Er zijn 36 resultaten gevonden

door Spekkie99
di 12 jan 2021, 11:36
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Reacties: 14
Weergaves: 350

Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom

Idd een stekkerdoos met randaarde en de versterker en CD speler hebben ook randaarde. Dan heb je daar je aardlus te pakken. Consumentenapparatuur is meestal niet geaard om dit te voorkomen, PA-spul is wel geaard en daar worden gebalanceerde audioverbindingen gebruikt. Je zou inderdaad dat met een w...
door Spekkie99
ma 11 jan 2021, 19:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Reacties: 14
Weergaves: 350

Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom

Wel vreemd dat men de trafo en de UCD eruit gehaald heeft, maar de gelijkrichter en 2 elco´s heeft laten zitten. De netspanning bedrading mag inderdaad wel wat zorg gebruiken. Heb hem gekocht als mono eindbak gekocht dus in die zin een bonus :D Nog tips voor de netspanning, wil in ieder geval kijke...
door Spekkie99
ma 11 jan 2021, 19:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Reacties: 14
Weergaves: 350

Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom

Ook al bouw je de versterker netjes op, dan blijft het een geleidende behuizing en dus een apparaat wat op een geaard stopcontact hoort. Heb je een krimptang? Dit huis heeft nog een installatie met in de woonkamer geen randaarde. Zal eens kijken waar ik die vandaan kan halen. Ik heb een krimptang.
door Spekkie99
ma 11 jan 2021, 19:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Reacties: 14
Weergaves: 350

Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom

Alle apparatuur (dus ook deze versterker) is aangesloten op een niet geaard stopcontact. Heb je meer apparaten waar een stekker op zit die normaal gesproken verbinding maakt met de randaarde? Gebruik je een stekkerdoos met randaarde? Idd een stekkerdoos met randaarde en de versterker en CD speler h...
door Spekkie99
ma 11 jan 2021, 17:52
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Reacties: 14
Weergaves: 350

Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom

Ik zie geel-groene kabel, is de behuizing geaard? Heb je meer geaarde apparaten in je systeem? De geel groene is idd bedoeld als aarde denk ik, hangt aan de aarde pin van de stekker en is ook verbonden aan het chassis. Op het plaatje met de 2 zekeringen heb je 2 punten waar ze samen komen en die zi...
door Spekkie99
ma 11 jan 2021, 17:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Reacties: 14
Weergaves: 350

Re: UCD400AD met RCA ingang en een brom

Kun je hem nog terug sturen? Dit is gewoon misdadig en levensgevaarlijk slecht in elkaar gezet, diegene die hier de netspanning aangesloten heeft mogen ze es 230v op z’n gevoelige delen zetten! :boos: Beloof me even dat voordat je dit netjes aangesloten hebt je deze versterker niet meer onder spann...
door Spekkie99
ma 11 jan 2021, 15:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: UCD400AD met RCA ingang en een brom
Reacties: 14
Weergaves: 350

UCD400AD met RCA ingang en een brom

Beste leden, graag jullie hulp met deze brom op de RCA ingang van deze UCD400. Heb dit project overgekocht als aansturing van mijn 12 inch DHZ sub en deze houdt hij prachtig onder controle. Het is origineel een stereo versterker geweest, er is 1 trafo en UCD uitgehaald. Helaas heb ik een brom op de ...
door Spekkie99
zo 04 jan 2015, 20:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: High-end forse vloerstaander, d'Appolito H/M en actief laag
Reacties: 118
Weergaves: 5567

Re: High-end forse vloerstaander, d'Appolito H/M en actief l

FR_Aad schreef:
Waanzinnig project trouwens. Hopen dat zijn tweede poging wel werkt.

Maar eh, deze bouwer gebruikte draadeinden.
Blijven die draadeinden erin of zijn het de lijmtangen om laag voor laag te kunnen lijmen?
door Spekkie99
do 13 jun 2013, 16:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Opzoek naar nieuw project van Owen
Reacties: 29
Weergaves: 1396

Re: Morel CA621 project van Owen

En al beluisterd?
door Spekkie99
wo 12 jun 2013, 9:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: HT versterker met DSP - planfase
Reacties: 13
Weergaves: 383

Re: HT versterker met DSP - planfase

Henkjan schreef:
ik wil nou net van die receiver af :lol:

en hoe krijg ik die 6 kanalen 1 DSP in?

en daarnaast is er dan nog een extra te programmeren laag, zo zonder meer staat zo'n receiver op wat de fabrikant leuk vindt...
Het hoeft niet hoor, probeer alleen mee te denken.
door Spekkie99
di 11 jun 2013, 21:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: HT versterker met DSP - planfase
Reacties: 13
Weergaves: 383

