JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
en t is lekker weer, dus de pizza kan weer buiten geserveerd worden. sommige zitten er al op te wachtrn
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
en het toetje met dank aan http://www.ijstractaktatie.nl
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Ik was er.
Ik was er ook te snel weg.
Maar belofte maakt schuld, dus ik was lekker vroeg thuis en we hebben nog een pak boodschappen kunnen doen. Maar volgend jaar moet ze die boodschappen maar een weekje eerder of later doen, want de volgende keer blijf ik tot de laatste !
Om maar te zeggen dat ik het er héél erg gezellig vond, lekker niks geen taal- of andere barrières, gewoon lekker enthousiast begroet worden en meteen aan de babbel met iedereen die je staande houdt. Zalig zo !
Oh ja, mocht iemand last hebben van nierstenen, die set met die woofers van een kuub groot verbrijzelen die zonder moeite !
Respect !
Ik heb ook hééééééél even die mooie kleine breedbandspeakerstjes mogen horen, die geweldig mooi gelakte met leder afgewerkt. Man, die klonken toch ook wel geweldig goed ! Dat zijn twee mooie kleine juweeltjes !
Van de andere sets kan ik helaas niks zeggen, teveel gebabbeld en niet lang genoeg gebleven.
Afspraak volgend jaar !
Ik was er ook te snel weg.
Maar belofte maakt schuld, dus ik was lekker vroeg thuis en we hebben nog een pak boodschappen kunnen doen. Maar volgend jaar moet ze die boodschappen maar een weekje eerder of later doen, want de volgende keer blijf ik tot de laatste !
Om maar te zeggen dat ik het er héél erg gezellig vond, lekker niks geen taal- of andere barrières, gewoon lekker enthousiast begroet worden en meteen aan de babbel met iedereen die je staande houdt. Zalig zo !
Oh ja, mocht iemand last hebben van nierstenen, die set met die woofers van een kuub groot verbrijzelen die zonder moeite !
Ik heb ook hééééééél even die mooie kleine breedbandspeakerstjes mogen horen, die geweldig mooi gelakte met leder afgewerkt. Man, die klonken toch ook wel geweldig goed ! Dat zijn twee mooie kleine juweeltjes !
Van de andere sets kan ik helaas niks zeggen, teveel gebabbeld en niet lang genoeg gebleven.
Afspraak volgend jaar !
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Om 18:20 vertrokken uit Breda en om 21:05 weer thuis..... En gelijk een
Nou nog wachten op de foto's van onze vervangende huisfotograaf!
Nou nog wachten op de foto's van onze vervangende huisfotograaf!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
de afdeling gevonden voorwerpen
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Echt leuk, de potentie van een actieve MFB module demonstreren met een klein kringloopsetje. Hoogste fun factor by far
Zeer fraaie afwerking!
Mooie constructieve oplossing, helaas niet echt naar geluisterd. Afwerking en geluid: prima op afstand.
Mooie lijnen, letterlijk. Prachtig ontwerp met mooie voetjes en outtriggers. Waar ik stond klonk het wat diffuus maar wel lekker groots en rustig.
Zeer fraaie afwerking!
Mooie constructieve oplossing, helaas niet echt naar geluisterd. Afwerking en geluid: prima op afstand.
Mooie lijnen, letterlijk. Prachtig ontwerp met mooie voetjes en outtriggers. Waar ik stond klonk het wat diffuus maar wel lekker groots en rustig.
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
het was gezellig en veel bijgeleerd, enthousiasme is aanstekelijk 
Nog een paar foto's bijgevoegd...
Nog een paar foto's bijgevoegd...
Laatst gewijzigd door m_cruiser op zo 25 mei 2014, 9:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Bedankt aan allen die deze dag elk jaar zo fijn en gezellig maken!
Dit jaar heb ik ruim de tijd genomen om uitgebreid te luisteren en dat is me zeker niet misvallen
Respect aan Harry en Gerhard voor het sleuren van al dat materiaal, maar het was zeker de moeite waard! Mijn persoonlijke voorkeur lag bij de open baffle opstelling van Harry, groots, gedetailleerd, veel body, en vooral imposant!
Zij die het audiovisuele spektakel op het einde van de avond gemist hebben : jammerrrr, was een voortreffelijke afsluiter en heerlijk toch, dat prielen met de kabeltjes!
