Er zijn 5941 resultaten gevonden
- wo 03 jun 2026, 19:27
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Welke DAC nu weer + - + - + -
- Reacties: 403
- Weergaves: 11451
Re: Welke DAC nu weer + - + - + -
Topper, goed opgelost.
- zo 31 mei 2026, 10:13
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
- Reacties: 215
- Weergaves: 5343
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Heb ook een paar foto's gemaakt.
- za 30 mei 2026, 22:53
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
- Reacties: 215
- Weergaves: 5343
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Top dag weer Bas, Bedankt voor de organisatie.
Mooie dingen gehoord en gezien.
Mooie dingen gehoord en gezien.
- za 30 mei 2026, 9:08
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
- Reacties: 215
- Weergaves: 5343
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
ik kom vanmiddag even langs, zal wel wat gereedschap mee nemen.
- di 26 mei 2026, 19:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
- Reacties: 81
- Weergaves: 1996
Re: Hypno Phono voorversterker
Om de aarde uit je stopcontact te scheiden van de audio GND is het gebruikelijk om dat via een diode brug te doen. Daarmee wordt er een drempel gemaakt van 2x de drempel spanning van de diode, daaronder blijft de boel gescheiden maar gebeurd er wat dan gaat de diode in geleiding en is de boel gewoon...
- ma 25 mei 2026, 10:35
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
- Reacties: 215
- Weergaves: 5343
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Ach de man kan mooi timmeren, dat wel. wat dat betreft is het wel zelfbouw maar qua speaker is het toch vooral iets dat erg hard kan.
Verder wil ik er niet te veel op ingaan, tis natuurlijk leuk dat iemand zijn werk wil laten zien.
Verder wil ik er niet te veel op ingaan, tis natuurlijk leuk dat iemand zijn werk wil laten zien.
- ma 25 mei 2026, 10:26
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
- Reacties: 215
- Weergaves: 5343
Re: 18e Luisterdag Breda zaterdag 30 mei 2026
Niet echt, ik heb ze op de avmn gehoord en het blijft gewoon een PA systeem dat veel te luid is afgestemd in het laag.
Niet fijn om naar te luisteren.
Niet fijn om naar te luisteren.
- vr 22 mei 2026, 19:28
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Sotm sms200neo
- Reacties: 2
- Weergaves: 78
Re: Sotm sms200neo
Nouja dan is het voor 50% gelukt.
Wel mooi dat het een upgrade is. alleen had je niet ook een wens voor een display zo dat je kan zien wat er speelt?
Wel mooi dat het een upgrade is. alleen had je niet ook een wens voor een display zo dat je kan zien wat er speelt?
- vr 22 mei 2026, 18:17
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: JBL4086 (8-kanaals amp + DSP), voor in huis?
- Reacties: 12
- Weergaves: 238
Re: JBL4086 (8-kanaals amp + DSP), voor in huis?
Ach je hebt maar 12V beschikbaar en voor het maken van vermogen zal je dan met de speaker impedantie naar beneden moeten.
Zet maar eens een 8 ohm speaker op die versterker, dan komt die aardig snel aan de max van de vesterker.
Zet maar eens een 8 ohm speaker op die versterker, dan komt die aardig snel aan de max van de vesterker.
- zo 17 mei 2026, 19:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
- Reacties: 81
- Weergaves: 1996
Re: Hypno Phono voorversterker
Ik gebruik vaak de behuizing als koellichaam, voordeel is dat je 50% van de warmte al gelijk buiten je kast hebt. Een dergelijk kastje is daar natuurlijk helemaal top voor. https://www.ebay.de/itm/166156930647?_trkparms=itmf%3D1%26aid%3D1110018%26rkt%3D12%26asc%3D20201210111451%26mech%3D1%26algv%3DC...
- zo 17 mei 2026, 15:08
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Tentlabs voeding versus ifi power x
- Reacties: 10
- Weergaves: 223
Re: Tentlabs voeding versus ifi power x
Dan nog, als je de ofzo alleen als player wil gebruiken dan maakt de voeding niets veel uit.
