Er zijn 792 resultaten gevonden
- za 17 jan 2026, 21:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
- Reacties: 15
- Weergaves: 400
Re: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
Ook dat is een idee. Ik moet nog wat onderdelen bestellen dus het kan one way or the other! 
- do 15 jan 2026, 16:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
- Reacties: 15
- Weergaves: 400
- do 15 jan 2026, 9:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
- Reacties: 15
- Weergaves: 400
Re: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
Er komen 4 ECC’tjes in, bij elkaar 1,2 A. Ik moet dus de 2A variant van de spanningsregelaar hebben en een blokje voor de koeling, komt goed!
- wo 14 jan 2026, 15:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
- Reacties: 15
- Weergaves: 400
Re: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
Wat aardig! Heel erg bedankt Ray! Ook al ben ik fan van EEO. Volgende bestelling weer 
- wo 14 jan 2026, 13:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
- Reacties: 15
- Weergaves: 400
Re: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
Dank voor de reacties! Ja, inderdaad met twee diodes en dat schroefje is ook iets om over na te denken. Een isolerend plaatje doet weinig wanneer alles weer met een metalen schroef aan elkaar wordt verbonden
- wo 14 jan 2026, 11:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
- Reacties: 15
- Weergaves: 400
Re: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
Aha! En hoe weet ik dat het een geïsoleerde behuizing heeft? Heeft zo'n standaard 78XX regelaar met drie pootjes, rechthoekig zwart blokje en metalen schroefgaatje dat? Och, ik zet er voor de veiliggheid wel zo'n plaatje tussen dan hoef ik mij daar niet meer druk over te maken
- wo 14 jan 2026, 11:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
- Reacties: 15
- Weergaves: 400
koelplaatje spanningsregulator om buizen DC te laten gloeien
Ik ben met een buizen phono pre bezig en dan ontkom je er toch niet aan om de buizen op DC te laten gloeien. An sich geen probleem natuurlijk. Ik doe dat met een 7805 en twee diodes, kom je op een nette 6,2 volt DC uit. Een koellichaam aanbrengen lijkt mij wel verstandig. Was er alleen niet iets met...
- di 06 jan 2026, 22:16
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 248200
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Oh wees niet bang, ik laat ze lekker staan. Ik verbaas mij gewoon over de schaamteloosheid.
Voor het contrast: eind jaren zestig (toen de torren het al overnamen) verkocht een radiowinkel de laatste bouwpakketten van deze versterker voor 37 gulden vijftig
Voor het contrast: eind jaren zestig (toen de torren het al overnamen) verkocht een radiowinkel de laatste bouwpakketten van deze versterker voor 37 gulden vijftig
- di 06 jan 2026, 21:54
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 248200
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
https://link.marktplaats.nl/m2351672123?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Paar dagen terug stonden er twee hele nette Philips HF309 versterkers op MP voor 450 euro. Redelijke prijs gezien de gave staat. Vandaag staan ze bij een andere ...
- wo 17 dec 2025, 10:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Als alternatief had je ook een deel van de voorversterking (met de tone controls) kunnen afkoppelen. Twee trapjes is meer dan genoeg voor moderne bronnen. Alleen vergt dat weer wat meer begrip van een circuit. In principe heb je met die vier ECL82 al voldoende voor een goed werkende PP versterker.
- di 16 dec 2025, 9:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Lekker laten zitten. Meestal helpt draaien aan die potmeter niets. Je hebt nu toch ook geen brom?
- di 02 dec 2025, 18:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Kijk even op het NFOR forum bij tips & truuks. Daar staat dit ook beschreven
- zo 30 nov 2025, 10:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Die trafo lijkt aardig overgedimensioneerd voor 4 x ECL82. Ik verwacht niet dat die bloedheet wordt. Dat de gelijkrichting wordt overgelaten aan 1 enkele EZ81 vind ik dan weer op het randje. Wanneer je die vervangt voor twee snelle diodes en een 10 watt weerstand van 220 ohm in serie ben je dat prob...
