Er zijn 110 resultaten gevonden

door bartarie
za 11 jan 2025, 11:32
Forum: Ter overname gevraagd
Onderwerp: Help! Philips Ad12100 m8 stuk!
Reacties: 0
Weergaves: 219

Help! Philips Ad12100 m8 stuk!

Help!

Een van mijn drivers is gesneuveld, na bijna 10
Jaar trouwe dienst zoek ik een setje “nieuwe”.

Philips ad12100 m8

Wel met de pakking van kurk.

Stuur maar een PM

Barrie
IMG_1258.jpeg
IMG_6398.jpeg
door bartarie
za 11 jan 2025, 11:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Reacties: 267
Weergaves: 15433

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Oeps!

Ad12100 stuk na net geen 10 jaar trouwe dienst.

Iemand nog een setje beschikbaar?
IMG_1258.jpeg
door bartarie
zo 13 feb 2022, 20:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: HF-10 Mil-Spec, Nixie?
Reacties: 8
Weergaves: 265

Re: HF-10 Mil-Spec, Nixie?

Ik heb de trafo even 2 uurtjes laten "zoemen", ik heb er dus ALLEEN 220 op gezet. Te trafo werd zon graad of 40 schat ik in, wel lekker warm. Maar beslist niet heet, kon mijn hand er gewoon op blijven houden. Gelukkig maar :)
door bartarie
zo 13 feb 2022, 9:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: HF-10 Mil-Spec, Nixie?
Reacties: 8
Weergaves: 265

Re: HF-10 Mil-Spec, Nixie?

Een uur aansluiten en dan wachten? is dit zon slechte kwaliteit dan????? Heb ik weer... Als dat zo is dan blaas ik het misschien zelfs wel af, de kracht van dit project is nou net dat dit is wat ik heb liggen. Die indicatoren etc, de lol zit hem er nou juist in om dit wat meer analoog op te bouwen i...
door bartarie
za 12 feb 2022, 21:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: HF-10 Mil-Spec, Nixie?
Reacties: 8
Weergaves: 265

HF-10 Mil-Spec, Nixie?

Goeden avond, Na lange tijd van stilte, en een topic wat ik ooit gestart ben. Maar wat zwaar "achterhaald" maar toch ook weer niet is, overweeg ik toch weer eens om een versterkertje te gaan bouwen. Ik zou graag een HF-10 willen bouwen, maar wel in mijn eigen stijl. Het idee is een kast te...
door bartarie
wo 22 sep 2021, 15:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Reacties: 267
Weergaves: 15433

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Kees,

Ik heb aangeboden even n keertje langs te komen, ik herken je enthousiasme. Maar tot die tijd heb ik er weinig (niks) aan toe te voegen.

Drivers komen uit Dieren.
door bartarie
za 18 sep 2021, 9:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Reacties: 267
Weergaves: 15433

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Mogguh, De benamingen van het filter, i have no clue: Het filter is zo gemaakt dat hij in het middengebied wat weghaalt van de breedbander, en de tweeter heeft een 6db filter en bouwt dus rustig op. Er word dus alleen aangevuld door de tweeter, en de breedbander word niet gekapt ofzo. Volgens mij kl...
door bartarie
vr 17 sep 2021, 21:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Reacties: 267
Weergaves: 15433

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Ik vond de BR beter klinken, het is ook zo dat dit niet Bassreflex is zoals tegenwoordig word toegepast bij kleine luidsprekers die lucht verplaatsen. Dit zijn drivers "zonder" uitslag, deze moeten het echt hebben van de oppervlakte. Dus heb je ook geen "pompende" bas. Ik weet ni...
door bartarie
vr 17 sep 2021, 20:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Reacties: 267
Weergaves: 15433

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

FR_Aad schreef:
In de versie in dit draadje zit de baspoort in de voorkant. En er zit een poort in het middenschot aan de binnenkant.

Filter staat hier boven (een paar post terug)
Jein,

Dat schot zit er nog in, maar het middenschot heeft een groot gat gekregen. Geen "poort" meer.
door bartarie
vr 17 sep 2021, 20:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Reacties: 267
Weergaves: 15433

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Jazeker hou ik het nog in de gaten, ik draai al die tijd dagelijks met de Bassreflex kasten. En daar zou ik voor gaan, extreem snel en mooi laag. Filterschema weet ik niet of ik die al had geplaatst... Maarrrrr ze klinken geweldig, heel levendig. Maar het filter zou wat mij betreft nog een keer beke...
door bartarie
ma 09 okt 2017, 21:43
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Datasheets Philips AD8065 W en M gezocht
Reacties: 7
Weergaves: 997

Datasheets Philips AD8065 W en M gezocht

Heeft iemand datasheets van AD8065 W en M beschikbaar?

