Er zijn 213 resultaten gevonden
- ma 11 mei 2026, 14:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Audio Note kit EL84 UL (Ali kloon)
- Reacties: 42
- Weergaves: 1168
Re: Audio Note kit EL84 UL (Ali kloon)
En wat zijn de verschillen qua klank?
- ma 30 mar 2026, 7:29
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Ervaring met ESR meters Aliexpress
- Reacties: 7
- Weergaves: 331
Re: Ervaring met ESR meters Aliexpress
Goed om te lezen allemaal. Dat het allemaal niet heel nauwkeurig is ging ik al een beetje vanuit, maar dat het zeker bruikbaar is is mooi.
- zo 29 mar 2026, 14:24
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Ervaring met ESR meters Aliexpress
- Reacties: 7
- Weergaves: 331
Ervaring met ESR meters Aliexpress
Iemand ervaring met ESR meters van Aliexpres? (meet te weinig om er een dure voor te kopen): gaat me niet om exacte/heel nauwkeurige waarde maar zou fijn zijn om werking van condensator mee te kunnen meten (capaciteit en liefst ook ESR waarde): https://nl.aliexpress.com/item/1005011914873641.html ht...
- ma 05 jan 2026, 16:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex Nilai Class D technology
- Reacties: 545
- Weergaves: 24266
Re: Hypex Nilai Class D technology
Dat begrijp ik, maar welke Bruno moet ik nu geloven volgens jou??
- ma 05 jan 2026, 12:53
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex Nilai Class D technology
- Reacties: 545
- Weergaves: 24266
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ja en waarom dan Mola Mola van BP (duurder is beter toch)?
- ma 05 jan 2026, 11:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex Nilai Class D technology
- Reacties: 545
- Weergaves: 24266
Re: Hypex Nilai Class D technology
Wat ik me echter wel meen te herinneren was Bruno P. wel te spreken over een versterkerbouwer die een andere inputbuffer had gebouwd dan de standaard Purifi module (weet even niet meer de naam van de fabrikant). Het betrof wel een wat duurdere en niet Opamp (maar discreet opgebouwde) buffer. En tsja...
- di 23 dec 2025, 13:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex Nilai Class D technology
- Reacties: 545
- Weergaves: 24266
Re: Hypex Nilai Class D technology
Heeft iemand wel eens gekeken naar de (discreet) opgebouwde buffer van de Nilai en daar iets aan op te merken?
Voor Purifi modules worden bv. ook andere OpAmps toegepast (bv. Sparkos) in de buffer??
Voor Purifi modules worden bv. ook andere OpAmps toegepast (bv. Sparkos) in de buffer??
- wo 14 mei 2025, 7:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Recap adres
- Reacties: 10
- Weergaves: 395
Re: Recap adres
Maar voor het geval iemand wel een goed recapadres zoekt nabij Utrecht??
https://www.hifistereo.nl (zaten eerst in Soest maar nu in Woerden)
Andere adressen tips??
https://www.hifistereo.nl (zaten eerst in Soest maar nu in Woerden)
Andere adressen tips??
- do 08 mei 2025, 14:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1259
- wo 07 mei 2025, 7:49
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1259
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Ben nog aan het kijken welke bypass condensator. De Cornell Dubilier 940C die ik op het oog had is moeilijk verkrijgbaar (lange levertijd).
- di 06 mei 2025, 15:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1259
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Daar denken sommige dus anders overParallel Ctje is krokodil op brood, smaakt niet bijt wel.
- ma 05 mei 2025, 11:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1259
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Geen idee.
Vaak wordt de 100:1 regel aangehouden en zou ik dan eigenlijk een 1 uF bypass moeten gebruiken itt een 0,1 of zelfs 0,01 uF.
Vaak wordt de 100:1 regel aangehouden en zou ik dan eigenlijk een 1 uF bypass moeten gebruiken itt een 0,1 of zelfs 0,01 uF.
- zo 04 mei 2025, 9:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1259
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Ik begrijp goed dat een luidsprekerfiltercondensator totaal anders is dan een condensator in het signaalpad van een versterker, maar wat me opvalt is dat de meningen heel erg verschillen over de voors en tegens om al dan niet een bypass condensator te gebruiken. Ik ben in deze dan ook alleen geïnter...
- zo 04 mei 2025, 8:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1259
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Het is niet alleen PSaudio die het doet (dat was puur als voorbeeld). JBL deed het standaard in bepaalde speakers (https://www.lansingheritage.org/images/jbl/catalogs/1982-home/page03.jpg) Maar sommigen zien technisch geen verschil in wat er gemeten wordt: https://www.youtube.com/watch?v=Pej1NzPP_1s...
- za 03 mei 2025, 14:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1259
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Maar voorzien jullie problemen net zoals @Driekwartgeleider bij zo'n constructie?
Waarom lees je er dan toch af en toe over (en zelfs als een commercieel bedrijf als PSaudio het zegt te hebben toegepast)?? De uitkomst zal een gok zijn qua geluid, maar technisch?
Waarom lees je er dan toch af en toe over (en zelfs als een commercieel bedrijf als PSaudio het zegt te hebben toegepast)?? De uitkomst zal een gok zijn qua geluid, maar technisch?
- za 03 mei 2025, 10:43
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1259
- za 03 mei 2025, 9:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1259
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Zo,n bypass C'tje is al door diverse lui aan de audio analyzer gehangen, en rapporten die ik heb gelezen waren niet gunstig. Serieschakeling van twee onbekende high pass filters wordt beter vermeden, het resulteert is een filter met onbekende overdrachtsfunctie. En potentieel gevolgen voor F3, step...
- za 03 mei 2025, 9:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1259
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Een paar jaar geleden heb ik een OTL buizen-versterker voor een hoofdtelefoon gebouwd. De laatste condensator in de signaalweg van ieder kanaal is een Mundrorf Evo Aluminium Olie van 100uF. Deze condensator geeft een mooi open en ruimtelijk geluid, maar mistte wat laag. Ik heb eerst geprobeerd wat ...
- vr 02 mei 2025, 11:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1259
Het gebruik van een kleine bypass condensator
Wat is jullie ervaring bij het gebruik van een kleine bypass condensator (type film) parallel aan een grote (elco) condensator bij de output van een voorversterker? Tegenwoordig wordt vaak 'direct coupling' gebruikt maar in 'vroegere'/'oudere' ontwerpen (nog) niet. Ik vond o.a. dit filmpje: https://...
- ma 10 feb 2025, 10:14
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
- Reacties: 460
- Weergaves: 15378
- ma 10 feb 2025, 9:14
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
- Reacties: 460
- Weergaves: 15378
Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Bij het versterker vergelijk was er volgens mij duidelijk verschil. Nilai : Vol en groot geluidsbeeld Cambridge : Detailrijk ingetogen Hybride purifi : Muzikaal, dynamisch Groundsound : Muzikaal, detailrijk. Nooit verwacht dat er zoveel verschil hoorbaar was. Allemaal een aanrader. Wat betekent &qu...
- zo 09 feb 2025, 13:01
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
- Reacties: 460
- Weergaves: 15378
- zo 19 jan 2025, 12:15
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Componenten vervangen Bryston BP25
- Reacties: 46
- Weergaves: 1008
Re: Componenten vervangen Bryston BP25
Nog even een vervolg op de test die ik nog zou doen met het aan laten staan van de eindversterker (en andere apparatuur) en alleen de voorversterker even (ruim een half uur) uit te doen: geluid is na aanschakelen echt weer opener (minder 'versmeerd'). Als er nog andere suggesties zijn tav wat dat zo...
- za 11 jan 2025, 13:58
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Componenten vervangen Bryston BP25
- Reacties: 46
- Weergaves: 1008
- vr 10 jan 2025, 10:56
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Componenten vervangen Bryston BP25
- Reacties: 46
- Weergaves: 1008
Re: Componenten vervangen Bryston BP25
Heb er geen phonoboard in zitten, maar @Pjotr: kort samengevat: jij zou gaan (alleen) voor vervanging van de blauwe elco's?
Er zijn ook verschillende versies van het schema in omloop: (vandaar ook de revisie nummers erop), ik heb 1.62
iets eerdere versie van het schema:
Er zijn ook verschillende versies van het schema in omloop: (vandaar ook de revisie nummers erop), ik heb 1.62
iets eerdere versie van het schema:
