Er zijn 4152 resultaten gevonden
- do 17 apr 2014, 15:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
- Reacties: 299
- Weergaves: 55633
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Ikke heeft het gevonden

- ma 14 apr 2014, 15:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
- Reacties: 299
- Weergaves: 55633
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Maar waarom zie ik dat niet in de bieb staan op de home page?? ikke kan het niet vinden........
- za 12 apr 2014, 20:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
- Reacties: 299
- Weergaves: 55633
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
tja,de titel van dit topic zou eigenlijk met gouden lettertjes moeten worden geschreven. Hoezo ? Dit was bedoeld om vooral beginners te helpen enige kennis van audiozaken te laten opdoen.
Maar ja, waar is mijn verhaal over TL bouwen gebleven ????????????

Maar ja, waar is mijn verhaal over TL bouwen gebleven ????????????
- zo 16 feb 2014, 13:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: klankkleur van buizen
- Reacties: 44
- Weergaves: 938
Re: klankkleur van buizen
Ik heb een tijd geleden de kans gehad, om een buizenversterker te vergelijken met een mossfet versterker. Klankmatig was die buizenversterker wel een redelijk gelijk aan de mossfet en klonk ook goed. Nadeel van de buizenversterker is verlies van hoog en laag. Dit vooral door de uitgangs trafo. De bu...
- do 13 feb 2014, 20:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
- Reacties: 52
- Weergaves: 2291
Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
Sorry dat ik niet na dit berichtje terug kwam, maar daar was reden voor.sietse schreef:vervang de w130s.
Lees mijn project wat onder mijn bericht staat.
Kan ik je verder helpen, of is dat niet meer nodig.
Overigens forum beheerders, waar is mijn TL verhaal in de bieb gebleven????
- do 06 feb 2014, 21:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
- Reacties: 52
- Weergaves: 2291
Re: Mijn 1e TL Speaker 3-weg met crossover project
vervang de w130s.
Lees mijn project wat onder mijn bericht staat.
Lees mijn project wat onder mijn bericht staat.
- zo 24 nov 2013, 19:47
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Open brief.....
- Reacties: 35
- Weergaves: 2800
Re: Open brief.....
1 Tja, ooit in het begin van dit forum, hebben we, de toenmalige leden afgesproken dat, commercie welkom zou zijn, maar als wij, de leden, kritiek zouden hebben, moet dat commercieel bedrijf daar genoegen mee nemen of oprotten. :!: 2 En dan, als je het niet eens bent naar de gang van zaken, mag je d...
- za 09 nov 2013, 14:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ontwerp speaker concept.
- Reacties: 15
- Weergaves: 995
Re: ontwerp speaker concept.
Het midden van de tweeter zit op 110cm hoog. Het maakt niet uit waar ik in de kamer zit, alles blijft goed. Luister afstand uiteraard wel ongeveer 3mtr of meer. Van alles wat ik ooit bij elkaar heb zitten prutsen is dit de topper. 
- vr 08 nov 2013, 19:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: ontwerp speaker concept.
- Reacties: 15
- Weergaves: 995
Re: ontwerp speaker concept.
Die Visaton tweeter is prima, en als de basmid een beetje breedbandig is kun zeer goed het filter twee en half weg maken. Heb ik ook gedaan in mijn boxen.Fs mid en hoog op 4000HZ. Kijk maar ff in mijn verhaal daar over, dat nog steeds niet is geevenaard.... :sure: :sure: :D http://forum.zelfbouwaudi...
- zo 06 okt 2013, 14:08
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Leuk he, Beetsterzwaag 2013
- Reacties: 97
- Weergaves: 4626
Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013
Zo, het was dus weer een geslaagde dag. Verwachte ook niet anders. Ik heb nu een nieuwe huisarts, die wel luistert naar wat ik probeer uit te leggen over het syndroom burnout. Het gaat nu gestaag beter met de nieuwe medicijnen en als dat zo mag doorgaan ben ik volgend jaar er weer bij hoop ik. En ja...
- za 05 okt 2013, 15:27
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Leuk he, Beetsterzwaag 2013
- Reacties: 97
- Weergaves: 4626
Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013
Opscheppen over je spul mag ook hoor

- za 05 okt 2013, 15:06
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Leuk he, Beetsterzwaag 2013
- Reacties: 97
- Weergaves: 4626
Leuk he, Beetsterzwaag 2013
Plekje voor de verhalen en zo

- ma 30 sep 2013, 19:48
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober 2013
- Reacties: 202
- Weergaves: 5513
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Ikke ben er ook dit jaar helaas niet bij. Veel plezier volgende week. Een wijze man is hij, die twijfelt aan zijn eigen woorden, want alles kan, tot het tegendeel is bewezen ! Siets, Ik rij wel via Dockum naar Beetsterswaech. De Pater Familias van de Noordelijke Zelfbouw Audio werd vorig jaar node ...
- vr 27 sep 2013, 19:17
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober 2013
- Reacties: 202
- Weergaves: 5513
Re: 8 ste ZBA luisterdag van Het Noorden zaterdag 5 oktober
Ikke ben er ook dit jaar helaas niet bij.
Veel plezier volgende week.
Veel plezier volgende week.
- za 20 jul 2013, 19:30
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kort vraagje over TL
- Reacties: 10
- Weergaves: 447
Re: Kort vraagje over TL
maar wat is de voorkant??
- ma 15 jul 2013, 19:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kort vraagje over TL
- Reacties: 10
- Weergaves: 447
Re: Kort vraagje over TL
Tekeningetje van de line ???
Voor de demping, 1/3 van de line achter de woof, demping, maar niet te stijf,
volgende 1/3 demping alleen langs de achterwand,
laatste 1/3 van de line leeg laten.
Voor de demping, 1/3 van de line achter de woof, demping, maar niet te stijf,
volgende 1/3 demping alleen langs de achterwand,
laatste 1/3 van de line leeg laten.
- zo 26 mei 2013, 19:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?
- Reacties: 21
- Weergaves: 2069
Re: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?
Tja Rob, als ik het verhaaltje blijf lezen, krijg ik de indruk dat je geen flauw benul hebt van zenders en ontvangers. Ook het modulatie verhaal AM of FM is toch iets ingewikkelder dan je denkt. Als ik je een goed bedoeld advies mag geven, zie dan dat je lektuur krijgt waar de werking van zenders en...
- za 25 mei 2013, 19:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?
- Reacties: 21
- Weergaves: 2069
Re: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?
Het is een beetje onduidelijk wat je wilt gaan bouwen. Een versterker voor muziek, een zender of een radio ontvanger. Want in een audioversterker heb je een uitgangstrafo nodig als je met buizen werkt. Een modulator is denk ik wat anders. Ik begrijp dus nog steeds niet wat jou probleem is???
- vr 24 mei 2013, 19:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?
- Reacties: 21
- Weergaves: 2069
Re: trafo's niet in een versterker maar in een modulator!?
Tja Rob, dit is een audio zelfbouw forum en geen radio-zender bouw voor radiozend amateurs. Was ik ooit wel, maar jou vraag is ook voor mij nog al vreemd.
Misschien is er binnen het radio zend amateur gebeuren nog iets te vinden.
Misschien is er binnen het radio zend amateur gebeuren nog iets te vinden.
- zo 19 mei 2013, 19:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Stella Light als 3e Project
- Reacties: 35
- Weergaves: 1673
Re: Stella Light als 3e Project
heel mooi, maar ik zou de opstelling zo doen, dat de basjes naar het midden "blazen|" Mijn side loaded TL's werken dan beter dan andersom qua stereo beeld dat ik heb op mijn "heilige" stoel.
- do 16 mei 2013, 19:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Ncore building topic
- Reacties: 84
- Weergaves: 8197
Re: Ncore building topic
Ok, netjes, maar nu stekker in stopkontakt, gloeilampjes op de uitgangen, en hopen dat je audiofiele schemerlichtjes gaat hebben..

- do 16 mei 2013, 19:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
- Reacties: 43
- Weergaves: 2261
Re: Zelfbouw speaker-onderdelen wegens overlijden
Gecondoleerd ook van hier, waar is hij aan overleden ??
- zo 05 mei 2013, 19:36
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Relais om speakers te schakelen
- Reacties: 15
- Weergaves: 1330
Re: Relais om speakers te schakelen
Ik heb goede ervaringen met die relais van Amplimo. Doen het al jaren goed.
- wo 03 apr 2013, 19:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Transmissionline hulp gevraagd voor berekening lijn en kist.
- Reacties: 19
- Weergaves: 1205
Re: Transmissionline hulp gevraagd voor berekening lijn en k
Er is niks mis met het verhaaltje in de bieb. Maar je moet wel een beetje kunnen rekenen. Ikke heeft geen computer nodig voor het berekenen van een TL.
Ongeveer 10 minuten en dan naar de tekentafel en de bouwmarkt voor materiaal.
Ongeveer 10 minuten en dan naar de tekentafel en de bouwmarkt voor materiaal.
- di 05 mar 2013, 19:27
- Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
- Onderwerp: Traag.......................................................
- Reacties: 157
- Weergaves: 8737
Re: Traag...................................................
Ik zit ook vrij vaak per avond te wachten omdat ik moet wachten op -zelfbouw audio.nl-, als ik van topic A naar B wil....... 
