Er zijn 12 resultaten gevonden
- ma 11 jul 2011, 15:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Is dit mogelijk: FAST met w3-871 en omnes mw5w
- Reacties: 3
- Weergaves: 487
Re: Is dit mogelijk: FAST met w3-871 en omnes mw5w
Toevallig ben ik de laatste weken weer van plan er een te bouwen. Heb het idee toen even laten zitten omdat ik het een wat grote investering vond voor de eerste zelfbouw. En een relatief onbekend ontwerp. Maar ik ben nog steeds groot fan van de esthetiek van een midrange met aluminium conus icm een ...
- za 19 mar 2011, 14:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ipod speaker dock maken
- Reacties: 52
- Weergaves: 4467
Re: Ipod speaker dock maken
http://pinouts.ru/PortableDevices/ipod_pinout.shtml Voor audio kun je gewoon de line-outs en de GND pakken. Let er wel op dat je alleen line-niveau kunt uitsturen en dus geen volumeregeling op de ipod kunt gebruiken. Je zult deze deze bijvoorbeeld via een potmeter aan de ingang van je TA2024 kunnen ...
- di 01 mar 2011, 16:06
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: My first build: Scan-speak A4 SE
- Reacties: 52
- Weergaves: 8244
Re: My first build: Scan-speak A4 SE
Klinken beide speakers wel hetzelfde?
Je zou ook de waarden kunnen nameten van de componenten,
als je heel heet soldeert kunnen weerstanden en condensatoren de geest geven.
Alleen is dat wat lastiger bij een parallelschakeling.
Je zou ook de waarden kunnen nameten van de componenten,
als je heel heet soldeert kunnen weerstanden en condensatoren de geest geven.
Alleen is dat wat lastiger bij een parallelschakeling.
- di 22 feb 2011, 21:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ipod speaker dock maken
- Reacties: 52
- Weergaves: 4467
Re: Ipod speaker dock maken
Ik had zelf nog 8mm liggen en het daar mee gemaakt, maar daar heb ik spijt van.
Gewoon 10 mm of dikker gebruiken.
Gewoon 10 mm of dikker gebruiken.
- ma 21 feb 2011, 20:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ipod speaker dock maken
- Reacties: 52
- Weergaves: 4467
Re: Ipod speaker dock maken
Ja daar is zeker een verschil tussen. Met filter klinkt duidelijk beter, maar zonder filter klinkt niet heel slecht ofzo. Als je er toch een definitief setje van wilt maken kun je de boxjes zonder filter maken en de filter later in de versterker bouwen. Al is dat geen hele mooie oplossing. Want je z...
- zo 20 feb 2011, 14:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ipod speaker dock maken
- Reacties: 52
- Weergaves: 4467
Re: Ipod speaker dock maken
Heey michiel, Ik zag dat je gemaild had, ik antwoord even in je topic aangezien dat misschien handiger is. Ik heb inderdaad de CT222 gebouwd, met de volgende onderdelen: 2x Omnes audio BB3.01 3 inch driver 2x Jantzen metaaloxide resistor 5.6R 10W 5% 2x Draadgewonden weerstand 27R 5W 5% 2x Luchtspoel...
- za 05 feb 2011, 17:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: speaker op basis van de CT211
- Reacties: 3
- Weergaves: 325
Re: speaker op basis van de CT211
Ontwerpen zien er wel mooi uit, deze ga ik even in de gaten houden
(dat lijkt trouwens op NX?)
(dat lijkt trouwens op NX?)
- za 22 jan 2011, 17:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw CT222 speakertjes
- Reacties: 5
- Weergaves: 366
Re: Bouw CT222 speakertjes
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, dat is best een nette oplossing. Heb er inmiddels wat polyester ingepropt en dat klinkt al veel beter. De storende basfrequenties zijn niet meer aanwezig. Maar het duurt nog wel ff voordat ik ga lijmen dus kan er nog even over nadenken. De lijmklemmen zitt...
- za 22 jan 2011, 17:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw CT222 speakertjes
- Reacties: 5
- Weergaves: 366
Re: Bouw CT222 speakertjes
Ok dan ga ik maar eens kijken of dat verschil maakt. Inslagmoeren had ik trouwens niet aan gedacht,
maar ik had wel een vermoeden dat gewone houtschroeven niet de beste oplossing waren.
Gewone schroeven zijn ook bijna niet in mooie kwaliteit te krijgen bij de bouwmarkt.
maar ik had wel een vermoeden dat gewone houtschroeven niet de beste oplossing waren.
Gewone schroeven zijn ook bijna niet in mooie kwaliteit te krijgen bij de bouwmarkt.
- za 22 jan 2011, 16:08
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw CT222 speakertjes
- Reacties: 5
- Weergaves: 366
Bouw CT222 speakertjes
Gegroet, De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het bouwen van twee CT222 luidsprekers. Ik had eerst een bericht gepost over een vloerstaander met twee woofers en een fullrange, maar heb besloten eerst maar eens een wat simpeler beproefd ontwerp te maken alvorens zelf te ontwerpen. Ik heb wat f...
- ma 17 jan 2011, 16:10
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
- Reacties: 27
- Weergaves: 1368
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Ik gebruik zelf mediamonkey voor al mijn muziek, is een geweldig programma.
- zo 16 jan 2011, 17:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Is dit mogelijk: FAST met w3-871 en omnes mw5w
- Reacties: 3
- Weergaves: 487
Is dit mogelijk: FAST met w3-871 en omnes mw5w
Hallo beste forumleden! De afgelopen weken zit ik met het idee om zelf een goede set speakers te bouwen. Na heel wat te hebben rondgekeken op internet kwam ik een aantal gebruikelijke ontwerpen tegen. Hoewel dit mijn eerste project is en ik nog weinig ervaring heb wil ik wel graag goed beginnen. Ik ...
