Er zijn 91 resultaten gevonden

door Johan 62
zo 17 mar 2024, 18:22
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: V-Vox SC 100A
Reacties: 10
Weergaves: 1873

Re: V-Vox SC 100A

Bedankt voor uw reactie.
Ben benieuwd naar deze nieuwe speakers.

Groet Johan
door Johan 62
za 04 feb 2023, 23:24
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Reacties: 392
Weergaves: 16028

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Ik heb ook weer genoten…vooral van die speaker gebaseerd op het Daline systeem met een 50 jaar oude Philips breedbander.
In combinatie met een El84 buis en vinyl…..zo simpel en analoger kan bijna niet.
En ook nog zo lekker muzikaal.
door Johan 62
do 26 jan 2023, 23:01
Forum: Bronnen
Onderwerp: Externe motor draaitafel
Reacties: 11
Weergaves: 643

Re: Externe motor draaitafel

Ik heb toch een andere motor besteld ik zag dat de speedbox 16V AC afgeeft dus heb
nu een motor besteld van 16V AC.
door Johan 62
wo 25 jan 2023, 23:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: AL170 + KE25SC TL
Reacties: 120
Weergaves: 6427

Re: AL170 + KE25SC TL

Leuk ik zag dit ontwerp en ik weet dat het Duitse Hobbyhifi volgende week met ongeveer dezelfde units met het
volgende ontwerp komt.
Dus ook een transmissionline met alleen een kleinere woofer AL130.
Ben er best wel benieuwd naar.
AD12561A-BA02-4E09-BB7E-89B2837C3274.jpeg
door Johan 62
wo 25 jan 2023, 21:44
Forum: Bronnen
Onderwerp: Externe motor draaitafel
Reacties: 11
Weergaves: 643

Re: Externe motor draaitafel

Ik heb een motor gevonden van Pro-ject met pully compleet.
Het gaat om een motor van 15V DC.
Ik koop hierbij de speed control ook van Project.
Dus hier kan ik wel mee uit de voeten.
3BF2A44F-B64A-466A-AFE5-0BD5C560B373.jpeg
A796C43E-9FAD-40DE-96DA-8AFB2C1FE646.jpeg
door Johan 62
di 24 jan 2023, 19:05
Forum: Bronnen
Onderwerp: Externe motor draaitafel
Reacties: 11
Weergaves: 643

Re: Externe motor draaitafel

Hallo Johan, Ik heb nog een synchroonmotor uit een Philips draaitafel over, al meer dan 40 jaar oud. Volgens mij is die nog goed, hij is uit de periode dat ik zelf een paar draaitafels heb gebouwd. De behuizing is diam 50.5 mm en hoog 23 mm De as is diam 3 en lengte 13 mm Als ik me goed herinner is...
door Johan 62
di 24 jan 2023, 19:02
Forum: Bronnen
Onderwerp: Externe motor draaitafel
Reacties: 11
Weergaves: 643

Re: Externe motor draaitafel

Hallo bedankt voor je reactie.
Het oude motortje is in ieder geval een DC motor.
door Johan 62
di 24 jan 2023, 18:04
Forum: Bronnen
Onderwerp: Externe motor draaitafel
Reacties: 11
Weergaves: 643

Externe motor draaitafel

Hallo,Ik ben in het bezit van een zelfbouw draaitafel(niet door mijzelf gebouwd). Sinds kort zakt af en toe het toerental in. Dus ik wil in ieder geval het motortje vervangen. Alleen dit is een oud Philips motortje die eigenlijk niet meer te leveren is wat ik kan zien op internet. Nu heb ik verder g...
door Johan 62
ma 07 mar 2022, 8:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
Reacties: 17
Weergaves: 559

Re: Gloeispanning 811A buis

Hallo,ik krijg eerdaags een paar ringkern trafo’s opgestuurd.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Groet Johan
door Johan 62
zo 06 mar 2022, 13:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
Reacties: 17
Weergaves: 559

Re: Gloeispanning 811A buis

Goedemiddag, Ik ben er nu wel uit heb de versterkers laten spelen eentje open en de andere gewoon dicht. De dichte ging na een uurtje uit. De andere speelde maar vijf minuten langer door. De transformator was bloedheet daardoor is de plaat waar die dus opgeschroefd zit ook warm. De spanningsregelaar...
door Johan 62
zo 06 mar 2022, 9:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
Reacties: 17
Weergaves: 559

Re: Gloeispanning 811A buis

Hallo,bedankt voor jullie reactie’s. Ik heb nog niets kunnen meten heb de versterkers nog dicht zitten. Ik ga zo eens draaien met een versterker open en de andere dicht kijken hoe dat gaat. En wat die trafo betreft weet ik dat Benny heel vaak die halogeen trafo’s erbij gebruikt. Hij zou nog kijken o...
door Johan 62
za 05 mar 2022, 21:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
Reacties: 17
Weergaves: 559

Re: Gloeispanning 811A buis

Hallo,

Bij deze de schema’s.
Eentje van de gelijkrichting en de andere van drie keer de spanningsregelaar.

