb je ook nog "de vurige non" en "de weisse heise" prima te drinken hoor.
door Peter 53
wo 20 okt 2021, 21:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Heb geprobeerd te ontbrommen met n 500 ohm ontbrom pot, maar dat deed niets, kan nog proberen met 2 100ohm weerstandjes.
door Peter 53
wo 20 okt 2021, 17:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Nou......alle draden netjes getwist, een en ander goed vast gezet, de print doorgesoldeerd maar nog steeds brom. Ben er ff klaar mee. Ff relaxen
20211020_172933.jpg
morgen proberen met een DC gloeispanning.
door Peter 53
di 05 okt 2021, 10:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Ik ben de print ook helemaal doorgesoldeerd. Bedankt voor het advies
door Peter 53
ma 04 okt 2021, 19:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Bert en Peter, bedankt.
Ik heb bij een versterker de gloeispanning opnieuw aangesloten en de versterker is nagenoeg bromvrij.
Mn handen laten me in de steek dus de tweede volgt deze week. Tot zover ziet het er goed uit.
door Peter 53
zo 03 okt 2021, 21:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Ga ik dat eerst eens aanpassen. Bedankt alvast.
door Peter 53
zo 03 okt 2021, 19:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Dit zijn foto's van de onderkant van de print en bovenaanzicht.
20211003_191019.jpg
20211003_191119.jpg
door Peter 53
zo 03 okt 2021, 12:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Vandaag weer iets verder gekomen. De versterkers aangesloten op de hoorns in de huiskamer en daar is de brom wat duidelijker aanwezig. Ontbrommen met behulp van de ontbrompotmetets op de gloeispanning doet niets, maar de brom komt volgens mij niet uit de gloeispanning maar uit de te gevoelige ingang...
door Peter 53
za 18 sep 2021, 14:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Loop nog wel tegen n paar dingetjes aan.
Als ik beide einversterkers aansluit versterkt de brom als door n aardlus, en er zit n beetje hoogfrequent storing in.
Nauwelijks hoorbaar maar wil er nog wel vanaf.
door Peter 53
vr 17 sep 2021, 15:54
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Daar komen nog plaatjes aluminium op om een en ander netjes af te dekken.
20210917_155000.jpg
20210917_154926.jpg
20210917_154912.jpg
door Peter 53
vr 17 sep 2021, 15:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Reacties: 87
Weergaves: 3135

Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur

Ik heb de kastjes eerst geschuurd en de binnen en buitenkant in de grondverf gespoten. Daarna gewoon een aantal lagen gespoten met deze verf. Werkt prima, door de structuur vallen imperfecties ook niet op wat je bij lakverf natuurlijk meteen ziet. En het is weer eens wat anders dan hoogglans behuizi...