Ik weet niet of Roland het daar mee eens is, if bedoel je een ander?ds23man schreef:Reinout houdt nogal van een praatje bij het plaatje, alleen duurt het praatje 10 keer zolang als het plaatje!
Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> Definitief programma in startpost
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Volgens mij haal ik inderdaad twee mensen door elkaar.....hannesie schreef:Ik weet niet of Roland het daar mee eens is, if bedoel je een ander?ds23man schreef:Reinout houdt nogal van een praatje bij het plaatje, alleen duurt het praatje 10 keer zolang als het plaatje!
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Dat wordt dus op tijd opstaan .....
Ik heb geen idee of dat een match is met mijn versterker die OOOB's maar dat horen we zaterdag wel .
Voor mezelf zou ik ook wel een vergelijk met Robert's EL84 versterker willen .
Ik zal in ieder geval ook nog een Sennheiser HD650 koptelefoon meenemen die klinkt echt fantastisch op de EL3N bak .
Tot Zaterdag !
Ik heb geen idee of dat een match is met mijn versterker die OOOB's maar dat horen we zaterdag wel .
Voor mezelf zou ik ook wel een vergelijk met Robert's EL84 versterker willen .
Ik zal in ieder geval ook nog een Sennheiser HD650 koptelefoon meenemen die klinkt echt fantastisch op de EL3N bak .
Tot Zaterdag !
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
OOOB's zullen er zijn, Henkjan neemt eigen versterker mee en hoopt nog Dirac aan te kunnen slingeren. Daarvoor jouw versterker dus niet nodig.Pjotr schreef:Ok, thnx. Zoals al gezegd andere ZBA-CA mogen ookmikekiwi schreef:
Die vergelijk staat nu op 14:30 in ruimte 8, Precision Audio Amp vs EL84 van RobertD. Jouw ZBA-amp is zeker welkom, mag ik die ook op andere tijden inzetten? (bijv. op de OOOB van Henkjan, die match is nu niet fijn met de AMP van Raaf, 8Ohm gewenst, speakers zijn 4 Ohm).Ben ook wel benieuwd naar andermans resultaten. Gaat de OOOB door dan? De ZBA-CA is maar 50W. Of dat nou matcht met de OOOB? Voor dat werk is ie niet echt bedoeld. We zien wel.
Dat is geen match met de OOOB's, dat is me al door anderen ingefluisterd. Ik heb je nu met je versterker op de middag ingezet in het vergelijk met Robert's EL84. Misschien is het een idee om je set met koptelefoon dan nog een keer apart in ruimte 10 neer te zetten (buiten het programma om, als het jou uitkomt), daar ben je niemand tot last (en ik ben zelf wel nieuwsgierig eigenlijkRaaf schreef:Dat wordt dus op tijd opstaan .....
Ik heb geen idee of dat een match is met mijn versterker die OOOB's maar dat horen we zaterdag wel .
Voor mezelf zou ik ook wel een vergelijk met Robert's EL84 versterker willen .
Ik zal in ieder geval ook nog een Sennheiser HD650 koptelefoon meenemen die klinkt echt fantastisch op de EL3N bak .
Tot Zaterdag !
Check zeker vrijdagavond nog even dit topic, dan komt het definitieve programma online, zal eind deze avond nog een upgedate versie plaatsen met de aanpassingen tot nu toe.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Potverdorie. Haal mij maar van de bezoekerslijst af. Het gaat helaas toch niet lukken zaterdag. Wellicht een volgende keer. Veel plezier iedereen!
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Jammer, dank voor je berichtje!Rubble schreef:Potverdorie. Haal mij maar van de bezoekerslijst af. Het gaat helaas toch niet lukken zaterdag. Wellicht een volgende keer. Veel plezier iedereen!
Ook dat is jammer, zal Billy uit het schema halen...Bert61 schreef:Ik krijg Mn Billy Jean niet af voor zaterdag![]()
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
De impedantie is overigens 4 ohm.
De impedantie is overigens 4 ohm.
