Er zijn 51 resultaten gevonden
- zo 31 jul 2011, 14:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: D'appolito met Visaton drivers
- Reacties: 12
- Weergaves: 1331
Re: D'appolito met Visaton drivers
Een luidspreker die een woofer-tweeter-woofer heeft is daarom niet altijd een D'Appolito te noemen? M'n vraag is nu, een Clou, die van onder naar boven woofer-tweeter-woofer heeft(durf het even geen D'Appolito noemen 8-[ ), met de crossover van de Clou zoals beschreven op de site van Visaton, zou da...
- za 30 jul 2011, 13:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: D'appolito met Visaton drivers
- Reacties: 12
- Weergaves: 1331
Re: D'appolito met Visaton drivers
Dat is inderdaad 'dramatisch' te noemen.
Nu heb ik wel zin om zo'n Clou te bouwen
geen plaats
Zal straks nog wat gaan spelen met Boxsim.
Tot later
Nu heb ik wel zin om zo'n Clou te bouwen
Zal straks nog wat gaan spelen met Boxsim.
Tot later
- vr 29 jul 2011, 22:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: D'appolito met Visaton drivers
- Reacties: 12
- Weergaves: 1331
Re: D'appolito met Visaton drivers
De Clou heeft een hoge WAF als hij mooi geschilderd is. (vind ik) En waarom geen Clou bouwen? Heb momenteel al vloerstaanders die niet aan vervanging toe zijn. Een center speaker kan ik echter gebruiken, na wat surfen las ik over D'Appolito etc.. Ik raakte nieuwsgierig et voilà. Een goeie filter kan...
- vr 29 jul 2011, 19:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: D'appolito met Visaton drivers
- Reacties: 12
- Weergaves: 1331
Re: D'appolito met Visaton drivers
Ik gebruik een gesloten kast in de simulatie, ik heb het een beetje afgekeken van 'Clou', een speaker van Visaton, die gebruikt de WS 17 E drivers. http://666kb.com/i/azy26k30zmqhq2xd7.jpg In de Clou zitten ze elk in een aparte kamer van verschillend volume. Wat zijn vriendelijkere drivers volgend j...
- vr 29 jul 2011, 18:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: D'appolito met Visaton drivers
- Reacties: 12
- Weergaves: 1331
Re: D'appolito met Visaton drivers
Ik dacht een vrij platte respons van 60Hz tot 20kHz is een goede zaak, maar niet dus?
Zo even wat aangepast, weerstandje dat de rest over zich neemt, geen goede manier natuurlijk.
Hoe ziet een goede frequentie respons eruit dan?
Zo even wat aangepast, weerstandje dat de rest over zich neemt, geen goede manier natuurlijk.
Hoe ziet een goede frequentie respons eruit dan?
- vr 29 jul 2011, 18:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: D'appolito met Visaton drivers
- Reacties: 12
- Weergaves: 1331
D'appolito met Visaton drivers
Hallo iedereen, Ben niet echt van plan om een nieuwe speaker te maken, maar ik kon het niet laten om wat met Boxsim te spelen. Op de site van Conrad zag ik de WS 17 E driver staan voor een mooi prijsje 21,99EUR namelijk. Ik bezocht hun site, bekeek de specs en ze hebben geen slechte eigenschappen vo...
- ma 25 apr 2011, 10:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Accu speaker bouwen,
- Reacties: 40
- Weergaves: 5207
Re: Accu speaker bouwen,
Toffe projectjes waar eventueel wat kan uithalen;
http://metku.net/index.html?path=mods/g ... /index_eng
http://tuner.bdb.fi/supaghettoblaster.php
http://metku.net/index.html?path=mods/g ... /index_eng
http://tuner.bdb.fi/supaghettoblaster.php
- vr 22 apr 2011, 10:18
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Accu speaker bouwen,
- Reacties: 40
- Weergaves: 5207
Re: Accu speaker bouwen,
How, daar zit ik dan goed naast
Was een verdubbeling van spanning dan +3dB in bijvoorbeeld een versterker?
