Er zijn 204 resultaten gevonden
- ma 15 jan 2024, 18:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: TEAC LS-X8
- Reacties: 19
- Weergaves: 978
Re: TEAC LS-X8
Dank maar ik wil niets kant en klaar kopen, ik wil iets DOEN! De surrounds heb ik niet nodig maar ik vind het leuk om iets te maken. Een paar goedkope doch niet slechte gebruikte TEACS, een plank hout en aan de slag!
- za 13 jan 2024, 13:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: TEAC LS-X8
- Reacties: 19
- Weergaves: 978
Re: TEAC LS-X8
De spoel kan ik makkelijk aanpassen, bedankt voor de tip en het plaatje. Groter: wel, omdat de hoge en smalle (te bouwen) kast gewoon meer ruimte heeft dan het standaard aluminium kastje van TEAC. Ik zei al, het kán, het hoeft niet. Als de 1.7 liter 'bereikt'' is plaats ik gewoon een schotje in het ...
- vr 12 jan 2024, 23:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: TEAC LS-X8
- Reacties: 19
- Weergaves: 978
Re: TEAC LS-X8
Qua ontwerp wel want een doosje is een doosje en zo mooi vind ik doosjes niet. Dit gaat iets MOOIS worden!
- vr 12 jan 2024, 23:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Surround speakers met Visaton of Aiyima?
- Reacties: 22
- Weergaves: 653
Re: Surround speakers met Visaton of Aiyima?
Ik hen een besluit genomen!
In plaats van nieuwe drivers heb ik 2 TEAC LS-X8 gekocht en daar ga ik de surrounds mee maken. Lekker goedkoop en ik heb weer wat te doen.
viewtopic.php?t=31952
In plaats van nieuwe drivers heb ik 2 TEAC LS-X8 gekocht en daar ga ik de surrounds mee maken. Lekker goedkoop en ik heb weer wat te doen.
viewtopic.php?t=31952
- vr 12 jan 2024, 23:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: TEAC LS-X8
- Reacties: 19
- Weergaves: 978
Re: TEAC LS-X8
Ik heb er 2 kunnen krijgen voor € 20.
De netto inhoud van de kastjes is slechts 1,7 liter. Aangezien mijn nieuwe ontwerpje wat groter is (door de hoogte) kan ik de drivers meer ruimte geven maar dat hoeft niet.
Meer ruimte geven of niet?
De netto inhoud van de kastjes is slechts 1,7 liter. Aangezien mijn nieuwe ontwerpje wat groter is (door de hoogte) kan ik de drivers meer ruimte geven maar dat hoeft niet.
Meer ruimte geven of niet?
- di 09 jan 2024, 20:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: TEAC LS-X8
- Reacties: 19
- Weergaves: 978
Re: TEAC LS-X8
Ik dacht eraan Pjotr om de 'naald' surround kast te voorzien van gebruikte drivers en filter ipv alles nieuw. Dit scheelt nogal wat en de inhoud van de 'naald' is precies hetzelfde als van de TEAC. Daarom dus! Ook omdat de tweeter in de naald past maar de woofer een stuk groter is, daarvoor wil ik d...
- zo 07 jan 2024, 13:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vervanging KEF T27 tweeter door een ?
- Reacties: 168
- Weergaves: 4490
Re: Vervanging KEF T27 tweeter door een ?
Mijn vrouw vroeg net: 'Doen ze het nou?' Heb even 'Presto' opgezet van Vivaldi. 3/4 volume. WOEF! Ze had het beter niet kunnen vragen! Vervolgens Symphony No 9 van Dvorak. Weens orkest. Ik heb geen CD waar zo verschrikkelijk veel dynamiek in zit, dubbel WOEF! Je hart gaat mee vibreren! Yes, I am hap...
- zo 07 jan 2024, 13:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vervanging KEF T27 tweeter door een ?
- Reacties: 168
- Weergaves: 4490
Re: Vervanging KEF T27 tweeter door een ?
Leuk gevonden Kappa! Gelukkig hebben we die krengen hier vrijwel nergens.
Ja, ze klinken goed, net als voorheen toen de tweeter nog niet stuk was. Maar de algehele staat is nu wel een stuk beter.
Toch wil ik nog eens kasten bouwen zó goed dat het drumstel écht in de kamer staat.
Ja, ze klinken goed, net als voorheen toen de tweeter nog niet stuk was. Maar de algehele staat is nu wel een stuk beter.
Toch wil ik nog eens kasten bouwen zó goed dat het drumstel écht in de kamer staat.
- zo 07 jan 2024, 12:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
- Reacties: 88
- Weergaves: 1849
- zo 07 jan 2024, 12:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vervanging KEF T27 tweeter door een ?
- Reacties: 168
- Weergaves: 4490
Re: Vervanging KEF T27 tweeter door een ?
Klaar!
Dezelfde kleurschakering als de kast en ze spelen!
Als je op de foto's klikt verschijnen ze wel correct.
Dezelfde kleurschakering als de kast en ze spelen!
Als je op de foto's klikt verschijnen ze wel correct.
- vr 05 jan 2024, 23:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: TEAC LS-X8
- Reacties: 19
- Weergaves: 978
Re: TEAC LS-X8
Nee dank je, ik wil een wat ander kastje maken.
- vr 05 jan 2024, 22:57
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: TEAC LS-X8
- Reacties: 19
- Weergaves: 978
TEAC LS-X8
Ik kan de drivers (woofers en tweeters) en de filters hebben van de LS-X8 voor 2 keer niks. Dit waren de aluminium kastjes, 10 bij 20 cm of zelfs nog iets kleiner. TEAC is geen rotzooi maar erg klein is erg klein en erg klein heeft zijn beperkingen. Op een video zie ik dat het een heel simpel metale...
