Er zijn 36 resultaten gevonden

door monjet
vr 24 jun 2022, 9:21
Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
Onderwerp: teruglezen Filterdata uit Hypex FA253
Reacties: 32
Weergaves: 1079

Re: teruglezen Filterdata uit Hypex FA253

John P schreef: do 23 jun 2022, 20:07
De buurvrouw is het sowieso schuld.
Behalve als het een knappe buurvrouw is
door monjet
vr 24 jun 2022, 9:18
Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
Onderwerp: teruglezen Filterdata uit Hypex FA253
Reacties: 32
Weergaves: 1079

Re: teruglezen Filterdata uit Hypex FA253

Dank voor de reacties. Ik weet nu waar ik aan toe ben. Ik ga voor hobbyen cq meten , ... en m'n instellingen opslaan in the Cloud voortaan . Groeten Peter
door monjet
do 23 jun 2022, 11:55
Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
Onderwerp: teruglezen Filterdata uit Hypex FA253
Reacties: 32
Weergaves: 1079

teruglezen Filterdata uit Hypex FA253

Goedemiddag, Helaas ben ik het bestand kwijt met mijn filterinstellingen op mijn met Hypex Fusion FA253's uitgeruste luidsprekers kwijt. Wat de oorzaak is, is niet duidelijk helaas. Komt waarschijnlijk door slordigheid, maar kan ook komen doordat ik nu een SSD schijf heb op mijn laptop en dat er iet...
door monjet
do 02 jun 2022, 12:20
Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
Onderwerp: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Reacties: 46
Weergaves: 2787

Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps

Geachte Fusion liefhebbers, Voor degene(n) die via de SPDIF in hun in slaap gesuste Fusion niet meer aan de praat krijgen, anders dan de USB kabel aansluiten en met hun PC HFD de luidspreker moeten opstarten..., het volgende; Om de Master Slave via SPDIF vanuit slaapstand weer 'wakker' te maken is h...
door monjet
ma 09 mei 2022, 20:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: Brom voorversterker
Reacties: 9
Weergaves: 415

Re: Brom voorversterker

Ik heb de potmeter geaard. Ik gebruikte een verlengstuk voor de as van de potmeter, waardoor die die niet geaard was. Nadat ik de metalen potmeter geaard had, was de brom weg! Dank allen voor de hulp!!
door monjet
za 19 mar 2022, 7:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Buizen gerelateerd: Voedingstrafo AD9026 PL088
Reacties: 5
Weergaves: 285

Re: Buizen gerelateerd: Voedingstrafo AD9026 PL088

Heel erg bedankt voor de informatie. Ik heb nog zo’n grote jampot liggen en een EH 5U4G. Van de trafo wordt alleen de hoogspanning gebruikt en de gloei voor de 5Y3GT. Alle overige gloeispanningen voor de PX25 en de C3G worden apart gevoed en gelijkgericht met aparte trafo’s en modules. Ik heb ‘m zel...
door monjet
vr 18 mar 2022, 11:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Buizen gerelateerd: Voedingstrafo AD9026 PL088
Reacties: 5
Weergaves: 285

Buizen gerelateerd: Voedingstrafo AD9026 PL088

Hallo vrienden, Ik ben aan het sleutelen aan een buizeneindtrap, maar wil de Sovtek 5Y3GT vervangen door een 5U4GB. Alleen weet ik niet of bovengenoemde voedingstrafo dit aan kan: de gloeistroom van de 5Y3GT is 2A en van de 5U4G 3 ampere. Voordat ik de trafo onherstelbaar beschadig, doe ik bij deze ...
door monjet
za 12 feb 2022, 21:15
Forum: Versterkers
Onderwerp: Brom voorversterker
Reacties: 9
Weergaves: 415

Re: Brom voorversterker

Chocomel schreef: vr 11 feb 2022, 18:26
Welke apparatuur is er nog meer op aangesloten?
Het eerste waar ik aan denk is een aardlus.

In dit geval was er geen apparatuur aangesloten!
door monjet
vr 11 feb 2022, 12:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: Brom voorversterker
Reacties: 9
Weergaves: 415

Re: Brom voorversterker

OpaBert schreef: vr 11 feb 2022, 9:17
Donleo had het zelfde
De oplossing die Anne voorstelde aan je was afdoende
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 0#p2026150
Grt
OpaBert
Hoi hoi, weer wat geleerd! Heel erg bedankt voor deze waardevolle tips!!!! Ik ga aan de slag

Groeten Peter
door monjet
do 10 feb 2022, 22:19
Forum: Versterkers
Onderwerp: Line out maken op versterker
Reacties: 7
Weergaves: 484

Re: Line out maken op versterker

Hallo Robert,

Hetzelfde principe geldt voor zowel
Mono als stereo toch? Ik dacht dat de tekening wel duidelijk zou zijn als alleen 1 kanaal werd uitgetekend.
door monjet
do 10 feb 2022, 22:01
Forum: Versterkers
Onderwerp: Brom voorversterker
Reacties: 9
Weergaves: 415

