Er zijn 4152 resultaten gevonden

door sietse
do 17 apr 2014, 15:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Reacties: 299
Weergaves: 55633

Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?

Ikke heeft het gevonden :!: :!: :D
door sietse
ma 14 apr 2014, 15:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Reacties: 299
Weergaves: 55633

Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?

Maar waarom zie ik dat niet in de bieb staan op de home page?? ikke kan het niet vinden........
door sietse
za 12 apr 2014, 20:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Reacties: 299
Weergaves: 55633

Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?

tja,de titel van dit topic zou eigenlijk met gouden lettertjes moeten worden geschreven. Hoezo ? Dit was bedoeld om vooral beginners te helpen enige kennis van audiozaken te laten opdoen.
Maar ja, waar is mijn verhaal over TL bouwen gebleven ???????????? :( :( :(
door sietse
zo 16 feb 2014, 13:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: klankkleur van buizen
Reacties: 44
Weergaves: 938

Re: klankkleur van buizen

Ik heb een tijd geleden de kans gehad, om een buizenversterker te vergelijken met een mossfet versterker. Klankmatig was die buizenversterker wel een redelijk gelijk aan de mossfet en klonk ook goed. Nadeel van de buizenversterker is verlies van hoog en laag. Dit vooral door de uitgangs trafo. De bu...
door sietse
do 13 feb 2014, 20:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2291

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

sietse schreef:
vervang de w130s.
Lees mijn project wat onder mijn bericht staat.
Sorry dat ik niet na dit berichtje terug kwam, maar daar was reden voor.
Kan ik je verder helpen, of is dat niet meer nodig.

Overigens forum beheerders, waar is mijn TL verhaal in de bieb gebleven????
door sietse
do 06 feb 2014, 21:10
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Reacties: 52
Weergaves: 2291

Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project

vervang de w130s.
Lees mijn project wat onder mijn bericht staat.
door sietse
zo 24 nov 2013, 19:47
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Open brief.....
Reacties: 35
Weergaves: 2800

Re: Open brief.....

1 Tja, ooit in het begin van dit forum, hebben we, de toenmalige leden afgesproken dat, commercie welkom zou zijn, maar als wij, de leden, kritiek zouden hebben, moet dat commercieel bedrijf daar genoegen mee nemen of oprotten. :!: 2 En dan, als je het niet eens bent naar de gang van zaken, mag je d...
door sietse
za 09 nov 2013, 14:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ontwerp speaker concept.
Reacties: 15
Weergaves: 995

Re: ontwerp speaker concept.

Het midden van de tweeter zit op 110cm hoog. Het maakt niet uit waar ik in de kamer zit, alles blijft goed. Luister afstand uiteraard wel ongeveer 3mtr of meer. Van alles wat ik ooit bij elkaar heb zitten prutsen is dit de topper. :D
door sietse
vr 08 nov 2013, 19:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ontwerp speaker concept.
Reacties: 15
Weergaves: 995

Re: ontwerp speaker concept.

Die Visaton tweeter is prima, en als de basmid een beetje breedbandig is kun zeer goed het filter twee en half weg maken. Heb ik ook gedaan in mijn boxen.Fs mid en hoog op 4000HZ. Kijk maar ff in mijn verhaal daar over, dat nog steeds niet is geevenaard.... :sure: :sure: :D http://forum.zelfbouwaudi...
door sietse
zo 06 okt 2013, 14:08
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Leuk he, Beetsterzwaag 2013
Reacties: 97
Weergaves: 4626

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Zo, het was dus weer een geslaagde dag. Verwachte ook niet anders. Ik heb nu een nieuwe huisarts, die wel luistert naar wat ik probeer uit te leggen over het syndroom burnout. Het gaat nu gestaag beter met de nieuwe medicijnen en als dat zo mag doorgaan ben ik volgend jaar er weer bij hoop ik. En ja...
door sietse
za 05 okt 2013, 15:27
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Leuk he, Beetsterzwaag 2013
Reacties: 97
Weergaves: 4626

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Opscheppen over je spul mag ook hoor :rock: :rock: :rock:
door sietse
za 05 okt 2013, 15:06
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Leuk he, Beetsterzwaag 2013
Reacties: 97
Weergaves: 4626

Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Plekje voor de verhalen en zo :D :D :D :sure:
door sietse
ma 30 sep 2013, 19:48
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober 2013
Reacties: 202
Weergaves: 5513