Groet Johan
1D846065-C127-4894-9526-C5D34A5A8383.jpeg
2F04BCE9-F9C8-483F-B201-EBCD8CF5E417.jpeg
door Johan 62
za 05 mar 2022, 20:20
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
Reacties: 17
Weergaves: 559

Re: Gloeispanning 811A buis

Hallo Piet,bedankt voor je reactie.
Ik weet het niet precies zou ook aan die trafo kunnen liggen.
Ik ga even die schema’s opzoeken en zou die morgen even hier plaatsen.

Groet Johan
door Johan 62
za 05 mar 2022, 10:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gloeispanning 811A buis
Reacties: 17
Weergaves: 559

Gloeispanning 811A buis

Hallo,Even kort wat het probleem is. Ik ben in het bezit van twee mono buizenversterkers (buizen bezetting KT66,811A zendbuis en een klein voorversterker buisje weet alleen het type hiervan niet. Ontwerper Benny Glass. Ik had bij de ontwerper aangegeven dat ik wat brom had.Toen kwam hij met de oplo...
door Johan 62
vr 30 apr 2021, 16:49
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: M2Tech Young DAC met storing
Reacties: 5
Weergaves: 395

Re: M2Tech Young DAC met storing

Ja dat zou kunnen verder is het natuurlijk bijna allemaal SMD techniek
door Johan 62
di 27 apr 2021, 14:58
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: M2Tech Young DAC met storing
Reacties: 5
Weergaves: 395

Re: M2Tech Young DAC met storing

Ja het klinkt als gekraak,en juist bij stiltes als je bijvoorbeeld de CD-speler op pauze zet dan hoor je dat continu.
Nee ik heb geen schema van deze DAC.
door Johan 62
zo 25 apr 2021, 22:18
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: M2Tech Young DAC met storing
Reacties: 5
Weergaves: 395

M2Tech Young DAC met storing

Hallo, Ik heb een M2Tech Young DAC. En de laatste tijd heb ik storing op het rechter kanaal. Het is echt een storing wat soms boven het geluid uitkomt. Gaat hierbij niet om ruis maar om een variërend storend signaal. Weet iemand waar dit vandaan kan komen. Denk zelf dat de reparatie kosten te duur z...
door Johan 62
zo 25 okt 2020, 13:47
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: M2Tech Young DAC
Reacties: 9
Weergaves: 422

Re: M2Tech Young DAC

Het is inmiddels opgelost. Het lag niet aan de connector van de voeding. Maar als het apparaat uit is geweest kan die niet meer goed op de rit komen. Weet niet precies hoe ik dat moet zeggen. Het digitaal niet goed op de rit krijgen. Ik laat hem nu continu aan staan en zijn deze problemen weg. Groet...
door Johan 62
zo 16 aug 2020, 12:40
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: M2Tech Young DAC
Reacties: 9
Weergaves: 422

Re: M2Tech Young DAC

Het ligt aan de voedings connector op het apparaat,deze maakt niet lekker contact.
Nu speelt die weer dus lekker afblijven haha
door Johan 62
zo 16 aug 2020, 11:26
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: M2Tech Young DAC
Reacties: 9
Weergaves: 422

Re: M2Tech Young DAC

Geert bedankt voor je reactie.
De USB gebruik ik niet.
De DC adapter is goed.
Ik ga er verder mee aan de slag.

groet Johan
door Johan 62
zo 16 aug 2020, 9:26
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: M2Tech Young DAC
Reacties: 9
Weergaves: 422

M2Tech Young DAC

Hallo, Ik ben in het bezit van de Young DAC. Apparaat heeft altijd prima gewerkt. Alleen de laatste tijd begon die tijdens het afspelen te verspringen(het display verspringt). En daarbij storing in de muziek. Ik dacht eerst een aansluiting die niet lekker was maar dat was het niet. Nu kreeg ik de ti...
door Johan 62
ma 23 mar 2020, 20:49
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Reconen luidsprekers
Reacties: 6
Weergaves: 383

Re: Reconen luidsprekers

Is denk een combinatie van het rubber is nog soepel en de scheur is ongeveer 3 cm
door Johan 62
ma 23 mar 2020, 20:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Reconen luidsprekers
Reacties: 6
Weergaves: 383

Re: Reconen luidsprekers

Dank je,

Heb inmiddels al wat mails uitgezet.

Groet JV
door Johan 62
ma 23 mar 2020, 19:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Reconen luidsprekers
Reacties: 6
Weergaves: 383

Reconen luidsprekers

Hallo,

Wie heeft een goed adres voor het reconen van luidsprekers.
Heb hier een paar Focal units waarbij eentje een scheurtje in het rubber heeft.

Groet JV
door Johan 62
ma 20 feb 2017, 20:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ik zoek een ontwerp met ballen
Reacties: 74
Weergaves: 3675

Re: Ik zoek een ontwerp met ballen

Er gaat toch niets boven een mooi tweeweg systeem in TL....
Ik heb meerdere mooie ontwerpen uit het blad hobbyhifi daar hoef je niets meer aan te rekenen.
En is bij mij te beluisteren,om een idee te krijgen.