Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Tja, als ik zo'n foto van de Mission Impossible plaats, met een guinea pig in de poort, dan is dat 'not done'. 
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Vandaag een setje AD12202/M8 gescoord in België jawel.
Vraag is nu, een kast dubbele bassreflex met 100mm gat of TL of een OB?
Ik zou de Beyma AL 12" AG ook wel een keer willen vergelijken met de AD12202 die ik ondertussen ook in mijn bezit heb. Graag jullie advies
Vraag is nu, een kast dubbele bassreflex met 100mm gat of TL of een OB?
Ik zou de Beyma AL 12" AG ook wel een keer willen vergelijken met de AD12202 die ik ondertussen ook in mijn bezit heb. Graag jullie advies
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Helaas van mij geen advies, maar ben reuze benieuwd wat je met de AD12202 gaat doen.
R.
R.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Weleens gelezen dat men een eminence beter zou zijn dan een beyma.
Ik denk verwacht dat de philips ook beter is dan een beyma.
Ben benieuwd wat je van het hoog vind men zegt dat de AD12202/M8 voldoende hoog heeft, meer als de andere philipsen 12 inch breedbanders.
Je vraag in welke kast, wat zijn de parameters van een AD12202/M8 dat moet je eerst weten.
Philips adviseert 80 liter gesloten.
Ik denk verwacht dat de philips ook beter is dan een beyma.
Ben benieuwd wat je van het hoog vind men zegt dat de AD12202/M8 voldoende hoog heeft, meer als de andere philipsen 12 inch breedbanders.
Je vraag in welke kast, wat zijn de parameters van een AD12202/M8 dat moet je eerst weten.
Philips adviseert 80 liter gesloten.
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Na n flinke testperiode toch verder met afbouwen 
In de tijd dat ik ze draaiende heb en "getweakt" niks meer gehoort dat "beter" is dan de oude flipsen.
Alleen de kat loopt wel ns te donderjagen, dus mooie RvS fronts, Speakon achterin. En Auricap binnenin, definitieve filters.
Frontje komt vast met magneten in het voorfront. Klik klik klik! Vast. Mochten de fronten "de pret bederven" dan klik je ze er dus zo af.
Als ze geplamuurd etc zijn worden ze ral 9010 met RvS frontjes
Groetjes!
In de tijd dat ik ze draaiende heb en "getweakt" niks meer gehoort dat "beter" is dan de oude flipsen.
Alleen de kat loopt wel ns te donderjagen, dus mooie RvS fronts, Speakon achterin. En Auricap binnenin, definitieve filters.
Frontje komt vast met magneten in het voorfront. Klik klik klik! Vast. Mochten de fronten "de pret bederven" dan klik je ze er dus zo af.
Als ze geplamuurd etc zijn worden ze ral 9010 met RvS frontjes
Groetjes!
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Bartarie mag ik vragen welke taper jij hebt gebruikt?
En de grootte van jouw poort, wat is die in verhouding tot SD?
Heb laatst zelf een testkast gebouwd voor een 12202 m8. Daar komt niet echt goed laag uit.
En de grootte van jouw poort, wat is die in verhouding tot SD?
Heb laatst zelf een testkast gebouwd voor een 12202 m8. Daar komt niet echt goed laag uit.
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
110 liter kast met een poort van 15cm lang en een binnen diameter van 100 mm. Dit is wel even uit het blote hoofd maar komt er geen laag uit of komt er veelste veel mid uit. De zuigkring doet een heleboel . 47 ohm 2,2mh en 2,2 uf
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
doe eens het filterschema?bartarie schreef:110 liter kast met een poort van 15cm lang en een binnen diameter van 100 mm. Dit is wel even uit het blote hoofd maar komt er geen laag uit of komt er veelste veel mid uit. De zuigkring doet een heleboel . 47 ohm 2,2mh en 2,2 uf
ik heb deze 12" in een open baffle en ben dik tevreden over het laag, dus dan moet het in een TL of BR helemaal makkelijk zijn om een fatsoenlijke hoeveelheid laag te produceren.
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Tof hoor al die passie voor de AD12100 M8's.
Ben steeds meer in m'n nopjes met m'n setje van 4.
Nu nog een goede versterker om ze eens goed aan te sturen. Ik zie veel geschreven worden over filters.
Ik vraag me af of die er bij mij wel opzitten.
Ben steeds meer in m'n nopjes met m'n setje van 4.
Nu nog een goede versterker om ze eens goed aan te sturen. Ik zie veel geschreven worden over filters.
Ik vraag me af of die er bij mij wel opzitten.
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Tof hoor al die passie voor de AD12100 M8's.