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Ikke ben er ook dit jaar helaas niet bij. Veel plezier volgende week. Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen ! Siets, Ik rij wel via Dockum naar Beetsterswaech. De Pater Familias van de Noordelijke Zelfbouw Audio werd vorig jaar node ...
door sietse
vr 27 sep 2013, 19:17
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober 2013
Reacties: 202
Weergaves: 5513

Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober

Ikke ben er ook dit jaar helaas niet bij.
Veel plezier volgende week.
door sietse
za 20 jul 2013, 19:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Kort vraagje over TL
Reacties: 10
Weergaves: 447

Re: Kort vraagje over TL

maar wat is de voorkant??
door sietse
ma 15 jul 2013, 19:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Kort vraagje over TL
Reacties: 10
Weergaves: 447

Re: Kort vraagje over TL

Tekeningetje van de line ???
Voor de demping, 1/3 van de line achter de woof, demping, maar niet te stijf,
volgende 1/3 demping alleen langs de achterwand,
laatste 1/3 van de line leeg laten.
door sietse
zo 26 mei 2013, 19:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?
Reacties: 21
Weergaves: 2069

Re: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?

Tja Rob, als ik het verhaaltje blijf lezen, krijg ik de indruk dat je geen flauw benul hebt van zenders en ontvangers. Ook het modulatie verhaal AM of FM is toch iets ingewikkelder dan je denkt. Als ik je een goed bedoeld advies mag geven, zie dan dat je lektuur krijgt waar de werking van zenders en...
door sietse
za 25 mei 2013, 19:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?
Reacties: 21
Weergaves: 2069

Re: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?

Het is een beetje onduidelijk wat je wilt gaan bouwen. Een versterker voor muziek, een zender of een radio ontvanger. Want in een audioversterker heb je een uitgangstrafo nodig als je met buizen werkt. Een modulator is denk ik wat anders. Ik begrijp dus nog steeds niet wat jou probleem is???
door sietse
vr 24 mei 2013, 19:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?
Reacties: 21
Weergaves: 2069

Re: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?

Tja Rob, dit is een audio zelfbouw forum en geen radio-zender bouw voor radiozend amateurs. Was ik ooit wel, maar jou vraag is ook voor mij nog al vreemd.
Misschien is er binnen het radio zend amateur gebeuren nog iets te vinden.
door sietse
zo 19 mei 2013, 19:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Stella Light als 3e Project
Reacties: 35
Weergaves: 1673

Re: Stella Light als 3e Project

heel mooi, maar ik zou de opstelling zo doen, dat de basjes naar het midden "blazen|" Mijn side loaded TL's werken dan beter dan andersom qua stereo beeld dat ik heb op mijn "heilige" stoel.
door sietse
do 16 mei 2013, 19:44
Forum: Versterkers
Onderwerp: Ncore building topic
Reacties: 84
Weergaves: 8197

Re: Ncore building topic

Ok, netjes, maar nu stekker in stopkontakt, gloeilampjes op de uitgangen, en hopen dat je audiofiele schemerlichtjes gaat hebben.. :twisted:
:rofl: :rofl:
door sietse
do 16 mei 2013, 19:34
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Reacties: 43
Weergaves: 2261

Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden

Gecondoleerd ook van hier, waar is hij aan overleden ??
door sietse
zo 05 mei 2013, 19:36
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Relais om speakers te schakelen
Reacties: 15
Weergaves: 1330

Re: Relais om speakers te schakelen

Ik heb goede ervaringen met die relais van Amplimo. Doen het al jaren goed.
door sietse
wo 03 apr 2013, 19:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Transmissionline hulp gevraagd voor berekening lijn en kist.
Reacties: 19
Weergaves: 1205

Re: Transmissionline hulp gevraagd voor berekening lijn en k

Er is niks mis met het verhaaltje in de bieb. Maar je moet wel een beetje kunnen rekenen. Ikke heeft geen computer nodig voor het berekenen van een TL. :twisted: :lol: :lol:
Ongeveer 10 minuten en dan naar de tekentafel en de bouwmarkt voor materiaal.
door sietse
di 05 mar 2013, 19:27
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Traag.......................................................
Reacties: 157
Weergaves: 8737

Re: Traag...................................................

Ik zit ook vrij vaak per avond te wachten omdat ik moet wachten op -zelfbouw audio.nl-, als ik van topic A naar B wil....... :!: