Er zijn 108 resultaten gevonden
- zo 15 jun 2025, 17:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Hk audio PRO8
- Reacties: 0
- Weergaves: 191
Hk audio PRO8
Ik heb hier 4 HK audio PRo 8 speakertjes staan welke op het werk overbodig waren. Bij alle vier werken de tweeters niet, ze meten 9,6 ohm. Ook de lampjes welke als beveiliging werken zijn goed. Zie ik nog iets over het hoofd?
- do 05 jun 2025, 19:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Humble homemade Calpamos
- Reacties: 12
- Weergaves: 477
Re: Humble homemade Calpamos
Dat inspelen duurde ook erg lang met de fostex drivers dus kan me er wat bij voorstellen.
Ben er nu al zeer tevreden mee, en wordt dus alleen maar beter dan.

Ben er nu al zeer tevreden mee, en wordt dus alleen maar beter dan.
- do 05 jun 2025, 19:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Humble homemade Calpamos
- Reacties: 12
- Weergaves: 477
Re: Humble homemade Calpamos
De speakers staan n kleine 3 meter uit elkaar en n meter of 5 van de luisterplek, we gaan zien hoe dit uitpakt.
- do 05 jun 2025, 17:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Humble homemade Calpamos
- Reacties: 12
- Weergaves: 477
Re: Humble homemade Calpamos
En ze spelen. 20250605_170615.jpg Hier staan ze recht trouwens Vond ze al imposant klinken, maar nu ze hier in de huiskamer staan klinkt het toch wel erg lekker terwijl ze nog niet eens ingespeeld zijn. Mijn vrouw was niet overtuigd van het geluid van de backloaded horns, was natuurlijk een goed exc...
- di 03 jun 2025, 19:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Humble homemade Calpamos
- Reacties: 12
- Weergaves: 477
Re: Humble homemade Calpamos
Dat zijn idd de fe 206 in backloaded hoorns.
- di 03 jun 2025, 16:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Humble homemade Calpamos
- Reacties: 12
- Weergaves: 477
Humble homemade Calpamos
Het schiet lekker op.
Proefpassing drivers.
Hopenlijk morgen dempingsmateriaal binnen. Nieuw voor oud.
Proefpassing drivers.
Hopenlijk morgen dempingsmateriaal binnen. Nieuw voor oud.
- zo 05 jan 2025, 17:30
- Forum: Archief
- Onderwerp: 6x Visaton WS25E in Dipool kast
- Reacties: 2
- Weergaves: 172
Re: 6x Visaton WS25E in Dipool kast
He, hier heb ik wel belangstelling voor.
Kan ik n PB sturen?
Kan ik n PB sturen?
- ma 13 nov 2023, 10:31
- Forum: Bronnen Showcases
- Onderwerp: Dual 121.
- Reacties: 1
- Weergaves: 293
Dual 121.
Waarom?
Omdat het kan.
Volledig uit elkaar geweest, al het 50 jaar oude vet verwijderd alles opnieuw gemonteerd en geolied en ingevet waar nodig.
Nieuw element gemonteerd. Nieuwe plint gemaakt en hij speelt weer perfect.
Omdat het kan.
Volledig uit elkaar geweest, al het 50 jaar oude vet verwijderd alles opnieuw gemonteerd en geolied en ingevet waar nodig.
Nieuw element gemonteerd. Nieuwe plint gemaakt en hij speelt weer perfect.
- zo 20 feb 2022, 13:37
- Forum: Luidspreker Showcases
- Onderwerp: De fe103 naast zn grote broer.
- Reacties: 0
- Weergaves: 768
De fe103 naast zn grote broer.
Tijdje terug kasten en fe103 speakers van een forumlid overgenomen. Inmiddels bezig deze hetzelfde uiterlijk te geven als zn grote broertjes.
Ze spelen eigenlijk best redelijk.
Ze spelen eigenlijk best redelijk.
- ma 15 nov 2021, 20:23
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Volumio Tidal Integratie
- Reacties: 68
- Weergaves: 1889
Re: Volumio Tidal Integratie
Hier werkt het prima via rpi, echter bij het selecteren van n ander nummer heb ik aan het begin n hikje. Vreselijk irritant. Bij het spelen van n afspeellijst geen problemen.