- wo 03 jan 2024, 18:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vervanging KEF T27 tweeter door een ?
- Reacties: 168
- Weergaves: 4490
Re: Vervanging KEF T27 tweeter door een ?
Dat doe ik zeker, daarom duurt het ook zo lang. Er staan nu ventilators te blazen in het gat waar de pr komt. Ik laat ze een week draaien. Ik vind het trouwens mooi spul die bitumen.
- di 02 jan 2024, 22:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
- Reacties: 88
- Weergaves: 1849
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Oh, ja. Dat klopt maar die 4 welke ik aansluit op de subwoofer uitgang zijn natuurlijk geen subwoofers. Het zijn maar kleine speakertjes.
Ik dacht gewoon dat als het mogelijk zou zijn om met wat electronica e.e.a het geheel nog wat beter zou kunnen worden ik dat graag zou willen weten. That's all.
Ik dacht gewoon dat als het mogelijk zou zijn om met wat electronica e.e.a het geheel nog wat beter zou kunnen worden ik dat graag zou willen weten. That's all.
- di 02 jan 2024, 21:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
- Reacties: 88
- Weergaves: 1849
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Oops, sorry!
Nee, die 4 stuks ZIJN de subwoofer (of wat er voor door gaat tenminste)
Als iemand een filtertje of iets dergelijks kan aanbevelen zal ik dat doen. Nu kan dat tenminste nog.
Nee, die 4 stuks ZIJN de subwoofer (of wat er voor door gaat tenminste)
Als iemand een filtertje of iets dergelijks kan aanbevelen zal ik dat doen. Nu kan dat tenminste nog.
- di 02 jan 2024, 16:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
- Reacties: 88
- Weergaves: 1849
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Ter opfrissing: de 4 bestelde FRS8 ontvangen en kan dus weer door. (Eén FRS 8 links in een gesloten ruimte van 1 liter, eentje rechts en de overige 4 daar tussen in (serie/parallel 8 Ohm) om het laag wat weer te geven in ruim 5 liter met een poort. Aansluiting volgens tekening Marp. Richard maakte n...
- za 30 dec 2023, 1:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vierkante magneten?
- Reacties: 7
- Weergaves: 215
Re: Vierkante magneten?
Ik ben gewoon aan het kijken wat er is qua formaat van de SC 5.9. Je weet nooit wat je tegen komt. Deze was net zo duur/goedkoop maar ik vroeg me af of dit iets speciaals was vanwege de magneet. Niet dus! Bedankt voor je antwoord.
- za 30 dec 2023, 0:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vierkante magneten?
- Reacties: 7
- Weergaves: 215
Re: Vierkante magneten?
Ah, dus deze niet neodymium magneet driver is dus behoorlijk ouderwets en zou heel goedkoop moeten zijn. Alweer helaas want dat is die niet.
- za 30 dec 2023, 0:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vierkante magneten?
- Reacties: 7
- Weergaves: 215
Re: Vierkante magneten?
Grappig, dus tegenwoordig vinden de fabrikanten het prettiger als ze niet goed passen. Zo leer je nog eens wat. Zo iets als mijn auto. Het kost mij 1/3 seconde om de verwarming hoger of lager te zetten, zonder te kijken uiteraard. Tegenwoordig moet je Windows 11 opstarten, het stuur overdragen aan d...
- za 30 dec 2023, 0:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Vierkante magneten?
- Reacties: 7
- Weergaves: 215
Vierkante magneten?
Waarom plakt deze fabrikant er een rechthoekige magneet onder?
- vr 29 dec 2023, 23:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
- Reacties: 88
- Weergaves: 1849
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Ik geloof je absoluut maar ik heb ze nog nooit gehad. Maar ja, het zal met die goedkope speakertjes geen drol uitmaken, ik koop wel effe een kussen op weg naar de zaak, kost 2 keer niks. Hier houden motten van! Kledingmotten voelen zich meestal erg thuis in kledingkasten. De ongewenste diertjes voel...
- vr 29 dec 2023, 23:01
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Visaton full range in een gesloten kastje!!
- Reacties: 15
- Weergaves: 810
Re: Visaton full range in een gesloten kastje!!
Er komt een woofertje in de kast Pjotr. Als aanvulling. Gezien de prijs denk ik dat de SC 5.9 qua geluid nog onder de FR8 zit?
- vr 29 dec 2023, 22:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
- Reacties: 88
- Weergaves: 1849
Re: Visaton FRS 8 - 8 Ohm computer kastje maken
Jullie kennis is meer waard dan mijn lekenmening maar ik vind het toch raar dat men steeds kunststof vergelijkt met wol. Katoenen watten kosten ook heel weinig en dat zou een betere vergelijking zijn ipv altijd die polyester 'watten' uit goedkope kussens en dergelijke. Volgens mijn vrouw heb ik al 1...
- vr 29 dec 2023, 22:11
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Zo maak je een conische bol van MDF
- Reacties: 11
- Weergaves: 1587
Re: Zo maak je een conische bol van MDF
Je bent een absolute kunstenaar! Geweldig werk!
- vr 29 dec 2023, 22:04
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Dun hout heet maken en buigen
- Reacties: 12
- Weergaves: 1253
Re: Dun hout heet maken en buigen
Ik heb gelezen dat berkenhout het beste/makkelijkste is om te buigen en dat kan ik krijgen in de dikte van 2 mm. Weken en dan stomen wordt aangeraden. Het gaat over een luidsprekerkast welke heel smal wordt. Zo smal dat er slechts speakertjes inkunnen van 5 cm breed. Voor het laag is er een woofer m...
