Bedankt voor uw reactie.
Ben benieuwd naar deze nieuwe speakers.
Groet Johan
Er zijn 91 resultaten gevonden
- zo 17 mar 2024, 18:22
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: V-Vox SC 100A
- Reacties: 10
- Weergaves: 1873
- za 04 feb 2023, 23:24
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
- Reacties: 392
- Weergaves: 16028
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik heb ook weer genoten…vooral van die speaker gebaseerd op het Daline systeem met een 50 jaar oude Philips breedbander.
In combinatie met een El84 buis en vinyl…..zo simpel en analoger kan bijna niet.
En ook nog zo lekker muzikaal.
In combinatie met een El84 buis en vinyl…..zo simpel en analoger kan bijna niet.
En ook nog zo lekker muzikaal.
- do 26 jan 2023, 23:01
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Externe motor draaitafel
- Reacties: 11
- Weergaves: 643
Re: Externe motor draaitafel
Ik heb toch een andere motor besteld ik zag dat de speedbox 16V AC afgeeft dus heb
nu een motor besteld van 16V AC.
nu een motor besteld van 16V AC.
- wo 25 jan 2023, 23:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: AL170 + KE25SC TL
- Reacties: 120
- Weergaves: 6427
Re: AL170 + KE25SC TL
Leuk ik zag dit ontwerp en ik weet dat het Duitse Hobbyhifi volgende week met ongeveer dezelfde units met het
volgende ontwerp komt.
Dus ook een transmissionline met alleen een kleinere woofer AL130.
Ben er best wel benieuwd naar.
volgende ontwerp komt.
Dus ook een transmissionline met alleen een kleinere woofer AL130.
Ben er best wel benieuwd naar.
- wo 25 jan 2023, 21:44
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Externe motor draaitafel
- Reacties: 11
- Weergaves: 643
Re: Externe motor draaitafel
Ik heb een motor gevonden van Pro-ject met pully compleet.
Het gaat om een motor van 15V DC.
Ik koop hierbij de speed control ook van Project.
Dus hier kan ik wel mee uit de voeten.
Het gaat om een motor van 15V DC.
Ik koop hierbij de speed control ook van Project.
Dus hier kan ik wel mee uit de voeten.
- di 24 jan 2023, 19:05
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Externe motor draaitafel
- Reacties: 11
- Weergaves: 643
Re: Externe motor draaitafel
Hallo Johan, Ik heb nog een synchroonmotor uit een Philips draaitafel over, al meer dan 40 jaar oud. Volgens mij is die nog goed, hij is uit de periode dat ik zelf een paar draaitafels heb gebouwd. De behuizing is diam 50.5 mm en hoog 23 mm De as is diam 3 en lengte 13 mm Als ik me goed herinner is...
- di 24 jan 2023, 19:02
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Externe motor draaitafel
- Reacties: 11
- Weergaves: 643
Re: Externe motor draaitafel
Hallo bedankt voor je reactie.
Het oude motortje is in ieder geval een DC motor.
Het oude motortje is in ieder geval een DC motor.
- di 24 jan 2023, 18:04
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Externe motor draaitafel
- Reacties: 11
- Weergaves: 643
Externe motor draaitafel
Hallo,Ik ben in het bezit van een zelfbouw draaitafel(niet door mijzelf gebouwd). Sinds kort zakt af en toe het toerental in. Dus ik wil in ieder geval het motortje vervangen. Alleen dit is een oud Philips motortje die eigenlijk niet meer te leveren is wat ik kan zien op internet. Nu heb ik verder g...
- ma 07 mar 2022, 8:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
- Reacties: 17
- Weergaves: 559
Re: Gloeispanning 811A buis
Hallo,ik krijg eerdaags een paar ringkern trafo’s opgestuurd.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Groet Johan
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Groet Johan
- zo 06 mar 2022, 13:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
- Reacties: 17
- Weergaves: 559
Re: Gloeispanning 811A buis
Goedemiddag, Ik ben er nu wel uit heb de versterkers laten spelen eentje open en de andere gewoon dicht. De dichte ging na een uurtje uit. De andere speelde maar vijf minuten langer door. De transformator was bloedheet daardoor is de plaat waar die dus opgeschroefd zit ook warm. De spanningsregelaar...
- zo 06 mar 2022, 9:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
- Reacties: 17
- Weergaves: 559
Re: Gloeispanning 811A buis
Hallo,bedankt voor jullie reactie’s. Ik heb nog niets kunnen meten heb de versterkers nog dicht zitten. Ik ga zo eens draaien met een versterker open en de andere dicht kijken hoe dat gaat. En wat die trafo betreft weet ik dat Benny heel vaak die halogeen trafo’s erbij gebruikt. Hij zou nog kijken o...
- za 05 mar 2022, 21:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
- Reacties: 17
- Weergaves: 559
Re: Gloeispanning 811A buis
Hallo,
Bij deze de schema’s.
Eentje van de gelijkrichting en de andere van drie keer de spanningsregelaar.
Groet Johan
Bij deze de schema’s.
Eentje van de gelijkrichting en de andere van drie keer de spanningsregelaar.
Groet Johan
- za 05 mar 2022, 20:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
- Reacties: 17
- Weergaves: 559
Re: Gloeispanning 811A buis
Hallo Piet,bedankt voor je reactie.
Ik weet het niet precies zou ook aan die trafo kunnen liggen.
