Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Moderator: Beheerdersteam
Re: Jaren 80 vierpitter uit elektuur
Ik heb de kastjes eerst geschuurd en de binnen en buitenkant in de grondverf gespoten. Daarna gewoon een aantal lagen gespoten met deze verf. Werkt prima, door de structuur vallen imperfecties ook niet op wat je bij lakverf natuurlijk meteen ziet. En het is weer eens wat anders dan hoogglans behuizingen..
Klopt die undercoating heb je in overspuitbare kwaliteit
Ik vind het ook wel leuk zo
Alleen komt er een plaatje lexan ofzo over de componenten of zit het eral op ?
Ik vind het ook wel leuk zo
Alleen komt er een plaatje lexan ofzo over de componenten of zit het eral op ?
Daar komen nog plaatjes aluminium op om een en ander netjes af te dekken.
Ok ik weet niet wat je zelf ervan vind Dat is uiteindelijk het belangrijkstePeter 53 schreef:Daar komen nog plaatjes aluminium op om een en ander netjes af te dekken.20210917_155000.jpg20210917_154926.jpg20210917_154912.jpg
Maar een plaatje lexan lijkt me best leuk dat je al die componenten zo kan blijven zien
Het ziet er heel bijzonder uit Peter, als het geluid ook goed is dan is het helemaal top. Complimenten!
Mooi zeg, als ik niet beter wist zou ik denken dat je de kast had uitgehouwen uit een stuk graniet.
Hou er wel rekening mee dat een plaatje lexan best wel veel uitzet bij verhitting!!
Later even bij schuren met beleid
Later even bij schuren met beleid
Deze behuizing en de afwerking is inderdaad zeer creatief. Zo krijgt een oude standaard schakeling toch weer een heel bijzondere uitstraling. Compliment.
Piet
Piet
Loop nog wel tegen n paar dingetjes aan.
Als ik beide einversterkers aansluit versterkt de brom als door n aardlus, en er zit n beetje hoogfrequent storing in.
Nauwelijks hoorbaar maar wil er nog wel vanaf.
Als ik beide einversterkers aansluit versterkt de brom als door n aardlus, en er zit n beetje hoogfrequent storing in.
Nauwelijks hoorbaar maar wil er nog wel vanaf.
Wat een ontzettend leuk ontwerp met die kast.
Ik denk dat als je de gaten groot genoeg maakt rond de buizen een plaat perspex het wel houdt.
Ik denk dat als je de gaten groot genoeg maakt rond de buizen een plaat perspex het wel houdt.
Vandaag weer iets verder gekomen.
De versterkers aangesloten op de hoorns in de huiskamer en daar is de brom wat duidelijker aanwezig.
Ontbrommen met behulp van de ontbrompotmetets op de gloeispanning doet niets, maar de brom komt volgens mij niet uit de gloeispanning maar uit de te gevoelige ingang van de versterkers. Hoe kan ik dit het beste oplossen, potmetertje op de ingang of beter via een vaste weerstand?
De versterkers aangesloten op de hoorns in de huiskamer en daar is de brom wat duidelijker aanwezig.
Ontbrommen met behulp van de ontbrompotmetets op de gloeispanning doet niets, maar de brom komt volgens mij niet uit de gloeispanning maar uit de te gevoelige ingang van de versterkers. Hoe kan ik dit het beste oplossen, potmetertje op de ingang of beter via een vaste weerstand?
Alles rond de EF86 is het meest gevoelig voor storing en brom
Je kan de buis afschermen met een huls die je op de voet kan draaien , weet niet of dat op jouw versterker past
De gloeidraden zoveel mogelijk weg houden van die buis
Succes Peter
Je kan de buis afschermen met een huls die je op de voet kan draaien , weet niet of dat op jouw versterker past
De gloeidraden zoveel mogelijk weg houden van die buis
Succes Peter
Peter, kan je ook een foto plaatsen van de onderzijde van de print en aansluitingen?
Dit zijn foto's van de onderkant van de print en bovenaanzicht.
Nou als je het aan mij vraagt zou ik eerst de gloeidraden onder aan de buis goed twisten zoals het nu zit is het niet echt goed
en ook niet plat tegen de print aan maar er vandaan
Elke cm die je met die draden weg gaat van de ef86 kan helpen.
en ook niet plat tegen de print aan maar er vandaan
Elke cm die je met die draden weg gaat van de ef86 kan helpen.
Zou ik ook zeker doen, dunnere draden gebruiken en harde kern gebruiken(kan je veel sterker twisten) en hard twisten met afstand tot de print zoals Bert al zei.
Bert en Peter, bedankt.
Ik heb bij een versterker de gloeispanning opnieuw aangesloten en de versterker is nagenoeg bromvrij.
Mn handen laten me in de steek dus de tweede volgt deze week. Tot zover ziet het er goed uit.
Ik heb bij een versterker de gloeispanning opnieuw aangesloten en de versterker is nagenoeg bromvrij.
Mn handen laten me in de steek dus de tweede volgt deze week. Tot zover ziet het er goed uit.
- RobertD
- Contacteer:
Ik zou ook nog even goed naar de solderingen kijken. Gebruik soldeertin met een harskern en laat het goed vloeien. Er zitten nu wel wat punten op die print die binnenkort geen goed contact meer maken. Als een massaverbinding een beetje hoogohmig is kan dat ook tot brom leiden.
Ik ben de print ook helemaal doorgesoldeerd. Bedankt voor het advies
Ik gebruik vaak aders uit netwerk- of telefoonkabels, die hebben een massieve kern en kun je lekker stevig twisten Peter. Voor kleine buisjes is dat prima.
Rein.
Rein.
Nou......alle draden netjes getwist, een en ander goed vast gezet, de print doorgesoldeerd maar nog steeds brom. Ben er ff klaar mee. Ff relaxenmorgen proberen met een DC gloeispanning.
Da's mooi balen zoals wij dan zeggen, ik weet niet of die blonde snol dat trouwens gaat verbeteren.
Heb je de gloeidraden ook met 100 ohm naar de min liggen?
Heb je de gloeidraden ook met 100 ohm naar de min liggen?
Effe off topic, maarre... Is die lekker Peter, die Blonde Snol? Dat is ene tripel hè? 
Heb geprobeerd te ontbrommen met n 500 ohm ontbrom pot, maar dat deed niets, kan nog proberen met 2 100ohm weerstandjes.