- zo 24 okt 2021, 15:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Gebroederlijk naast elkaar. Spelen doen ze prima.
- zo 24 okt 2021, 11:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Vanochtend nog even de waarde van R1 aangeapast tot 100K maar maakt geen verschil..
- za 23 okt 2021, 19:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Het gebeurt alleen als de muziek weg is, er zit geen volume pot in, de beide versterker zijn als monoblok opgebouwd. Pootje 2 en 7 liggen aan massa. Het met de hand in de buurt komen van de EF86 maakt niet uit. Kan ik de waarde van R1 onbeperkt verlagen? Ik neem aan dat je hierdoor de gevoeligheid v...
- vr 22 okt 2021, 15:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Weer wat verder.
Met behulp van de twee 100 ohm weerstanden is de brom zo goed als weg.
Echter is er wel n duidelijke brom wanneer er geen signaal op de ingang staat, is hier nog n oplossing voor?
Met behulp van de twee 100 ohm weerstanden is de brom zo goed als weg.
Echter is er wel n duidelijke brom wanneer er geen signaal op de ingang staat, is hier nog n oplossing voor?
- wo 20 okt 2021, 21:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Is idd n trippel. Van dezelfde brouwerij heb je ook nog "de vurige non" en "de weisse heise" prima te drinken hoor.PA4URK schreef:Effe off topic, maarre... Is die lekker Peter, die Blonde Snol? Dat is ene tripel hè?
- wo 20 okt 2021, 21:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Heb geprobeerd te ontbrommen met n 500 ohm ontbrom pot, maar dat deed niets, kan nog proberen met 2 100ohm weerstandjes.
- wo 20 okt 2021, 17:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Nou......alle draden netjes getwist, een en ander goed vast gezet, de print doorgesoldeerd maar nog steeds brom. Ben er ff klaar mee. Ff relaxenmorgen proberen met een DC gloeispanning.
- di 05 okt 2021, 10:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Ik ben de print ook helemaal doorgesoldeerd. Bedankt voor het advies
- ma 04 okt 2021, 19:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Bert en Peter, bedankt.
Ik heb bij een versterker de gloeispanning opnieuw aangesloten en de versterker is nagenoeg bromvrij.
Mn handen laten me in de steek dus de tweede volgt deze week. Tot zover ziet het er goed uit.
Ik heb bij een versterker de gloeispanning opnieuw aangesloten en de versterker is nagenoeg bromvrij.
Mn handen laten me in de steek dus de tweede volgt deze week. Tot zover ziet het er goed uit.
- zo 03 okt 2021, 21:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Ga ik dat eerst eens aanpassen. Bedankt alvast.
- zo 03 okt 2021, 19:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Dit zijn foto's van de onderkant van de print en bovenaanzicht.
- zo 03 okt 2021, 12:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Vandaag weer iets verder gekomen. De versterkers aangesloten op de hoorns in de huiskamer en daar is de brom wat duidelijker aanwezig. Ontbrommen met behulp van de ontbrompotmetets op de gloeispanning doet niets, maar de brom komt volgens mij niet uit de gloeispanning maar uit de te gevoelige ingang...
- za 18 sep 2021, 14:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Loop nog wel tegen n paar dingetjes aan.
Als ik beide einversterkers aansluit versterkt de brom als door n aardlus, en er zit n beetje hoogfrequent storing in.
Nauwelijks hoorbaar maar wil er nog wel vanaf.
Als ik beide einversterkers aansluit versterkt de brom als door n aardlus, en er zit n beetje hoogfrequent storing in.
Nauwelijks hoorbaar maar wil er nog wel vanaf.
- vr 17 sep 2021, 15:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Daar komen nog plaatjes aluminium op om een en ander netjes af te dekken.
- vr 17 sep 2021, 15:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
- Reacties: 87
- Weergaves: 3135
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Ik heb de kastjes eerst geschuurd en de binnen en buitenkant in de grondverf gespoten. Daarna gewoon een aantal lagen gespoten met deze verf. Werkt prima, door de structuur vallen imperfecties ook niet op wat je bij lakverf natuurlijk meteen ziet. En het is weer eens wat anders dan hoogglans behuizi...
