Er zijn 40 resultaten gevonden
- do 04 jun 2015, 2:35
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?
- Reacties: 206
- Weergaves: 9471
Re: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?
Dat filter dat je kan lenen, welke is dit precies? Je kan altijd een minidsp kopen natuurlijk. Die hoeft niet veel te kosten en in het ergste geval kan je eerst een filter testen voor je analoge versie bouwt. Ik denk dat als je dat schreeuwerige gedrag een beetje weg filtert het al een stukje lekker...
- ma 26 jan 2015, 0:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?
- Reacties: 6
- Weergaves: 334
Re: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?
Dank voor jullie reacties!
ik heb over het hoofd gezien dat de hypex ook een negatieve spanning nodig heeft.
Dan houdt het hele verhaal al op. Ik ga eerst de icepower bouwen dan komt later die ucd180 wel.
ik heb over het hoofd gezien dat de hypex ook een negatieve spanning nodig heeft.
Dan houdt het hele verhaal al op. Ik ga eerst de icepower bouwen dan komt later die ucd180 wel.
- zo 25 jan 2015, 3:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?
- Reacties: 6
- Weergaves: 334
UCD 180st op een icepower asc200 voeding?
Hallo allemaal! de laatste tijd zie ik op dit forum aardig wat hypex projecten voorbij komen, waardoor dit me luiste plek lijkt voor deze vraag. Een tijdje terug heb ik 2e hands een paar icepower 200asc op een kop getikt. Deze wil ik mijn midrange speaker laten aansturen in een actieve opstelling. O...
- zo 02 mar 2014, 12:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Advies goede mid-woofer
- Reacties: 19
- Weergaves: 802
Re: Advies goede mid-woofer
Kan je wat meer vertellen over de de setup waar hij in komt te staan. En dan met name de andere speaker drivers en grootte van de kamer. En of je beschikking over een dsp hebt. Als je redelijk wat xmax wilt, geen subwoofer hebt en toch 2000+hz wilt, zou ik eens naar sb-acoustics kijken en scan-speak...
- ma 06 jan 2014, 1:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6149
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ik bedoel inderdaad de gesimuleerde efficiëntie op 20 hz. Want daar is de efficiëntie het laagst, en dat is dan ook het punt om te kijken hoeveel power je nodig hebt. Dat is tevens het punt waar je als eerst over je xmax heen gaat.
Sommige BMS woofers hebben ook een 4 ohm versie btw.
Sommige BMS woofers hebben ook een 4 ohm versie btw.
- wo 01 jan 2014, 23:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6149
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
De efficientie is beter te zien op de response curve simulatie wanneer het in de doos zit (neem de laagste frequentie die je wilt halen).
- di 31 dec 2013, 14:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Cardiode / waveguide tops en multisub, update: revisie v2
- Reacties: 282
- Weergaves: 18659
Re: Op zoek naar ideeën voor 2weg open baffle
Hoi Jag, de setup die je hebt getekent kan je een prima geluid vandaan halen. Wanneer je door wilt gaan met deze setup zou ik je de 6n430 woofers willen aanraden, gebaseerd op eigen ervaring en vervormingscijfers. 100hz Lijkt me alleen een beetje laag voor 2x6 inch met zo'n kleine baffle. 200 hz is ...
- di 31 dec 2013, 14:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6149
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Als je op zoek bent naar PA drivers voor subwoofers in een kleine kast kan je er niet omheen dat je flink moet eq'en/boosten in het laag. Dit is opzich geen probleem, maar houd er rekening mee dat je aardig wat vermogen nodig hebt. En als je toch moet boosten en veel vermogen nodig hebt kan je bijna...
- di 31 dec 2013, 13:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- Reacties: 256
- Weergaves: 6149
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Met dat formaat zou ik een 21 inch pro-subwoofer nemen. Daarbij digitaal corrigeren en er een flinke versterker aanhangen.
Kijk eens naar de RCF LF21X451. Daar heb ik laatst mee gesimuleerd en kwam goed uit de bus.
Kijk eens naar de RCF LF21X451. Daar heb ik laatst mee gesimuleerd en kwam goed uit de bus.
- vr 06 dec 2013, 5:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Olympus: Cardioïde met Waveguide
- Reacties: 145
- Weergaves: 7259
Re: Olympus: Cardioïde met Waveguide
Ik heb dit project met veel plezier zitten volgen martijn, dankjewel! Zou een soortgelijk project lukken met een beyma tlp150H + 10 inch pro woofer denk je? Het gaat om een desktop opstelling. Ik houd van het vrije geluid van open baffle, maar de speakers staan hiervoor te dicht op de muur. En voor ...
