Er zijn 25 resultaten gevonden

door onieper
vr 11 nov 2022, 17:14
Forum: Archief
Onderwerp: Gratis 2 stevige Open Baffles
Reacties: 5
Weergaves: 342

Re: Gratis 2 stevige Open Baffles

Ze zijn naar de recycling.
door onieper
do 03 nov 2022, 11:53
Forum: Archief
Onderwerp: Gratis 2 stevige Open Baffles
Reacties: 5
Weergaves: 342

Re: Gratis 2 stevige Open Baffles

Wat ik zelf erg handig vind is dat je topkast, of breedbander er op kan zetten en verschuiven tot het naar je zin is. Heb er ook een plaat voor gehad met daarin nog een breedbander. Allemaal makkelijk te veranderen voor de nodige leuke experimentjes. Kom op wie wil ze? Ik ga regelmatig richting Zwol...
door onieper
wo 02 nov 2022, 17:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic
Reacties: 145
Weergaves: 46530

Re: Het grote diy versterker kit (overzichts)topic

OpaBert schreef: wo 22 jul 2020, 15:52
Wie kent dit ?
Uit Amsterdam er staat iets met een symbool bij de linker knop
En nee ik het is niet van mij was gewoon benieuwd welk merk het is en wat er in zit :D
Zo te zien Druco Amsterdam, daar vind je nog wel iets over met Google
door onieper
wo 02 nov 2022, 8:52
Forum: Archief
Onderwerp: Gratis 2 stevige Open Baffles
Reacties: 5
Weergaves: 342

Re: Gratis 2 stevige Open Baffles

20221101_141658.jpg
door onieper
di 01 nov 2022, 21:21
Forum: Archief
Onderwerp: Gratis 2 stevige Open Baffles
Reacties: 5
Weergaves: 342

Gratis 2 stevige Open Baffles

Omdat ik ze niet meer gebruik twee Open Baffles met voet en opzetplaat voor een evt monitor top, gratis af te halen in Apeldoorn Ooit gemaakt door een forumlid en via een ander forumlid bij mij gekomen. Ik heb er fijn mee geexperimenteerd met elk 2 stuks 30 cm woofers er in. Nu mogen ze weg, naar ie...
door onieper
vr 06 feb 2015, 11:03
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: C of L bruikbaar maken met impedantietransformatie
Reacties: 5
Weergaves: 428

Re: C of L bruikbaar maken met impedantietransformatie

Ik vraag mij af iemand wel eens zo'n Nootdorpse-impedantietransformatie overwogen heeft.... Na het lezen van je post realiseerde ik mij dat ik precies dat heb gedaan door een seriespoel in de midsectie met lagere ohmse waarde te gebruiken dan het origineel. :idea: Daarmee had ik de filterwerking zo...
door onieper
zo 15 jun 2014, 17:49
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Aangepaste driverbezetting, geen gewijzigd filter?
Reacties: 7
Weergaves: 1671

Re: Aangepaste driverbezetting, geen gewijzigd filter?

Volgens dit bericht kan het zonder aanpassing van het filter http://etude-ownersclub.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=16

Ik heb ook een stel Rhea staan en heb de Dynaudio D28/2 tweeters al klaarliggen om eens te proberen...
door onieper
zo 25 mei 2014, 10:55
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Reacties: 311
Weergaves: 11408

Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!

Dit was voor mij een interessante dag met een smakelijk einde! Ik trof een ontspannen sfeer en heb kennis gemaakt met een paar zba-ers, heel fijn. Ik was behoorlijk onder de indruk van de kwaliteiten van de grote systemen. Petje af. Heb met groot genoegen geluisterd naar de Orfeo's Heel leuk vond ik...
door onieper
za 17 mei 2014, 20:32
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Inschrijvingen Luisterdag Breda 2014 24 mei
Reacties: 117
Weergaves: 5492

Re: Inschrijvingen Luisterdag Breda 2014 24 mei

Mark komt ook afzakken naar Breda..
door onieper
wo 09 apr 2014, 12:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gratis tijdschriften
Reacties: 3
Weergaves: 249

Re: Gratis tijdschriften

Dag Bas,

De tijdschriften kan je gratis downloaden en lezen. Het meeste gaat over oudere buizentechniek.
Heel leuk om tussendoor te lezen en even de tijd te vergeten

Luisterdag?
Op een luisterdag doe ik leuke ideeën op, waar ik vervolgens geen tijd voor heb...
Herkenbaar?
door onieper
di 08 apr 2014, 16:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gratis tijdschriften
Reacties: 3
Weergaves: 249

Re: Gratis tijdschriften

leuk leuk :)
door onieper
di 16 okt 2012, 19:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Flipse MEGA d'appolito's
Reacties: 31
Weergaves: 1935

Re: Flipse MEGA d'appolito's

:arrow: Ben vandaag bij Olaf geweest om eea op te halen en met een goeie kop koffie erbij geluisterd naar zijn systeem De bediening met XMBC ging heel gemakkelijk, alles vanaf de bank met de ab. te doen. Ik heb de cd Beyond Skin van Nitin Sawhney meegenomen, wat mij betreft een uitstekende luister-c...
door onieper
za 04 feb 2012, 21:03
Forum: Sets en Overig
Onderwerp: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Reacties: 377
Weergaves: 17477

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project

hannesie schreef:
Dat is dus wel gelukt vandaag. :mrgreen:
Ik ben vandaag prettig verrast door de goede weergave van je set.
En anderen met mij, heb ik gemerkt

............. :-({|= .........

.... =D> =D> =D> =D> =D> ....

..... =D> =D> =D> =D> .......
door onieper
vr 03 feb 2012, 21:34
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Reacties: 434
Weergaves: 10663

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo

jeroen_d schreef:
Heeft eigenlijk alleen zin als die al op de open baffle zit. Van de kale woofer weet je het waarschijnlijk al vanaf de datasheet.
Door de weersomstandigheden heb ik de woefs niet op kunnen halen :roll:

Nou ja, er is gelukkig zat te beleven morgen
door onieper
vr 03 feb 2012, 13:32
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Reacties: 434
Weergaves: 10663

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Ha Bas, :lol:

Ik bedoel Bas Focal..We rijden samen op vanuit Apeldoorn
door onieper
vr 03 feb 2012, 11:52
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Reacties: 434
Weergaves: 10663

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Martijn M schreef:
Neem je frames dan ook meteen mee ;) .
Als ik er een in de auto van Bas mag stoppen, is dat een goed plan, Martijn
door onieper
vr 03 feb 2012, 11:44
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Reacties: 434
Weergaves: 10663

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo

Barry2001 schreef:
Kamer 3: Gedurende de dag, luidspreker meetkamer.
jeroen_d: luidspreker meetset voor wie z'n speakers wil laten meten.
Ik wil een woofer, die ik in OB wil doen, laten meten als dat kan....
door onieper
zo 04 dec 2011, 1:11
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Reacties: 434
Weergaves: 10663

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

bas focal m180 schreef:
Graag een reservering voor de stoel naast de bestuurder.
Bij deze is de bijrijdersstoel gereserveerd voor Bas
door onieper
za 03 dec 2011, 14:16
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012
Reacties: 434
Weergaves: 10663

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Ik wil deze dag ook meebeleven (mijn eerste zba dag), weet nog niet of ik iets meeneem.

Ik kom met eigen auto vanuit Apeldoorn, meerijders en hun spullen zijn welkom..
door onieper
do 16 jun 2011, 23:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
Reacties: 29
Weergaves: 922

Re: grote spannings val op versterker uitgang

het eenvoudigst lijkt mij om je niet druk te maken om die spanningszwaai
er gebeurt niks naars met je speakers, die zijn tenslotte gemaakt om heen en weer te gaan :mrgreen:
door onieper
za 14 mei 2011, 0:31
Forum: Versterkers
Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
Reacties: 29
Weergaves: 922

Re: grote spannings val op versterker uitgang

Ik ben een echte zuinige Nederlander en gebruik nog steeds hetzelfde buisje. En dat kan omdat ik 'm steeds uitzet. Die E288CC zijn inmiddels knap duur volgens mij. Als je ze nog kunt vinden... Als je alleen de gloeispanning uitzet zal de spanningszwaai bij inschakelen evengoed optreden, maar dan beg...
door onieper
vr 13 mei 2011, 17:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
Reacties: 29
Weergaves: 922

Re: grote spannings val op versterker uitgang

Nou dacht ik al wel dat mijn post tot meer vragen zou leiden, dus ik heb even gekeken of ik nog iets op papier kon vinden. maar zo 123 niets gevonden. Maar het is niet ingewikkeld: De relaisspoel zit op de gloeispanningsvoeding aangesloten en komt dus op met het inschakelen van de gloei- en hoogspan...
door onieper
vr 13 mei 2011, 15:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: grote spannings val op versterker uitgang
Reacties: 29
Weergaves: 922

Re: grote spannings val op versterker uitgang

Ik heb ook zo'n set A-30 monoblokken gebouwd. De mijne staan altijd aan in klasse-B. Bij inschakelen schakel ik de gloei- en hoogspanning in en dmv. een 6V relais komt de klasse-A stand mee. Mijn woofers (15" Goodmans) gaan dan ook een keer flink heen en weer, maar hebben er niets onder geleden...
door onieper
za 03 mar 2007, 13:19
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Groundsound aktieve filters.
Reacties: 2
Weergaves: 1023

ik ben ook naar zoiets op zoek, maar heb wat tegen de extra A-D en daarna D-A omzetting, die nodig is. Als je alleen digitale bronnen gebruikt, is er wel iets waar je wat mee kunt, denk ik. Een prof. geluidskaart, met digitale input(s) en goede D-A omzetters, bijvoorbeeld van M-Audio, of Terratec en...