Er zijn 5941 resultaten gevonden

door Kappa7
wo 03 jun 2026, 19:27
Forum: Bronnen
Onderwerp: Welke DAC nu weer + - + - + -
Reacties: 403
Weergaves: 11451

Re: Welke DAC nu weer + - + - + -

Topper, goed opgelost.
door Kappa7
zo 31 mei 2026, 10:13
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Reacties: 215
Weergaves: 5343

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Heb ook een paar foto's gemaakt.
IMG_20260530_150812.jpg
IMG_20260530_144745.jpg
door Kappa7
za 30 mei 2026, 22:53
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Reacties: 215
Weergaves: 5343

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Top dag weer Bas, Bedankt voor de organisatie.
Mooie dingen gehoord en gezien.
door Kappa7
za 30 mei 2026, 9:08
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Reacties: 215
Weergaves: 5343

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

ik kom vanmiddag even langs, zal wel wat gereedschap mee nemen.
door Kappa7
di 26 mei 2026, 19:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
Reacties: 81
Weergaves: 1996

Re: Hypno Phono voorversterker

Om de aarde uit je stopcontact te scheiden van de audio GND is het gebruikelijk om dat via een diode brug te doen. Daarmee wordt er een drempel gemaakt van 2x de drempel spanning van de diode, daaronder blijft de boel gescheiden maar gebeurd er wat dan gaat de diode in geleiding en is de boel gewoon...
door Kappa7
ma 25 mei 2026, 10:35
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Reacties: 215
Weergaves: 5343

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Ach de man kan mooi timmeren, dat wel. wat dat betreft is het wel zelfbouw maar qua speaker is het toch vooral iets dat erg hard kan.
Verder wil ik er niet te veel op ingaan, tis natuurlijk leuk dat iemand zijn werk wil laten zien.
door Kappa7
ma 25 mei 2026, 10:26
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Reacties: 215
Weergaves: 5343

Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026

Niet echt, ik heb ze op de avmn gehoord en het blijft gewoon een PA systeem dat veel te luid is afgestemd in het laag.
Niet fijn om naar te luisteren.
door Kappa7
vr 22 mei 2026, 19:28
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Sotm sms200neo
Reacties: 2
Weergaves: 78

Re: Sotm sms200neo

Nouja dan is het voor 50% gelukt.
Wel mooi dat het een upgrade is. alleen had je niet ook een wens voor een display zo dat je kan zien wat er speelt?
door Kappa7
vr 22 mei 2026, 18:17
Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
Onderwerp: JBL4086 (8-kanaals amp + DSP), voor in huis?
Reacties: 12
Weergaves: 238

Re: JBL4086 (8-kanaals amp + DSP), voor in huis?

Ach je hebt maar 12V beschikbaar en voor het maken van vermogen zal je dan met de speaker impedantie naar beneden moeten.
Zet maar eens een 8 ohm speaker op die versterker, dan komt die aardig snel aan de max van de vesterker.
door Kappa7
zo 17 mei 2026, 19:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
Reacties: 81
Weergaves: 1996

Re: Hypno Phono voorversterker

Ik gebruik vaak de behuizing als koellichaam, voordeel is dat je 50% van de warmte al gelijk buiten je kast hebt. Een dergelijk kastje is daar natuurlijk helemaal top voor. https://www.ebay.de/itm/166156930647?_trkparms=itmf%3D1%26aid%3D1110018%26rkt%3D12%26asc%3D20201210111451%26mech%3D1%26algv%3DC...
door Kappa7
zo 17 mei 2026, 15:08
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Tentlabs voeding versus ifi power x
Reacties: 10
Weergaves: 223

Re: Tentlabs voeding versus ifi power x

Dan nog, als je de ofzo alleen als player wil gebruiken dan maakt de voeding niets veel uit.
Voor de DAC zelf is dat anders, die vind een mooie voeding wel fijn.
door Kappa7
za 16 mei 2026, 21:16
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
Reacties: 81
Weergaves: 1996

Re: Hypno Phono voorversterker

Goed bezig
door Kappa7
za 16 mei 2026, 20:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
Reacties: 81
Weergaves: 1996

Re: Hypno Phono voorversterker

Ja de shunt moet afgeregeld worden met een weerstand op de uitgang die een zelfde opgenomen vermogen heeft als de uiteindelijke last.
door Kappa7
do 14 mei 2026, 23:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ultimate Desktop Monitor
Reacties: 399
Weergaves: 13415

Re: Ultimate Desktop Monitor

Ziet er professioneel afgewerkt uit. netjes
door Kappa7
do 14 mei 2026, 15:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ultimate Desktop Monitor
Reacties: 399
Weergaves: 13415

Re: Ultimate Desktop Monitor

8) 8) 8) 8) =D>
door Kappa7
za 09 mei 2026, 10:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ultimate Desktop Monitor
Reacties: 399
Weergaves: 13415

Re: Ultimate Desktop Monitor

geweldig mooi systeem om je speaker te spuiten zo.
door Kappa7
vr 01 mei 2026, 19:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Meningen Karlsonkast
Reacties: 244
Weergaves: 14092

Re: Meningen Karlsonkast

Leuk hoor, ik heb nog een set Fane speakers op zolder liggen maar geen idee of deze geschikt zijn voor de Karlson kast.
door Kappa7
di 28 apr 2026, 18:51
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64042

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Ik ben benieuwd.
door Kappa7
do 23 apr 2026, 22:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ultimate Desktop Monitor
Reacties: 399
Weergaves: 13415

Re: Ultimate Desktop Monitor

Ziet er al stukken strakker uit.
Goede keuze geweest om opnieuw te beginnen.
door Kappa7
do 16 apr 2026, 18:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
Reacties: 443
Weergaves: 16094

Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)

Voor de pootjes misschien een strip aluminium nemen met spikes of zo iets er onder, de strip steekt dan uit aan de zijkant en geeft de speaker wat meer stabiliteit.
Tis best een hoge constructie, die mag best op grote voet leven.
door Kappa7
do 16 apr 2026, 10:14
Forum: Pro Audio specifiek
Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Reacties: 97
Weergaves: 2355

Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall

Tis een waar kunstwerk geworden =D>
door Kappa7
do 16 apr 2026, 10:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
Reacties: 443
Weergaves: 16094

Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)

Eerst maar eens muziek maken.
Afwerken kan als de techniek klaar is.
Maar mooi dat het printen nu lukt.
De aanhouder wint.
door Kappa7
di 14 apr 2026, 23:00
Forum: Akoestiek
Onderwerp: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers
Reacties: 21
Weergaves: 482

Re: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers

Ja exact zo. 3 links en 3 rechts
door Kappa7
di 14 apr 2026, 21:50
Forum: Akoestiek
Onderwerp: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers
Reacties: 21
Weergaves: 482

Re: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers

Waarom zet je daar diffusors neer? Ze lijken ondiep, verspreiden dus vooral hoge tonen, maar de dipool (?) panelen stralen juist onder die hoek minder hoog uit (vooral loodrecht op het scherm). Ze verstrooien waarschijnlijk alleen golven die al gestuiterd hebben, dus (groten)deels al diffuus klinke...
door Kappa7
di 14 apr 2026, 19:15
Forum: Akoestiek
Onderwerp: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers
Reacties: 21
Weergaves: 482

Re: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers

Ziet er goed uit!