Brom voorversterker

Hallo audioliefhebbers, Graag uw mening over onderstaand probleem/verschijnsel! Ik heb een zelfbouw voorversterker die geleidelijk gaat brommen bij het opendraaien van de potmeter tot driekwart van de uitslag en bij het laatste stukje van de potmeterstand tot maximaal is de brom helemaal weg?!? Wie ...
door monjet
wo 02 feb 2022, 15:54
Forum: Versterkers
Onderwerp: Line out maken op versterker
Reacties: 7
Weergaves: 484

Re: Line out maken op versterker

Dankje! Ik ga het uitproberen
door monjet
wo 02 feb 2022, 13:12
Forum: Versterkers
Onderwerp: Line out maken op versterker
Reacties: 7
Weergaves: 484

Re: Line out maken op versterker

De waarde van de vv-potmeter is 50k. En hij wordt gebruikt als REC out. Ik weet de ingangsgevoeligheid niet van de taperecorder.

De voortrap is een Fet en dan een kathodevolger buis 6n16b

Maar de tekening klopt op zich? Groeten Peter
door monjet
wo 02 feb 2022, 12:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: Line out maken op versterker
Reacties: 7
Weergaves: 484

Line out maken op versterker

Goedemorgen audioliefhebbers, Ik wil op mijn voorversterker een line out maken, die onafhankelijk is van volume en toonregeling van die voorversterker. Is het mogelijk om een verbinding te maken tussen de keuzeschakelaar en de volumepotmeter van de voortrap naar de cinch out van de te maken line-out...
door monjet
vr 22 okt 2021, 19:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: Wie weet wat voor onderdeel dit is
Reacties: 8
Weergaves: 370

Re: Wie weet wat voor onderdeel dit is

Dank voor jullie leerzame reacties. Weten jullie ook hoe de ecc83 gekoppeld is met de el95? Of is deze gelijkstroomgekoppeld? Groeten Peter
door monjet
vr 22 okt 2021, 16:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: Wie weet wat voor onderdeel dit is
Reacties: 8
Weergaves: 370

Wie weet wat voor onderdeel dit is

Goedemiddag, Is er iemand die weet wat voor een onderdeel dit is en misschien de waarde ook? Als het een koppelcondensator is, loont het dan de moeite om deze te vervangen door een betere mkp oid? Hij zit tussen een ecc83 en een el95 en koMt uit een portable pickupkoffer van, jawel hoor…Philips! Gra...
door monjet
do 24 okt 2019, 15:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Reacties: 10
Weergaves: 303

Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar

Even een terugkoppeling: probleem opgelost. Dankjewel
door monjet
do 24 okt 2019, 13:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Reacties: 10
Weergaves: 303

Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar

:goeie: Bedankt allemaal voor de tips. Ik ga het aanpassen en weer proberen
door monjet
do 24 okt 2019, 12:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Reacties: 10
Weergaves: 303

Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar

Zal ik het met common ground proberen?
door monjet
do 24 okt 2019, 12:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Reacties: 10
Weergaves: 303

Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar

ray5150 schreef:
Waarom zou je ook de min willen schakelen ?
Goede vraag! Ik dacht...dan heb ik minder aardlussen... :think:
door monjet
do 24 okt 2019, 12:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Reacties: 10
Weergaves: 303

Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar

ik gebruik een goede 'hardware' keuze draaischakelaar.
door monjet
do 24 okt 2019, 12:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Reacties: 10
Weergaves: 303

Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar

ik heb een single ended signaal dus plus en min, waarbij min aan de aarde ligt. Met de schakelaar schakel ik ook de min/aarde.
door monjet
do 24 okt 2019, 12:25
Forum: Persberichten
Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
Reacties: 1479
Weergaves: 64153

Re: Hypex Fusion Plate amps

Hallo,

Ik ben benieuwd wanneer :think: die beloofde klantvriendelijke manual komt met voorbeelden of een workshop van een dag(deel) met praktische voorbeelden over meten en instellen van de Fusion Amps!

groeten Peter
door monjet
do 24 okt 2019, 12:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Reacties: 10
Weergaves: 303

schakelknal bronkeuzeschakelaar

Goedemorgen beste mensen, Ik heb een buizenvoorversterker gebouwd met 2 '76'voortrapbuizen en een 6N6P als kathodevolger. Het gaat om het volgende; ik heb een ingangskeuzeschakelaar op deze voorversterker en als ik die draai van de ene bron naar de andere, dan hoor ik een ontzettende knal op mijn ac...
door monjet
di 04 jun 2019, 15:10
Forum: Persberichten
Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
Reacties: 1479
Weergaves: 64153

Re: Hypex Fusion Plate amps

ds23man schreef:
Rustig aan jongens, ik begin binnenkort met het maken van een manual.
Super! :yeah: