Er zijn 26 resultaten gevonden

door Maudio
ma 23 apr 2012, 21:44
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: BNS E2.2 wordt Snell Type K
Reacties: 58
Weergaves: 7703

Re: BNS E2.2 wordt Snell Type K

De speakers "AudioNote snell achtige" staan momenteel in de kelder zonder tweeters (zonde), Filters heb ik weer gedeeltelijk gedemonteerd. Het was een acoustic reality (serie) filter volgens website. Ik miste net een stukje info tussen hoge mid en lage hoog (ja daar ergens)... zal ik weer ...
door Maudio
zo 22 apr 2012, 17:03
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: BNS E2.2 wordt Snell Type K
Reacties: 58
Weergaves: 7703

Re: BNS E2.2 wordt Snell Type K

Hoi Wouter, dat zijn mooie projectjes. Lijkt wat op mijn luidsprekers. Ik verbouw een BNS 245, gelukkig zijn de kasten zeer mooi en goed. Er zat een mooi Audax tweeter in (heb ik opgeslagen) en een Vifa M21 WO-09-08 woofer (heb ik los verkocht). Verder heb ik zo'n 1 1/5 jaar geleden een paar Audiono...
door Maudio
zo 18 mar 2012, 1:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: rendement 4ohm tweeter bij 8 ohm woofer
Reacties: 10
Weergaves: 824

Re: rendement 4ohm tweeter bij 8 ohm woofer

Mag ik de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok gooien hier? Ja mannen (?), we kunnen ook de handdoek in de ring gaan gooien... Die 2,8 3 V is de afronding van SQR(8). Maak het sommetje daarmee nog maar een keer =; Om academische redenen is het inderdaad best interessant om te weten welk rend...
door Maudio
zo 18 mar 2012, 1:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: rendement 4ohm tweeter bij 8 ohm woofer
Reacties: 10
Weergaves: 824

Re: rendement 4ohm tweeter bij 8 ohm woofer

Mag ik de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok gooien hier? Ja mannen (?), we kunnen ook de handdoek in de ring gaan gooien... Die 2,8 3 V is de afronding van SQR(8). Maak het sommetje daarmee nog maar een keer =; Om academische redenen is het inderdaad best interessant om te weten welk rend...
door Maudio
zo 18 mar 2012, 1:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: naamloos.
Reacties: 89
Weergaves: 2348

Re: naamloos.

Zo jammer dat je het zo moeilijk maakt met die ESS AMT.
De weergave is helemaal niet beter dan een goed dome tweeter maar het ziet er wel imposanter uit.
door Maudio
zo 18 mar 2012, 1:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: DD8 MkII ála L'orfeo
Reacties: 107
Weergaves: 6483

Re: DD8 MkII ála L'orfeo

ziet er veelbelovend uit. Allemaal Saes drivers?
door Maudio
zo 18 mar 2012, 1:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Het volume verdubbelen.
Reacties: 13
Weergaves: 698

Re: Het volume verdubbelen.

Met strakheid bedoel ik iets minder whoemmmm en iets meer BAM! Tja het blijft idd lastig geluid te omschrijven en uit te leggen...:) Maar toch nog even terug komen op dat detail. Detail komt misschien niet voor in het laag, maar dan bedoel je zeker rond de 100Hz en lager. Maar mijn b200 speelt tot ...
door Maudio
za 19 jun 2010, 15:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Met de deur in huis... / TL bouwen
Reacties: 42
Weergaves: 2800

Re: Met de deur in huis... / TL bouwen

Zo, de drivers liggen klaar... http://farm3.static.flickr.com/2775/4150132205_84de0934e3.jpg 4 x Vifa C17WG29 2 x Morel MDM55 2 x Morel MDT40 Nu nog even via marktplaats een bovenfrees opsnorren en dan MDF laten zagen. Weet iemand waar ik dat het beste kan laten doen? Hoe is het gegaan met je proje...
door Maudio
di 08 jun 2010, 23:35
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Filterschema voor Vifa WP130 en HT300D ?
Reacties: 3
Weergaves: 695

Re: Filterschema voor Vifa WP130 en HT300D ?

