Tentlabs voeding versus ifi power x

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
snoef3

Tentlabs voeding versus ifi power x

Bericht door snoef3 »

Ik heb een voeding gebouwd ooit lang geleden vlgs bijgaande beschrijving. Nu overweeg ik een streaming doosje van wiim ofzo maar daar moet dan ook een betere voeding bij. Wat zouden jullie doen: nog een keer zo'n voeding bouwen of een ifi power x kopen?

https://audio-creative.nl/projecten/zel ... eezebox/2/
Shadow

Re: Tentlabs voeding versus ifi power x

Bericht door Shadow »

De doosjes die ik heb hebben de voeding ingebouwd zitten en geen behoefte om dat te gaan verbeteren, als je daar geld aan uit wil geven dan zou ik naar de Eversolo streamers kijken, daar zitten wisselbare voedingen in voor de liefhebbers.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Geen van beide. Tja, die voedingsupgradedingen waren voor een Knijpdoosje van 15 jaar geleden. Een WiiM is toch echt wel vele stappen beter inmiddels. Zou die eerst maar eens beluisteren voor dat je hem alweer denkt te moeten twieken. En i.d.d. dan zou ik eerder naar een Eversolo omzien.
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Ik had (heb nog steeds) een Daudio DAC. Die gebruikte ik achter een Yamaha WXC50. Nadat ik een WiiM Ultra heb aangeschaft zit de Daudio DAC in de doos. Goede DAC, maar heeft geen toegevoegde waarde meer.

Dus tweakplannen aan een WiiM zou ik uitstellen totdat je hem een keer gehoord hebt.
snoef3

Bericht door snoef3 »

Wiim OFZO, ik heb nog geen keus gemaakt maar er zijn genoeg die een aparte simpele voedingsadapter erbij geven. Of zelfs adviseren om de bijgeleverde adapter te vervangen. Alle info in het afwegingsfilter dus ook over de voeding.
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Dan nog, als je de ofzo alleen als player wil gebruiken dan maakt de voeding niets veel uit.
Voor de DAC zelf is dat anders, die vind een mooie voeding wel fijn.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Ik gebruik die voeding van Tentlabs dan nog wel om een glasvezelnetwerk omzetter te voeden, blijft het in ieder geval nog steeds doen.
Hij zit dan aan de laatste voeding naar de DAC.

Hij zit in de aluminium doos. :kwijl:

https://sites.google.com/site/hanspijper?usp=sharing
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 25 mei 2026, 0:31, 1 keer totaal gewijzigd.
snoef3

Bericht door snoef3 »

Update:
Inmiddels heb ik dus een 'doosje', een sotm sms200. Die is 9- 12 volt ingang. De tentlabs is 5 volt.
Maar dat is de beperking van de trafo. Het printje kan hoger worden afgeregeld denk ik. Is het een idee om de trafo te vervangen?
Shadow

Bericht door Shadow »

De spanningsregelaar zal ook vervangen moeten worden denk ik dan, misschien gelijk een nieuw tentlabs doosje voor de gemoedsrust?
snoef3

Bericht door snoef3 »

Ik zal het printje eens bekijken wat er in en opzit. Moet ik hem even los halen. Ik kan nu alleen maar zien dat het een filament supply v1.1 is.
De trafo is een velleman type 506 van 2x6 volt, dus 10 of 11 volt moet lukken denk ik.

Edit: lm1084 zit erin en 16v 6800uf condensator.
Edit 2: inmiddels begrepen dat een lm1086 beter is. Kost niet zoveel alleen de verzendkosten zijn een veelvoud van de prijs.
Laatst gewijzigd door snoef3 op ma 25 mei 2026, 8:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Shadow

Bericht door Shadow »

Tja, ik heb recent met een diodebrug en spanningsregelaar samen met mijn zoon een audiofiele voeding voor de myfy router gemaakt...die neem ik ook weer mee naar Breda dit jaar
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”