Laatst gewijzigd door erik1977 op wo 15 nov 2017, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Ik snap het, probleem is echter dat er veel buizenversterkers zijn en weinig hoogrendementsspeakerserik1977 schreef:Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Ok we zien het zaterdag wel, er is daarna eventueel ook nog ruimte om wat andere combi's te proberen.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Ik heb hier nog een Hypex 180 setje half/bijna afgebouwd staan, kan eens zien of het werkt, verloop van Speakon naar standaard heb ik ook wel, en verloop van RCA naar XLR ook.mikekiwi schreef:Ik snap het, probleem is echter dat er veel buizenversterkers zijn en weinig hoogrendementsspeakerserik1977 schreef:Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
Istawah?
Volume moet dan bij de bron/speler (Squeezebox?) geregeld worden.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Vergis je niet in 8 Watt.erik1977 schreef:Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
De impedantie is overigens 4 ohm.
We kunnen eventueel ook even de halffabrikaat eraan hangen, kun je vast een beetje proeven.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Denk dat we er ook wel uit gaan komen ter plaatse. En idd, we gaan er zeker wel een heel eind mee komen!
@Hannesie: dank voor je aanbod, maar denk dat we al wel wat mogelijke alternatieven in huis hebben mocht het nodig zijn.
@Hannesie: dank voor je aanbod, maar denk dat we al wel wat mogelijke alternatieven in huis hebben mocht het nodig zijn.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Programma is licht aangepast op basis van de gedane suggesties en voortschrijdend inzicht, zie bijlage. Opmerkingen, verbetersuggesties, etc. blijven welkom.
Het schema is opgezet om te zorgen dat alle baksels, brouwsels, creaties aan bod komen. Geef elkaar dan ook die ruimte, maar zorg ook dat je klaarstaat om je spulletjes te laten horen als dat volgens het schema de bedoeling is. In praktijk zal er altijd wel ergens moeten worden geïmproviseerd, maar daar komen we altijd wel uit.
Zoals al eerder gezegd: vrijdagavond niet al te laat op de avond volgt de definitieve versie van het programma
Het schema is opgezet om te zorgen dat alle baksels, brouwsels, creaties aan bod komen. Geef elkaar dan ook die ruimte, maar zorg ook dat je klaarstaat om je spulletjes te laten horen als dat volgens het schema de bedoeling is. In praktijk zal er altijd wel ergens moeten worden geïmproviseerd, maar daar komen we altijd wel uit.
Zoals al eerder gezegd: vrijdagavond niet al te laat op de avond volgt de definitieve versie van het programma
- Bijlagen
-
- 2017_Programma_v2.pdf
- (42.62 KiB) 55 keer gedownload
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
OOOB's komen zeker mee hoor. zijn redelijk hoog rendement (tweeter is onverzwakt) en 4ohm. zou niet weten waarom de CA amp niet zou matchen met deze?
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
We zien wel. Maar dit is toch een afgestemd systeem met DSP waar alles aan alles hangt? Neem aan dat je daar je eigen versterking al voor hebt. Hoe kun je het anders goed krijgen?Henkjan schreef:OOOB's komen zeker mee hoor. zijn redelijk hoog rendement (tweeter is onverzwakt) en 4ohm. zou niet weten waarom de CA amp niet zou matchen met deze?
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Een rendement van 87dB is weliswaar niet optimaal voor de Monstre , maar met 8W komen we inderdaad al een heel eind. Hebben je speakers een vlak impedantieverloop? want dat vindt de Le Monstre wel prettig.erik1977 schreef:
Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
De impedantie is overigens 4 ohm.
Vergis je niet in 8 Watt.
@Eric,GerardJ, Ik neem iig volume potmeter mee en interlinks (zijn wel kort) en een compilatie-CD van diverse muzieksoorten, voor geval dat. Wie neemt de LS-kabels mee?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Het is passief gefilterd, met voor nu nog de dsp voor een enkele correctie. Gewoon een enkele stereo versterker volstaat dusPjotr schreef:We zien wel. Maar dit is toch een afgestemd systeem met DSP waar alles aan alles hangt? Neem aan dat je daar je eigen versterking al voor hebt. Hoe kun je het anders goed krijgen?Henkjan schreef:OOOB's komen zeker mee hoor. zijn redelijk hoog rendement (tweeter is onverzwakt) en 4ohm. zou niet weten waarom de CA amp niet zou matchen met deze?
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Had nog geen reactie gehad op pagina vier, maar ik kan een zelfbouw 2 x 40Watt FET versterker meenemen (afgeleide van de MJR7). Ik rijd met FredM mee, denk dat het tegen elven zal worden voor we aankomen. Kan indien dat niet uitkomt natuurlijk aan hem vragen of we ook eerder kunnen vertrekken.......
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Timing etc voor mij prima. Zal zorgen dat ik er rond 09:00 / 09:15 ben ongeveer.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Ik ga er dit jaar ook bij zijn.
ik neem vooralsnog niks mee. of er moet nog wat nodig zijn.
ik neem vooralsnog niks mee. of er moet nog wat nodig zijn.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Hee...gemist, sorry! Als je hem wilt meenemen, graag. Zal hem niet gaan inplannen, maar het zou kunnen zijn dat hij ergens van pas komt. Wat mij betreft hoef je er niet extra vroeg voor te komen.Tor-Amp schreef:Had nog geen reactie gehad op pagina vier, maar ik kan een zelfbouw 2 x 40Watt FET versterker meenemen (afgeleide van de MJR7). Ik rijd met FredM mee, denk dat het tegen elven zal worden voor we aankomen. Kan indien dat niet uitkomt natuurlijk aan hem vragen of we ook eerder kunnen vertrekken.......
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Genoteerd, Je staat er bijmolekuul schreef:Ik ga er dit jaar ook bij zijn.
ik neem vooralsnog niks mee. of er moet nog wat nodig zijn.
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
@Renej, zie grafiekjeRenej schreef:Een rendement van 87dB is weliswaar niet optimaal voor de Monstre , maar met 8W komen we inderdaad al een heel eind. Hebben je speakers een vlak impedantieverloop? want dat vindt de Le Monstre wel prettig.erik1977 schreef:
Ik zie dat Le Monstre maar 8W levert, dat lijkt me wat te weinig voor de Illumina's. Met 87dB niet slecht maar ook niet echt een heel hoog rendement.
De impedantie is overigens 4 ohm.
Vergis je niet in 8 Watt.
@Eric,GerardJ, Ik neem iig volume potmeter mee en interlinks (zijn wel kort) en een compilatie-CD van diverse muzieksoorten, voor geval dat. Wie neemt de LS-kabels mee?
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
Ik kan mijn zelfbouw quad 405 Met pasieve pre wel meenemen voor wat power.
Neem ik ook wel een koptelefoonversterker mee met een AKG 340 mee, deze versterker heeft wel een wat krakende potmeter inmiddels....
Neem ik ook wel een koptelefoonversterker mee met een AKG 340 mee, deze versterker heeft wel een wat krakende potmeter inmiddels....
Re: Luisterdag Alphen: 18 November 2017 -> concept-programma op P.9
@Erik1977, Als je de bult bij 1 a 2 KHz en de resonatiepieken buiten beschouwing houdt dan blijft de impedantie tussen 4 en 8 ohm en is toch behoorlijk gelijkmatig. Wat die bult en de 4 ohm rondom de 150Hz gaat doen voor het geluid is even afwachten.
Ik zag in je thread dat de Illumina's worden aangestuurd door een KT88 versterker. Nu de Billy Jean is uitgevallen, is het een idee om die mee te nemen? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar.
Ik zag in je thread dat de Illumina's worden aangestuurd door een KT88 versterker. Nu de Billy Jean is uitgevallen, is het een idee om die mee te nemen? Ik ben daar namelijk wel benieuwd naar.

