M2Tech Young DAC
Moderator: Beheerdersteam
M2Tech Young DAC
Hallo,
Ik ben in het bezit van de Young DAC.
Apparaat heeft altijd prima gewerkt.
Alleen de laatste tijd begon die tijdens het afspelen te verspringen(het display verspringt).
En daarbij storing in de muziek.
Ik dacht eerst een aansluiting die niet lekker was maar dat was het niet.
Nu kreeg ik de tip van iemand om het apparaat altijd aan te laten staan.
Dat werkte perfect had eigenlijk nooit geen last meer dat de DAC versprong.
Alleen nu tijdens onweer heb ik de spanning van de set gehaald en nu bij inschakelen hetzelfde probleem maar blijft ook
problemen geven.
Is er hier iemand die mij kan vertellen waar het probleem ligt?
En is het de moeite om het te laten repareren?
Groet Johan
Ik ben in het bezit van de Young DAC.
Apparaat heeft altijd prima gewerkt.
Alleen de laatste tijd begon die tijdens het afspelen te verspringen(het display verspringt).
En daarbij storing in de muziek.
Ik dacht eerst een aansluiting die niet lekker was maar dat was het niet.
Nu kreeg ik de tip van iemand om het apparaat altijd aan te laten staan.
Dat werkte perfect had eigenlijk nooit geen last meer dat de DAC versprong.
Alleen nu tijdens onweer heb ik de spanning van de set gehaald en nu bij inschakelen hetzelfde probleem maar blijft ook
problemen geven.
Is er hier iemand die mij kan vertellen waar het probleem ligt?
En is het de moeite om het te laten repareren?
Groet Johan
Re: M2Tech Young DAC
Lastig zo op afstand.
Het klinkt alsof de dac moeite heeft met locken op het digitale signaal? Doet hij dit op SP/DIF en op USB of op slechts 1 van beide?
Als ik een wilde gok moet doen klinkt dit als een marginaal voedingsprobleem, ergens een gammele voedingselco of zoiets.
Als je kan meten zou je eens kunnen kijken of de plus polen van de verschillende condensatoren een strakke 3.3 of 5v geven overal.
Zonder schema is het wel lastig, en alles is natuurlijk smd op de elco achter de dc aansluiting na. Als het 1 van die zilveren smd elco's is kan je dat met enige soldeerhandigheid zo verhelpen.
Je DC adapter is goed?
Het klinkt alsof de dac moeite heeft met locken op het digitale signaal? Doet hij dit op SP/DIF en op USB of op slechts 1 van beide?
Als ik een wilde gok moet doen klinkt dit als een marginaal voedingsprobleem, ergens een gammele voedingselco of zoiets.
Als je kan meten zou je eens kunnen kijken of de plus polen van de verschillende condensatoren een strakke 3.3 of 5v geven overal.
Zonder schema is het wel lastig, en alles is natuurlijk smd op de elco achter de dc aansluiting na. Als het 1 van die zilveren smd elco's is kan je dat met enige soldeerhandigheid zo verhelpen.
Je DC adapter is goed?
Re: M2Tech Young DAC
Geert bedankt voor je reactie.
De USB gebruik ik niet.
De DC adapter is goed.
Ik ga er verder mee aan de slag.
groet Johan
De USB gebruik ik niet.
De DC adapter is goed.
Ik ga er verder mee aan de slag.
groet Johan
Re: M2Tech Young DAC
Het ligt aan de voedings connector op het apparaat,deze maakt niet lekker contact.
Nu speelt die weer dus lekker afblijven haha
Nu speelt die weer dus lekker afblijven haha
Re: M2Tech Young DAC
Ik begrijp dat er een externe adapter is gebruikt ?Johan 62 schreef:Het ligt aan de voedings connector op het apparaat,deze maakt niet lekker contact.
Nu speelt die weer dus lekker afblijven haha
Wat voor stekker zit er dan aan ?
Re: M2Tech Young DAC
Oh, zo'n rond dingetje. tja, het werkt wel, maar superdegelijk is anders.
Jammer dat de behuizing weinig ruimte overlaat om een andere connector in te zetten.
Jammer dat de behuizing weinig ruimte overlaat om een andere connector in te zetten.
Re: M2Tech Young DAC
Het is inmiddels opgelost.
Het lag niet aan de connector van de voeding.
Maar als het apparaat uit is geweest kan die niet meer goed op de rit komen.
Weet niet precies hoe ik dat moet zeggen.
Het digitaal niet goed op de rit krijgen.
Ik laat hem nu continu aan staan en zijn deze problemen weg.
Groet JV
Het lag niet aan de connector van de voeding.
Maar als het apparaat uit is geweest kan die niet meer goed op de rit komen.
Weet niet precies hoe ik dat moet zeggen.
Het digitaal niet goed op de rit krijgen.
Ik laat hem nu continu aan staan en zijn deze problemen weg.
Groet JV