Was een verdubbeling van spanning dan +3dB in bijvoorbeeld een versterker?
- do 21 apr 2011, 16:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Accu speaker bouwen,
- Reacties: 40
- Weergaves: 5207
Re: Accu speaker bouwen,
1W,10W,100W,1000W Die stappen zijn telkens een verdubbeling van de geluidsdruk. Als je speaker 90dB/2,83V heeft zal hij bij 100W 96dB geven, +3dB per stap dacht ik, maar zoveel doet dat er nu niet toe, een speaker met een rendement van +90dB zal wel luid genoeg gaan :wink: En om even terug te komen ...
- do 21 apr 2011, 10:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Accu speaker bouwen,
- Reacties: 40
- Weergaves: 5207
Re: Accu speaker bouwen,
Weet niet bij welk voltage een klasse D het meeste verbruikt, maar wel het volgende: R=U/I Stel dat we 4 ohms speakers nemen dan is I 3A P=U*I, P wordt 48W. Berekening klopt niet helemaal, maar het maakt wel duidelijk dat je met 12V geen 100W kunt halen. En wat bruggen betreft, dit deelt de impedant...
- wo 20 apr 2011, 21:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Accu speaker bouwen,
- Reacties: 40
- Weergaves: 5207
Re: Accu speaker bouwen,
Autoversterkers vreten energie omdat: ze zetten 11-12V om naar een hogere spanning met de nodige verliezen vandien. Ik zou hier ook wel voor een Class D gaan, die van Sure gaan zeker, maar zijn ze wel makkelijk te krijgen in BENE? Heb ooit op het punt gestaan er een te bestellen uit Amerika voor m'n...
- wo 20 apr 2011, 18:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Accu speaker bouwen,
- Reacties: 40
- Weergaves: 5207
Re: Accu speaker bouwen,
Jah, een goeie autoversterker is natuurlijk ook een goeie optie. Kost wel meer t.o.v het Tripath bordje dat hij voorstelde. Er is wel een Sure variant die 100W geeft een monobordje dacht ik. Op DiyAudio is er nog een prachtig project voor een draagbare radio, met kleine batterijen, straks eens zoeke...
- wo 20 apr 2011, 16:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Accu speaker bouwen,
- Reacties: 40
- Weergaves: 5207
Re: Accu speaker bouwen,
Hoe draagbaar is een autoversterker+accu's? Moderne autoversterkers zijn zo goed als altijd klasse D, maar ook niet erg licht. Hou de prijs ook in het oog, een autoversterker lijkt me overkill. Zoals eerder al aangeven is, probeer het simpel te houden. Gebruik twee fullrange luidsprekers ipv een woo...
- wo 20 apr 2011, 11:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Accu speaker bouwen,
- Reacties: 40
- Weergaves: 5207
Re: Accu speaker bouwen,
Kratradio maken. Een Klasse D versterker met oplaadbare batterijen gaat goed. Hangt er vanaf hoeveel spanning de versterker gaat nodig hebben. Een vriend van me heeft laatst nog een robot gemaakt die gebruik maakt van 3,7V batterijen in serie. Worden gebruikt in modelbouw en ik denk dat die her ook ...
- wo 20 apr 2011, 11:04
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Prologic surround??
- Reacties: 22
- Weergaves: 952
Re: Prologic surround??
Ik heb een zeer interessante PDF gevonden op de site van Dolby. Het lijkt een beetje op 'Stereo-FM' voor diegene die dit principe kennen. Na het lezen van het artikel zit ik toch met een vraag waar misschien iemand een antwoord op heeft. Ik vergelijk het even met Stereo FM. Vooraleer een audiosignaa...
- wo 20 apr 2011, 9:54
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Prologic surround??
- Reacties: 22
- Weergaves: 952
Re: Prologic surround??