Ben steeds meer in m'n nopjes met m'n setje van 4.
Nu nog een goede versterker om ze eens goed aan te sturen. Ik zie veel geschreven worden over filters.
Ik vraag me af of die er bij mij wel opzitten.
Ben steeds meer in m'n nopjes met m'n setje van 4.
Nu nog een goede versterker om ze eens goed aan te sturen. Ik zie veel geschreven worden over filters.
Ik vraag me af of die er bij mij wel opzitten.
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
De voorgaande post is al van een tijd terug, maar ik hou me aanbevolen om een keer aan te haken bij een 12 inch Philips meeting.
Als leek ben ik vooral nieuwsgierig hoe ik er een optimaal geluid uit kan halen en welke versterkers geschikt zijn etc.
Als leek ben ik vooral nieuwsgierig hoe ik er een optimaal geluid uit kan halen en welke versterkers geschikt zijn etc.
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Tadaa! Huis ver gevorderd, speakers ook.
De frontjes werken super met magneten.
Nieuwe filters ook gemonteerd.
De frontjes werken super met magneten.
Nieuwe filters ook gemonteerd.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Dit ziet er als absoluut professioneel fabriekswerk uit.
Mijn complimenten!
Ik houd me aanbevolen voor een luister sessie.
Mijn complimenten!
Ik houd me aanbevolen voor een luister sessie.
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Zo!! dat ziet er mooi uit!
Die frontjes, zijn die gemaakt uit geperforeerde plaat?
Die frontjes, zijn die gemaakt uit geperforeerde plaat?
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Zit die tweeter er nu nog bij? Ik ben, net als HenkJan, wel geïnteresseerd in een schemaatje van het filter.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
De tweeter zit er nog steeds bij en is in dit geval voorzien van een 6db filter bestaande uit een weerstand van 15 ohm in serie met een condensator van 1,8 uf.RobertD schreef:Zit die tweeter er nu nog bij? Ik ben, net als HenkJan, wel geïnteresseerd in een schemaatje van het filter.
De breedbanders heeft alleen het genoemde rcl filter.
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Klopt inderdaad, alleen beetje last van "te helder" ik heb de mkt c's vervangen voor Auricap... misschien ga ik zelfs wel terug naar "simpele mkt's"
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
reuze leuk onderwerp. Als ik ooit eens de ruimte heb ga ik hier ook mee experimenteren.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Mocht je nog actief zijn op dit forum, (zo niet dan was het een kort avontuur), Dan ben ik zeker in voor een "meeting achtige toestand" Wel moet ik even nieuwe transmissielijn kasten bouwen, maar voor de rest zijn de diverse Philips breedbanders hier in huis.Philips schreef:De voorgaande post is al van een tijd terug, maar ik hou me aanbevolen om een keer aan te haken bij een 12 inch Philips meeting.
Als leek ben ik vooral nieuwsgierig hoe ik er een optimaal geluid uit kan halen en welke versterkers geschikt zijn etc.
Ook een goede luisterruimte is hier aanwezig.
Wel moet het even wachten tot de wintermaanden waarin ik meer ruimte heb om hier mee aan de gang te gaan.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Het is net herfstOlaf Markus schreef:wintermaanden
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Geachte allen. Ik hoop dat dit lijntje nog bekeken wordt. Ik heb 2 nos 12100/m8 gescoord. Nu lees ik in deze thread dat de TML veruit de beste weergave bied. Ik heb verder geen ervaring met TML maar bouw graag na. Nu staan er 2 ontwerpen (tekeningen) waarbij de ene de poort aan de bovenzijde heeft en de andere aan de voorzijde. Plus dat ik ergens lees dat de luidspreker aan de verkeerde kant van de kast zit bij kast met poort aan de onderzijde. En er zou een filter zijn. Zou iemand mij wat kunnen helpen met de keuze.
Alvast bedankt van een newbee.
Alvast bedankt van een newbee.
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
In de versie in dit draadje zit de baspoort in de voorkant. En er zit een poort in het middenschot aan de binnenkant.
Filter staat hier boven (een paar post terug)
Filter staat hier boven (een paar post terug)
Re: Philips AD12100 Probeersels, (TL+BR)
Jazeker hou ik het nog in de gaten, ik draai al die tijd dagelijks met de Bassreflex kasten. En daar zou ik voor gaan, extreem snel en mooi laag. Filterschema weet ik niet of ik die al had geplaatst... Maarrrrr ze klinken geweldig, heel levendig. Maar het filter zou wat mij betreft nog een keer bekeken worden. Als je benieuwd bent zou je misschien wel n keertje n kop koffie mogen komen drinken.
B
B
