1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door Barry2001 »

Beste mensen,

Met veel plezier kan ik aankondigen dat de 1e ZBA luisterdag in Oost-Nederland een feit zal zijn: Zaterdag 4 februari 2012.

Het idee was er al voor de locatie, na wat verschillende mogelijkheden te hebben bekeken bleek dat sommige dingen dichter bij huis moeten worden gezocht dan je zelf in eerste instantie denkt. Benchmark Electronics, mijn werkgever, huurt een pand waar een vleugel al enige jaren niet gebruikt wordt. Nadat een collega (ook zelfbouw audio liefhebber) en ik de vleugel hebben bekeken werden we direkt enthousiast, naar onze bescheiden mening is het zeer geschikt.

Even kort over Benchmark Electronics, dit is wat sommige mensen van vroeger misschien kennen als Philips Enschede. Later is dit naar Almelo verhuisd, heeft diverse namen gehad, en is vooral bekend met de ontwikkeling van diverse grote namen (vooral portable) meetinstrumenten. Nog steeds ontwikkeld Benchmark electronica produkten voor klanten, maar al lang niet meer alleen meetinstrumenten.
Benchmark heeft wereldwijd vestigingen, in Almelo bestaat het bedrijf uit 100 man ontwikkeling waar ik zelf ook werkzaam ben, en ongeveer 200 man produktie. Pin me niet precies op de getallen vast trouwens!
Verdere info: http://www.bench.com/viewer/worldwide_site_Almelo.asp

De niet gebruikte vleugel heeft een eigen ingang, het is dus niet mogelijk het aktieve bedrijf zelf binnen te gaan. De ruimtes die we gaan gebruiken zijn op de 1e verdieping, er is een lift aanwezig voor de zware spullen.
Alle kamers zijn kantoor ruimte geweest, met voor- en nadelen. Er ligt vloerbeddekking, ze hebben een systeemplafond, en hebben voldoende stopcontacten. De wandjes zijn niet erg dik, wat 'overspraak' tussen de ruimtes is mogelijk, hebben we geprobeerd rekening mee te houden.

De kamers:

Kamer 1:
12 x 4 m2. Deze kamer is de gezamelijke ruimte en ligt tussen de andere kamers in. Ouwehoeren, koffiehoek, en ruimte voor gadgets voor wie iets geinigs heeft. Misschien ook wel de 'ik ga op vakantie en neem mee' sets, ter eigen invulling, zomaar een idee.

Kamer 2:
5 x 4 m2. Deze kleine kamer heeft aan 2 zijden ramen en is akoustisch minder door galm. Deze kamer kan gebruikt worden ter eigen invulling, voor een presentatie, workshop, of opslag voor die dag.

Kamer 3
5 x 4 m2. Luisterruimte, kleine kamer voor de kleinere maar zeker niet minder fijne sets.

Kamer 4
5 x 4 m2. Luisterruimte, dit is ook een kleine kamer. In deze kamer zullen standaard aanwezig zijn:
Scanspeak Reference monitors / CD speler / squeezebox / voorversterker / KT88PP versterker. Het idee is dat als iemand bv alleen met een versterker komt dit hier kan worden beluisterd. Of alleen een bron, etc.

Kamer 5
5 x 4 m2. Marktplaatskamer (ook glas aan 2 kanten, akoustisch minder). Spullen kunnen hier ter verkoop worden aangeboden, letwel, alleen niet -commercieel. Gewoon neerzetten met een briefje met je naam erbij, dan word je wel gevonden.

Kamer 6
20 x 7 m2. Forse ruimte voor de forsere sets. Vloerbedekking, systeemplafond, een goede set moet hier goed uit de verf kunnen komen. Geen buren, het mag en kan hier HARD :rock: , maar dat hoeft natuurlijk niet..

Er zitten ook wat nadelen aan de locatie, het is slecht bereikbaar met OV. De locatie is op een bedrijventerrein aan de rand van Almelo, heeft geen goede busverbinding, en ligt op 30 minuten lopen van het station. Kom dus bij voorkeur met de auto, of probeer een lift te regelen, gebruik daar gerust dit draadje voor.
Met de auto is de locatie bereikbaar 5 minuten vanaf de snelweg, later het adres.

Bedrijventerrein, er is geen horeca/cafetaria/broodjeszaak in de direkte omgeving. Een ieder wordt vriendelijk verzocht zelf de bammetjes mee te nemen.

Koffie/thee e.d. is aanwezig, deze is gratis, met dank aan onze gastheer. Let op, (fris)drank is niet aanwezig en ook niet te koop, de kantineautomaten zijn niet bereikbaar. Ook dit indien er behoefte aan is zelf meenemen.