Ik gebruik zelfs geen center :) ,maar is niet nodig. Ik heb zo'n testmicrofoon die ik aansluit en die meet tot 5cm de afstand van de luidsprekers etc.. Zo heb ik dat makkelijk kunnen instellen. En dan nog, hoe kunnen ze spraak realtime eruit filteren? Door het vreemde geluid van Pro Logic ben ik op ...
- di 19 apr 2011, 18:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eens iets anders met een Visaton WHC 30X
- Reacties: 63
- Weergaves: 1738
Re: Eens iets anders met een Visaton WHC 30X
In elke hoek zitten nog 18x18mm latjes, maar geen extra bracing neen. Enkel een dubbele baffle.Casper schreef:Had je ook nog iets van versteviging voor die wanden?
Geen last van trillingen eigenlijk, hij staat natuurlijk niet erg luid, maar is ook niet de bedoeling.
- di 19 apr 2011, 11:00
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Prologic surround??
- Reacties: 22
- Weergaves: 952
Re: Prologic surround??
Je kunt ook een BluRay speler gebruiken met ingebouwde decoder en analoge uitgangen. John Blu ray gebruikt geen Pro Logic, elk kanaal zit lossless in de disk. Pro Logic maakt van een tweekanaals signaal een 5.1 signaal. En je moet op zoek naar Pro Logic II, de gewone Pro Logic heeft een beperkte ba...
- di 19 apr 2011, 10:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eens iets anders met een Visaton WHC 30X
- Reacties: 63
- Weergaves: 1738
- ma 18 apr 2011, 23:51
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rooster vastzetten
- Reacties: 9
- Weergaves: 447
Re: Rooster vastzetten
Hoeveel ga je er gebruiken? Een enkele houdt 550g, je komt ruim toe 
- ma 18 apr 2011, 20:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 18" BR-Sub obv Mivoc AWX184
- Reacties: 92
- Weergaves: 5067
Re: 18" BR-Sub obv Mivoc AWX184
Mooi, is ie ondertussen al klaar?
- ma 18 apr 2011, 18:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rooster vastzetten
- Reacties: 9
- Weergaves: 447
Re: Rooster vastzetten
Geen probleem, die kan je tussen je handpalm klemmen. Weeg je rooster eens. Ik denk dat de 'zwakste' magneten van 12mm al in z'n eentje dat kan doen. Ik heb hier ergens op zolder nog oude speakers staan (ben de naam even kwijt) waar hij met 4 zwakke magneten een rooster vast houdt. Het kozijn daarva...
- ma 18 apr 2011, 16:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Rooster vastzetten
- Reacties: 9
- Weergaves: 447
Re: Rooster vastzetten
Heb enkele jaren geleden gewerkt met Neodymium en voor je het weet krijg je die niet meer los 
De houdkracht staat telkens weergegeven op die site.
Iets meer houdkracht dan het gewicht van je rooster is voldoende.
De houdkracht staat telkens weergegeven op die site.
Iets meer houdkracht dan het gewicht van je rooster is voldoende.
- ma 18 apr 2011, 16:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
- Reacties: 209
- Weergaves: 9423
Re: Nobudget monitor - goedkope kwaliteitsweergave
Zeer mooi!
Ik kijk uit naar de foto's waar de drivers erin zitten.
Ik kijk uit naar de foto's waar de drivers erin zitten.
- zo 17 apr 2011, 21:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Eens iets anders met een Visaton WHC 30X
- Reacties: 63
- Weergaves: 1738
Re: Eens iets anders met een Visaton WHC 30X
'The Subwoofer Crawl'
Plaats heb ik eigenlijk genoeg, maar ik heb een studeer gedeelte en een muziek/film gedeelte. Het muziek gedeelte is al lekker volgepropt met apparatuur, maar het gaat nog net.
Plaats heb ik eigenlijk genoeg, maar ik heb een studeer gedeelte en een muziek/film gedeelte. Het muziek gedeelte is al lekker volgepropt met apparatuur, maar het gaat nog net.