Alvast bedankt :)

B
door bartarie
ma 09 okt 2017, 21:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Reacties: 267
Weergaves: 15433

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Wanneer is het nou?
door bartarie
do 01 jun 2017, 12:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Reacties: 267
Weergaves: 15433

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Klopt inderdaad, alleen beetje last van "te helder" ik heb de mkt c's vervangen voor Auricap... misschien ga ik zelfs wel terug naar "simpele mkt's"
door bartarie
za 22 apr 2017, 16:07
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Reacties: 267
Weergaves: 15433

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Tadaa! Huis ver gevorderd, speakers ook.

De frontjes werken super met magneten.
Nieuwe filters ook gemonteerd.
door bartarie
za 11 feb 2017, 11:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Reacties: 267
Weergaves: 15433

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

110 liter kast met een poort van 15cm lang en een binnen diameter van 100 mm. Dit is wel even uit het blote hoofd maar komt er geen laag uit of komt er veelste veel mid uit. De zuigkring doet een heleboel . 47 ohm 2,2mh en 2,2 uf
door bartarie
zo 05 feb 2017, 19:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Reacties: 267
Weergaves: 15433

Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)

Na n flinke testperiode toch verder met afbouwen :) In de tijd dat ik ze draaiende heb en "getweakt" niks meer gehoort dat "beter" is dan de oude flipsen. Alleen de kat loopt wel ns te donderjagen, dus mooie RvS fronts, Speakon achterin. En Auricap binnenin, definitieve filters. ...
door bartarie
di 13 dec 2016, 15:14
Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
Onderwerp: [vintage projext #4] "Philips Gouw" (AD12100/M8 + AD0160/T4 met tractrix hoorn)
Reacties: 317
Weergaves: 32877

Re: Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

Ik heb ze nu zo met n kring om in het midden te dempen, en de tweeter komt er in bij 12000. Niet afkappen maar erbij. Dit werkt fenomenaal, en heb nog geen andere speakers gehoord nadien die hier aan kunnen tippen, omgeacht het budget!
door bartarie
ma 12 dec 2016, 12:28
Forum: Luidspreker Ontwerpwedstrijd
Onderwerp: [vintage projext #4] "Philips Gouw" (AD12100/M8 + AD0160/T4 met tractrix hoorn)
Reacties: 317
Weergaves: 32877

Re: Philips 12" breedbander en poly-dome (Tractrix)

De drivers zijn het zooo dubbel en dwars waard :) ik wil niks anders meer!!
door bartarie
di 09 feb 2016, 8:21
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ZBA dag Oost NL; foto topic
Reacties: 14
Weergaves: 1626

Re: ZBA dag Oost NL; foto topic

Het was echt wel een zeer geslaagde dag! super gezellig!
Leuke locatie, veel bij geleerd :)
door bartarie
do 04 feb 2016, 8:17
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Reacties: 438
Weergaves: 19129

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Ik kom er niet meer onderuit...

Gijs pikt me op!

En ik zal ze dus aansluiten in kamertje 3, als ze bevallen mogen ze wat langer er aan dan als ze niet bevallen bij Reinout :D

B
door bartarie
wo 03 feb 2016, 13:21
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Carpool topic Hengelo 6 februari
Reacties: 8
Weergaves: 1021

Re: Carpool topic Hengelo 6 februari

eerst probeer ik het met gijs te regelen :)

woonachtig in eerbeek, vlak aan de a50/a1
door bartarie
wo 03 feb 2016, 12:57
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016
Reacties: 438
Weergaves: 19129

Re: 5e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 6 febr 2016

Logistiek zijn we het aan t uitvogelen,

Lukt dat dan kom ik met de breedbanders, en heb aansluiting gevraagt bij Reinout.
Nog niet helemaal zeker...

Barrie
door bartarie
di 26 jan 2016, 13:19
Forum: Bronnen
Onderwerp: Toonarm MKII
Reacties: 28
Weergaves: 2761

Re: Toonarm MKII

Even gedult aub :) fotos komen pas als er nieuws is
door bartarie
wo 20 jan 2016, 17:13
Forum: Bronnen
Onderwerp: Toonarm MKII
Reacties: 28
Weergaves: 2761

Re: Toonarm MKII

Ik werk met machines, Thuis heb ik ook alles. Beetje koffiepauze en beetje na t eten t schuurtje in. Het is echt "erbij" en niet primair. Daar kost t bouwen van m'n wegracers teveel tijd voor... Ik zoek nog n ouwe trouwe Lenco voor dit project. Dus als er nog iemand een heeft? Bedankt voor...
door bartarie
zo 17 jan 2016, 12:57
Forum: Bronnen
Onderwerp: Toonarm MKII
Reacties: 28
Weergaves: 2761

Re: Toonarm MKII

Ik dacht gaatjes 120grd... dus bovenop en twee rijtjes op de onderste helft...