Behalve als het een knappe buurvrouw is
Er zijn 36 resultaten gevonden
- vr 24 jun 2022, 9:21
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: teruglezen Filterdata uit Hypex FA253
- Reacties: 32
- Weergaves: 1079
- vr 24 jun 2022, 9:18
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: teruglezen Filterdata uit Hypex FA253
- Reacties: 32
- Weergaves: 1079
Re: teruglezen Filterdata uit Hypex FA253
Dank voor de reacties. Ik weet nu waar ik aan toe ben. Ik ga voor hobbyen cq meten , ... en m'n instellingen opslaan in the Cloud voortaan . Groeten Peter
- do 23 jun 2022, 11:55
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: teruglezen Filterdata uit Hypex FA253
- Reacties: 32
- Weergaves: 1079
teruglezen Filterdata uit Hypex FA253
Goedemiddag, Helaas ben ik het bestand kwijt met mijn filterinstellingen op mijn met Hypex Fusion FA253's uitgeruste luidsprekers kwijt. Wat de oorzaak is, is niet duidelijk helaas. Komt waarschijnlijk door slordigheid, maar kan ook komen doordat ik nu een SSD schijf heb op mijn laptop en dat er iet...
- do 02 jun 2022, 12:20
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
- Reacties: 46
- Weergaves: 2787
Re: Filterhulp Hypex Fusion plate amps
Geachte Fusion liefhebbers, Voor degene(n) die via de SPDIF in hun in slaap gesuste Fusion niet meer aan de praat krijgen, anders dan de USB kabel aansluiten en met hun PC HFD de luidspreker moeten opstarten..., het volgende; Om de Master Slave via SPDIF vanuit slaapstand weer 'wakker' te maken is h...
- ma 09 mei 2022, 20:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Brom voorversterker
- Reacties: 9
- Weergaves: 415
Re: Brom voorversterker
Ik heb de potmeter geaard. Ik gebruikte een verlengstuk voor de as van de potmeter, waardoor die die niet geaard was. Nadat ik de metalen potmeter geaard had, was de brom weg! Dank allen voor de hulp!!
- za 19 mar 2022, 7:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizen gerelateerd: Voedingstrafo AD9026 PL088
- Reacties: 5
- Weergaves: 285
Re: Buizen gerelateerd: Voedingstrafo AD9026 PL088
Heel erg bedankt voor de informatie. Ik heb nog zo’n grote jampot liggen en een EH 5U4G. Van de trafo wordt alleen de hoogspanning gebruikt en de gloei voor de 5Y3GT. Alle overige gloeispanningen voor de PX25 en de C3G worden apart gevoed en gelijkgericht met aparte trafo’s en modules. Ik heb ‘m zel...
- vr 18 mar 2022, 11:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizen gerelateerd: Voedingstrafo AD9026 PL088
- Reacties: 5
- Weergaves: 285
Buizen gerelateerd: Voedingstrafo AD9026 PL088
Hallo vrienden, Ik ben aan het sleutelen aan een buizeneindtrap, maar wil de Sovtek 5Y3GT vervangen door een 5U4GB. Alleen weet ik niet of bovengenoemde voedingstrafo dit aan kan: de gloeistroom van de 5Y3GT is 2A en van de 5U4G 3 ampere. Voordat ik de trafo onherstelbaar beschadig, doe ik bij deze ...
- za 12 feb 2022, 21:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Brom voorversterker
- Reacties: 9
- Weergaves: 415
- vr 11 feb 2022, 12:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Brom voorversterker
- Reacties: 9
- Weergaves: 415
Re: Brom voorversterker
Hoi hoi, weer wat geleerd! Heel erg bedankt voor deze waardevolle tips!!!! Ik ga aan de slagOpaBert schreef: ↑vr 11 feb 2022, 9:17Donleo had het zelfde
De oplossing die Anne voorstelde aan je was afdoende
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 0#p2026150
Grt
OpaBert
Groeten Peter
- do 10 feb 2022, 22:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Line out maken op versterker
- Reacties: 7
- Weergaves: 484
Re: Line out maken op versterker
Hallo Robert,
Hetzelfde principe geldt voor zowel
Mono als stereo toch? Ik dacht dat de tekening wel duidelijk zou zijn als alleen 1 kanaal werd uitgetekend.
Hetzelfde principe geldt voor zowel
Mono als stereo toch? Ik dacht dat de tekening wel duidelijk zou zijn als alleen 1 kanaal werd uitgetekend.
