Met veel plezier kan ik aankondigen dat de 1e ZBA luisterdag in Oost-Nederland een feit zal zijn: Zaterdag 4 februari 2012.
Het idee was er al voor de locatie, na wat verschillende mogelijkheden te hebben bekeken bleek dat sommige dingen dichter bij huis moeten worden gezocht dan je zelf in eerste instantie denkt. Benchmark Electronics, mijn werkgever, huurt een pand waar een vleugel al enige jaren niet gebruikt wordt. Nadat een collega (ook zelfbouw audio liefhebber) en ik de vleugel hebben bekeken werden we direkt enthousiast, naar onze bescheiden mening is het zeer geschikt.
Even kort over Benchmark Electronics, dit is wat sommige mensen van vroeger misschien kennen als Philips Enschede. Later is dit naar Almelo verhuisd, heeft diverse namen gehad, en is vooral bekend met de ontwikkeling van diverse grote namen (vooral portable) meetinstrumenten. Nog steeds ontwikkeld Benchmark electronica produkten voor klanten, maar al lang niet meer alleen meetinstrumenten.
Benchmark heeft wereldwijd vestigingen, in Almelo bestaat het bedrijf uit 100 man ontwikkeling waar ik zelf ook werkzaam ben, en ongeveer 200 man produktie. Pin me niet precies op de getallen vast trouwens!
Verdere info: http://www.bench.com/viewer/worldwide_site_Almelo.asp
De niet gebruikte vleugel heeft een eigen ingang, het is dus niet mogelijk het aktieve bedrijf zelf binnen te gaan. De ruimtes die we gaan gebruiken zijn op de 1e verdieping, er is een lift aanwezig voor de zware spullen.
Alle kamers zijn kantoor ruimte geweest, met voor- en nadelen. Er ligt vloerbeddekking, ze hebben een systeemplafond, en hebben voldoende stopcontacten. De wandjes zijn niet erg dik, wat 'overspraak' tussen de ruimtes is mogelijk, hebben we geprobeerd rekening mee te houden.
De kamers:
Kamer 1:
12 x 4 m2. Deze kamer is de gezamelijke ruimte en ligt tussen de andere kamers in. Ouwehoeren, koffiehoek, en ruimte voor gadgets voor wie iets geinigs heeft. Misschien ook wel de 'ik ga op vakantie en neem mee' sets, ter eigen invulling, zomaar een idee.
Kamer 2:
5 x 4 m2. Deze kleine kamer heeft aan 2 zijden ramen en is akoustisch minder door galm. Deze kamer kan gebruikt worden ter eigen invulling, voor een presentatie, workshop, of opslag voor die dag.
Kamer 3
5 x 4 m2. Luisterruimte, kleine kamer voor de kleinere maar zeker niet minder fijne sets.
Kamer 4
5 x 4 m2. Luisterruimte, dit is ook een kleine kamer. In deze kamer zullen standaard aanwezig zijn:
Scanspeak Reference monitors / CD speler / squeezebox / voorversterker / KT88PP versterker. Het idee is dat als iemand bv alleen met een versterker komt dit hier kan worden beluisterd. Of alleen een bron, etc.
Kamer 5
5 x 4 m2. Marktplaatskamer (ook glas aan 2 kanten, akoustisch minder). Spullen kunnen hier ter verkoop worden aangeboden, letwel, alleen niet -commercieel. Gewoon neerzetten met een briefje met je naam erbij, dan word je wel gevonden.
Kamer 6
20 x 7 m2. Forse ruimte voor de forsere sets. Vloerbedekking, systeemplafond, een goede set moet hier goed uit de verf kunnen komen. Geen buren, het mag en kan hier HARD
Er zitten ook wat nadelen aan de locatie, het is slecht bereikbaar met OV. De locatie is op een bedrijventerrein aan de rand van Almelo, heeft geen goede busverbinding, en ligt op 30 minuten lopen van het station. Kom dus bij voorkeur met de auto, of probeer een lift te regelen, gebruik daar gerust dit draadje voor.
Met de auto is de locatie bereikbaar 5 minuten vanaf de snelweg, later het adres.
Bedrijventerrein, er is geen horeca/cafetaria/broodjeszaak in de direkte omgeving. Een ieder wordt vriendelijk verzocht zelf de bammetjes mee te nemen.
Koffie/thee e.d. is aanwezig, deze is gratis, met dank aan onze gastheer. Let op, (fris)drank is niet aanwezig en ook niet te koop, de kantineautomaten zijn niet bereikbaar. Ook dit indien er behoefte aan is zelf meenemen.
Bedrijventerrein dus met meerdere bedrijven, afspraken met bewaking. Ga dus svp niet op het terrein rondzwalken, er is naast enkele andere bedrijven die op zaterdag dicht zitten zowiezo niks te zien, en we zijn er te gast. Als we de ruimte nog eens willen gebruiken moeten er geen problemen zijn. We zullen op het terrein zelf met wat bordjes aangeven waar de ingang is.
Entree is GRATIS, mits je aangemeld bent in dit draadje. We willen (moeten) graag weten wie er binnen zijn, en zonder aanmelding is er geen toegang. Introducees welkom. Aanmelden kan tot 4 februari.
Er zijn best veel stopcontacten maar dit is altijd te weinig en altijd op de verkeerde plek. Neem dus voor je eigen spullen een verlengsnoer mee, dan komt dit altijd goed.
Er zullen voldoende tafels zijn om je spullen op te zetten.
De verwarming doet het, getest! Niet geheel onbelangrijk in februari.
Adres:
Benchmark Electronics B.V.
Lelyweg 10, 7602 EA
Almelo
Tijd: 10:00 - 18:00
Voorbehoud De ruimte staat al lang leeg, en het is niet aannemelijk dat de ruimte op korte termijn gebruikt gaat worden. Is dit wel het geval voor 4 februari 2012 kunnen we de locatie niet gebruiken. Nogmaals niet aannemelijk, maar moet gemeld worden.
Aansprakelijkheid Zowel Benchmark als organisatie zijn niet aansprakelijk voor schade aan spullen. Zou niet weten wat er zou moeten gebeuren, maar het moet even worden vermeld.
Verantwoordelijkheid Naast luisteren mag kijken ook, maar met de oogjes. Ga svp respectvol om met andermans spullen, kom daar gewoon niet aan zonder toestemming eigenaar. Bij mijn weten is dit ook nooit een probleem geweest bij vorige luisterdagen overigens.
Tot slot, een luisterdag kan alleen een succes door de bezoekers. Schroom niet, meld je aan, en breng wat spullen mee. Denk niet dat het 'niet goed genoeg is' of er toch alleen maar kritiek komt, heb ik op de afgelopen luisterdagen nog niet meegemaakt. Als het met enthousiasme gebouwd is is het altijd goed genoeg en wellicht een inspiratie voor anderen. En ook voor kleinere sets is er ruimte.
Hopelijk allen tot 4 februari!
Mvg, Barry
PS Vragen/opmerkingen die niet direkt in de 'openheid' hoeven, PB-tje naar mij kan altijd.