Er zijn 213 resultaten gevonden

door Vhond
ma 11 mei 2026, 14:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: Audio Note kit EL84 UL (Ali kloon)
Reacties: 42
Weergaves: 1166

Re: Audio Note kit EL84 UL (Ali kloon)

En wat zijn de verschillen qua klank?
door Vhond
ma 30 mar 2026, 7:29
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Ervaring met ESR meters Aliexpress
Reacties: 7
Weergaves: 329

Re: Ervaring met ESR meters Aliexpress

Goed om te lezen allemaal. Dat het allemaal niet heel nauwkeurig is ging ik al een beetje vanuit, maar dat het zeker bruikbaar is is mooi.
door Vhond
zo 29 mar 2026, 14:24
Forum: Elektronicagereedschap
Onderwerp: Ervaring met ESR meters Aliexpress
Reacties: 7
Weergaves: 329

Ervaring met ESR meters Aliexpress

Iemand ervaring met ESR meters van Aliexpres? (meet te weinig om er een dure voor te kopen): gaat me niet om exacte/heel nauwkeurige waarde maar zou fijn zijn om werking van condensator mee te kunnen meten (capaciteit en liefst ook ESR waarde): https://nl.aliexpress.com/item/1005011914873641.html ht...
door Vhond
ma 05 jan 2026, 16:21
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypex Nilai Class D technology
Reacties: 545
Weergaves: 24265

Re: Hypex Nilai Class D technology

Dat begrijp ik, maar welke Bruno moet ik nu geloven volgens jou??
door Vhond
ma 05 jan 2026, 12:53
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypex Nilai Class D technology
Reacties: 545
Weergaves: 24265

Re: Hypex Nilai Class D technology

Ja en waarom dan Mola Mola van BP (duurder is beter toch)?
door Vhond
ma 05 jan 2026, 11:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypex Nilai Class D technology
Reacties: 545
Weergaves: 24265

Re: Hypex Nilai Class D technology

Wat ik me echter wel meen te herinneren was Bruno P. wel te spreken over een versterkerbouwer die een andere inputbuffer had gebouwd dan de standaard Purifi module (weet even niet meer de naam van de fabrikant). Het betrof wel een wat duurdere en niet Opamp (maar discreet opgebouwde) buffer. En tsja...
door Vhond
di 23 dec 2025, 13:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypex Nilai Class D technology
Reacties: 545
Weergaves: 24265

Re: Hypex Nilai Class D technology

Heeft iemand wel eens gekeken naar de (discreet) opgebouwde buffer van de Nilai en daar iets aan op te merken?

Voor Purifi modules worden bv. ook andere OpAmps toegepast (bv. Sparkos) in de buffer??
door Vhond
wo 14 mei 2025, 7:31
Forum: Versterkers
Onderwerp: Recap adres
Reacties: 10
Weergaves: 394

Re: Recap adres

Maar voor het geval iemand wel een goed recapadres zoekt nabij Utrecht??

https://www.hifistereo.nl (zaten eerst in Soest maar nu in Woerden)

Andere adressen tips??
door Vhond
wo 07 mei 2025, 7:49
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1255

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

Ben nog aan het kijken welke bypass condensator. De Cornell Dubilier 940C die ik op het oog had is moeilijk verkrijgbaar (lange levertijd).
door Vhond
di 06 mei 2025, 15:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1255

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

Parallel Ctje is krokodil op brood, smaakt niet bijt wel.
Daar denken sommige dus anders over :bakkie:
door Vhond
ma 05 mei 2025, 11:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1255

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

Geen idee.

Vaak wordt de 100:1 regel aangehouden en zou ik dan eigenlijk een 1 uF bypass moeten gebruiken itt een 0,1 of zelfs 0,01 uF.
door Vhond
zo 04 mei 2025, 9:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1255

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

Ik begrijp goed dat een luidsprekerfiltercondensator totaal anders is dan een condensator in het signaalpad van een versterker, maar wat me opvalt is dat de meningen heel erg verschillen over de voors en tegens om al dan niet een bypass condensator te gebruiken. Ik ben in deze dan ook alleen geïnter...
door Vhond
zo 04 mei 2025, 8:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1255

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

Het is niet alleen PSaudio die het doet (dat was puur als voorbeeld). JBL deed het standaard in bepaalde speakers (https://www.lansingheritage.org/images/jbl/catalogs/1982-home/page03.jpg) Maar sommigen zien technisch geen verschil in wat er gemeten wordt: https://www.youtube.com/watch?v=Pej1NzPP_1s...
door Vhond
za 03 mei 2025, 14:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1255

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

Maar voorzien jullie problemen net zoals @Driekwartgeleider bij zo'n constructie?

Waarom lees je er dan toch af en toe over (en zelfs als een commercieel bedrijf als PSaudio het zegt te hebben toegepast)?? De uitkomst zal een gok zijn qua geluid, maar technisch?
door Vhond
za 03 mei 2025, 10:43
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1255

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

90000006 schreef: za 03 mei 2025, 9:38
Wat is de ingangsimpedantie van de eindversterker? Tenzij die echt bezopen laag is, is 100uf helemaal niet nodig en is een paar uF waarschijnlijk meer dan genoeg. Dat biedt heel andere perspectieven.
100kΩ
door Vhond
za 03 mei 2025, 9:26
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1255

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

Zo,n bypass C'tje is al door diverse lui aan de audio analyzer gehangen, en rapporten die ik heb gelezen waren niet gunstig. Serieschakeling van twee onbekende high pass filters wordt beter vermeden, het resulteert is een filter met onbekende overdrachtsfunctie. En potentieel gevolgen voor F3, step...
door Vhond
za 03 mei 2025, 9:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1255

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

Een paar jaar geleden heb ik een OTL buizen-versterker voor een hoofdtelefoon gebouwd. De laatste condensator in de signaalweg van ieder kanaal is een Mundrorf Evo Aluminium Olie van 100uF. Deze condensator geeft een mooi open en ruimtelijk geluid, maar mistte wat laag. Ik heb eerst geprobeerd wat ...
door Vhond
vr 02 mei 2025, 11:38
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1255

Het gebruik van een kleine bypass condensator

Wat is jullie ervaring bij het gebruik van een kleine bypass condensator (type film) parallel aan een grote (elco) condensator bij de output van een voorversterker? Tegenwoordig wordt vaak 'direct coupling' gebruikt maar in 'vroegere'/'oudere' ontwerpen (nog) niet. Ik vond o.a. dit filmpje: https://...
door Vhond
ma 10 feb 2025, 10:14
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Reacties: 460
Weergaves: 15368

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Shadow schreef: ma 10 feb 2025, 9:44
Je had er bij moeten zijn...
Was bij het vergelijk in Zeewolde (met de monitorspeakers van Satefan die nu weer gebruikt zijn kennelijk).
Ik vraag wat verheldering bij de gebruikte terminologie, that's all.
door Vhond
ma 10 feb 2025, 9:14
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Reacties: 460
Weergaves: 15368

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

Bij het versterker vergelijk was er volgens mij duidelijk verschil. Nilai : Vol en groot geluidsbeeld Cambridge : Detailrijk ingetogen Hybride purifi : Muzikaal, dynamisch Groundsound : Muzikaal, detailrijk. Nooit verwacht dat er zoveel verschil hoorbaar was. Allemaal een aanrader. Wat betekent &qu...
door Vhond
zo 09 feb 2025, 13:01
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025
Reacties: 460
Weergaves: 15368

Re: 12e luisterdag Oost Nederland zaterdag 8 februari 2025

rikpost schreef: zo 09 feb 2025, 9:38
Ook erg bedankt voor het versterker vergelijk Stefan hoewel kort heb ik toch een leerzame indruk verkregen .

Wat was ditmaal de ervaring? En welke versterkers zijn vergeleken?
door Vhond
zo 19 jan 2025, 12:15
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Componenten vervangen Bryston BP25
Reacties: 46
Weergaves: 1008

Re: Componenten vervangen Bryston BP25

Nog even een vervolg op de test die ik nog zou doen met het aan laten staan van de eindversterker (en andere apparatuur) en alleen de voorversterker even (ruim een half uur) uit te doen: geluid is na aanschakelen echt weer opener (minder 'versmeerd'). Als er nog andere suggesties zijn tav wat dat zo...
door Vhond
vr 10 jan 2025, 10:56
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Componenten vervangen Bryston BP25
Reacties: 46
Weergaves: 1008

Re: Componenten vervangen Bryston BP25

Heb er geen phonoboard in zitten, maar @Pjotr: kort samengevat: jij zou gaan (alleen) voor vervanging van de blauwe elco's?

Er zijn ook verschillende versies van het schema in omloop: (vandaar ook de revisie nummers erop), ik heb 1.62

iets eerdere versie van het schema:
Bryston-BP20-25preamp.pdf
(172.47 KiB) 20 keer gedownload