- do 10 feb 2022, 22:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Brom voorversterker
- Reacties: 9
- Weergaves: 415
Brom voorversterker
Hallo audioliefhebbers, Graag uw mening over onderstaand probleem/verschijnsel! Ik heb een zelfbouw voorversterker die geleidelijk gaat brommen bij het opendraaien van de potmeter tot driekwart van de uitslag en bij het laatste stukje van de potmeterstand tot maximaal is de brom helemaal weg?!? Wie ...
- wo 02 feb 2022, 15:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Line out maken op versterker
- Reacties: 7
- Weergaves: 484
Re: Line out maken op versterker
Dankje! Ik ga het uitproberen
- wo 02 feb 2022, 13:12
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Line out maken op versterker
- Reacties: 7
- Weergaves: 484
Re: Line out maken op versterker
De waarde van de vv-potmeter is 50k. En hij wordt gebruikt als REC out. Ik weet de ingangsgevoeligheid niet van de taperecorder.
De voortrap is een Fet en dan een kathodevolger buis 6n16b
Maar de tekening klopt op zich? Groeten Peter
De voortrap is een Fet en dan een kathodevolger buis 6n16b
Maar de tekening klopt op zich? Groeten Peter
- wo 02 feb 2022, 12:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Line out maken op versterker
- Reacties: 7
- Weergaves: 484
Line out maken op versterker
Goedemorgen audioliefhebbers, Ik wil op mijn voorversterker een line out maken, die onafhankelijk is van volume en toonregeling van die voorversterker. Is het mogelijk om een verbinding te maken tussen de keuzeschakelaar en de volumepotmeter van de voortrap naar de cinch out van de te maken line-out...
- vr 22 okt 2021, 19:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Wie weet wat voor onderdeel dit is
- Reacties: 8
- Weergaves: 370
Re: Wie weet wat voor onderdeel dit is
Dank voor jullie leerzame reacties. Weten jullie ook hoe de ecc83 gekoppeld is met de el95? Of is deze gelijkstroomgekoppeld? Groeten Peter
- vr 22 okt 2021, 16:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Wie weet wat voor onderdeel dit is
- Reacties: 8
- Weergaves: 370
Wie weet wat voor onderdeel dit is
Goedemiddag, Is er iemand die weet wat voor een onderdeel dit is en misschien de waarde ook? Als het een koppelcondensator is, loont het dan de moeite om deze te vervangen door een betere mkp oid? Hij zit tussen een ecc83 en een el95 en koMt uit een portable pickupkoffer van, jawel hoor…Philips! Gra...
- do 24 okt 2019, 15:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
- Reacties: 10
- Weergaves: 303
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Even een terugkoppeling: probleem opgelost. Dankjewel
- do 24 okt 2019, 13:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
- Reacties: 10
- Weergaves: 303
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
- do 24 okt 2019, 12:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
- Reacties: 10
- Weergaves: 303
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Zal ik het met common ground proberen?
- do 24 okt 2019, 12:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
- Reacties: 10
- Weergaves: 303
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Goede vraag! Ik dacht...dan heb ik minder aardlussen...ray5150 schreef:Waarom zou je ook de min willen schakelen ?
- do 24 okt 2019, 12:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
- Reacties: 10
- Weergaves: 303
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
ik gebruik een goede 'hardware' keuze draaischakelaar.
- do 24 okt 2019, 12:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
- Reacties: 10
- Weergaves: 303
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
ik heb een single ended signaal dus plus en min, waarbij min aan de aarde ligt. Met de schakelaar schakel ik ook de min/aarde.
- do 24 okt 2019, 12:25
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
- Reacties: 1479
- Weergaves: 64153
Re: Hypex Fusion Plate amps
Hallo,
Ik ben benieuwd wanneer
die beloofde klantvriendelijke manual komt met voorbeelden of een workshop van een dag(deel) met praktische voorbeelden over meten en instellen van de Fusion Amps!
groeten Peter
Ik ben benieuwd wanneer
groeten Peter
- do 24 okt 2019, 12:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: schakelknal bronkeuzeschakelaar
- Reacties: 10
- Weergaves: 303
schakelknal bronkeuzeschakelaar
Goedemorgen beste mensen, Ik heb een buizenvoorversterker gebouwd met 2 '76'voortrapbuizen en een 6N6P als kathodevolger. Het gaat om het volgende; ik heb een ingangskeuzeschakelaar op deze voorversterker en als ik die draai van de ene bron naar de andere, dan hoor ik een ontzettende knal op mijn ac...
- di 04 jun 2019, 15:10
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
- Reacties: 1479
- Weergaves: 64153
Re: Hypex Fusion Plate amps
Super!ds23man schreef:Rustig aan jongens, ik begin binnenkort met het maken van een manual.