Bedrijventerrein dus met meerdere bedrijven, afspraken met bewaking. Ga dus svp niet op het terrein rondzwalken, er is naast enkele andere bedrijven die op zaterdag dicht zitten zowiezo niks te zien, en we zijn er te gast. Als we de ruimte nog eens willen gebruiken moeten er geen problemen zijn. We zullen op het terrein zelf met wat bordjes aangeven waar de ingang is.

Entree is GRATIS, mits je aangemeld bent in dit draadje. We willen (moeten) graag weten wie er binnen zijn, en zonder aanmelding is er geen toegang. Introducees welkom. Aanmelden kan tot 4 februari.

Er zijn best veel stopcontacten maar dit is altijd te weinig en altijd op de verkeerde plek. Neem dus voor je eigen spullen een verlengsnoer mee, dan komt dit altijd goed.

Er zullen voldoende tafels zijn om je spullen op te zetten.

De verwarming doet het, getest! Niet geheel onbelangrijk in februari.

Adres:
Benchmark Electronics B.V.
Lelyweg 10, 7602 EA
Almelo

Tijd: 10:00 - 18:00

Voorbehoud De ruimte staat al lang leeg, en het is niet aannemelijk dat de ruimte op korte termijn gebruikt gaat worden. Is dit wel het geval voor 4 februari 2012 kunnen we de locatie niet gebruiken. Nogmaals niet aannemelijk, maar moet gemeld worden.

Aansprakelijkheid Zowel Benchmark als organisatie zijn niet aansprakelijk voor schade aan spullen. Zou niet weten wat er zou moeten gebeuren, maar het moet even worden vermeld.

Verantwoordelijkheid Naast luisteren mag kijken ook, maar met de oogjes. Ga svp respectvol om met andermans spullen, kom daar gewoon niet aan zonder toestemming eigenaar. Bij mijn weten is dit ook nooit een probleem geweest bij vorige luisterdagen overigens.

Tot slot, een luisterdag kan alleen een succes door de bezoekers. Schroom niet, meld je aan, en breng wat spullen mee. Denk niet dat het 'niet goed genoeg is' of er toch alleen maar kritiek komt, heb ik op de afgelopen luisterdagen nog niet meegemaakt. Als het met enthousiasme gebouwd is is het altijd goed genoeg en wellicht een inspiratie voor anderen. En ook voor kleinere sets is er ruimte.

Hopelijk allen tot 4 februari!

Mvg, Barry

PS Vragen/opmerkingen die niet direkt in de 'openheid' hoeven, PB-tje naar mij kan altijd.
Laatst gewijzigd door Barry2001 op ma 24 okt 2011, 22:24, 5 keer totaal gewijzigd.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo

Bericht door Barry2001 »

Deelnemers:

Dalojan: Verrassing, iets nieuws.
Zweitse: ScanSpeak Reference Plus met Marsh voor- eindversterker
Barry2001: KT88PP 'Bill', 300B monoblokken 'Voyager', eigen ontwerp pre-amp, Scanspeak Reference
Henkjan
RumoH & introducee: Frugel Horn Mk3 - Alpair 7 met een bijpassende versterker en squeezebox touch met externe DAC
Sylphe
Misschien iets van Wavecor
Martijn M & 2 introducees: met set?
bertor
jeroen_d
dre
Ronkel
sander1238
TubeHead: - Needles.. niet afgewerkt maar misschien wel leuk om ff te laten horen voor de mensen die hem niet IRL gezien hebben.
- 6N1P Tube Hoofdtelefoon amp
- 6EM7 PP Beun amp
- Phonodude + Dual Ploate speulert
- "Ik ga op reis en neem mee" set..
- PSX
Koss: minidsp/ucd
2 subwoofers en "highend prutsproject"
Lars Oosterveen: Mivoc SB25JM
Triode Dick: Ntb buizenversterker
k.p.: CD Dipool
Wowly: Met 1 grote slag om den arm
Lieuwe:
- 4 kanaals LM4780 Knuisje eindversterker
- Philips cd713 (2 als er behoefte voor is)
- Buizen HK voorversterkertje
Kappa7: Luchtgelagerde tangentiele toonarm, voorversterker. Komst is met slag om de (toon)arm.
Gijs: eminence coax/ cheap Rick ct235
Bas Horneman: RAKK DAC MK2 met eigen actieve output stage: http://basaudio.net/blog/?p=221
Baby Huey: http://basaudio.net/blog/wp-content/upl ... b_v1.0.png
en misschien nog een PP EL84 die nu nog in m'n "hoofd" zit.
Thomox & 2 introducees
onieper
bas focal m180
roozeboom: visaton 3 weg ala vox 200
koenjer & introducee: USB dac - inclusief preamp
- Preamp op basis van relais
- Eventueel wat diy amps.
Weidok & Sietze
aaronboumans: misschien met Gigaproject
JeroenGRT: metrum octave dac
MEnsing
koifarm: eigenbouw media center met 22" touchscreen en ipad bediening spelend over een buizenversterker met dynaudio luidsprekers
elmoow & introducee
Dioot
blu_line
hannesie: Blanda/Rapide/DSP
Hypex 180 HG
DragoSz: Needles
MichaelB: 1 x JX92s en 2 x SDX7 in een D'Appolito opstelling
NP
cool
Bart-Jan
Teigetje
AatV
mr.peerless
thijs5653
cobaltjeh: - Mindisp 2x8 dsp.
- 4 kanaals lm4780 versterker
- Minidsp 2x4 + 2x lm4780
Laatst gewijzigd door Barry2001 op wo 01 feb 2012, 15:32, 50 keer totaal gewijzigd.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo

Bericht door Barry2001 »

Indeling en luisterschema. Altijd op basis van voorstel en altijd aan te passen, reageer als je iets graag anders ziet. Mensen met losse spullen staan er niet allemaal bij, als je in iemands set 'meelift' , laat maar weten.

Kamer 1 De gemeenschappelijke kamer, gedurende de dag:
Tubehead:
- "Ik ga op reis en neem mee" set..
Barry2001:
Led cube

Kamer 2 Akoustisch wat mindere kamer, gedurende de dag
Barry2001:
- Squeezebox, eigen ontwerp preamp, KT88PP Bill versterker
- Voyager 300B monoblokken
- Scanspeak Reference monitor
Kappa7:
- Luchtgelagerde tangentiele toonarm met Thorens draaitafel, voorversterker

Kamer 3: Gedurende de dag, luidspreker meetkamer.
jeroen_d: luidspreker meetset voor wie z'n speakers wil laten meten.

Kamer 4:
10:30 - 13:30 koifarm
eigenbouw media center met 22" touchscreen en ipad bediening spelend over een buizenversterker met dynaudio luidsprekers
13:30 - 16:30 hannesie
Blanda/Rapide/DSP
Hypex 180 HG

Kamer 5: Gedurende de dag, marktplaats, zet je spullen te koop.
Bart-Jan
Bicor250 kasten (backloaded hoorn) met Audio Nirvana drivers en deze zijn te koop
RumoH
Frugel Horn Mk3 - Alpair 7 met een bijpassende versterker en squeezebox touch met externe DAC
Sylphe

Kamer 6: Grote luisterkamer
10:30 - 11:30 Tubehead
Needles.. niet afgewerkt maar misschien wel leuk om ff te laten horen voor de mensen die hem niet IRL gezien hebben.
- 6EM7 PP Beun amp
- Phonodude + Dual Ploate speulert
Lars Oosterveen, ga jij hierin mee of heb je een eigen complete set?
11:30 - 12:30 Zweitse
ScanSpeak Reference Plus met Marsh voor- eindversterker
12:30 - 13:30 Herbert (Benchmark collega) met een 3 weg paneel luidspeker aangestuurd door 6 eigen ontwerp klasse D versterkers.
13:30 - 14:30 MartijnM
- Olympus luidsprekersysteem (Martijn M)
- Marsh voorversterker en eventueel Marsh eindversterker (Zweitse)
- Hypex Ucd180 (Hannesie)
- Metrum Octave dac + CEC TL2-X loopwerk (JeroenGRT)
k.p. : CD Dipool
14:30 - 15:30 Koss
minidsp/ucd
2 subwoofers en "highend prutsproject"
15:30 - 15:30 Lieuwe
- 4 kanaals LM4780 Knuisje eindversterker
- Philips cd713 (2 als er behoefte voor is)
- Buizen HK voorversterkertje
15:30 - 16:30 Dalojan
Surprise
16:30 - 17:30 MichaelB
1 x JX92s en 2 x SDX7 in een D'Appolito opstellin.
Laatst gewijzigd door Barry2001 op wo 01 feb 2012, 15:33, 13 keer totaal gewijzigd.
dre

Re: 1e ZBA luisterdag Oost-Nederland Almelo 4 februari 2012

Bericht door dre »

lekker in de buurt weer! :mrgreen:
TubeHead

Bericht door TubeHead »

Leuk leuk leuk ! :D
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

dre schreef:
Klopt helemaal, eindelijk eens in de buurt :mrgreen:
dre

Bericht door dre »

stinkend jaloers! :lol:

voor mij was breda het meest in de buurt!(100km....)
Dalojan
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Dalojan »

Barry,

Goed geregeld, lekker dichtbij voor mij . . . Beetsterwaag is dan wel bijna mijn achter tuin maar Breda is weer even een heel stuk verder.
Ik zal de auto wel weer vol laden met zelfbouw audio spullen, wordt nog een verrassing wat ik mee neem.
Zweitse

Bericht door Zweitse »

Schrijf mij dan alvast maar in. Ik neem de set (ScanSpeak Reference Plus met Marsh voor- eindversterker) die ik afgelopen zaterdag in Beetsterzwaag mee had dan waarschijnlijk weer mee, maar dit even onder voorbehoud.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Dalojan schreef:
Barry,

Goed geregeld, lekker dichtbij voor mij . . . Beetsterwaag is dan wel bijna mijn achter tuin maar Breda is weer even een heel stuk verder.
Ik zal de auto wel weer vol laden met zelfbouw audio spullen, wordt nog een verrassing wat ik mee neem.
Wees welkom Jan, als je dit tempo van een nieuwe creatie bij elke luisterdag wilt volhouden, respect!
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Zweitse schreef:
Schrijf mij dan alvast maar in. Ik neem de set (ScanSpeak Reference Plus met Marsh voor- eindversterker) die ik afgelopen zaterdag in Beetsterzwaag mee had dan waarschijnlijk weer mee, maar dit even onder voorbehoud.
Aangename verrassing in Beetsterzwaag Zweitse, de 'Plus'. Ook welkom, ik noteer je alvast, kunnen we altijd wijzigen.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dre schreef:
lekker stukkie rijden is toch geen probleem?

ik ga t vast in de agenda zetten
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Contacteer:

Bericht door RumoH »

Ik zet het ook in de agenda

Rudy
vinnie411

Bericht door vinnie411 »

Staat bij mij ook in de agenda.
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Bij mij ook. Ik ga nog even nadenken of ik mijn systeem mee ga nemen. Dat zou een nogal omvangrijke verhuizing worden.
bertor
Contacteer:

Bericht door bertor »

Ik meld me ook aan, zonder set, maar ik wil Martijn wel helpen sjouwen :)
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

bertor schreef:
Ik ook, kom dan toch met de auto en daar kan heel wat in.

Martijn, volgens mij moeten we onze vriend Marius met de Orion en Pluto zover zien te krijgen dat hij mee doet.
Ronkel

Bericht door Ronkel »

jeroen_d schreef:
Martijn, volgens mij moeten we onze vriend Marius met de Orion en Pluto zover zien te krijgen dat hij mee doet.
Mee eens :mrgreen:
dre

Bericht door dre »

lijkt me een goed plan!
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

jeroen_d schreef:
bertor schreef:
Ik ook, kom dan toch met de auto en daar kan heel wat in.

Yes, zeer zeker!
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Als Bertor nu die El Cuerno zou meenemen, ga ik ook overwegen te komen. ( manipuleren heet dat :mrgreen: )

Door stom toeval in Breda gemist, en dat spectakel had ik wel willen meemaken.

Gezien de aanmeldingen, er zou een aparte ruimte moeten zijn voor OB lijkt mij :D .
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Leuk idee Jeroen! Overigens ben ik bang dat Marius zijn Orions niet zal willen verslepen. Wellicht is hij bereid de Pluto's mee te nemen.
bertor
Contacteer:

Bericht door bertor »

hannesie schreef:
Als Bertor nu die El Cuerno zou meenemen, ga ik ook overwegen te komen. ( manipuleren heet dat :mrgreen: )

Door stom toeval in Breda gemist, en dat spectakel had ik wel willen meemaken.

Gezien de aanmeldingen, er zou een aparte ruimte moeten zijn voor OB lijkt mij :D .
Als je em gemist had heb ik blijkbaar niet hard genoeg gespeeld in Breda (ja, er was nog volume over O:) )
Ik ga er voorlopig niet meer mee slepen (flatje 3 hoog), maar ik denk dat WZN van Martijn in combinatie met de subjes van Ronkel (opschieten joh!) wel een waardige vervanger is ( probleem doorschuiven heet dat :mrgreen: )
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

:lol: :mrgreen:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Deelnemerslijst bijgewerkt, laat maar horen als er nog iemand bij op wil of er per abuis op staat.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”