Er zijn 102 resultaten gevonden
- za 28 mei 2011, 9:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klinkt een gainclone echt anders dan een Cambridge 340/50?
- Reacties: 9
- Weergaves: 626
Re: Klinkt een gainclone echt anders dan een Cambridge 340/5
Je geeft het eigenlijk zelf al aan. Hoge spanning voor 8 ohm, lage spanning voor 4 ohm. Er is geen ideale voedingsspanning, je zal vóór het bouwen een keuze moeten maken. Heel veel apparatuur wordt gemaakt met een verkoopprijs en concurrentie met andere merken/modellen in het achterhoofd. Terugreken...
- wo 13 apr 2011, 21:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: B1 Buffer Nr. 2.
- Reacties: 56
- Weergaves: 2029
Re: B1 Buffer Nr. 2.
De waarde van de potmeter bepaalt de ingangsimpedantie.
- di 01 feb 2011, 20:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: (beginnend) Advies voor hoofdtelefoon-versterker
- Reacties: 10
- Weergaves: 793
Re: (beginnend) Advies voor hoofdtelefoon-versterker
Leuk buizen/mosfet knutsel-ding: Millett Starving Student Hybrid, hoeft niet veel te kosten. Klinkt goed voor 't geld.
AMB Laboratories DIY Audio heeft leuke projecten, van redelijk eenvoudig en niet duur tot zeer uitgebreid met dito prijskaartje.
AMB Laboratories DIY Audio heeft leuke projecten, van redelijk eenvoudig en niet duur tot zeer uitgebreid met dito prijskaartje.
- wo 22 dec 2010, 19:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 126
- Weergaves: 2811
Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition
Die 1 ohm,en dan nog wel 3W,is zo raar,slaat nergens op zal wel een drukfout zijn. :? Anne Nee geen druk fout. R1 vormt samen met C1 een 1e orde low-pass filter met het kantelpunt op ~10 Hz. Frequenties boven de 10 Hz worden met 6dB/oktaaf verzwakt. Sleutelen aan R1 en/of C1 verandert het kantelpun...
- wo 22 dec 2010, 18:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 126
- Weergaves: 2811
Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition
[quote="MechanicalAnimal"]De voeding van Boerenenterpris is ook erg leuk trouwens, en zelfbouw :lol: http://tangentsoft.net/elec/tread/ Niet meer te koop... Jammer. Velleman heeft iets dergelijks (K1823) maar schijnt niet zo goed te presteren. Wellicht is de Velleman gecombineerd met een R...
- ma 20 dec 2010, 12:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 126
- Weergaves: 2811
Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition
Een 1N914 of een 1N4148MechanicalAnimal schreef:welke ik uiteindelijk moet hebben
- ma 13 dec 2010, 17:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition
- Reacties: 126
- Weergaves: 2811
Re: [longterm] FirstWatt B1 pre-amp: MechanicalAnimal Edition
Zoals Nelson zelf schreef over deze elco's:
"They are just filtering potential noise. I did not make too many assumptions about the quality of the DC source."
"They are just filtering potential noise. I did not make too many assumptions about the quality of the DC source."
- vr 26 nov 2010, 12:54
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Headphone amp
- Reacties: 34
- Weergaves: 1884
Re: Headphone amp
Een Starving Student Millett Hybrid (buizen/mosfets) of een AMB Labs M3.
- ma 15 nov 2010, 17:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hoezo brommende versterker?
- Reacties: 36
- Weergaves: 7999
Re: Hoezo brommende versterker?
Helaas hebben sommigen uitleg in Jip-en-Janneke taal nodig. Ik weet niet of dat lesmateriaal daaraan voldoet...jcgv schreef:er zijn genoeg uni's en hoge school die het digitale lesmateriaal niet achter slot en grendel houden.
- ma 15 nov 2010, 12:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hoezo brommende versterker?
- Reacties: 36
- Weergaves: 7999
Re: Hoezo brommende versterker?
Klasse! Hartelijk dank.
- do 14 okt 2010, 0:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: B1 Buffer Nr. 2.
- Reacties: 56
- Weergaves: 2029
Re: B1 Buffer Nr. 2.
Ja. Héél erg gevaarlijk voor de goede relatie met de buren.Miniwatt schreef:Treb schreef:...is dat niet gevaarlijk?
Een F5 levert per kanaal ca. 25 watt aan 8 ohm.
- zo 19 sep 2010, 0:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke voorversterker?
- Reacties: 18
- Weergaves: 632
Re: Welke voorversterker?
Geen kitje, wel erg eenvoudig: JFET-BoZ. Moet 'm zelf nog een keer gaan maken...
- vr 20 aug 2010, 9:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Weer een UCD, nu eens een 700
- Reacties: 6
- Weergaves: 416
Re: Weer een UCD, nu eens een 700
Jammer alleen dat de koellichamen bij de ringkernen nauwelijk effect zullen hebben bij het afvoeren van die warmte. Ik ben benieuwd wat de temperatuur van de koellichamen zal worden in gebruik. Wat voor toepassing gaat-ie krijgen?
