Er zijn 40 resultaten gevonden

door seraph1nia
do 04 jun 2015, 2:35
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?
Reacties: 206
Weergaves: 9471

Re: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?

Dat filter dat je kan lenen, welke is dit precies? Je kan altijd een minidsp kopen natuurlijk. Die hoeft niet veel te kosten en in het ergste geval kan je eerst een filter testen voor je analoge versie bouwt. Ik denk dat als je dat schreeuwerige gedrag een beetje weg filtert het al een stukje lekker...
door seraph1nia
ma 26 jan 2015, 0:10
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?
Reacties: 6
Weergaves: 334

Re: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?

Dank voor jullie reacties!

ik heb over het hoofd gezien dat de hypex ook een negatieve spanning nodig heeft.
Dan houdt het hele verhaal al op. Ik ga eerst de icepower bouwen dan komt later die ucd180 wel.
door seraph1nia
zo 25 jan 2015, 3:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?
Reacties: 6
Weergaves: 334

UCD 180st op een icepower asc200 voeding?

Hallo allemaal! de laatste tijd zie ik op dit forum aardig wat hypex projecten voorbij komen, waardoor dit me luiste plek lijkt voor deze vraag. Een tijdje terug heb ik 2e hands een paar icepower 200asc op een kop getikt. Deze wil ik mijn midrange speaker laten aansturen in een actieve opstelling. O...
door seraph1nia
zo 02 mar 2014, 12:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Advies goede mid-woofer
Reacties: 19
Weergaves: 802

Re: Advies goede mid-woofer

Kan je wat meer vertellen over de de setup waar hij in komt te staan. En dan met name de andere speaker drivers en grootte van de kamer. En of je beschikking over een dsp hebt. Als je redelijk wat xmax wilt, geen subwoofer hebt en toch 2000+hz wilt, zou ik eens naar sb-acoustics kijken en scan-speak...
door seraph1nia
ma 06 jan 2014, 1:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Reacties: 256
Weergaves: 6149

Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"

Ik bedoel inderdaad de gesimuleerde efficiëntie op 20 hz. Want daar is de efficiëntie het laagst, en dat is dan ook het punt om te kijken hoeveel power je nodig hebt. Dat is tevens het punt waar je als eerst over je xmax heen gaat.

Sommige BMS woofers hebben ook een 4 ohm versie btw.
door seraph1nia
wo 01 jan 2014, 23:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Reacties: 256
Weergaves: 6149

Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"

De efficientie is beter te zien op de response curve simulatie wanneer het in de doos zit (neem de laagste frequentie die je wilt halen).
door seraph1nia
di 31 dec 2013, 14:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Cardiode / waveguide tops en multisub, update: revisie v2
Reacties: 282
Weergaves: 18659

Re: Op zoek naar ideeën voor 2weg open baffle

Hoi Jag, de setup die je hebt getekent kan je een prima geluid vandaan halen. Wanneer je door wilt gaan met deze setup zou ik je de 6n430 woofers willen aanraden, gebaseerd op eigen ervaring en vervormingscijfers. 100hz Lijkt me alleen een beetje laag voor 2x6 inch met zo'n kleine baffle. 200 hz is ...
door seraph1nia
di 31 dec 2013, 14:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Reacties: 256
Weergaves: 6149

Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"

Als je op zoek bent naar PA drivers voor subwoofers in een kleine kast kan je er niet omheen dat je flink moet eq'en/boosten in het laag. Dit is opzich geen probleem, maar houd er rekening mee dat je aardig wat vermogen nodig hebt. En als je toch moet boosten en veel vermogen nodig hebt kan je bijna...
door seraph1nia
di 31 dec 2013, 13:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Reacties: 256
Weergaves: 6149

Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"

Met dat formaat zou ik een 21 inch pro-subwoofer nemen. Daarbij digitaal corrigeren en er een flinke versterker aanhangen.
Kijk eens naar de RCF LF21X451. Daar heb ik laatst mee gesimuleerd en kwam goed uit de bus.
door seraph1nia
vr 06 dec 2013, 5:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Olympus: Cardioïde met Waveguide
Reacties: 145
Weergaves: 7259

Re: Olympus: Cardioïde met Waveguide

Ik heb dit project met veel plezier zitten volgen martijn, dankjewel! Zou een soortgelijk project lukken met een beyma tlp150H + 10 inch pro woofer denk je? Het gaat om een desktop opstelling. Ik houd van het vrije geluid van open baffle, maar de speakers staan hiervoor te dicht op de muur. En voor ...
door seraph1nia
ma 21 sep 2009, 13:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subtiele sub voor muziek
Reacties: 61
Weergaves: 3939

Welke driver heb je? de SLS12? Dan zou ik de helft hier van maken http://www.linkwitzlab.com/woofer.htm

Maar het beste is toch twee te te gebruiken. Als ik de verhalen rond de ripole subwoofers hoor zijn die erg positief.
door seraph1nia
di 01 sep 2009, 14:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subtiele sub voor muziek
Reacties: 61
Weergaves: 3939

Henkjan schreef:
mooie sub zeg!

is dit design ook goed voor een hele kleine kamer (12 m^2) denken jullie?
door seraph1nia
za 13 jun 2009, 12:59
Forum: Versterkers
Onderwerp: Welke Condensatoren in Buizenversterker?
Reacties: 25
Weergaves: 6388

