Hallo,
Ik ben met een nieuw project bezig dat ik binnenkort ga posten. Ik meet op de uitgang van de versterker +30V. Het gaat om een LM3886 single versterker met het schema van Elliot sound.
Ik heb alles nagemeten qua verbindingen en het lijkt gewoon te kloppen. Heeft hier iemand een idee wanneer de chip maximaal versterkt bij geen ingang? Als ik meet tussen pootje 10 (ingang) en de ground dan meet ik geen spanning. verder heb ik aklle verbindingen nagekeken en gemeten.
Ik weet van een ander LM3886 project nog dat ik dit probleem had en dat was dat er 1 verbinding verkeerd zat, alleen weet ik echt niet meer welke verbinding.
Alvast bedankt!
Olav
Probleem met LM3886 versterker:Hulp gevraagd!
Moderator: Beheerdersteam
Re: Probleem met LM3886 versterker:Hulp gevraagd!
+30 volt op de uitgang betekent dat er iets goed verkeerd zit. Hoe heb je een en ander gemonteerd? Printplaat of point-to-point? Zelf de printplaat gemaakt of kant en klaar gekocht?
Op zich mag er niet meer dan zo'n 50mV gelijkstroom op luidspreker klemmen staan. Minder is uiteraard beter.
Op zich mag er niet meer dan zo'n 50mV gelijkstroom op luidspreker klemmen staan. Minder is uiteraard beter.
Re: Probleem met LM3886 versterker:Hulp gevraagd!
Hallo,
Ik heb de print gemaakt op experimeteer print end an middels de pootjes point to point. Ik heb er 2 gemaakt en beiden hebben hetzelfde probleem. Van mn vorige Lm versterker weet ik dus nog dat op een bepaald punt een verkeerde verbinding hiervoor zorgt, weet alleen niet meer waar.
Weerstanden voor de terugkoppeling kloppen etc. Ik hoop dat iemand het probleem herkent uit een eigen project, ik ga stug door met zoeken.
groeten,
Olav
Ik heb de print gemaakt op experimeteer print end an middels de pootjes point to point. Ik heb er 2 gemaakt en beiden hebben hetzelfde probleem. Van mn vorige Lm versterker weet ik dus nog dat op een bepaald punt een verkeerde verbinding hiervoor zorgt, weet alleen niet meer waar.
Weerstanden voor de terugkoppeling kloppen etc. Ik hoop dat iemand het probleem herkent uit een eigen project, ik ga stug door met zoeken.
groeten,
Olav
Re: Probleem met LM3886 versterker:Hulp gevraagd!
Als je het mij vraagt lijkt mij dat C2 niet correct is. Deze hoort hier niet te zitten. Maar hier maar eens een draadverbinding van.
Re: Probleem met LM3886 versterker:Hulp gevraagd!
Laat die maar mooi zitten, met het schema is niets mis.
Gewoon alle punten nameten met een multimeter en in het schema zetten ( DC ).
mvg Rudy
Gewoon alle punten nameten met een multimeter en in het schema zetten ( DC ).
mvg Rudy
