Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Bericht door dekkersj »

Hallo,

Voor een aanstaand speakerproject ben ik op zoek naar drivers met een hoge Sd*Xmax/fs index. Toen kwam ik bij een FlexUnit 4H520613 terecht die, even los van de mij nog onbekende prijs, mij wel wat lijkt. Maar ik ken het verder niet en ik was benieuwd of iemand hier bruikbare informatie heeft. Had de vraag hier ook al gesteld, en ik hoop op veel goede info.

Ben dus op zoek naar 4 inch drivers.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
hans_b
Ook commercieel actief
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Bericht door hans_b »

Prijs staat op de site http://www.audiotechnology.dk de genoemde unit kost 217 euro. Dit is ex tax en verzendkosten. Als je hem in Denemarken koopt wordt er 25% tax berekend. Als je de unit via ons koopt wordt 21% btw berekend. Specificaties van de units staan op de site.

Met deze unit hebben wij nog geen ervaring. Met de 18cm versie wel. Daar zijn wij erg enthousiast over. Zeer mooi gebouwde en super goed klinkende units.

Groet Hans
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Bericht door dekkersj »

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik was al bang dat het een prijzige driver zou zijn, de getallen zijn erg goed. Maar voordat ik hem serieus ga overwegen wou ik wat meer ervaringen lezen. In ieder geval op papier een geweldige driver!

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Bericht door dre »

niet alleen op papier! :wink:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Bericht door jeroen_d »

dekkersj schreef:
Hallo,

Voor een aanstaand speakerproject ben ik op zoek naar drivers met een hoge Sd*Xmax/fs index. Toen kwam ik bij een FlexUnit 4H520613 terecht die, even los van de mij nog onbekende prijs, mij wel wat lijkt. Maar ik ken het verder niet en ik was benieuwd of iemand hier bruikbare informatie heeft. Had de vraag hier ook al gesteld, en ik hoop op veel goede info.

Ben dus op zoek naar 4 inch drivers.

Groet,
Jacco
Leobus heeft een FlexUnit die hier zeer veel op lijkt, een 4H 52 06 17 SDK. Het geluid is fenomenaal. Hij heeft een versie met een kapton spoeldrager (SDK).

Zie ook dit topic, door het filteren van de speaker van Leobus ben ik totaal verliefd geworden op deze drivers en in mijn open baffle zit nu ook een AT midwoofer, zie mijn avatar.
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Bericht door dekkersj »

Tsja...het zal dan wel een goede keus zijn. Eens kijken hoe ik uitkom met mijn vakantiegeld haha.

Groet,
Jacco
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Bericht door Leobus »

Inderdaad,

Leobus heeft bovengenoemde driver en ik kan er alleen maar lovend over zijn. Als je zoiets wilt aanschaffen en je wilt de units graag een keer in een basreflexkast horen, dan mag je wel een keer komen luisteren. Omgeving Arnhem.

P.s. Ik gebruik de driver niet voor het laag, ondanks dat de mid/hoogsectie in een reflexkastje zit. Voor het laag heb ik een 8 inch AT unit in een aparte kast onder de topkast.

Groet,

Leobus
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met FlexUnit 4H520613?

Bericht door dekkersj »

Bij nader inzien is de inbouwmaat wat aan de grote kant voor mij, maar ik weet 1 ding in ieder geval wel: het is een driver(merk) om te onthouden! Dank voor de antwoorden en het aanbod, misschien kom ik er op terug.

Groet,
Jacco
Plaats reactie