- ma 21 sep 2009, 13:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subtiele sub voor muziek
- Reacties: 61
- Weergaves: 3939
Welke driver heb je? de SLS12? Dan zou ik de helft hier van maken http://www.linkwitzlab.com/woofer.htm
Maar het beste is toch twee te te gebruiken. Als ik de verhalen rond de ripole subwoofers hoor zijn die erg positief.
Maar het beste is toch twee te te gebruiken. Als ik de verhalen rond de ripole subwoofers hoor zijn die erg positief.
- di 01 sep 2009, 14:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subtiele sub voor muziek
- Reacties: 61
- Weergaves: 3939
mooie sub zeg!Henkjan schreef:subtiel subje: http://www.xenophonics.net/dipool/dipool.htm
is dit design ook goed voor een hele kleine kamer (12 m^2) denken jullie?
- za 13 jun 2009, 12:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke Condensatoren in Buizenversterker?
- Reacties: 25
- Weergaves: 6388
@ AatV Dankje voor je correcties, zo leer ik weer. Toch wat opmerkingen: De 6n1p heeft voor velen een erg goede klank, de 6n2p heeft een minder goede reputatie. De 6n1p kan zelfs zonder cathode bypass een el34 aandrijven, dus een el84 moet zeker lukken, zelfs met eventuele feedback. De buis is erg g...
- vr 12 jun 2009, 23:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke Condensatoren in Buizenversterker?
- Reacties: 25
- Weergaves: 6388
Ik ben zo vrij geweest al een voeding te ontwerpen. Dit is hem dan: http://img268.imageshack.us/img268/2224/voedingel84u.jpg Ik ben uit gegaan van een 6n1p met ~200v en 9ma en een el84 met ~280-290v en 45ma. De eerste 2x100uf zitten in een JJ dubbel elco (14 euro) De 32uf heb je al en kun je later o...
- vr 12 jun 2009, 22:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke Condensatoren in Buizenversterker?
- Reacties: 25
- Weergaves: 6388
Leuke versterker zeg! Ik heb een paar ideen over het ontwerp en de componenten, maar ik heb nog nooit een buizenversterker gebouwt dus dit is puur gebaseerd op wat ik gelezen heb. -De koppelcondensator is vrij belangrijk, maar hier heb je al een degelijke dus prima. -Op de cathode zou ik een goede k...
- di 10 feb 2009, 22:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke boeken? buizen en solid state
- Reacties: 9
- Weergaves: 946
Welke boeken? buizen en solid state
Hallo medebouwers, de laatste maanden is mijn intresse wat betreft zelfbouwaudio behoorlijk aangewakkerd. Vooral voor DACs en buizenversterkers. Ik 'weet' uit de ervaring van andere mensen wat goed klinkt en ik heb daar met de schema's er naast mijn conclusies uit getrokken. Maar echt begrijpen waar...
- wo 28 jan 2009, 16:05
- Forum: Oude Showcases
- Onderwerp: Mijn setup tot nu toe
- Reacties: 4
- Weergaves: 1510
- vr 16 jan 2009, 1:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Buizen voorversterker voor UCD
- Reacties: 585
- Weergaves: 67454
- di 14 okt 2008, 21:06
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: A&D Audio ? goede prijs/kwaliteit ?
- Reacties: 10
- Weergaves: 1926
- ma 13 okt 2008, 11:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Mijn eerste speakerbouw: Saba, openbaffle, 15 inch
- Reacties: 92
- Weergaves: 14703
Ik denk dat het midden en het hoog wel klopt. Gezien de driver gelijk zijn (misschien ietsjes verschillend) Weidok geeft eigenlijk de zelfde waardes aan als fikus. Volgens mij is het een kwestie van jouw woofer afstellen op de mid saba. Kan je ze meten/laten meten? Ik ben erg benieuwd naar de result...
- di 07 okt 2008, 8:17
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Philips CD160 modificaties
- Reacties: 44
- Weergaves: 9796
- di 30 sep 2008, 9:00
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: [Animo] Zelfbouwaudiodag Enschede (Universiteit Twente)
- Reacties: 39
- Weergaves: 7905
- za 06 sep 2008, 17:30
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: Lampucera
- Reacties: 284
- Weergaves: 27627
C2 en C3 moeten 220 uf zijn. C1 moet 0,47-2 uf zijn, en de C voor de rca rond de 2 geloof ik. Deze worden voor zowel C1 als de C voor de rca aangeraden: http://www.diyhifisupply.com/?q=node/32 De lampucera is de de gehele DAC, niet de buizenuitgang van deze DAC. Met '6,3 Vac, no dc-heater' bedoelt h...
- vr 05 sep 2008, 15:52
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: HongKongDAC en aanverwanten items
- Reacties: 229
- Weergaves: 25202
- vr 05 sep 2008, 7:46
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: HongKongDAC en aanverwanten items
- Reacties: 229
- Weergaves: 25202
