Die verschillen zijn er toch helemaal niet. Waarom zou je ze dan opsommen?
Groet,
Jacco
Er zijn 1033 resultaten gevonden
- zo 14 nov 2021, 14:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG
- Reacties: 159
- Weergaves: 22995
- wo 30 okt 2013, 0:10
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: "aan/uit" print t.b.v softstart
- Reacties: 37
- Weergaves: 1359
Re: "aan/uit" print t.b.v softstart
Ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in zo'n softstart. Maar dan ook de hoofdprint zelf maken. Waar ik ook wel benieuwd naar ben, is waar de pcb's dan gemaakt zullen gaan worden. Eerste wat in mij opkomt is Eurocircuits, maar wellicht is er een alternatief.
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- do 04 apr 2013, 22:15
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
- Reacties: 7
- Weergaves: 381
Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
Bij nader inzien is de inbouwmaat wat aan de grote kant voor mij, maar ik weet 1 ding in ieder geval wel: het is een driver(merk) om te onthouden! Dank voor de antwoorden en het aanbod, misschien kom ik er op terug.
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- wo 03 apr 2013, 23:52
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
- Reacties: 7
- Weergaves: 381
Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
Tsja...het zal dan wel een goede keus zijn. Eens kijken hoe ik uitkom met mijn vakantiegeld haha.
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- wo 03 apr 2013, 21:48
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
- Reacties: 7
- Weergaves: 381
Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik was al bang dat het een prijzige driver zou zijn, de getallen zijn erg goed. Maar voordat ik hem serieus ga overwegen wou ik wat meer ervaringen lezen. In ieder geval op papier een geweldige driver!
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- wo 03 apr 2013, 21:09
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
- Reacties: 7
- Weergaves: 381
Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
Hallo, Voor een aanstaand speakerproject ben ik op zoek naar drivers met een hoge Sd*Xmax/fs index. Toen kwam ik bij een FlexUnit 4H520613 terecht die, even los van de mij nog onbekende prijs, mij wel wat lijkt. Maar ik ken het verder niet en ik was benieuwd of iemand hier bruikbare informatie heeft...
- zo 30 dec 2012, 9:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
- Reacties: 418
- Weergaves: 17014
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Ziet er netjes uit
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- zo 16 sep 2012, 21:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
- Reacties: 418
- Weergaves: 17014
Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Mooi werk die discrete TIA
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- do 25 mar 2010, 22:39
- Forum: Kabels
- Onderwerp: Kabels & Kwaliteit - wat is waar?
- Reacties: 66
- Weergaves: 2592
Re: Kabels & Kwaliteit - wat is waar?
Amen.
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- do 25 mar 2010, 22:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
- Reacties: 124
- Weergaves: 6372
Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Hoeveel is die CMRR eigenlijk? Of is dat al voorbij gekomen?
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- wo 24 mar 2010, 21:35
- Forum: Kabels
- Onderwerp: Kabels & Kwaliteit - wat is waar?
- Reacties: 66
- Weergaves: 2592
Re: Kabels & Kwaliteit - wat is waar?
Inderdaad, zo is het. Als de diameter groot genoeg is, is het goed genoeg.jeroen_d schreef:Illusie.
Groet,
Jacco
- ma 18 jan 2010, 9:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Een phono-voortrap waar werkelijk alles anders is...
- Reacties: 39
- Weergaves: 5137
Re: Een phono-voortrap waar werkelijk alles anders is...
:D Zo is het maar net. Is opgebouwd geweest en niet naar mijn zin bevonden. De laatste trap kampt met start-up problemen in sommige gevallen dus daar moet ik me nog over buigen. De voeding van het geheel heb ik beoordeeld en ben dat pad eerst verder afgelopen. In principe is de schakeling okay, maar...
- vr 13 nov 2009, 20:17
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
- Reacties: 69
- Weergaves: 5945
Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
[...]Dat Jacco 16bits @ 44.1 kHz ruim voldoende vindt en dat lagere ruis of hogere resolutie voor hem niet belangrijk is, zoals hij vaak verkondigd heeft is prima. Maar op anderen gaan schieten die een andere mening toegedaan zijn of het anders ervaren gaat mij te ver.[...] Ik zal het kort en bondi...
- vr 13 nov 2009, 13:26
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
- Reacties: 69
- Weergaves: 5945
Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
En als je dat weet, wat word je er dan wijzer van? P.s. Jacco, dit is hobby. Ik ben niet van plan te promoveren op dit onderwerp :P Kun je nu niet even ophouden met dit trollen want inhoudelijk kopen we niets voor zulke vragen. Je ontwijkt mijn antwoord en probeert mij zwart te maken middels beschu...
