B1 Buffer Nr. 2.
Moderator: Beheerdersteam
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: B1 Buffer Nr. 2.
Vanavond even voor stappenschakelaardokter gespeeld. Hij kom gemakkelijk uit elkaar. De contacten heb ik schoon gemaakt met alcohol en met siliconenspray op een wattenstaafje voorzien van een microfilm om oxidatie tegen te gaan. Misschien niet volgens de regelen der kunst, maar hij is nu wel weer kraak vrij.
Ik denk dat er toch maar een goeie in gezet moet worden, maar weet nog niet welke. Ik weet niet wat het gevolg is wanneer ik er een 50K (bijvoorbeeld Alps) in zet, ips de 20K die er nu in zit.
Voor nu ben ik weer even tevreden.
Ik denk dat er toch maar een goeie in gezet moet worden, maar weet nog niet welke. Ik weet niet wat het gevolg is wanneer ik er een 50K (bijvoorbeeld Alps) in zet, ips de 20K die er nu in zit.
Voor nu ben ik weer even tevreden.
Re: B1 Buffer Nr. 2.
Ik heb zelf een B1 gebouwd, maar dan de DC-versie van Salas en Teabag. Ik gebruik die als buffer voor een Hypex en het verschil met passief aansturen is ongelooflijk. Vooral het laag klinkt een heel stuk zuiverder zonder luider te zijn. Ik heb de onderdelen liggen voor een originele Pass-versie, maar na het horen van de DC ben ik niet meer van plan de originele te bouwen. Ik ga er een 2de DC van maken, al was het maar om die als voeding te gebruiken.
Als volume heb ik Sylonex, maar dan met automatische calibratie zodat ik geen gepaarde optocouplers nodig heb.
Als ingangskeuze gebruik ik relais, ik heb het niet zo voor schakelaars. En enkele goede relais kosten samen minder dan 1 goede schakelaar. Het laat ook toe de bedrading ultrakort te houden.
Om alles aan te sturen gebruik ik een Arduino. Die kan dan ook zorgen voor aan- en uitschakelen van alle randapparatuur en voor afstandsbediening. Bediening is via 1 potmeter en een mini-touchscreen.
Maar wat het belangrijkst is: de B1DC is echt wel heel goed, een echte aanrader voor relatief weinig geld.
Als volume heb ik Sylonex, maar dan met automatische calibratie zodat ik geen gepaarde optocouplers nodig heb.
Als ingangskeuze gebruik ik relais, ik heb het niet zo voor schakelaars. En enkele goede relais kosten samen minder dan 1 goede schakelaar. Het laat ook toe de bedrading ultrakort te houden.
Om alles aan te sturen gebruik ik een Arduino. Die kan dan ook zorgen voor aan- en uitschakelen van alle randapparatuur en voor afstandsbediening. Bediening is via 1 potmeter en een mini-touchscreen.
Maar wat het belangrijkst is: de B1DC is echt wel heel goed, een echte aanrader voor relatief weinig geld.
Re: B1 Buffer Nr. 2.
Die B1 buffer van Leeuwarden staat hier nu met een nieuwe niet dure potmeter en (oplaadbare ) batterij voeding (2x9 Volt blokjes).
Is doodstil en werkt echt goed.
Wat er in gaat komt er maximaal uit, niet meer.
Ik heb niet meer nodig met boxen van 91,5 dB en UCD180 eindversterkers.
Ruud
Is doodstil en werkt echt goed.
Wat er in gaat komt er maximaal uit, niet meer.
Ik heb niet meer nodig met boxen van 91,5 dB en UCD180 eindversterkers.
Ruud
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: B1 Buffer Nr. 2.
Kan iemand nog wat zeggen over het verschil/ gevolg, als ik een 50K potmeter ga gebruiken dan de 20K die ik nu heb toegepast??
Ik durf hem namelijk niet zomaar uit te wisselen
Chris
Ik durf hem namelijk niet zomaar uit te wisselen
Chris
Re: B1 Buffer Nr. 2.
Er wordt max 20k aangeraden omdat bij hogere impedanties de capaciteit van de JFETs een laagdoorlaatfilter begint te vormen. Dat betekent wel dat je bron die 20k moet kunnen aansturen.
Maar proberen houdt geen enkel risico in, dan kan je op het gehoor kiezen wat je best vindt. Misschien is je bron blijer met 50k, en de afval in het hoog zo klein dat het geheel toch beter is.
Maar proberen houdt geen enkel risico in, dan kan je op het gehoor kiezen wat je best vindt. Misschien is je bron blijer met 50k, en de afval in het hoog zo klein dat het geheel toch beter is.
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Re: B1 Buffer Nr. 2.
Hmm, dat zou dus inhouden dat een 10K nog gunstiger zou zijn, als je bron dit aan kan tenminste. (als ik het goed heb begrepen). Hoe kun je achterhalen wat je bron kan hebben?
