schakelknal bronkeuzeschakelaar
Moderator: Beheerdersteam
schakelknal bronkeuzeschakelaar
Goedemorgen beste mensen,
Ik heb een buizenvoorversterker gebouwd met 2 '76'voortrapbuizen en een 6N6P als kathodevolger.
Het gaat om het volgende; ik heb een ingangskeuzeschakelaar op deze voorversterker en als ik die draai van de ene bron naar de andere, dan hoor ik een ontzettende knal op mijn actieve luidsprekers...zo hard, dat ik de voorversterker eerst beter uit kan zetten en dan de keuzeschakelaar omdraai !
Als ik de voorversterker aansluit op een andere eindversterker met passieve boxen dan gebeurt precies hetzelfde als ik de keuzeschakelaar bedien?!?
Er zal vast wel iemand zijn die weet wat ik het beste kan doen in zo'n geval. Commerciële versterkers hebben dit probleem niet.
groeten, Peter
Ik heb een buizenvoorversterker gebouwd met 2 '76'voortrapbuizen en een 6N6P als kathodevolger.
Het gaat om het volgende; ik heb een ingangskeuzeschakelaar op deze voorversterker en als ik die draai van de ene bron naar de andere, dan hoor ik een ontzettende knal op mijn actieve luidsprekers...zo hard, dat ik de voorversterker eerst beter uit kan zetten en dan de keuzeschakelaar omdraai !
Als ik de voorversterker aansluit op een andere eindversterker met passieve boxen dan gebeurt precies hetzelfde als ik de keuzeschakelaar bedien?!?
Er zal vast wel iemand zijn die weet wat ik het beste kan doen in zo'n geval. Commerciële versterkers hebben dit probleem niet.
groeten, Peter
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Schakel je toevallig ook de min met de keuze schakelaar?
En wat voor schakelaar gebruik je?
En wat voor schakelaar gebruik je?
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
ik heb een single ended signaal dus plus en min, waarbij min aan de aarde ligt. Met de schakelaar schakel ik ook de min/aarde.
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Goede vraag! Ik dacht...dan heb ik minder aardlussen...ray5150 schreef:Waarom zou je ook de min willen schakelen ?
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Je moet echt de aarde niet schakelen
Als er dan een potentiaal verschil is tussen je verschillende bronnen
Dat wordt door die aard verbinding op een nivo gebracht
Schakel je dat af !
Dan staat opeens er misschien wel enkele volts op je ingang En met inschakelen wordt dat weer naar nul
Dus dit is vragen om juist een KNAL uit je speakers
Als er dan een potentiaal verschil is tussen je verschillende bronnen
Dat wordt door die aard verbinding op een nivo gebracht
Schakel je dat af !
Dan staat opeens er misschien wel enkele volts op je ingang En met inschakelen wordt dat weer naar nul
Dus dit is vragen om juist een KNAL uit je speakers
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Re: schakelknal bronkeuzeschakelaar
Kwam me bekend voor,vandaar de snelle opmerking of je de min ook mee schakelde.
Mooi dat het opgelost is.
En bedankt voor de terugkoppeling.
