Hypex Nilai Class D technology

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

Ik kreeg net deze mail van Hypex. Nieuw speelgoed!

"Nilai Class D technology is here!
We have taken our excisting control-loop topology to a whole new level resulting in an immense performance upgrade compared to Ncore. The overall performance has increased by not less than 10 times!
This massive performance boost results in distortion figures that are 10 times lower, a power supply noise rejection that is 10 times higher and a reduced output impedance that has dropped by a factor 10. These figures may already sound incredible, wait until you hear them come alive through your speakers!

And today, 20 years after the launch of our very first Class D amplifier, we want to thank the DIY-community that has always been very loyal to us. Their support played a very important role in our company’s success. We therefore thought that letting them be the first to exclusively try out this new technology was the right thing to do!

The Nilai500DIY comes with a discrete buffer stage and voltage regulators, just like the NC400 it will be replacing. Together with carefully selected high-grade components the Nilai500DIY is our best amplifier to date. Besides the amplifier we designed a new power supply to match. The PS500DIY includes a PFC and standby power supply. Just like on the Nilai500DIY we selected high-grade components for optimized performance."

Screenshot 2022-05-16 at 11.09.42.png
Screenshot 2022-05-16 at 11.10.11.png
Screenshot 2022-05-16 at 11.21.57.png
Nog geen info kunnen vinden over prijzen en levertijden etc.

Satefan
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

Goh, zouden ze Purify weer op hun plek willen zetten? :lol:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

Shadow schreef: ma 16 mei 2022, 11:42
Goh, zouden ze Purify weer op hun plek willen zetten? :lol:
Tsja. Klassieke 'wapenwedloop' natuurlijk. Maar lijkt me een leuk winterproject :rock:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

Ja idd, als er een leuk kitje voor komt alla Purify in een Ghent doosje, dan hebben ze een bestseller.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

De OEM tegenhanger:

https://audioxpress.com/news/hypex-anno ... technology

Feit is inmiddels dat er bij het Hypex een aantal briljante jongens rondlopen die Bruno echt niet nodig hebben.
Daarom was het "afscheid" ook zo makkelijk.

Verder komt er nog een DIY preamp met relaisvolumeregeling en is configureerbaar met een kwaliteits DAC en phonostage.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef: ma 16 mei 2022, 11:55
Verder komt er nog een DIY preamp met relaisvolumeregeling en is configureerbaar met een kwaliteits DAC en phonostage.
Dat zijn mooie berichten, beetje afhankelijk van de prijs natuurlijk. :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

ds23man schreef: ma 16 mei 2022, 11:55
Verder komt er nog een DIY preamp met relaisvolumeregeling en is configureerbaar met een kwaliteits DAC en phonostage.
Take my money :rock:
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

ds23man schreef: ma 16 mei 2022, 11:55
Verder komt er nog een DIY preamp met relaisvolumeregeling en is configureerbaar met een kwaliteits DAC en phonostage.
Nu nog een 6 kanaals DSP/DAC graag. De topologie met 2 aparte DSP's die moeten verbinden met elkaar blijft een beetje behelpen in de praktijk. Dan kan ik verder met m'n project :rofl:

Satefan
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Leeuwarden »

Heel benieuwd of het alleen een meettechnische verbetering is of dat het ook muziek voortbrengt... Het verschil tussen UCD en Ncore was niet dag en nacht en, achteraf gezien, ook niet heel muzikaal...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

Gezien jouw voorkeur voor je Holton zal je dit ook wel niks vinden Jan, al was het maar omdat Gerhard er aan verbonden zit...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Leeuwarden »

Nou, denk nog eens na…
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

Terug naar de inhoud dan maar ;-).

Hier de metingen uit de link die Gerhard eerder deelde. Iets makkelijker leesbaar voor onze vredelievende forumgangers.
20220516112145_Hypex-Nilai-Frequencyresponse-Web.png
Hypex Nilai module frequency response measurement. Frequency response: As with any other good amplifier, the frequency response into a resistive load is dead flat within the audible range. Deviation at 20kHz is well under 0.05dB.
20220516112145_Hypex-Nilai-FFT-1kHz-10W--4R-Web.png
Hypex Nilai module FFT measurement at 1kHz 10W @4R. The spectrum shows a minuscule amount (-145dB) of second harmonic distortion. No other harmonics are detectable. This is below the measurement limit of most test systems and exceeds the performance of nearly any signal source.
20220516112146_Hypex-Nilai-FFT-IMD-18k-19k-10W--4RWeb.png
Hypex Nilai module FFT IMD measurement at 18k-19k 10W @4R. High frequency intermodulation at a normal level is a more difficult measure for an amplifier, and is also extraordinarily low. The largest distortion component is the 17kHz sideband at a negligible -117dB, slightly over a part per million. The 1kHz intermodulation product is still below -135dB.
20220516112146_Hypex-Nilai-THD-vs-P-1k-6k--4R-Web.png
And THD vs P 1k-6k @4R for the new Nilai module. Distortion below 25W is noise-limited, which is impressive given the very low noise (10 microvolt!).

Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op ma 16 mei 2022, 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Op ASR heeft iemand de vervormingscurves vs uitgangsvermogen in 1 grafiekje geplakt:
1THD+N Comparison_Nilai.png
Wederom biedt Hypex de beste kwaliteit weer eens alleen aan de DIY community. Een strikte wens van Jan-Peter....

Sorry, moet nu even huilen omdat dit zeer emotioneel voor mij is en gelukkig dat Hypex in zijn spirit blijft opereren.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

Mooi man =D>
Rob Dingen
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
Locatie: Gerwen
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Rob Dingen »

Leeuwarden schreef: ma 16 mei 2022, 13:58
Heel benieuwd of het alleen een meettechnische verbetering is of dat het ook muziek voortbrengt... Het verschil tussen UCD en Ncore was niet dag en nacht en, achteraf gezien, ook niet heel muzikaal...
Zo zie je maar weer hoe suggestief luisteren verschil kan geven.
Ik vond de UCD niks en de nCore een stuk beter en vond het verschil aanzienlijk.

Rob
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef: ma 16 mei 2022, 16:54

Sorry, moet nu even huilen omdat dit zeer emotioneel voor mij is en gelukkig dat Hypex in zijn spirit blijft opereren.
Moeten we over praten? Hopelijk is het dan een andere dan de DLCP spirit dat het pas over 4 jaar op de markt komt. Overigens is een PFC in een audiovoeding leuke marketing maar het zet daar geen zoden aan de dijk. Dat doet het pas bij SMPS'en die continue minimaal 50% belast worden. Dat is met audioversterkers niet het geval.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door FR_Aad »

Rob Dingen schreef: ma 16 mei 2022, 19:49
Leeuwarden schreef: ma 16 mei 2022, 13:58
Heel benieuwd of het alleen een meettechnische verbetering is of dat het ook muziek voortbrengt... Het verschil tussen UCD en Ncore was niet dag en nacht en, achteraf gezien, ook niet heel muzikaal...
Zo zie je maar weer hoe suggestief luisteren verschil kan geven.
Ik vond de UCD niks en de nCore een stuk beter en vond het verschil aanzienlijk.

Rob
Beetje appels met peren.
Ik vind de ene UCD de andere niet.

Waarschijnlijk luisteren we allemaal suggestief?
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

Rob Dingen schreef: ma 16 mei 2022, 19:49
Leeuwarden schreef: ma 16 mei 2022, 13:58
Heel benieuwd of het alleen een meettechnische verbetering is of dat het ook muziek voortbrengt... Het verschil tussen UCD en Ncore was niet dag en nacht en, achteraf gezien, ook niet heel muzikaal...
Zo zie je maar weer hoe suggestief luisteren verschil kan geven.
Ik vond de UCD niks en de nCore een stuk beter en vond het verschil aanzienlijk.

Rob
Hier dezelfde ervaring. De Hypex UCD heeft me nooit kunnen bekoren. Geen beleving of gevoel. De Ncore luister ik nagenoeg iedere dag met veel plezier naar. Nu moet ik wel vermelden dat ik de UCD direct achter een (Nelson Pass B1) buffer had, en de Ncores met de Hypex DSP gebruik met redelijk wat uurtjes tuning, en inmiddels ook weer op heel andere luidsprekers. 1:1 vergelijken is dus ook weer niet fair.

Overigens voel ik me een beetje Zwitserland, ik heb de genoemde Holton amp hier ook gehad en ook prima naar kunnen luisteren op mn Seas DX+U16 tweeweg monitoren.

Groet,
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door FR_Aad »

Ik begrijp oprecht het “beleving of gevoel” niet. Ik kan er niets mee.

Ik heb thuis een maand een UCD400 met HxR en HG supply en een Ncore naast elkaar gehad.
Ik hoorde wel iets verschil maar geen idee welke beter klonk. Blind kon ik ze in ieder geval niet aanwijzen.
De muziek was op beide prima te beluisteren.
Het kan zijn dat mijn Jenzens de zwakke schakel waren.
Maar misschien maakt het mijn leven ook wel een stuk gemakkelijker. :-)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

Dat laatste zeker :goedzo:
Ik hoor geen verschil tussen de Purify en de CA amp behalve dat de Purify wat meer sap over heeft op laagrendement speakers.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door FR_Aad »

Neemt niet weg dat het mooi is, dat Hypex blijft ontwikkelen. (En dat er voor ons DIY-producten blijven komen)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Shadow »

Ja als het budget het toelaat komt er een setje :goedzo:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door hannesie »

Iemand met een andere/nieuwe versterker vanavond die mij een uitnodiging doet, en dan zijn reactie die hij geeft, daar gaat het toch om?
kippevel.png
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door MarcelvdG »

Grappig dat zelfs bij versterkers met een volstrekt verwaarloosbare vervorming het nog verder verlagen van de vervorming de verkoop bevordert.
Plaats reactie