Voor de DAC zelf is dat anders, die vind een mooie voeding wel fijn.
Voor de DAC zelf is dat anders, die vind een mooie voeding wel fijn.
- za 16 mei 2026, 21:16
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
- Reacties: 81
- Weergaves: 1996
Re: Hypno Phono voorversterker
Goed bezig
- za 16 mei 2026, 20:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypno Phono voorversterker
- Reacties: 81
- Weergaves: 1996
Re: Hypno Phono voorversterker
Ja de shunt moet afgeregeld worden met een weerstand op de uitgang die een zelfde opgenomen vermogen heeft als de uiteindelijke last.
- do 14 mei 2026, 23:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ultimate Desktop Monitor
- Reacties: 399
- Weergaves: 13415
Re: Ultimate Desktop Monitor
Ziet er professioneel afgewerkt uit. netjes
- do 14 mei 2026, 15:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ultimate Desktop Monitor
- Reacties: 399
- Weergaves: 13415
- za 09 mei 2026, 10:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ultimate Desktop Monitor
- Reacties: 399
- Weergaves: 13415
Re: Ultimate Desktop Monitor
geweldig mooi systeem om je speaker te spuiten zo.
- vr 01 mei 2026, 19:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Meningen Karlsonkast
- Reacties: 244
- Weergaves: 14092
Re: Meningen Karlsonkast
Leuk hoor, ik heb nog een set Fane speakers op zolder liggen maar geen idee of deze geschikt zijn voor de Karlson kast.
- di 28 apr 2026, 18:51
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
- Reacties: 3560
- Weergaves: 64042
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ben benieuwd.
- do 23 apr 2026, 22:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ultimate Desktop Monitor
- Reacties: 399
- Weergaves: 13415
Re: Ultimate Desktop Monitor
Ziet er al stukken strakker uit.
Goede keuze geweest om opnieuw te beginnen.
Goede keuze geweest om opnieuw te beginnen.
- do 16 apr 2026, 18:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
- Reacties: 443
- Weergaves: 16094
Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
Voor de pootjes misschien een strip aluminium nemen met spikes of zo iets er onder, de strip steekt dan uit aan de zijkant en geeft de speaker wat meer stabiliteit.
Tis best een hoge constructie, die mag best op grote voet leven.
Tis best een hoge constructie, die mag best op grote voet leven.
- do 16 apr 2026, 10:14
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Gitaarverterker 2x50 Marshall
- Reacties: 97
- Weergaves: 2355
Re: Gitaarverterker 2x50 Marshall
Tis een waar kunstwerk geworden 
- do 16 apr 2026, 10:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
- Reacties: 443
- Weergaves: 16094
Re: L.A.-S.M.S. (Line Array - Super Mini Sub)
Eerst maar eens muziek maken.
Afwerken kan als de techniek klaar is.
Maar mooi dat het printen nu lukt.
De aanhouder wint.
Afwerken kan als de techniek klaar is.
Maar mooi dat het printen nu lukt.
De aanhouder wint.
- di 14 apr 2026, 23:00
- Forum: Akoestiek
- Onderwerp: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers
- Reacties: 21
- Weergaves: 482
Re: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers
Ja exact zo. 3 links en 3 rechts
- di 14 apr 2026, 21:50
- Forum: Akoestiek
- Onderwerp: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers
- Reacties: 21
- Weergaves: 482
Re: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers
Waarom zet je daar diffusors neer? Ze lijken ondiep, verspreiden dus vooral hoge tonen, maar de dipool (?) panelen stralen juist onder die hoek minder hoog uit (vooral loodrecht op het scherm). Ze verstrooien waarschijnlijk alleen golven die al gestuiterd hebben, dus (groten)deels al diffuus klinke...
- di 14 apr 2026, 19:15
- Forum: Akoestiek
- Onderwerp: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers
- Reacties: 21
- Weergaves: 482
Re: Hulp gevraagd bij assembleren FWD-46 diffusers
Ziet er goed uit!