Ben ik benieuwd wat je gaat bouwen want ik heb ook de HT300d maar een andere mid (Vifa C13).
Misschien krijg ik de MP 130 ook nog...
Zijn de Vifa HT300d 4 of 6 Ohm?
door Maudio
di 08 jun 2010, 23:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: XXL SUB (HOBBY HIFI) speelt erg zacht
Reacties: 42
Weergaves: 1855

Re: XXL SUB (HOBBY HIFI) speelt erg zacht

Als je op 1 plaatsje de + - foutief hebt aangesloten speelt een actieve sub heel zachtjes!
Of zijn de satelietjes aan de hoge gevoelige kant (dB)?
door Maudio
za 05 jun 2010, 18:43
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter
Reacties: 18
Weergaves: 564

Re: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter

Ja liever een slecht bericht dan geen bericht.
Maar ja ik heb even de tijd om verder te denken en te zoeken.

Ik heb een aantal bouwprojecten en kan gelukkig ver der
door Maudio
ma 31 mei 2010, 23:29
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter
Reacties: 18
Weergaves: 564

Re: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter

b_force schreef:
Nee maar, er wordt ook echt geluisterd als je op het uitroepteken drukt :wink: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hepjeje monitortjes er dan op aangesloten? Hoe klinkt zoon uitroepteken? :-#
door Maudio
ma 31 mei 2010, 22:39
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter
Reacties: 18
Weergaves: 564

Re: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter

Op deze site niet persé, maar als je zelf geen filters kan ontwerpen is het een goede uitkomst. Soms werkt het ook nauwkeuriger en beter dan passieve filters. Bart geeft echter al aan iets voor je te weten! ;) Passieve filters kan ik wel ontwerpen oa mbv de formules, papier en een rekenmachine. Maa...
door Maudio
ma 31 mei 2010, 21:33
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter
Reacties: 18
Weergaves: 564

Re: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter

B_force volgens mij hadden wij al contact via een ander deel in t forum. Ik heb je daar nog eea beantwoord.

Nb ik moet nog effe wennen aan dit web. Ik kan niet altijd alles terugvinden. Soms krijg ik per e-mail een bericht dat ik een reactie heb maar meestal niet.
door Maudio
ma 31 mei 2010, 21:20
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter
Reacties: 18
Weergaves: 564

Re: hulp gevraagd actief 1 weg scheidingsfilter(tje)

Ik zou gewoon een bestaande luidsprekerprocessor nemen. Bijvoorbeeld de dcx2496 van behringer. Kun je van alles mee instellen en is voor een redelijke prijs te koop. http://link.marktplaats.nl/348830864 Of als je budget wat lager is, de reckhorn S-1. Heeft wel een stuk minder mogelijkheden maar wel...
door Maudio
ma 31 mei 2010, 19:21
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter
Reacties: 18
Weergaves: 564

Re: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter

Ik zou eens kijken naar een digitale oplossing. DSP.. Er loopt een topic over momenteel! Hypex, groundsound, behringer zijn wat merken en nu is net een groupbuy geweest van een goedkoop dsp boardje. Helaas zegt me dat weinig :oops: DSP (DSB zegt me meer) maat goed ik ga eens kijken =; en bedankt vo...
door Maudio
ma 31 mei 2010, 19:18
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter
Reacties: 18
Weergaves: 564

Re: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter

HalloAllemaal Ik denk erover na een Actief scheidingsfilter te (laten) ontwerpen en te (laten) bouwen. Maar ja ik kan geen actieve filters bouwennnn... misschien gaat iemand dat voor mij doen? Misschien... Wordt het wel een dure hobby frees ik, als je dingen laat ontwerpen en bouwen (denk ik) Ik da...
door Maudio
zo 30 mei 2010, 22:15
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Hulp en advies gevraagd actief 1-weg filter
Reacties: 18
Weergaves: 564

hulp gevraagd actief 1 weg scheidingsfilter(tje)