Dit jaar heb ik ruim de tijd genomen om uitgebreid te luisteren en dat is me zeker niet misvallen
Respect aan Harry en Gerhard voor het sleuren van al dat materiaal, maar het was zeker de moeite waard! Mijn persoonlijke voorkeur lag bij de open baffle opstelling van Harry, groots, gedetailleerd, veel body, en vooral imposant!
Zij die het audiovisuele spektakel op het einde van de avond gemist hebben : jammerrrr, was een voortreffelijke afsluiter en heerlijk toch, dat prielen met de kabeltjes!
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Dan heb je echt hard gereden, zeg maar eerder laagvliegen...ds23man schreef:Om 18:20 vertrokken uit Breda en om 21:05 weer thuis..... En gelijk een![]()
![]()
![]()
Nou nog wachten op de foto's van onze vervangende huisfotograaf!
Foto's komen zondag in de loop van de dag, ben net thuis, was nog een uurtje bij Aatv blijven hangen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
ray5150 schreef:Dan heb je echt hard gereden, zeg maar eerder laagvliegen...ds23man schreef:Om 18:20 vertrokken uit Breda en om 21:05 weer thuis..... En gelijk een![]()
![]()
![]()
Nou nog wachten op de foto's van onze vervangende huisfotograaf!![]()
Foto's komen zondag in de loop van de dag, ben net thuis, was nog een uurtje bij Aatv blijven hangen.
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Mannen,
Het was leuk om kennis te maken ! vooral dat een en ander gehouden werd in de lokale speel - o - theek dekte de lading wel aardig, grootte mannen speelgoed ..
Ik had de nCore's nog niet eerder op oorlogssterkte voorbij horen denderen maar ben geheel overtuigt. Wat een GEWELDIG product van eigen bodem, erg overtuigend in combinatie met de magnetostaten en subwoofers. Harry, petje af voor het getoonde vakmanschap, zowel wat betreft het hout als de opbouw van je ncore kast.
Hulde Gerhard, Tower of power knettert nog na, het gemak waarmee dit systeem druk opbouwt en daarbij nix aan detail inboet blijft nog wel even doorzeuren ben ik bang. Dit geluid dus alleen dan met een kleiner woofertje.
Muziek keuzes zijn persoonlijk en het was fijn om te zien dat daar ook alle ruimte voor was.
Hmmm, ik krijg trek in een fast setje. Errug mooie drivertjes dese.
Pizza !
Oja, ik had beloofd nog even een linkje te plaatsen naar de mfb meeting 7 juni aanstaande, bij deze
Het was leuk om kennis te maken ! vooral dat een en ander gehouden werd in de lokale speel - o - theek dekte de lading wel aardig, grootte mannen speelgoed ..
Laatst gewijzigd door motoindo op zo 25 mei 2014, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
ah, ik kon ze al niet vindenHenkjan schreef:de afdeling gevonden voorwerpen
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Ik heb ze in budel staan Chris. Even kijken hoe we ze bij jou krijgen.
Ik heb overigens geweldig genoten gisteren. Was om 11.50 thuis. Ik hoop dat de muziekfilmavond leuk was? Met de set van Harry,pietepieter, pappaleo en Henk-Jan was het echt super!!
Ik wil nog graag iedereen bedanken voor alle moeite genomen om deze luisterdag zo fijn te maken, de verre reizigers (ds23man), de grote slepers ( iedereen die wat meenam), de grote lolbroeken, de stille en minder stille genieters, de ijscoman (heeeeerlijk!), de pizzabezorger, de bardame Ankie en iedereen die ik vergeten ben: dank je wel!!!
Ik ga nog eens uitgebreid terugkomen op de dag, maar mijn gezinnetje ga ik nu eerst wat quality time geven
heb ook nog een paar foto's, zal ze nog posten...
Groetjes
Jan
Ik heb overigens geweldig genoten gisteren. Was om 11.50 thuis. Ik hoop dat de muziekfilmavond leuk was? Met de set van Harry,pietepieter, pappaleo en Henk-Jan was het echt super!!
Ik wil nog graag iedereen bedanken voor alle moeite genomen om deze luisterdag zo fijn te maken, de verre reizigers (ds23man), de grote slepers ( iedereen die wat meenam), de grote lolbroeken, de stille en minder stille genieters, de ijscoman (heeeeerlijk!), de pizzabezorger, de bardame Ankie en iedereen die ik vergeten ben: dank je wel!!!
Ik ga nog eens uitgebreid terugkomen op de dag, maar mijn gezinnetje ga ik nu eerst wat quality time geven
Groetjes
Jan
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Wie is nou de winnaar der line arrays geworden? ds23man of Harryeng?
Wel balen dat ik er niet bij kon zijn, anderzijds heb ik gisteren wel van een geweldig uitgebreid onbeperkt eten en drinken buffet kunnen genieten in Avifauna/Van der Valk. Ik heb ook nog een stokbroodje kaassouffle met SATE SAUS gegeten! Wat nou flauw grap lange baard...
Groetjes Walter
Wel balen dat ik er niet bij kon zijn, anderzijds heb ik gisteren wel van een geweldig uitgebreid onbeperkt eten en drinken buffet kunnen genieten in Avifauna/Van der Valk. Ik heb ook nog een stokbroodje kaassouffle met SATE SAUS gegeten! Wat nou flauw grap lange baard...
Groetjes Walter
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
De kleinste Breda luisterdag ooit (qua systemen en bezoekers), maar niet de minst leuke.
Balen dat ik rond 16:00 op een feest moest verschijnen en zodoende de groep vroegtijdig moest verlaten.
Jan, AUB blijf dit organiseren, anders gaan er toch een aantal mensen vastroesten vrees ik,
en jongens, doe eens moeite OM ER OOK BIJ TE ZIJN.
Dat het eenvoudig kan om actief deel te nemen heb ik met mijn mini setje wel bewezen en ik hoop dat het aanstekelijk heeft gewerkt.
Vrijdagmiddag begonnen met tekenen en frezen, 's avonds geschilderd en 's ochtends nog snel gemonteerd.
Fun factor oneindig en iedereen heeft ervan genoten (hoop ik).
DOEN DOEN DOEN want zonder enthousiastelingen staat Harry daar straks nog alleen.
Waarom ik Harry zeg, wel zover ik mij kan herinneren heeft hij niet één keer moeite gespaard om 'indruk' te maken!
En dat was deze keer wel echt gelukt.
Nog nooit heb ik Norah Jones haar stem zo mooi gehoord als gisteren op Harry's set.
Per toeval zei ik tegen Harry dat het laag me iets minder lag. Dus daar mag je volgend jaar van hem wel een behoorlijke upgrade verwachten (we kennen hem ondertussen al wel, die stiekeme verbeteraar)
Wat Gerhard betreft wil ik de organisator vragen om hem te verbannen voor live demos.
Te geweldadig. Niet Gerhard zelf, maar dat systeem van hem.
Buitennormaal, maar dat was ook wel een beetje de opzet denk ik
Knap staaltje power handling uit het hoge noorden.
Wat mij het meest aan de set stoorde? de wielen onder de bas kast.
Wat mij het meest beviel? het perfectionisme.
Wensdroom: alleen op een eiland met deze set
MFB: bedankt voor de demo, ... wordt zeker vervolgd!
Verder redelijk leuk klinkende systemen, maar zoals ik Jeroen gisteren meldde, als je eenmaal een open baffle gewend bent is een stap terug naar een kast moeilijk te waarderen.
Wat me wel opviel is de mooie afwerking van de meeste systemen.
Waar we vroeger met appelsiendozen (sinaasappelkistjes voor de nederlanders) naar de luisterdagen kwamen zijn het nu afgewerkte exemplaren die niet moeten onderdoen voor een afgewerkt product, of dit zelfs overstijgen.
Bedankt JAN en ALLEMAN voor de leuke dag en tot ziens op Breda 2015!
Ed
Balen dat ik rond 16:00 op een feest moest verschijnen en zodoende de groep vroegtijdig moest verlaten.
Jan, AUB blijf dit organiseren, anders gaan er toch een aantal mensen vastroesten vrees ik,
en jongens, doe eens moeite OM ER OOK BIJ TE ZIJN.
Dat het eenvoudig kan om actief deel te nemen heb ik met mijn mini setje wel bewezen en ik hoop dat het aanstekelijk heeft gewerkt.
Vrijdagmiddag begonnen met tekenen en frezen, 's avonds geschilderd en 's ochtends nog snel gemonteerd.
Fun factor oneindig en iedereen heeft ervan genoten (hoop ik).
DOEN DOEN DOEN want zonder enthousiastelingen staat Harry daar straks nog alleen.
Waarom ik Harry zeg, wel zover ik mij kan herinneren heeft hij niet één keer moeite gespaard om 'indruk' te maken!
En dat was deze keer wel echt gelukt.
Nog nooit heb ik Norah Jones haar stem zo mooi gehoord als gisteren op Harry's set.
Per toeval zei ik tegen Harry dat het laag me iets minder lag. Dus daar mag je volgend jaar van hem wel een behoorlijke upgrade verwachten (we kennen hem ondertussen al wel, die stiekeme verbeteraar)
Wat Gerhard betreft wil ik de organisator vragen om hem te verbannen voor live demos.
Te geweldadig. Niet Gerhard zelf, maar dat systeem van hem.
Buitennormaal, maar dat was ook wel een beetje de opzet denk ik
Knap staaltje power handling uit het hoge noorden.
Wat mij het meest aan de set stoorde? de wielen onder de bas kast.
Wat mij het meest beviel? het perfectionisme.
Wensdroom: alleen op een eiland met deze set
MFB: bedankt voor de demo, ... wordt zeker vervolgd!
Verder redelijk leuk klinkende systemen, maar zoals ik Jeroen gisteren meldde, als je eenmaal een open baffle gewend bent is een stap terug naar een kast moeilijk te waarderen.
Wat me wel opviel is de mooie afwerking van de meeste systemen.
Waar we vroeger met appelsiendozen (sinaasappelkistjes voor de nederlanders) naar de luisterdagen kwamen zijn het nu afgewerkte exemplaren die niet moeten onderdoen voor een afgewerkt product, of dit zelfs overstijgen.
Bedankt JAN en ALLEMAN voor de leuke dag en tot ziens op Breda 2015!
Ed
- asterduc
- Berichten: 4164
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
op de luisterdag zijn er alleen maar winnaars!Walt schreef:Wie is nou de winnaar der line arrays geworden? ds23man of Harryeng?
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Goed punt, maar als ik jouw reactie lees dan was de set van ds23man vooral hard, zuiver en dynamisch en won de set van Harryeng het op muzikaal gebied..
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Beide waren erg fraai!
De set van Gerhard was in vergelijk met Alphen en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter!
Als ik een winnaar moest kiezen zou ik het niet weten eigenlijk......
De set van Gerhard was in vergelijk met Alphen en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter!
Als ik een winnaar moest kiezen zou ik het niet weten eigenlijk......
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Dit was voor mij een interessante dag met een smakelijk einde!
Ik trof een ontspannen sfeer en heb kennis gemaakt met een paar zba-ers, heel fijn.
Ik was behoorlijk onder de indruk van de kwaliteiten van de grote systemen. Petje af.
Heb met groot genoegen geluisterd naar de Orfeo's
Heel leuk vond ik de ruimte met Philips/DHZ-MFB, de houten voor-versterkerkastjes, de JLH versterker en de geheel zelf gemaakte magnetostaten.
Tot een volgende keer, heren
Ik trof een ontspannen sfeer en heb kennis gemaakt met een paar zba-ers, heel fijn.
Ik was behoorlijk onder de indruk van de kwaliteiten van de grote systemen. Petje af.
Heb met groot genoegen geluisterd naar de Orfeo's
Heel leuk vond ik de ruimte met Philips/DHZ-MFB, de houten voor-versterkerkastjes, de JLH versterker en de geheel zelf gemaakte magnetostaten.
Tot een volgende keer, heren
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Eigenlijk is er aan mijn set nauwelijks wat veranderd sinds Alphen, klein dipje rond de 3K toegevoegd en rond de 10K 1db afgezwakt. De grap zit hem gewoon in de ruimte, die zaal in Alphen is gewoon echt ruk en die in Breda is best wel goed. Mijn conclusie is dat als je in Breda problemen hebt in het laag en laag/mid, je het probleem in je systeem moet zoeken en niet naar de zaal wijzen.
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Klopt,maar nu kreeg is wel een fraaie indruk van de potentie van dit systeem! 
Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!
Qua laag en laagmid viel het in Alphen inderdaad wat tegen, zoals ik al eerder aangaf zou je meer verwachten van 2 dikke 15 inchers in zulke kasten, mooi dat dit in Breda dus een stuk beter was!
Voor mijn 'gevoel' zou het systeem misschien nog wel kunnen profiteren van een dedicated driver voor het 150-300Hz gebied maar dan wordt de set ineens veel complexer om aan te sturen wat een flink nadeel is.
Groetjes Walter
Voor mijn 'gevoel' zou het systeem misschien nog wel kunnen profiteren van een dedicated driver voor het 150-300Hz gebied maar dan wordt de set ineens veel complexer om aan te sturen wat een flink nadeel is.
Groetjes Walter
