Er zijn 36 resultaten gevonden
- di 12 jan 2021, 11:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
- Reacties: 14
- Weergaves: 350
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Idd een stekkerdoos met randaarde en de versterker en CD speler hebben ook randaarde. Dan heb je daar je aardlus te pakken. Consumentenapparatuur is meestal niet geaard om dit te voorkomen, PA-spul is wel geaard en daar worden gebalanceerde audioverbindingen gebruikt. Je zou inderdaad dat met een w...
- ma 11 jan 2021, 19:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
- Reacties: 14
- Weergaves: 350
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Wel vreemd dat men de trafo en de UCD eruit gehaald heeft, maar de gelijkrichter en 2 elco´s heeft laten zitten. De netspanning bedrading mag inderdaad wel wat zorg gebruiken. Heb hem gekocht als mono eindbak gekocht dus in die zin een bonus :D Nog tips voor de netspanning, wil in ieder geval kijke...
- ma 11 jan 2021, 19:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
- Reacties: 14
- Weergaves: 350
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Ook al bouw je de versterker netjes op, dan blijft het een geleidende behuizing en dus een apparaat wat op een geaard stopcontact hoort. Heb je een krimptang? Dit huis heeft nog een installatie met in de woonkamer geen randaarde. Zal eens kijken waar ik die vandaan kan halen. Ik heb een krimptang.
- ma 11 jan 2021, 19:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
- Reacties: 14
- Weergaves: 350
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Alle apparatuur (dus ook deze versterker) is aangesloten op een niet geaard stopcontact. Heb je meer apparaten waar een stekker op zit die normaal gesproken verbinding maakt met de randaarde? Gebruik je een stekkerdoos met randaarde? Idd een stekkerdoos met randaarde en de versterker en CD speler h...
- ma 11 jan 2021, 17:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
- Reacties: 14
- Weergaves: 350
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Ik zie geel-groene kabel, is de behuizing geaard? Heb je meer geaarde apparaten in je systeem? De geel groene is idd bedoeld als aarde denk ik, hangt aan de aarde pin van de stekker en is ook verbonden aan het chassis. Op het plaatje met de 2 zekeringen heb je 2 punten waar ze samen komen en die zi...
- ma 11 jan 2021, 17:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
- Reacties: 14
- Weergaves: 350
Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Kun je hem nog terug sturen? Dit is gewoon misdadig en levensgevaarlijk slecht in elkaar gezet, diegene die hier de netspanning aangesloten heeft mogen ze es 230v op z’n gevoelige delen zetten! :boos: Beloof me even dat voordat je dit netjes aangesloten hebt je deze versterker niet meer onder spann...
- ma 11 jan 2021, 15:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
- Reacties: 14
- Weergaves: 350
UCD400AD met RCA ingang en een brom
Beste leden, graag jullie hulp met deze brom op de RCA ingang van deze UCD400. Heb dit project overgekocht als aansturing van mijn 12 inch DHZ sub en deze houdt hij prachtig onder controle. Het is origineel een stereo versterker geweest, er is 1 trafo en UCD uitgehaald. Helaas heb ik een brom op de ...
- zo 04 jan 2015, 20:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: High-end forse vloerstaander, d'Appolito H/M en actief laag
- Reacties: 118
- Weergaves: 5567
Re: High-end forse vloerstaander, d'Appolito H/M en actief l
Blijven die draadeinden erin of zijn het de lijmtangen om laag voor laag te kunnen lijmen?FR_Aad schreef:Waanzinnig project trouwens. Hopen dat zijn tweede poging wel werkt.
Maar eh, deze bouwer gebruikte draadeinden.
- do 13 jun 2013, 16:06
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Opzoek naar nieuw project van Owen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1396
Re: Morel CA621 project van Owen
En al beluisterd?
- wo 12 jun 2013, 9:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: HT versterker met DSP - planfase
- Reacties: 13
- Weergaves: 383
Re: HT versterker met DSP - planfase
Het hoeft niet hoor, probeer alleen mee te denken.Henkjan schreef:ik wil nou net van die receiver af
en hoe krijg ik die 6 kanalen 1 DSP in?
en daarnaast is er dan nog een extra te programmeren laag, zo zonder meer staat zo'n receiver op wat de fabrikant leuk vindt...