Re: HT versterker met DSP - planfase

ik doe gewoon de 5.1 kanalen analoog (en ongefilterd) naar de MiniDSP en daar verdeel ik de hap wel, ben ik niet afhankelijk van hoe ze de filtering gedacht hadden in de speler Nou ja zeg, je hebt een digitaal medium die je eerst analoog maakt en daarna weer digitaal en daarna weer analoog...... :m...
door Spekkie99
di 11 jun 2013, 18:08
Forum: Versterkers
Onderwerp: HT versterker met DSP - planfase
Reacties: 13
Weergaves: 383

Re: HT versterker met DSP - planfase

Kijk wel even wat de (on) mogelijkheden zijn vwb phantom center en bas management. Sommige dvd en blu-ray spelers zijn erg beperkt.
door Spekkie99
do 06 jun 2013, 11:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Opzoek naar nieuw project van Owen
Reacties: 29
Weergaves: 1396

Re: Morel CA621 project van Owen

Ga dit even volgen want altijd een zwak gehad voor de Morel.
Maar eerst luisteren natuurlijk :)
door Spekkie99
do 30 mei 2013, 22:48
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: RS Duet ( 2-weg MLTL met Dayton RS divers )
Reacties: 67
Weergaves: 2365

Re: RS Duet ( 2-weg MLTL met Dayton RS divers )

Mooi als je arbeid zo beloond wordt, veel plezier ermee!
door Spekkie99
do 18 apr 2013, 15:51
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Franks gaat weer bouwen: Astera
Reacties: 149
Weergaves: 8624

Re: Franks gaat weer bouwen: Astera

franks schreef:
Spekkie99 schreef:
Prachtig, heb je die zuilen erachter ook zelf gemaakt?
100% zelfbouw :)

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=9807


Gr Frank
ff doorgelezen maar petje af.
Erg inspirerend!
door Spekkie99
do 18 apr 2013, 9:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Franks gaat weer bouwen: Astera
Reacties: 149
Weergaves: 8624

Re: Franks gaat weer bouwen: Astera

Prachtig, heb je die zuilen erachter ook zelf gemaakt?
door Spekkie99
di 09 apr 2013, 20:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Reacties: 42
Weergaves: 1913

Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12

plaatjes werken altijd super, bedankt Bert en Mechanical!

gr,
Gerwin
door Spekkie99
di 09 apr 2013, 15:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Reacties: 42
Weergaves: 1913

Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12

http://www.ajdesigner.com staat er eentje die ook Europese maten pakt. Kwam deze ook nog tegen die volgens mij beter resultaten geeft, de waarde van de bovengenoemde link weken af van het standaard ontwerp welke ik heb en ter test ingevoerd, beetje raar. http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/B...
door Spekkie99
zo 07 apr 2013, 22:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Reacties: 42
Weergaves: 1913

Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12

houd er even rekening mee dat als je flares gebruikt je niet de berekende poortlengte pakt! ik weet niet precies hoe het zat, maar door die flares kun je uit met een juist iets langere of kortere pijp, kijk dat even na voor je de zaag in die buis steekt! speaker en co vertelde me zaterdag lengte is...
door Spekkie99
zo 07 apr 2013, 20:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Reacties: 42
Weergaves: 1913

Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12

http://www.ajdesigner.com staat er eentje die ook Europese maten pakt.
door Spekkie99
zo 07 apr 2013, 17:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Reacties: 42
Weergaves: 1913

Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12

10 cm versie?
poortlengte nog ff berekenen zeker?
door Spekkie99
zo 07 apr 2013, 16:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Reacties: 42
Weergaves: 1913

Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12

Helemaal goed!
door Spekkie99
za 06 apr 2013, 23:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Reacties: 42
Weergaves: 1913

Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12

12 inch verzet best wat lucht, zonder toeters meer kans op poortruis.

vandaag net zon toeter gekocht bij speakerenco, 27 euri.

verkeerde besparing vlgs mij.
door Spekkie99
za 06 apr 2013, 23:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Reacties: 42
Weergaves: 1913

Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12

Ziet er goed uit.

PIjpje wel met van die mooie toeters eraan?
door Spekkie99
wo 03 apr 2013, 22:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw Sub met Eminence Lab 12
Reacties: 42
Weergaves: 1913

Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12

Poortlengte en diameter, liters moeten wel op elkaar afgestemd worden.

Als de sub df wordt moet er toch ruimte onder komen om de woofer te laten ademen, dan kan de poort er ook wel bij.