- do 19 aug 2010, 23:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Weer een UCD, nu eens een 700
- Reacties: 6
- Weergaves: 416
Re: Weer een UCD, nu eens een 700
Zeker netjes, maar die mooie koellichamen gaan het niet warm krijgen...
- do 22 jul 2010, 16:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Probleem met LM3886 versterker:Hulp gevraagd!
- Reacties: 5
- Weergaves: 326
Re: Probleem met LM3886 versterker:Hulp gevraagd!
+30 volt op de uitgang betekent dat er iets goed verkeerd zit. Hoe heb je een en ander gemonteerd? Printplaat of point-to-point? Zelf de printplaat gemaakt of kant en klaar gekocht?
Op zich mag er niet meer dan zo'n 50mV gelijkstroom op luidspreker klemmen staan. Minder is uiteraard beter.
Op zich mag er niet meer dan zo'n 50mV gelijkstroom op luidspreker klemmen staan. Minder is uiteraard beter.
- di 06 jul 2010, 23:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Headphone amp
- Reacties: 33
- Weergaves: 1319
Re: Headphone amp
Ik heb een poosje geleden dit ding in elkaar gefröbeld. Klinkt véél beter dan ie eruit ziet! 
Voor de nerds onder ons, het is een Starving Student Millett Hybrid 12AU7 mod.
Voor de nerds onder ons, het is een Starving Student Millett Hybrid 12AU7 mod.
- vr 25 jun 2010, 9:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: B1 Buffer Nr. 2.
- Reacties: 56
- Weergaves: 2029
Re: B1 Buffer Nr. 2.
Genoeg gain hebben moet je zo zien: sluit een CD speler rechtstreeks aan op een F5. Speel een CD af. Als dat je niet hard genoeg gaat heb je te weinig gain. Een oplossing kan dan zijn: een andere versterker met meer gain of andere luidsprekers met hoger rendement of beide. Een F5 gaat met een B1 erv...
- do 24 jun 2010, 16:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: B1 Buffer Nr. 2.
- Reacties: 56
- Weergaves: 2029
Re: B1 Buffer Nr. 2.
Maar waarom heeft die B1 dan óók een volumecontrole als de F5 die ook heeft? De F5, zoals Nelson 'm getekend heeft, heeft geen volumecontrole en is puur een eindversterker. Het idee van Nelson was om mensen die een uitsluitend een potmetertje voor een eindversterker willen hangen een beter klinkend...
- do 24 jun 2010, 12:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: B1 Buffer Nr. 2.
- Reacties: 56
- Weergaves: 2029
Re: B1 Buffer Nr. 2.
Heel simpel gezegd: een B1 is een volumeregelaar met bronkeuzeschakelaar.
- wo 02 jun 2010, 23:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw hoofdtelefoonversterker( als Bravo/Indeed/Miridiy )
- Reacties: 13
- Weergaves: 1658
Re: Bouw hoofdtelefoonversterker( als Bravo/Indeed/Miridiy )
Al eens naar een "Starving Student" gekeken? Ik heb er laatst een gemaakt. Klinkt erg lekker!
- za 29 mei 2010, 10:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Firstwatt F5 (Nelson Pass)
- Reacties: 106
- Weergaves: 4766
Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)
Ik zou liever 35 volt elco's gebruiken, dan heb je tenminste een redelijke veiligheidsmarge.
- vr 28 mei 2010, 16:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Firstwatt F5 (Nelson Pass)
- Reacties: 106
- Weergaves: 4766
Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)
Ja, de PCB is geschikt voor een CRC of CLC type PSU.
- vr 28 mei 2010, 15:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Firstwatt F5 (Nelson Pass)
- Reacties: 106
- Weergaves: 4766
Re: Firstwatt F5 (Nelson Pass)
Trafo: 2x 18 volt AC van minimaal 300VA (meer is beter).
Bias instellen op 1.3 A, zie ook de service manual.
Bias instellen op 1.3 A, zie ook de service manual.
- wo 26 mei 2010, 21:28
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Cambridge Audio 540C service manual
- Reacties: 2
- Weergaves: 451
Re: Cambridge Audio 540C service manual
Die heb ik ook al kunnen vinden. De verschillen zijn m.i. te groot om het schema van de 640 te gebruiken. Toch bedankt voor de moeite Ray!
- wo 26 mei 2010, 12:07
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Cambridge Audio 540C service manual
- Reacties: 2
- Weergaves: 451
Cambridge Audio 540C service manual
Heeft iemand hier wellicht de service manual van de Cambridge Audio Azur 540C (versie 1) CD speler? Ik heb gisteren de NE5532 opamp in de mijne vervangen door een AD8066 en moet zeggen dat ik zéér aangenaam verrast ben. Meer winst is mogelijk te behalen door bepaalde condensatoren te vervangen door ...
