Er zijn 25 resultaten gevonden
- vr 11 nov 2022, 17:14
- Forum: Archief
- Onderwerp: Gratis 2 stevige Open Baffles
- Reacties: 5
- Weergaves: 342
Re: Gratis 2 stevige Open Baffles
Ze zijn naar de recycling.
- do 03 nov 2022, 11:53
- Forum: Archief
- Onderwerp: Gratis 2 stevige Open Baffles
- Reacties: 5
- Weergaves: 342
Re: Gratis 2 stevige Open Baffles
Wat ik zelf erg handig vind is dat je topkast, of breedbander er op kan zetten en verschuiven tot het naar je zin is. Heb er ook een plaat voor gehad met daarin nog een breedbander. Allemaal makkelijk te veranderen voor de nodige leuke experimentjes. Kom op wie wil ze? Ik ga regelmatig richting Zwol...
- wo 02 nov 2022, 17:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
- Reacties: 145
- Weergaves: 46530
- wo 02 nov 2022, 8:52
- Forum: Archief
- Onderwerp: Gratis 2 stevige Open Baffles
- Reacties: 5
- Weergaves: 342
- di 01 nov 2022, 21:21
- Forum: Archief
- Onderwerp: Gratis 2 stevige Open Baffles
- Reacties: 5
- Weergaves: 342
Gratis 2 stevige Open Baffles
Omdat ik ze niet meer gebruik twee Open Baffles met voet en opzetplaat voor een evt monitor top, gratis af te halen in Apeldoorn Ooit gemaakt door een forumlid en via een ander forumlid bij mij gekomen. Ik heb er fijn mee geexperimenteerd met elk 2 stuks 30 cm woofers er in. Nu mogen ze weg, naar ie...
- di 15 sep 2015, 9:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen geen vleugels
- Reacties: 215
- Weergaves: 4284
Re: Ultrazooom 2.0 : ze krijgen geen vleugels
In Nederlands is die er ook:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wervelstroom
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wervelstroom
- vr 06 feb 2015, 11:03
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: C of L bruikbaar maken met impedantietransformatie
- Reacties: 5
- Weergaves: 428
Re: C of L bruikbaar maken met impedantietransformatie
Ik vraag mij af iemand wel eens zo'n Nootdorpse-impedantietransformatie overwogen heeft.... Na het lezen van je post realiseerde ik mij dat ik precies dat heb gedaan door een seriespoel in de midsectie met lagere ohmse waarde te gebruiken dan het origineel. :idea: Daarmee had ik de filterwerking zo...
- zo 15 jun 2014, 17:49
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Aangepaste driverbezetting, geen gewijzigd filter?
- Reacties: 7
- Weergaves: 1671
Re: Aangepaste driverbezetting, geen gewijzigd filter?
Volgens dit bericht kan het zonder aanpassing van het filter http://etude-ownersclub.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=16
Ik heb ook een stel Rhea staan en heb de Dynaudio D28/2 tweeters al klaarliggen om eens te proberen...
Ik heb ook een stel Rhea staan en heb de Dynaudio D28/2 tweeters al klaarliggen om eens te proberen...
- zo 25 mei 2014, 10:55
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
- Reacties: 311
- Weergaves: 11408
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Dit was voor mij een interessante dag met een smakelijk einde! Ik trof een ontspannen sfeer en heb kennis gemaakt met een paar zba-ers, heel fijn. Ik was behoorlijk onder de indruk van de kwaliteiten van de grote systemen. Petje af. Heb met groot genoegen geluisterd naar de Orfeo's Heel leuk vond ik...
- za 17 mei 2014, 20:32
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Inschrijvingen Luisterdag Breda 2014 24 mei
- Reacties: 117
- Weergaves: 5492
Re: Inschrijvingen Luisterdag Breda 2014 24 mei
Mark komt ook afzakken naar Breda..
- wo 09 apr 2014, 12:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gratis tijdschriften
- Reacties: 3
- Weergaves: 249
Re: Gratis tijdschriften
Dag Bas,
De tijdschriften kan je gratis downloaden en lezen. Het meeste gaat over oudere buizentechniek.
Heel leuk om tussendoor te lezen en even de tijd te vergeten
Luisterdag?
Op een luisterdag doe ik leuke ideeën op, waar ik vervolgens geen tijd voor heb...
Herkenbaar?
De tijdschriften kan je gratis downloaden en lezen. Het meeste gaat over oudere buizentechniek.
Heel leuk om tussendoor te lezen en even de tijd te vergeten
Luisterdag?
Op een luisterdag doe ik leuke ideeën op, waar ik vervolgens geen tijd voor heb...
Herkenbaar?
- di 08 apr 2014, 16:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gratis tijdschriften
- Reacties: 3
- Weergaves: 249
Re: Gratis tijdschriften
leuk leuk 
- di 16 okt 2012, 19:53
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Flipse MEGA d'appolito's
- Reacties: 31
- Weergaves: 1935
Re: Flipse MEGA d'appolito's
:arrow: Ben vandaag bij Olaf geweest om eea op te halen en met een goeie kop koffie erbij geluisterd naar zijn systeem De bediening met XMBC ging heel gemakkelijk, alles vanaf de bank met de ab. te doen. Ik heb de cd Beyond Skin van Nitin Sawhney meegenomen, wat mij betreft een uitstekende luister-c...
