Er zijn 40 resultaten gevonden
- di 16 jan 2018, 18:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Valvo A411
- Reacties: 6
- Weergaves: 340
Valvo A411
Ik ben in het bezit van 4 Valvo A411 triodes . Die zou ik graag eens willen proberen als stuurtrap i.p.v. de ecc 81 in mijn EL3N versterker . Het probleem is dat ik nergens een duidelijk toepasbaar schema kan vinden . Een equivalent voor de Valvo A 411 zou de Philips B 424 zijn . Wie kan me verder h...
- di 09 jan 2018, 18:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenversterker per Aliexpress
- Reacties: 242
- Weergaves: 9612
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Oje....misschien ben je ineens audiofiel gewordenPA4URK schreef:Ook de Chinese gelijkrichter er weer even in maar ik hoor wel degelijk verschil.
In een versterker met nfb had je vermoedelijk weinig tot geen verschil gehoord , dat is mijn ervaring tenminste .
- do 04 jan 2018, 7:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenversterker per Aliexpress
- Reacties: 242
- Weergaves: 9612
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Die 3K3 en 1K weerstanden zijn rooster-stop weerstanden, die hebben niets met de voeding te maken . In het schema hierboven is al een indirekt verhitte gelijkrichter getekend dat heeft het voordeel dat de spanning wat trager opkomt zoals Robert zegt . Die 5Z4GT mag maximaal 125 mA leveren, die zit d...
- wo 03 jan 2018, 17:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenversterker per Aliexpress
- Reacties: 242
- Weergaves: 9612
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Voor alle duidelijkheid, dit is niet mijn project, ik heb enkel gekeken of een GZ32 / GZ37 te gebruiken zou zijn.
- wo 03 jan 2018, 12:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenversterker per Aliexpress
- Reacties: 242
- Weergaves: 9612
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Klopt, ik had de stroom te hoog ingesteld , bij10mA blijft er nog wat spanning over.
- wo 03 jan 2018, 10:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenversterker per Aliexpress
- Reacties: 242
- Weergaves: 9612
Re: Buizenversterker per Aliexpress
download/file.php?id=128141&mode=view
Die GZ32 kan er gewoon in, ik heb het even in psud gesimuleerd .
R302 is in het schema 8,2K , dat kan niet dan hou je 0 volt over, dus ik heb 820 ohm genomen .
Die GZ32 kan er gewoon in, ik heb het even in psud gesimuleerd .
R302 is in het schema 8,2K , dat kan niet dan hou je 0 volt over, dus ik heb 820 ohm genomen .
- ma 01 jan 2018, 18:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenversterker per Aliexpress
- Reacties: 242
- Weergaves: 9612
Re: Buizenversterker per Aliexpress
De GZ34 of de GZ37 zijn de mooiste denken al die audiofielen dat zie je aan de prijzen
Laat ze dat maar lekker denken !
Een gebruikte GZ32 van Wim lijkt me niet verkeerd, ik heb nog nooit slechte gebruikte buizen van hem gekregen (vraag wel naar Philips).
Laat ze dat maar lekker denken !
Een gebruikte GZ32 van Wim lijkt me niet verkeerd, ik heb nog nooit slechte gebruikte buizen van hem gekregen (vraag wel naar Philips).
- ma 01 jan 2018, 15:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenversterker per Aliexpress
- Reacties: 242
- Weergaves: 9612
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Een gelijkrichtbuis heeft zeker invloed op de klank.
En omdat dit een versterker is zonder nfb ga je dat duidelijk horen.
Als alternatieven denk ik aan de GZ 32 of de GZ 37.
De GZ 32 is echt een hele mooie , een van de mooiste in mijn oren .
En omdat dit een versterker is zonder nfb ga je dat duidelijk horen.
Als alternatieven denk ik aan de GZ 32 of de GZ 37.
De GZ 32 is echt een hele mooie , een van de mooiste in mijn oren .
- di 26 dec 2017, 9:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Breedband luidsprekers hoge doch smalle zelfbouw kast
- Reacties: 44
- Weergaves: 1963
Re: Breedband luidsprekers hoge doch smalle zelfbouw kast
Dat vind ik nu zonde, dat zijn hele fijne zuiltjes zoiets ga je toch niet slopen ? verkoop ze dan liever en koop voor dat geld woofers .Sofa schreef:Ik wil de bas units van mijn oudere MOA The Pillar ook opnieuw gebruiken.
- za 16 dec 2017, 20:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Philips hf309 in triode schakelen
- Reacties: 7
- Weergaves: 914
Re: Philips hf309 in triode schakelen
Anne heeft (zoals meestal
) gelijk wat de tegenkoppeling / stuurbuis verandering in dit schema betreft, die koppeling zit nogal verweven in de stuurtrap .
Als je de tegenkoppeling kwijt wilt dan moet de boel bij nader inzien flink verbouwd worden .
Als je de tegenkoppeling kwijt wilt dan moet de boel bij nader inzien flink verbouwd worden .
- za 16 dec 2017, 15:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Philips hf309 in triode schakelen
- Reacties: 7
- Weergaves: 914
Re: Philips hf309 in triode schakelen
Triode schakeling is klankmatig een upgrade maar het kost wel vermogen, 2X6 watt ipv 2X12 watt .
