Er zijn 1033 resultaten gevonden

door dekkersj
zo 14 nov 2021, 14:54
Forum: Versterkers
Onderwerp: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG
Reacties: 159
Weergaves: 22995

Re: Versterkervergelijk, UcD180 vs. UcD180HG

Die verschillen zijn er toch helemaal niet. Waarom zou je ze dan opsommen?

Groet,
Jacco
door dekkersj
wo 30 okt 2013, 0:10
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: "aan/uit" print t.b.v softstart
Reacties: 37
Weergaves: 1359

Re: "aan/uit" print t.b.v softstart

Ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in zo'n softstart. Maar dan ook de hoofdprint zelf maken. Waar ik ook wel benieuwd naar ben, is waar de pcb's dan gemaakt zullen gaan worden. Eerste wat in mij opkomt is Eurocircuits, maar wellicht is er een alternatief.

Groet,
Jacco
door dekkersj
do 04 apr 2013, 22:15
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
Reacties: 7
Weergaves: 381

Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Bij nader inzien is de inbouwmaat wat aan de grote kant voor mij, maar ik weet 1 ding in ieder geval wel: het is een driver(merk) om te onthouden! Dank voor de antwoorden en het aanbod, misschien kom ik er op terug.

Groet,
Jacco
door dekkersj
wo 03 apr 2013, 23:52
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
Reacties: 7
Weergaves: 381

Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Tsja...het zal dan wel een goede keus zijn. Eens kijken hoe ik uitkom met mijn vakantiegeld haha.

Groet,
Jacco
door dekkersj
wo 03 apr 2013, 21:48
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
Reacties: 7
Weergaves: 381

Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik was al bang dat het een prijzige driver zou zijn, de getallen zijn erg goed. Maar voordat ik hem serieus ga overwegen wou ik wat meer ervaringen lezen. In ieder geval op papier een geweldige driver!

Groet,
Jacco
door dekkersj
wo 03 apr 2013, 21:09
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?
Reacties: 7
Weergaves: 381

Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Hallo, Voor een aanstaand speakerproject ben ik op zoek naar drivers met een hoge Sd*Xmax/fs index. Toen kwam ik bij een FlexUnit 4H520613 terecht die, even los van de mij nog onbekende prijs, mij wel wat lijkt. Maar ik ken het verder niet en ik was benieuwd of iemand hier bruikbare informatie heeft...
door dekkersj
zo 30 dec 2012, 9:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Reacties: 418
Weergaves: 17014

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Ziet er netjes uit :goeie:

Groet,
Jacco
door dekkersj
zo 16 sep 2012, 21:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker
Reacties: 418
Weergaves: 17014

Re: 6n16 Buizenbuffer/voorversterker/hoofdtelefoonversterker

Mooi werk die discrete TIA 8)

Groet,
Jacco
door dekkersj
do 25 mar 2010, 22:39
Forum: Kabels
Onderwerp: Kabels & Kwaliteit - wat is waar?
Reacties: 66
Weergaves: 2592

Re: Kabels & Kwaliteit - wat is waar?

Amen.

Groet,
Jacco
door dekkersj
do 25 mar 2010, 22:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas
Reacties: 124
Weergaves: 6372

Re: Prelude Preamp - gebalanceerde voorversterker zonder poespas

Hoeveel is die CMRR eigenlijk? Of is dat al voorbij gekomen?

Groet,
Jacco
door dekkersj
wo 24 mar 2010, 21:35
Forum: Kabels
Onderwerp: Kabels & Kwaliteit - wat is waar?
Reacties: 66
Weergaves: 2592

Re: Kabels & Kwaliteit - wat is waar?

jeroen_d schreef:
Illusie.
Inderdaad, zo is het. Als de diameter groot genoeg is, is het goed genoeg.

Groet,
Jacco
door dekkersj
ma 18 jan 2010, 9:13
Forum: Versterkers
Onderwerp: Een phono-voortrap waar werkelijk alles anders is...
Reacties: 39
Weergaves: 5137

Re: Een phono-voortrap waar werkelijk alles anders is...

:D Zo is het maar net. Is opgebouwd geweest en niet naar mijn zin bevonden. De laatste trap kampt met start-up problemen in sommige gevallen dus daar moet ik me nog over buigen. De voeding van het geheel heb ik beoordeeld en ben dat pad eerst verder afgelopen. In principe is de schakeling okay, maar...
door dekkersj
vr 13 nov 2009, 20:17
Forum: Bronnen
Onderwerp: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
Reacties: 69
Weergaves: 5945

Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)

[...]Dat Jacco 16bits @ 44.1 kHz ruim voldoende vindt en dat lagere ruis of hogere resolutie voor hem niet belangrijk is, zoals hij vaak verkondigd heeft is prima. Maar op anderen gaan schieten die een andere mening toegedaan zijn of het anders ervaren gaat mij te ver.[...] Ik zal het kort en bondi...
door dekkersj
vr 13 nov 2009, 13:26
Forum: Bronnen
Onderwerp: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
Reacties: 69
Weergaves: 5945

Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)