- vr 13 nov 2009, 13:11
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
- Reacties: 69
- Weergaves: 5945
Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
[...] Anyway, oorspronkelijk werd het DAC'je gevoed uit een 9V muurwratje + enkelfasige gelijkrichting + 2200 uF + 7805. Dat resulteerde in 50 Hz gerelateerde jitterspurs met pieken van - 80 dB. Desondanks klonk dit Dac'je heerlijk muzikaal zonder ook maar een spoortje van luistermoeheid te veroorz...
- vr 13 nov 2009, 10:58
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Voeding en discussie
- Reacties: 13
- Weergaves: 678
Re: Voeding en discussie
Ja, met zoiets werk ik nu ook. Alleen met een ietwat andere stroombron om het geheel in te stellen, maar het principe is vergelijkbaar. Het jammere is dat je voor een symmetrische voeding 2 zeners moet gebruiken (daar zou je een 1N823 oid voor kunnen overwegen) en/of een instel mogelijkheid om de sp...
- vr 13 nov 2009, 10:05
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
- Reacties: 69
- Weergaves: 5945
Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
Al eens gedacht aan de mogelijkheid dat de gehoorde verschillen denkbeeldig zijn? Want dat is namelijk wat ik denk.
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- do 12 nov 2009, 14:42
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Voeding en discussie
- Reacties: 13
- Weergaves: 678
Re: Voeding en discussie
Ik heb het net gemeten...
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- do 12 nov 2009, 14:04
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Voeding en discussie
- Reacties: 13
- Weergaves: 678
Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
Jacco, Jij snapt kennelijk niet dat één voorbeeld onvoldoende is om alle 78xx regelaars over één kam te scheren, kennelijk ga je voorbij aan 't feit dat niet alle 78xx regelaars identiek zijn. Trek jij altijd conclusies gebaseerd op één enkel gegeven, zo ja, dan ben ik bang dat dat je nog eens flin...
- do 12 nov 2009, 13:00
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Voeding en discussie
- Reacties: 13
- Weergaves: 678
Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
Ik hoef maar 1 tegenvoorbeeld te geven. Bovendien is die 80 dB een waarde die ik uit metingen wel vaker ben tegengekomen. Je blijft dus een wankel verhaal houden met ten minste 1 aantoonbaar onjuiste claim. Hoe je ook gaat draaien en treuzelen.
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- do 12 nov 2009, 12:15
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Voeding en discussie
- Reacties: 13
- Weergaves: 678
Voeding en discussie
[...]Zet dat eens naast een 78xx met een ruisbijdrage van typisch iets van 100uV/sqrt/Hz (faktor 1000 verschil) en een PSRR tot pakweg 100kHz van krap 60dB (ruim 20dB verschil, da's een faktor 10) en je begrijpt hopelijk wat ik bedoel met een deugdelijke gestabiliseerde voeding. [...] Hier naast me...
- vr 09 okt 2009, 11:41
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Marantz CD-80 modificatie
- Reacties: 956
- Weergaves: 136686
Re: Marantz CD-80 modificatie
Ik heb het toen met een directe FFT methode gedaan. Als je de overdracht kent van het non-OS gedrag (zie vergelijking (54) in http://amorgignitamorem.nl/FolderForTra ... endium.pdf) kun je dat zo in MatLab programmeren.
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- vr 09 okt 2009, 11:40
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Marantz CD-80 modificatie
- Reacties: 956
- Weergaves: 136686
Re: Marantz CD-80 modificatie
Het was niet alleen het non-OS gedrag. Volgens mij zat er ook nog een 3de orde Bessel filtering in.
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- do 08 okt 2009, 20:10
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Marantz CD-80 modificatie
- Reacties: 956
- Weergaves: 136686
Re: Marantz CD-80 modificatie
Bovendien kun je je als analoog elektronicus lekker uitleven met ingewikkelde schakelingen
Dat vond ik dan wel weer erg leuk aan het project. Het heeft ook een sociaal aspect.
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
- do 08 okt 2009, 13:05
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Marantz CD-80 modificatie
- Reacties: 956
- Weergaves: 136686
Re: Marantz CD-80 modificatie
Natuurlijk kun je nog veel meer modden in deze speler. Het leidt alleen niet tot een hoorbaar verschil, ook die klok niet.
Groet,
Jacco
Groet,
Jacco