En als je dan toch gaat verbouwen :
-tegenkoppeling eruit
-ECC81 als stuurbuisje (heeft meer "ballen" dan een ECC83)
En als je dan toch gaat verbouwen :
-tegenkoppeling eruit
-ECC81 als stuurbuisje (heeft meer "ballen" dan een ECC83)
- zo 19 nov 2017, 23:01
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
- Reacties: 398
- Weergaves: 17891
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Zo, na een rit door de zware regen, kwam ik kwart voor 7 in kurk droog Den Bosch aan om, na eerst gegeten te hebben, het zware spul weer naar binnen te sjouwen. Luister indrukken:Jammer dat ik te laat was om naar de dipool speakers te luisteren. De Illumina's klonken heel goed, hoewel ik niet lang ...
- wo 15 nov 2017, 20:00
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
- Reacties: 398
- Weergaves: 17891
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Dat wordt dus op tijd opstaan ..... Ik heb geen idee of dat een match is met mijn versterker die OOOB's maar dat horen we zaterdag wel . Voor mezelf zou ik ook wel een vergelijk met Robert's EL84 versterker willen . Ik zal in ieder geval ook nog een Sennheiser HD650 koptelefoon meenemen die klinkt e...
- zo 12 nov 2017, 17:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizenversterker per Aliexpress
- Reacties: 242
- Weergaves: 9612
Re: Buizenversterker per Aliexpress
die zit er voor ontstoring mocht er een vonkje onstaan bij uitschakelen
- do 02 nov 2017, 22:58
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
- Reacties: 398
- Weergaves: 17891
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017
Kraaloog .......gatsie, ik neem wel wat tegengif meeLeeuwarden schreef:Hoera! Diana Kraaloog!Ik ben erg benieuwd hoe men de Holton gaat vinden!
https://www.youtube.com/watch?v=qG5AZIRMvRo
- do 26 okt 2017, 18:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: koppelcondensatoren
- Reacties: 94
- Weergaves: 3929
Re: koppelcondensatoren
Ik begrijp dat je met metingen grip probeert te krijgen op "klank" Maar uiteindelijk geeft luisteren de "doorslag" :wink: Nadeel van die methode is is dat ie willekeurig is. Van de 100 condensatoren is er gehoormatig eentje het beste. Op voorwaarde dan dat klankverschillen ook o...
- wo 25 okt 2017, 22:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: koppelcondensatoren
- Reacties: 94
- Weergaves: 3929
Re: koppelcondensatoren
Ik begrijp dat je met metingen grip probeert te krijgen op "klank"
Maar uiteindelijk geeft luisteren de "doorslag"
Maar uiteindelijk geeft luisteren de "doorslag"
- wo 25 okt 2017, 21:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: koppelcondensatoren
- Reacties: 94
- Weergaves: 3929
Re: koppelcondensatoren
Afgezien van het feit dat je condensatoren toepast met de juiste specs begrijp ik dat meten helemaal niet , het gaat er toch om hoe het klinkt in de audio ?
- di 24 okt 2017, 22:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zelf (na) bouw van EL84 PP triode van THD Rob
- Reacties: 24
- Weergaves: 1370
Re: Zelf (na) bouw van EL84 PP triode van THD Rob
270 lijkt me prima
Maar wat ga je daarna meten ?
Maar wat ga je daarna meten ?
- di 24 okt 2017, 22:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zelf (na) bouw van EL84 PP triode van THD Rob
- Reacties: 24
- Weergaves: 1370
Re: Zelf (na) bouw van EL84 PP triode van THD Rob
EL84 PP .JPG In dit schema zie je dat de kathodes van de EL84 elk hun eigen weerstand en condensator hebben . De 1300uF in dit schema is niet goed , neem daar gewoon die 220uF die Rob voorstelt . Let wel, de stuurbuis in dit schema is een ECC81 dus gewoon de stuurtrap/fasedraaier aanhouden uit het ...
- di 24 okt 2017, 21:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zelf (na) bouw van EL84 PP triode van THD Rob
- Reacties: 24
- Weergaves: 1370
Re: Zelf (na) bouw van EL84 PP triode van THD Rob
Bouw gewoon eerst dat DHT Rob schema maar en ga luisteren .
Als je dan tevreden bent is het goed en als het beter moet dan kan dat ook .
Als je dan tevreden bent is het goed en als het beter moet dan kan dat ook .
- di 24 okt 2017, 21:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL3N PP amp
- Reacties: 12
- Weergaves: 1792
Re: EL3N PP amp
Tsja , er moet natuurlijk wel iets van capaciteit in 
- di 24 okt 2017, 20:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL3N PP amp
- Reacties: 12
- Weergaves: 1792
Re: EL3N PP amp
De huidige stand :
- di 24 okt 2017, 20:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Zelf (na) bouw van EL84 PP triode van THD Rob
- Reacties: 24
- Weergaves: 1370
Re: Zelf (na) bouw van EL84 PP triode van THD Rob
Wat Anne zegt over de kathode weerstanden is beter , en wat nog beter is om met negatieve bias te werken dan kun je de EL84 onafhankelijk van elkaar perfect instellen, dat werkt echt heel mooi en de versterker klinkt dan ook strakker . De EL84 zullen als ze gelijk zijn dat na verloop van tijd niet m...
- do 19 okt 2017, 21:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: EL3N PP amp
- Reacties: 12
- Weergaves: 1792
Re: EL3N PP amp
Toch weer terug naar de eerste opzet van de voeding met een 4,7 uH C tussen de smoorspoelen .
Ik miste "iets" moeilijk te omschrijven exact wat maar het is gewoon mooier, completer zo .
Ik miste "iets" moeilijk te omschrijven exact wat maar het is gewoon mooier, completer zo .