Ik ga even die schema’s opzoeken en zou die morgen even hier plaatsen.
Groet Johan
Ik weet het niet precies zou ook aan die trafo kunnen liggen.
Ik ga even die schema’s opzoeken en zou die morgen even hier plaatsen.
Groet Johan
- za 05 mar 2022, 10:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
- Reacties: 17
- Weergaves: 559
Gloeispanning 811A buis
Hallo,Even kort wat het probleem is. Ik ben in het bezit van twee mono buizenversterkers (buizen bezetting KT66,811A zendbuis en een klein voorversterker buisje weet alleen het type hiervan niet. Ontwerper Benny Glass. Ik had bij de ontwerper aangegeven dat ik wat brom had.Toen kwam hij met de oplo...
- vr 30 apr 2021, 16:49
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: M2Tech Young DAC met storing
- Reacties: 5
- Weergaves: 395
Re: M2Tech Young DAC met storing
Ja dat zou kunnen verder is het natuurlijk bijna allemaal SMD techniek
- di 27 apr 2021, 14:58
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: M2Tech Young DAC met storing
- Reacties: 5
- Weergaves: 395
Re: M2Tech Young DAC met storing
Ja het klinkt als gekraak,en juist bij stiltes als je bijvoorbeeld de CD-speler op pauze zet dan hoor je dat continu.
Nee ik heb geen schema van deze DAC.
Nee ik heb geen schema van deze DAC.
- zo 25 apr 2021, 22:18
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: M2Tech Young DAC met storing
- Reacties: 5
- Weergaves: 395
M2Tech Young DAC met storing
Hallo, Ik heb een M2Tech Young DAC. En de laatste tijd heb ik storing op het rechter kanaal. Het is echt een storing wat soms boven het geluid uitkomt. Gaat hierbij niet om ruis maar om een variërend storend signaal. Weet iemand waar dit vandaan kan komen. Denk zelf dat de reparatie kosten te duur z...
- zo 25 okt 2020, 13:47
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: M2Tech Young DAC
- Reacties: 9
- Weergaves: 422
Re: M2Tech Young DAC
Het is inmiddels opgelost. Het lag niet aan de connector van de voeding. Maar als het apparaat uit is geweest kan die niet meer goed op de rit komen. Weet niet precies hoe ik dat moet zeggen. Het digitaal niet goed op de rit krijgen. Ik laat hem nu continu aan staan en zijn deze problemen weg. Groet...
- zo 16 aug 2020, 12:40
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: M2Tech Young DAC
- Reacties: 9
- Weergaves: 422
Re: M2Tech Young DAC
Het ligt aan de voedings connector op het apparaat,deze maakt niet lekker contact.
Nu speelt die weer dus lekker afblijven haha
Nu speelt die weer dus lekker afblijven haha
- zo 16 aug 2020, 11:26
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: M2Tech Young DAC
- Reacties: 9
- Weergaves: 422
Re: M2Tech Young DAC
Geert bedankt voor je reactie.
De USB gebruik ik niet.
De DC adapter is goed.
Ik ga er verder mee aan de slag.
groet Johan
De USB gebruik ik niet.
De DC adapter is goed.
Ik ga er verder mee aan de slag.
groet Johan
- zo 16 aug 2020, 9:26
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: M2Tech Young DAC
- Reacties: 9
- Weergaves: 422
M2Tech Young DAC
Hallo, Ik ben in het bezit van de Young DAC. Apparaat heeft altijd prima gewerkt. Alleen de laatste tijd begon die tijdens het afspelen te verspringen(het display verspringt). En daarbij storing in de muziek. Ik dacht eerst een aansluiting die niet lekker was maar dat was het niet. Nu kreeg ik de ti...
- ma 23 mar 2020, 20:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reconen luidsprekers
- Reacties: 6
- Weergaves: 383
Re: Reconen luidsprekers
Is denk een combinatie van het rubber is nog soepel en de scheur is ongeveer 3 cm
- ma 23 mar 2020, 20:36
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reconen luidsprekers
- Reacties: 6
- Weergaves: 383
Re: Reconen luidsprekers
Dank je,
Heb inmiddels al wat mails uitgezet.
Groet JV
Heb inmiddels al wat mails uitgezet.
Groet JV
- ma 23 mar 2020, 19:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reconen luidsprekers
- Reacties: 6
- Weergaves: 383
Reconen luidsprekers
Hallo,
Wie heeft een goed adres voor het reconen van luidsprekers.
Heb hier een paar Focal units waarbij eentje een scheurtje in het rubber heeft.
Groet JV
Wie heeft een goed adres voor het reconen van luidsprekers.
Heb hier een paar Focal units waarbij eentje een scheurtje in het rubber heeft.
Groet JV
- ma 20 feb 2017, 20:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ik zoek een ontwerp met ballen
- Reacties: 74
- Weergaves: 3675
Re: Ik zoek een ontwerp met ballen
Er gaat toch niets boven een mooi tweeweg systeem in TL....
Ik heb meerdere mooie ontwerpen uit het blad hobbyhifi daar hoef je niets meer aan te rekenen.
En is bij mij te beluisteren,om een idee te krijgen.
Ik heb meerdere mooie ontwerpen uit het blad hobbyhifi daar hoef je niets meer aan te rekenen.
En is bij mij te beluisteren,om een idee te krijgen.