@ AatV Dankje voor je correcties, zo leer ik weer. Toch wat opmerkingen: De 6n1p heeft voor velen een erg goede klank, de 6n2p heeft een minder goede reputatie. De 6n1p kan zelfs zonder cathode bypass een el34 aandrijven, dus een el84 moet zeker lukken, zelfs met eventuele feedback. De buis is erg g...
door seraph1nia
vr 12 jun 2009, 23:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: Welke Condensatoren in Buizenversterker?
Reacties: 25
Weergaves: 6388

Ik ben zo vrij geweest al een voeding te ontwerpen. Dit is hem dan: http://img268.imageshack.us/img268/2224/voedingel84u.jpg Ik ben uit gegaan van een 6n1p met ~200v en 9ma en een el84 met ~280-290v en 45ma. De eerste 2x100uf zitten in een JJ dubbel elco (14 euro) De 32uf heb je al en kun je later o...
door seraph1nia
vr 12 jun 2009, 22:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: Welke Condensatoren in Buizenversterker?
Reacties: 25
Weergaves: 6388

Leuke versterker zeg! Ik heb een paar ideen over het ontwerp en de componenten, maar ik heb nog nooit een buizenversterker gebouwt dus dit is puur gebaseerd op wat ik gelezen heb. -De koppelcondensator is vrij belangrijk, maar hier heb je al een degelijke dus prima. -Op de cathode zou ik een goede k...
door seraph1nia
di 10 feb 2009, 22:55
Forum: Versterkers
Onderwerp: Welke boeken? buizen en solid state
Reacties: 9
Weergaves: 946

Welke boeken? buizen en solid state

Hallo medebouwers, de laatste maanden is mijn intresse wat betreft zelfbouwaudio behoorlijk aangewakkerd. Vooral voor DACs en buizenversterkers. Ik 'weet' uit de ervaring van andere mensen wat goed klinkt en ik heb daar met de schema's er naast mijn conclusies uit getrokken. Maar echt begrijpen waar...
door seraph1nia
wo 28 jan 2009, 16:05
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Mijn setup tot nu toe
Reacties: 4
Weergaves: 1510

Ziet er goed uit zeg. Zou je wat meer kunnen vertellen over wat je er nu hebt staan?
door seraph1nia
vr 16 jan 2009, 1:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: Buizen voorversterker voor UCD
Reacties: 585
Weergaves: 67454

De C onder pootje 3 is erg belangrijk!, maar probeer het ook eens zonder c. Dit klinkt schoner
door seraph1nia
di 14 okt 2008, 21:06
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: A&D Audio ? goede prijs/kwaliteit ?
Reacties: 10
Weergaves: 1926

Ik heb al een hele poos de A&D R 1524 liggen, maar die moet ik nog steeds inbouwen.
door seraph1nia
ma 13 okt 2008, 11:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Mijn eerste speakerbouw: Saba, openbaffle, 15 inch
Reacties: 92
Weergaves: 14703

Ik denk dat het midden en het hoog wel klopt. Gezien de driver gelijk zijn (misschien ietsjes verschillend) Weidok geeft eigenlijk de zelfde waardes aan als fikus. Volgens mij is het een kwestie van jouw woofer afstellen op de mid saba. Kan je ze meten/laten meten? Ik ben erg benieuwd naar de result...
door seraph1nia
di 07 okt 2008, 8:17
Forum: Bronnen
Onderwerp: Philips CD160 modificaties
Reacties: 44
Weergaves: 9796

Maak hem NOS
Je hebt een buitenuitgang, waarom upgrade je je opamps?
Als je die nog steeds gebruikt, maak een echte buizenuitgang.
Vergroot de decoupling caps naar zo'n 470n
Geef elke belangrijk voltage zijn eigen voltage regulator.
door seraph1nia
di 30 sep 2008, 9:00
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: [Animo] Zelfbouwaudiodag Enschede (Universiteit Twente)
Reacties: 39
Weergaves: 7905

Wordt hier nog wat mee gedaan of is het plan volledig van de baan?

Ik heb namelijk wel intresse!
door seraph1nia
za 06 sep 2008, 17:30
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Lampucera
Reacties: 284
Weergaves: 27627

C2 en C3 moeten 220 uf zijn. C1 moet 0,47-2 uf zijn, en de C voor de rca rond de 2 geloof ik. Deze worden voor zowel C1 als de C voor de rca aangeraden: http://www.diyhifisupply.com/?q=node/32 De lampucera is de de gehele DAC, niet de buizenuitgang van deze DAC. Met '6,3 Vac, no dc-heater' bedoelt h...
door seraph1nia
vr 05 sep 2008, 15:52
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: HongKongDAC en aanverwanten items
Reacties: 229
Weergaves: 25202

Ik kan me herinneren dat de amplificatiefactor van de 6n1p veel hoger ligt dan de 6n6p. Zeker in des srpp zal dit voor een heel hoog uitgangsvoltage zorgen.

Ik kan dit mis hebben, misschien dat iemand dit even wilt checken?
door seraph1nia
vr 05 sep 2008, 7:46
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: HongKongDAC en aanverwanten items
Reacties: 229
Weergaves: 25202

Ik ga binnenkort ook maar eens aan de lampizator beginnen (cathode follower). Heeft iedereen wel een 6n6p? Ik heb er wat over...

Wat is iedereens oplossing om 120vac te krijgen?