- vr 28 nov 2025, 20:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Dit heb ik anderen al eens zien doen met een schroefdop voor elektro. Daar werd de elco met siliconenkit vastgezet. Ik denk dat dat beter is dan lijm. Dat kan je later nog lospulken
- do 20 nov 2025, 12:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Die van Reichelt zijn gewoon prima. Je probleem is alleen dat in hardwired versterkers axiale elco's worden gebruikt en die worden zeldzaam. Je hebt kans dat de pootjes niet lang genoeg zijn. Je moet eigenlijk naar andere bronnen voor dit soort onderdelen. Jukebox revival heeft oude types, ook een l...
- ma 17 nov 2025, 10:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Deze heb ik zelf onlangs gebruikt: https://www.jukebox-revival.eu/nl/producten/condensatoren-4402/electrolytische-condensatoren-4512/beker-en-snap-in-elcos-4687/bekerelco-condensator-50-50-uf-500-volt-14421-p Oh ja: kijk even of je de spanningscarroussel op 240 volt primair kan zetten. Ik heb je al ...
- zo 16 nov 2025, 17:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Je kan gewoon losse elco's gebruiken van 400 a 450 volt. Als je dubbele wil zijn er goede vervangers te koop bij Jukebox revival
- wo 12 nov 2025, 18:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Kan je solderen? Het is wel een leuk neditatief werkje en je steekt er veel van op tijdens het werk
- di 11 nov 2025, 21:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Ik heb ook geen technische achtergrond, maar die ecc zou niet zoveel verschil moeten maken denk ik. Ik zou vanuit de eindbuizen terugwerken en eerst daar de koppelcondensatoren en de kathodeweerstanden vervangen zodat dat gewoon goed zit. Persoonlijk zou ik het hele gedeelte voor tone controls bypas...
- ma 10 nov 2025, 22:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Ben benieuwd!
- ma 10 nov 2025, 5:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Die twee honderd ohm weerstanden zien er niet origineel uit. Kan dus goed dat die geplaatst zijn in plaats van de uitgefikte potmeter. Dat is dus gerepareerd.
De geschreven codes van de ecl82's zullen overigens wel meetwaardes zijn uit een buizentester
De geschreven codes van de ecl82's zullen overigens wel meetwaardes zijn uit een buizentester
- zo 09 nov 2025, 18:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Bypass zou kunnen als er twee weerstanden vlakbij zitten die de gloeidraden aan aarde leggen. Sowieso een prima idee.
Die codes op de ECL82 zou ik mij niet zoveel van aantrekken. Het zijn allemaal dezelfde buizen
Die codes op de ECL82 zou ik mij niet zoveel van aantrekken. Het zijn allemaal dezelfde buizen
- zo 09 nov 2025, 9:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Klein und Hummel Telewatt VS-56
- Reacties: 90
- Weergaves: 2537
Re: Klein und Hummel Telewatt VS-56
Het zou een ontbrompotmeter kunnen zijn. Zitten de gloeispanningen eraan? In ieder geval is hij ooit uitgefikt. Ik zou deze niet zomaar aanzetten. Zo te zien is het lang geleden. Mocht je trouwens niet meer aan een ecc808 kunnen komen voor een normale prijs kan je ook de draden aan de buisvoet omsol...
- vr 07 nov 2025, 11:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Aurexx Crystal 1 vragen en problemen
- Reacties: 81
- Weergaves: 2383
Re: Aurexx Crystal 1 vragen en problemen
Ik heb je een pb gestuurd. Ik heb iets voor je
- do 30 okt 2025, 15:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bocama LA-224B opknappen.
- Reacties: 30
- Weergaves: 7536
Re: Bocama LA-224B opknappen.
Iets meer woorden gebruiken dan (kost nix extra) Hallo forummers , Ik heb ook een Bocama 224b, ik kwam hier al googelend op terecht en ik ervaar hetzelfde probleem als door de TS omschreven: de trafo wordt erg heet. Heeft iemand een idee? Of iets vergelijkbaars, dan is het gelijk helder en krijg je ...
