Ik ben in het bezit van twee mono buizenversterkers (buizen bezetting KT66,811A zendbuis en een klein voorversterker buisje weet alleen het type hiervan niet. Ontwerper Benny Glass.
Ik had bij de ontwerper aangegeven dat ik wat brom had.Toen kwam hij met de oplossing om een schakeling te maken om een mooie gloeispanning voor de 811A buis te maken (6,3V).
De schakeling bestaat dus uit een dubbelfase gelijkrichting afvlakking en drie spanningsregelaars.
Ik kreeg de onderdelen opgestuurd en heb de schakeling op een zijkant van de versterker aangebracht.
Ik ben van de week naar Antwerpen geweest om het te laten controleren en aan te laten sluiten.
Het speelt echt weer perfect zonder enige brom.
Maar nu is er toch een probleem na ongeveer een half uur spelen schakelt de gloeispanning uit van de 811 buis.
Net contact gehad met Benny en die zegt ook wat ik ook dacht is dat de spanningsregelaars dan te warm worden en in de beschermingsmogelijkheden gaan.
Zijn advies een extra koellichaam plaatsen,of een ventilator en wat extra gaten in de behuizing. Dit laatste vind ik alleen niet zo fraai.
Heeft er hier iemand tips om dit goed aan te pakken?
Ik heb verder ook niet zoveel ruimte.
Ik probeer even een paar foto’s bij te voegen.
Alvast bedankt.
Groet JV