Humble homemade Calpamos

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Peter 53
Berichten: 285
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 20:07
Locatie: Tilburg

Humble homemade Calpamos

Bericht door Peter 53 »

Het schiet lekker op.
Proefpassing drivers.
Hopenlijk morgen dempingsmateriaal binnen.
20250603_155541.jpg
Nieuw voor oud.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Dat ziet er al goed uit Peter :rock:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door Shadow »

Daar staan al een paar fikse jongens als die zo boven de Calpamos uit komen...
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door beijert »

Ik zie fostex
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door Shadow »

Dikke hoorns
Peter 53
Berichten: 285
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 20:07
Locatie: Tilburg

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door Peter 53 »

Dat zijn idd de fe 206 in backloaded hoorns.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door TTS »

Peter 53 schreef: di 03 jun 2025, 19:30
Dat zijn idd de fe 206 in backloaded hoorns.
Niceeee :-)
Peter 53
Berichten: 285
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 20:07
Locatie: Tilburg

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door Peter 53 »

En ze spelen.
20250605_170615.jpg
Hier staan ze recht trouwens

Vond ze al imposant klinken, maar nu ze hier in de huiskamer staan klinkt het toch wel erg lekker terwijl ze nog niet eens ingespeeld zijn.
Mijn vrouw was niet overtuigd van het geluid van de backloaded horns, was natuurlijk een goed excuus voor iets nieuws
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door John P »

Pas wel op dat die giraffe er niet af flikkert als je hem even open zet. Veel plezier ermee.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door TTS »

Lijkt me een grote speaker, voor een ( zo lijkt het ) vrij kleine luisterplek.
Hoe werkt dat uit i.v.m. ruimtelijke weergave?
Peter 53
Berichten: 285
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 20:07
Locatie: Tilburg

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door Peter 53 »

De speakers staan n kleine 3 meter uit elkaar en n meter of 5 van de luisterplek, we gaan zien hoe dit uitpakt.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Het inspelen heeft hier lang geduurd. Heb ze in m’n werkplaats uit fase tegenover elkaar gezet met een deken erover om zo min mogelijk overlast te veroorzaken, versterker ervoor met een knijpdoos met allerlei herrie.
Nadat ze in kamer stonden, uiteindelijke standplaats hoorde ik best nog lang het geluid veranderen. De Faital woofs zijn stug, moeten echt loskomen. Nog vind ik op een iets hoger volume ze echt tot hun recht komen. Van de compressie driver hoef je uiteraard minder inspeeltijd te verwachten.
Het is een beest van een speaker, heb het vaker genoemd, je akoestiek doet de speaker echt zingen.
Dat, en houdt er rekening mee dat het inspelen echt flink tijd kost, maar dan kun je er echt een onwijs vet geluid mee maken.

Ps de maten die je noemt in de luisterruimte noemt heb ik hier ook ongeveer, gaat prima. Mooi stereo, geluid los van de speakers.
Peter 53
Berichten: 285
Lid geworden op: do 16 mei 2019, 20:07
Locatie: Tilburg

Re: Humble homemade Calpamos

Bericht door Peter 53 »

Dat inspelen duurde ook erg lang met de fostex drivers dus kan me er wat bij voorstellen.
Ben er nu al zeer tevreden mee, en wordt dus alleen maar beter dan. :rock: :rock:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”