En als je dat weet, wat word je er dan wijzer van? P.s. Jacco, dit is hobby. Ik ben niet van plan te promoveren op dit onderwerp :P Kun je nu niet even ophouden met dit trollen want inhoudelijk kopen we niets voor zulke vragen. Je ontwijkt mijn antwoord en probeert mij zwart te maken middels beschu...
door dekkersj
vr 13 nov 2009, 13:11
Forum: Bronnen
Onderwerp: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
Reacties: 69
Weergaves: 5945

Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)

[...] Anyway, oorspronkelijk werd het DAC'je gevoed uit een 9V muurwratje + enkelfasige gelijkrichting + 2200 uF + 7805. Dat resulteerde in 50 Hz gerelateerde jitterspurs met pieken van - 80 dB. Desondanks klonk dit Dac'je heerlijk muzikaal zonder ook maar een spoortje van luistermoeheid te veroorz...
door dekkersj
vr 13 nov 2009, 10:58
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Voeding en discussie
Reacties: 13
Weergaves: 678

Re: Voeding en discussie

Ja, met zoiets werk ik nu ook. Alleen met een ietwat andere stroombron om het geheel in te stellen, maar het principe is vergelijkbaar. Het jammere is dat je voor een symmetrische voeding 2 zeners moet gebruiken (daar zou je een 1N823 oid voor kunnen overwegen) en/of een instel mogelijkheid om de sp...
door dekkersj
vr 13 nov 2009, 10:05
Forum: Bronnen
Onderwerp: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)
Reacties: 69
Weergaves: 5945

Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)

Al eens gedacht aan de mogelijkheid dat de gehoorde verschillen denkbeeldig zijn? Want dat is namelijk wat ik denk.

Groet,
Jacco
door dekkersj
do 12 nov 2009, 14:42
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Voeding en discussie
Reacties: 13
Weergaves: 678

Re: Voeding en discussie

Ik heb het net gemeten...

Groet,
Jacco
door dekkersj
do 12 nov 2009, 14:04
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Voeding en discussie
Reacties: 13
Weergaves: 678

Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)

Jacco, Jij snapt kennelijk niet dat één voorbeeld onvoldoende is om alle 78xx regelaars over één kam te scheren, kennelijk ga je voorbij aan 't feit dat niet alle 78xx regelaars identiek zijn. Trek jij altijd conclusies gebaseerd op één enkel gegeven, zo ja, dan ben ik bang dat dat je nog eens flin...
door dekkersj
do 12 nov 2009, 13:00
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Voeding en discussie
Reacties: 13
Weergaves: 678

Re: Altmann Attraction DAC, heeft iemand (of gehoord)

Ik hoef maar 1 tegenvoorbeeld te geven. Bovendien is die 80 dB een waarde die ik uit metingen wel vaker ben tegengekomen. Je blijft dus een wankel verhaal houden met ten minste 1 aantoonbaar onjuiste claim. Hoe je ook gaat draaien en treuzelen.

Groet,
Jacco
door dekkersj
do 12 nov 2009, 12:15
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Voeding en discussie
Reacties: 13
Weergaves: 678

Voeding en discussie

[...]Zet dat eens naast een 78xx met een ruisbijdrage van typisch iets van 100uV/sqrt/Hz (faktor 1000 verschil) en een PSRR tot pakweg 100kHz van krap 60dB (ruim 20dB verschil, da's een faktor 10) en je begrijpt hopelijk wat ik bedoel met een deugdelijke gestabiliseerde voeding. [...] Hier naast me...
door dekkersj
vr 09 okt 2009, 11:41
Forum: Bronnen
Onderwerp: Marantz CD-80 modificatie
Reacties: 956
Weergaves: 136686

Re: Marantz CD-80 modificatie

Ik heb het toen met een directe FFT methode gedaan. Als je de overdracht kent van het non-OS gedrag (zie vergelijking (54) in http://amorgignitamorem.nl/FolderForTra ... endium.pdf) kun je dat zo in MatLab programmeren.

Groet,
Jacco
door dekkersj
vr 09 okt 2009, 11:40
Forum: Bronnen
Onderwerp: Marantz CD-80 modificatie
Reacties: 956
Weergaves: 136686

Re: Marantz CD-80 modificatie

Het was niet alleen het non-OS gedrag. Volgens mij zat er ook nog een 3de orde Bessel filtering in.

Groet,
Jacco
door dekkersj
do 08 okt 2009, 20:10
Forum: Bronnen
Onderwerp: Marantz CD-80 modificatie
Reacties: 956
Weergaves: 136686

Re: Marantz CD-80 modificatie

Bovendien kun je je als analoog elektronicus lekker uitleven met ingewikkelde schakelingen :D Dat vond ik dan wel weer erg leuk aan het project. Het heeft ook een sociaal aspect.

Groet,
Jacco
door dekkersj
do 08 okt 2009, 13:05
Forum: Bronnen
Onderwerp: Marantz CD-80 modificatie
Reacties: 956
Weergaves: 136686

Re: Marantz CD-80 modificatie

Natuurlijk kun je nog veel meer modden in deze speler. Het leidt alleen niet tot een hoorbaar verschil, ook die klok niet.

Groet,
Jacco