HalloAllemaal Ik denk erover na een Actief scheidingsfilter te (laten) ontwerpen en te (laten) bouwen. Om tussen de voor en eindversterker te plaatsen. Idee: - Actieve sub links en rechts (heb ik ergens anders op zelfbouwaudio.nl al hulp bij). - Om niet te veel versterkers te hoeven aanschaffen: - V...
door Maudio
zo 30 mei 2010, 19:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: B&W DM14
Reacties: 24
Weergaves: 2641

Re: B&W DM14

Zit er niet een foutje in de PDF van de DM14????? Of zie ik het verkeerd (zie rode tekst): 1 x 26mm polyester weave dome 26mm dia. high temperature voice coil 1 x 100mm midrange polymide fibre matrix cone 2 x 150mm bass driver diameter Bextrene cone with PVA compound coating 80Hz – 20kHz ± 2dB free-...
door Maudio
zo 30 mei 2010, 19:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 2 actieve subwoofers L en R hulp gevraagd
Reacties: 6
Weergaves: 552

Re: 2 actieve subwoofers L en R hulp gevraagd

Bedankt voor het visualiseren! Mooi dat het zo kan. Meest simpel en effectief. Ik vond verschillende subwooferversterkers zonder woofer helaas vooral nieuw (Hypex). Er zijn exemplaren die tot 200 of 300 Hz gaan, dat schept al wat meer mogelijkheden en minder grote spoelen/kondensatoren voor het midd...
door Maudio
za 29 mei 2010, 22:29
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)
Reacties: 15
Weergaves: 620

Re: Aan de gang met SpeakerWorkshop (n.a.v. B_forces workshop)

Goeie avond, vandaag ook eens voor het eerst op de zelfbouwdio.nl aangemeld.

Had ik eerder moeten doen, wat een gedoe om het allemaal zelf uittezoekun.

Ik lees iets van speakerworkshop. Is dat een programma om op de pc filters te berekenen?
Daar ben ik nl naar op zoek. HELP.
door Maudio
za 29 mei 2010, 22:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 2 actieve subwoofers L en R hulp gevraagd
Reacties: 6
Weergaves: 552

Re: 2 actieve subwoofers L en R hulp gevraagd

ik hoop dat ik op de juiste knopjes druk want ik ben vandaag voor het eerst op zelfbouaudio.nl

Nog bedankt voor je antwoord :oops:
door Maudio
za 29 mei 2010, 21:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 2 actieve subwoofers L en R hulp gevraagd
Reacties: 6
Weergaves: 552

Re: 2 actieve subwoofers L en R hulp gevraagd

Ik begrijp nu pas wat je bedoelt. Per actieve subwoofer maar 1 signaalkabel gebruiken vanuit de (voor)versterker? Is dat niet slecht voor de versterker? Of 1 + en - kabel vanuit de luidspreker uitgangen... naar R en 1 naar L. Overigens heb ik het liefst 2 losse "subwoofer" versterkers met ...
door Maudio
za 29 mei 2010, 21:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: 2 actieve subwoofers L en R hulp gevraagd
Reacties: 6
Weergaves: 552

Re: 2 actieve subwoofers L en R hulp gevraagd

Als ik rechts en links actieve subwoofers inbouw kunnen deze toch stereo signaal krijgen. Is het beter links en rechts mono te spelen? Actieve filters zijn zeker mooi voor het midden en hoog maar dan heb ik nog 1 stereo of 2 mono versterkers nodig... en ik kan geen actieve filters zelfbouwen... Kan...
door Maudio
za 29 mei 2010, 19:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: B&W DM14
Reacties: 24
Weergaves: 2641

Re: B&W DM14

Ik ben benieuwd naar je nieuwe filter en het resultaat. De onderste woofer gaat geloof ik tot 300 Hz de bovenste tot 3000 Hz. Zoals bij de opvolger; de DM 1400. Ik heb nog dm 1400 WOOFERS WAAR IK ALTIJD NOG EENS WAT NUTTIGS MEE WIL DOEN. Maar er zijn totaal geen paramtrs van bekend. Weet jij hoeveel...