Humble homemade Calpamos
Moderator: Beheerdersteam
Humble homemade Calpamos
Het schiet lekker op.
Proefpassing drivers.
Hopenlijk morgen dempingsmateriaal binnen. Nieuw voor oud.
Proefpassing drivers.
Hopenlijk morgen dempingsmateriaal binnen. Nieuw voor oud.
Re: Humble homemade Calpamos
Daar staan al een paar fikse jongens als die zo boven de Calpamos uit komen...
Re: Humble homemade Calpamos
En ze spelen.
Hier staan ze recht trouwens
Vond ze al imposant klinken, maar nu ze hier in de huiskamer staan klinkt het toch wel erg lekker terwijl ze nog niet eens ingespeeld zijn.
Mijn vrouw was niet overtuigd van het geluid van de backloaded horns, was natuurlijk een goed excuus voor iets nieuws
Vond ze al imposant klinken, maar nu ze hier in de huiskamer staan klinkt het toch wel erg lekker terwijl ze nog niet eens ingespeeld zijn.
Mijn vrouw was niet overtuigd van het geluid van de backloaded horns, was natuurlijk een goed excuus voor iets nieuws
Re: Humble homemade Calpamos
Pas wel op dat die giraffe er niet af flikkert als je hem even open zet. Veel plezier ermee.
Re: Humble homemade Calpamos
Lijkt me een grote speaker, voor een ( zo lijkt het ) vrij kleine luisterplek.
Hoe werkt dat uit i.v.m. ruimtelijke weergave?
Hoe werkt dat uit i.v.m. ruimtelijke weergave?
Re: Humble homemade Calpamos
De speakers staan n kleine 3 meter uit elkaar en n meter of 5 van de luisterplek, we gaan zien hoe dit uitpakt.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Humble homemade Calpamos
Het inspelen heeft hier lang geduurd. Heb ze in m’n werkplaats uit fase tegenover elkaar gezet met een deken erover om zo min mogelijk overlast te veroorzaken, versterker ervoor met een knijpdoos met allerlei herrie.
Nadat ze in kamer stonden, uiteindelijke standplaats hoorde ik best nog lang het geluid veranderen. De Faital woofs zijn stug, moeten echt loskomen. Nog vind ik op een iets hoger volume ze echt tot hun recht komen. Van de compressie driver hoef je uiteraard minder inspeeltijd te verwachten.
Het is een beest van een speaker, heb het vaker genoemd, je akoestiek doet de speaker echt zingen.
Dat, en houdt er rekening mee dat het inspelen echt flink tijd kost, maar dan kun je er echt een onwijs vet geluid mee maken.
Ps de maten die je noemt in de luisterruimte noemt heb ik hier ook ongeveer, gaat prima. Mooi stereo, geluid los van de speakers.
Nadat ze in kamer stonden, uiteindelijke standplaats hoorde ik best nog lang het geluid veranderen. De Faital woofs zijn stug, moeten echt loskomen. Nog vind ik op een iets hoger volume ze echt tot hun recht komen. Van de compressie driver hoef je uiteraard minder inspeeltijd te verwachten.
Het is een beest van een speaker, heb het vaker genoemd, je akoestiek doet de speaker echt zingen.
Dat, en houdt er rekening mee dat het inspelen echt flink tijd kost, maar dan kun je er echt een onwijs vet geluid mee maken.
Ps de maten die je noemt in de luisterruimte noemt heb ik hier ook ongeveer, gaat prima. Mooi stereo, geluid los van de speakers.
Re: Humble homemade Calpamos
Dat inspelen duurde ook erg lang met de fostex drivers dus kan me er wat bij voorstellen.
Ben er nu al zeer tevreden mee, en wordt dus alleen maar beter dan.

Ben er nu al zeer tevreden mee, en wordt dus alleen maar beter dan.
