Bouw Sub met Eminence Lab 12
Moderator: Beheerdersteam
- Paul groot
- In memoriam †
Re: Bouw Sub met Eminence Lab 12
...........ik had het geheel nog voor de witte grondlaag met MDF plamuur van Alabastine afgewerkt maar dat spul wordt ontiegeljk hard, het lijkt wel van die autoplamuur...............
Je schuurt je helemaal lam...........
Nu de laatste stukjes maar wat zuiniger ingesmeerd.........
Je schuurt je helemaal lam...........
Nu de laatste stukjes maar wat zuiniger ingesmeerd.........
http://www.ajdesigner.com staat er eentje die ook Europese maten pakt.
- Paul groot
- In memoriam †
- MechanicalAnimal
houd er even rekening mee dat als je flares gebruikt je niet de berekende poortlengte pakt!
ik weet niet precies hoe het zat, maar door die flares kun je uit met een juist iets langere of kortere pijp, kijk dat even na voor je de zaag in die buis steekt!
ik weet niet precies hoe het zat, maar door die flares kun je uit met een juist iets langere of kortere pijp, kijk dat even na voor je de zaag in die buis steekt!
speaker en co vertelde me zaterdag lengte is incl flares.MechanicalAnimal schreef:houd er even rekening mee dat als je flares gebruikt je niet de berekende poortlengte pakt!
ik ga binnenkort een shiva mk3 12inch met 140 liter maken en zo'n pijpje.
Kwam deze ook nog tegen die volgens mij beter resultaten geeft, de waarde van de bovengenoemde link weken af van het standaard ontwerp welke ik heb en ter test ingevoerd, beetje raar.Spekkie99 schreef:http://www.ajdesigner.com staat er eentje die ook Europese maten pakt.
http://www.diyaudioandvideo.com/Calculator/Box/
(geeft ook poortlengte en diameter etc)
- MechanicalAnimal
Spekkie99 schreef:speaker en co vertelde me zaterdag lengte is incl flares.MechanicalAnimal schreef:houd er even rekening mee dat als je flares gebruikt je niet de berekende poortlengte pakt!
ik ga binnenkort een shiva mk3 12inch met 140 liter maken en zo'n pijpje.
Dat klopt niet helemaal. Van Tony G/Geenius hoor ik het volgende: "Poorten met trompetten aan beide uiteinden zijn altijd iets korter dan poorten met rechte uiteinden"
ik heb namelijk ook baspijpen met flares in mijn Galactica's, zodoende wou ik het je even laten weten.
In mijn geval is het verschil 10mm.
totale lengte rechte baspijp: 127 mm
totale lengte baspijp flares: 117 mm
juustem!fritzie schreef:mvg bert
plaatjes werken altijd super, bedankt Bert en Mechanical!
gr,
Gerwin
gr,
Gerwin
- Paul groot
- In memoriam †
Om e.e.a toch enigzins glad af te werken moet ik lakken, plamuren, schuren ..........en dat een keer of tig.....
Het lakken verraad naden en ongelijkheden..........goed te zien op de foto's....
En dat allemaal voor een "ding" dat achter de bank wordt gezet.........pffffff
Het lakken verraad naden en ongelijkheden..........goed te zien op de foto's....
En dat allemaal voor een "ding" dat achter de bank wordt gezet.........pffffff
ook leuk et de Eminence lab12 woofer zijn de volgende subwoofers :
Zu Audio Submission en Undertone.
Gesloten subwoofers puur voor stereo met de Lab12 woofer en een Hypex DS4.0 class D plate amp.
Afmetingen zijn 63 x 38 x 38 en 120 x 32 x 32 cm.
Gesloten subwoofers puur voor stereo met de Lab12 woofer en een Hypex DS4.0 class D plate amp.
