Weer een UCD, nu eens een 700

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Weer een UCD, nu eens een 700

Bericht door Leon »

Het wordt een standaard UCD, maar nu eens een 700Hxr uitvoering in dual mono in een 3U Hifi2000 kast. De voortgang gaat redelijk goed, ik wacht alleen nog op een stroomaansluiting (Schurter, IEC met aan/uit, schakelaar, zekeringhouder en filter). Daarna kan de achterkant erop en kunnen de UCD modules tegen de zijkanten geschroefd worden.
Bijlagen
DSC08069.jpg
DSC08070.jpg
squall
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 08 dec 2006, 13:21

Re: Weer een UCD, nu eens een 700

Bericht door squall »

een 2K? :cry:
Ben benieuwd die de eerste is die eens een 2K gaat bouwen.

[on topic]
Ziet er netjes uit!
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 102
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 10:32
Locatie: Den Haag

Re: Weer een UCD, nu eens een 700

Bericht door Treb »

Zeker netjes, maar die mooie koellichamen gaan het niet warm krijgen...
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Weer een UCD, nu eens een 700

Bericht door Martijn H »

Dat dacht ik eerst ook, maar de UcD 700 is niet echt te vergelijken met de 180. De 700 heeft écht wel een nette koeling nodig.
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Weer een UCD, nu eens een 700

Bericht door Leon »

Het verbruik van een UCD 700 module is dacht ik 26W idle, dat is bijna allemaal hitte die vrijkomt. En met ca. 90% efficiency komt er maximaal rond de 70W als hitte vrij om af te voeren. Met 2 modules in 1 kast mag er best wat koeling aanwezig zijn.
Gebruikersavatar
Treb
Berichten: 102
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 10:32
Locatie: Den Haag

Re: Weer een UCD, nu eens een 700

Bericht door Treb »

Jammer alleen dat de koellichamen bij de ringkernen nauwelijk effect zullen hebben bij het afvoeren van die warmte. Ik ben benieuwd wat de temperatuur van de koellichamen zal worden in gebruik. Wat voor toepassing gaat-ie krijgen?
Leon
Berichten: 401
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:09

Re: Weer een UCD, nu eens een 700

Bericht door Leon »

Deze zal gebruikt worden om mijn Newtronics Temperance III speakers aan te sturen in mijn nieuwe opzet: vanaf een Twisted Pear Buffalo II DAC met volume regeling naar de UCD 700. De speakers liggen soms rond de 2 ohm, dus de grotere amperages van de 700 module kunnen af en toe van pas komen. Het hele project zal nog wel even duren: de DAC zit niet echt mee. Als het klaar is zal alles van begin tot eind in de keten zelfbouw zijn ;)
Plaats reactie