- di 11 jun 2013, 21:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: HT versterker met DSP - planfase
- Reacties: 13
- Weergaves: 383
Re: HT versterker met DSP - planfase
ik doe gewoon de 5.1 kanalen analoog (en ongefilterd) naar de MiniDSP en daar verdeel ik de hap wel, ben ik niet afhankelijk van hoe ze de filtering gedacht hadden in de speler Nou ja zeg, je hebt een digitaal medium die je eerst analoog maakt en daarna weer digitaal en daarna weer analoog...... :m...
- di 11 jun 2013, 18:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: HT versterker met DSP - planfase
- Reacties: 13
- Weergaves: 383
Re: HT versterker met DSP - planfase
Kijk wel even wat de (on) mogelijkheden zijn vwb phantom center en bas management. Sommige dvd en blu-ray spelers zijn erg beperkt.
- do 06 jun 2013, 11:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Opzoek naar nieuw project van Owen
- Reacties: 29
- Weergaves: 1396
Re: Morel CA621 project van Owen
Ga dit even volgen want altijd een zwak gehad voor de Morel.
Maar eerst luisteren natuurlijk
Maar eerst luisteren natuurlijk
- do 30 mei 2013, 22:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: RS Duet ( 2-weg MLTL met Dayton RS divers )
- Reacties: 67
- Weergaves: 2365
Re: RS Duet ( 2-weg MLTL met Dayton RS divers )
Mooi als je arbeid zo beloond wordt, veel plezier ermee!
- do 18 apr 2013, 15:51
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Franks gaat weer bouwen: Astera
- Reacties: 149
- Weergaves: 8624
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
ff doorgelezen maar petje af.franks schreef:100% zelfbouwSpekkie99 schreef:Prachtig, heb je die zuilen erachter ook zelf gemaakt?![]()
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=9807
Gr Frank
Erg inspirerend!
- do 18 apr 2013, 9:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Franks gaat weer bouwen: Astera
- Reacties: 149
- Weergaves: 8624
Re: Franks gaat weer bouwen: Astera
Prachtig, heb je die zuilen erachter ook zelf gemaakt?
- di 09 apr 2013, 20:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1913
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
plaatjes werken altijd super, bedankt Bert en Mechanical!
gr,
Gerwin
gr,
Gerwin
- di 09 apr 2013, 15:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1913
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
http://www.ajdesigner.com staat er eentje die ook Europese maten pakt. Kwam deze ook nog tegen die volgens mij beter resultaten geeft, de waarde van de bovengenoemde link weken af van het standaard ontwerp welke ik heb en ter test ingevoerd, beetje raar. http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/B...
- zo 07 apr 2013, 22:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1913
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
houd er even rekening mee dat als je flares gebruikt je niet de berekende poortlengte pakt! ik weet niet precies hoe het zat, maar door die flares kun je uit met een juist iets langere of kortere pijp, kijk dat even na voor je de zaag in die buis steekt! speaker en co vertelde me zaterdag lengte is...
- zo 07 apr 2013, 20:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1913
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
http://www.ajdesigner.com staat er eentje die ook Europese maten pakt.
- zo 07 apr 2013, 17:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1913
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
10 cm versie?
poortlengte nog ff berekenen zeker?
poortlengte nog ff berekenen zeker?
- zo 07 apr 2013, 16:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1913
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Helemaal goed!
- za 06 apr 2013, 23:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1913
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
12 inch verzet best wat lucht, zonder toeters meer kans op poortruis.
vandaag net zon toeter gekocht bij speakerenco, 27 euri.
verkeerde besparing vlgs mij.
vandaag net zon toeter gekocht bij speakerenco, 27 euri.
verkeerde besparing vlgs mij.
- za 06 apr 2013, 23:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1913
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Ziet er goed uit.
PIjpje wel met van die mooie toeters eraan?
PIjpje wel met van die mooie toeters eraan?
- wo 03 apr 2013, 22:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
- Reacties: 42
- Weergaves: 1913
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Poortlengte en diameter, liters moeten wel op elkaar afgestemd worden.
Als de sub df wordt moet er toch ruimte onder komen om de woofer te laten ademen, dan kan de poort er ook wel bij.
Als de sub df wordt moet er toch ruimte onder komen om de woofer te laten ademen, dan kan de poort er ook wel bij.