- Bijlagen
-
- undertone-woofer__69713_std.jpg (9.19 KiB) 587 keer bekeken
- Paul groot
- In memoriam †
Ziet er ook gewichtig uit........Ralf67 schreef:ook leuk et de Eminence lab12 woofer zijn de volgende subwoofers :
- Paul groot
- In memoriam †
Het werkje vordert.
Morgen versterkertje inbouwen, baspoort op 33 cm afzagen, lijmen en vastzetten, en dan is het wachten op men speaker.......
Morgen versterkertje inbouwen, baspoort op 33 cm afzagen, lijmen en vastzetten, en dan is het wachten op men speaker.......
- Paul groot
- In memoriam †
Hee Dre............
Ruimte zat als je dat bedoeld....
Hij komt achter de bank vanwege WAF factor, maar voor de foto effe heir opgesteld.
Ruimte zat als je dat bedoeld....
Hij komt achter de bank vanwege WAF factor, maar voor de foto effe heir opgesteld.
- Paul groot
- In memoriam †
.......tijdje gedraaid.
Met gesloten baspoort klinkt muziek gewoon lekkerder......
Met gesloten baspoort klinkt muziek gewoon lekkerder......
- RobertD
- Contacteer:
Het ziet er fraai uit Paul.
Als het met gesloten poort beter klinkt, dan zou ik zeggen: Dicht laten!
Heb je nog wat kunnen bereiken met die cd met tonen die je had gedownload?
Binnenkort maar eens even luisteren.
Voegt het wat toe aan het laag dat je al uit de subs van de open-baffles kreeg?
Als het met gesloten poort beter klinkt, dan zou ik zeggen: Dicht laten!
Heb je nog wat kunnen bereiken met die cd met tonen die je had gedownload?
Binnenkort maar eens even luisteren.
Voegt het wat toe aan het laag dat je al uit de subs van de open-baffles kreeg?
- Paul groot
- In memoriam †
Hai Robert
Het gekke is dat je voor film die sub nodig hebt. Simpel maar waar voor mijn situatie.
Voor een muziek CD-tje klinkt het zonder sub gewoon beter.! Dan doen de Etons 12 het perfect. Ik ben nog een beetje aan het spelen met balansen (+ - db) op gehoor. Theoretisch fout natuurlijk maar voor deze (ondergetekende) bijna bejaarde lost het geluids-bereik gebreken op.
M’n TAG selecteert voor stereo vanzelf links en rechts (kwestie van instellen) zonder sub, en als ik een surround spoor opzet gaat de sub vanzelf aan.
De test-toon CD heb ik even gebruikt om te horen tot aan welke frequentie alles op mijn gehoor in balans is. Handig.
De baspoort is dicht en blijft dicht. Als je dat ding opengooit breek je het glaswerk van de buren en gaat de vloer losliggen.
Ongelooflijk wat een energie die vrijkomt. Ik ben blij dat ik de sub een kilootje of 80 gemaakt heb. En toch nog voel je de kast als hij meedoet.
Al met al leuk om even te maken.
Op naar de volgende klus.!
Het gekke is dat je voor film die sub nodig hebt. Simpel maar waar voor mijn situatie.
Voor een muziek CD-tje klinkt het zonder sub gewoon beter.! Dan doen de Etons 12 het perfect. Ik ben nog een beetje aan het spelen met balansen (+ - db) op gehoor. Theoretisch fout natuurlijk maar voor deze (ondergetekende) bijna bejaarde lost het geluids-bereik gebreken op.
M’n TAG selecteert voor stereo vanzelf links en rechts (kwestie van instellen) zonder sub, en als ik een surround spoor opzet gaat de sub vanzelf aan.
De test-toon CD heb ik even gebruikt om te horen tot aan welke frequentie alles op mijn gehoor in balans is. Handig.
De baspoort is dicht en blijft dicht. Als je dat ding opengooit breek je het glaswerk van de buren en gaat de vloer losliggen.
Al met al leuk om even te maken.
Op naar de volgende klus.!