Is dit mogelijk: FAST met w3-871 en omnes mw5w

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
bobbie

Is dit mogelijk: FAST met w3-871 en omnes mw5w

Bericht door bobbie »

Hallo beste forumleden!

De afgelopen weken zit ik met het idee om zelf een goede set speakers te bouwen.
Na heel wat te hebben rondgekeken op internet kwam ik een aantal gebruikelijke ontwerpen tegen.
Hoewel dit mijn eerste project is en ik nog weinig ervaring heb wil ik wel graag goed beginnen.
Ik doe niet veel met houtbewerking maar ben best handig en wil graag dingen leren.
De standaardopstellingen zoals de needle met w3-871 trokken eerst mijn aandacht,
maar ik heb besloten dat ik toch liever wat uitgebreider wil beginnen (vind de needle ook niet heel mooi).

Nu kwam ik op een duitse site de volgende speaker tegen:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-267-186.html
Nu is mijn duits niet wat het geweest is, maar dit ontwerp vind ik toch wel heel erg mooi.
Allen zou ik dan zelf liever een FAST bouwen met slechts een woofer en een fullrange.
Ik vind de combinatie van de tangband en de omnes woofer gewoon heel erg mooi.
Ik ben echter op het internet (naast de genoemde site) nog geen ontwerpen hiervan tegengekomen.
Zou iemand misschien weten of dit een mogelijkheid is.
Ik zelf nog geen verstand van kastvolumes, karakteristieken en filters, maar volgens mij word het duitse ontwerp
van een aardig complex filter voorzien.

Ik zou zelf graag met de genoemde speakers een leuke kast bouwen.
Wat denken jullie is zoiets haalbaar als eerste project? En kan ik van een bestaand FAST ontwerp uitgaan?

Bedankt alvast!
bobbie

Re: Is dit mogelijk: FAST met w3-871 en omnes mw5w

Bericht door bobbie »

Toevallig ben ik de laatste weken weer van plan er een te bouwen.
Heb het idee toen even laten zitten omdat ik het een wat grote investering vond voor de eerste zelfbouw.
En een relatief onbekend ontwerp.
Maar ik ben nog steeds groot fan van de esthetiek van een midrange met aluminium conus icm een woofer.
Dus bedankt voor deze tips, hier zitten zeker een paar hele mooie tussen!
Juicie
Contacteer:

Re: Is dit mogelijk: FAST met w3-871 en omnes mw5w

Bericht door Juicie »

Enkele drivers zijn nu in de aanbieding bij oAudio waardoor een fast met de OmnesAudio MW 6B en de OmnesAudio BB4.AL misschien wel eens iets zou kunnen zijn.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”