- za 04 feb 2012, 21:03
- Forum: Sets en Overig
- Onderwerp: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
- Reacties: 377
- Weergaves: 17477
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Ik ben vandaag prettig verrast door de goede weergave van je set.hannesie schreef:Dat is dus wel gelukt vandaag.
En anderen met mij, heb ik gemerkt
.............
....
.....
- vr 03 feb 2012, 21:34
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
- Reacties: 434
- Weergaves: 10663
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo
Door de weersomstandigheden heb ik de woefs niet op kunnen halenjeroen_d schreef:Heeft eigenlijk alleen zin als die al op de open baffle zit. Van de kale woofer weet je het waarschijnlijk al vanaf de datasheet.
Nou ja, er is gelukkig zat te beleven morgen
- vr 03 feb 2012, 13:32
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
- Reacties: 434
- Weergaves: 10663
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ha Bas,
Ik bedoel Bas Focal..We rijden samen op vanuit Apeldoorn
Ik bedoel Bas Focal..We rijden samen op vanuit Apeldoorn
- vr 03 feb 2012, 11:52
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
- Reacties: 434
- Weergaves: 10663
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Als ik er een in de auto van Bas mag stoppen, is dat een goed plan, MartijnMartijn M schreef:Neem je frames dan ook meteen mee.
- vr 03 feb 2012, 11:44
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
- Reacties: 434
- Weergaves: 10663
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo
Ik wil een woofer, die ik in OB wil doen, laten meten als dat kan....Barry2001 schreef:Kamer 3: Gedurende de dag, luidspreker meetkamer.
jeroen_d: luidspreker meetset voor wie z'n speakers wil laten meten.
- zo 04 dec 2011, 1:11
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
- Reacties: 434
- Weergaves: 10663
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Bij deze is de bijrijdersstoel gereserveerd voor Basbas focal m180 schreef:Graag een reservering voor de stoel naast de bestuurder.
- za 03 dec 2011, 14:16
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
- Reacties: 434
- Weergaves: 10663
Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Ik wil deze dag ook meebeleven (mijn eerste zba dag), weet nog niet of ik iets meeneem.
Ik kom met eigen auto vanuit Apeldoorn, meerijders en hun spullen zijn welkom..
Ik kom met eigen auto vanuit Apeldoorn, meerijders en hun spullen zijn welkom..
- do 16 jun 2011, 23:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
- Reacties: 29
- Weergaves: 922
Re: grote spannings val op versterker uitgang
het eenvoudigst lijkt mij om je niet druk te maken om die spanningszwaai
er gebeurt niks naars met je speakers, die zijn tenslotte gemaakt om heen en weer te gaan
er gebeurt niks naars met je speakers, die zijn tenslotte gemaakt om heen en weer te gaan
- za 14 mei 2011, 0:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
- Reacties: 29
- Weergaves: 922
Re: grote spannings val op versterker uitgang
Ik ben een echte zuinige Nederlander en gebruik nog steeds hetzelfde buisje. En dat kan omdat ik 'm steeds uitzet. Die E288CC zijn inmiddels knap duur volgens mij. Als je ze nog kunt vinden... Als je alleen de gloeispanning uitzet zal de spanningszwaai bij inschakelen evengoed optreden, maar dan beg...
- vr 13 mei 2011, 17:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
- Reacties: 29
- Weergaves: 922
Re: grote spannings val op versterker uitgang
Nou dacht ik al wel dat mijn post tot meer vragen zou leiden, dus ik heb even gekeken of ik nog iets op papier kon vinden. maar zo 123 niets gevonden. Maar het is niet ingewikkeld: De relaisspoel zit op de gloeispanningsvoeding aangesloten en komt dus op met het inschakelen van de gloei- en hoogspan...
- vr 13 mei 2011, 15:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
- Reacties: 29
- Weergaves: 922
Re: grote spannings val op versterker uitgang
Ik heb ook zo'n set A-30 monoblokken gebouwd. De mijne staan altijd aan in klasse-B. Bij inschakelen schakel ik de gloei- en hoogspanning in en dmv. een 6V relais komt de klasse-A stand mee. Mijn woofers (15" Goodmans) gaan dan ook een keer flink heen en weer, maar hebben er niets onder geleden...
- za 03 mar 2007, 13:19
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Groundsound aktieve filters.
- Reacties: 2
- Weergaves: 1023
ik ben ook naar zoiets op zoek, maar heb wat tegen de extra A-D en daarna D-A omzetting, die nodig is. Als je alleen digitale bronnen gebruikt, is er wel iets waar je wat mee kunt, denk ik. Een prof. geluidskaart, met digitale input(s) en goede D-A omzetters, bijvoorbeeld van M-Audio, of Terratec en...
